בעיות בפרויקט החמקן F-35
באוסטרליה מטילים ספק ביכולות שלו, בכיר לשעבר בפנטגון טוען שהוא מגושם וברקע דיווחים על גניבה של מידע מסווג. צרות בשחקים
- כך הפכה ישראל לגורם מרכזי בשיווק ה-F-35
- מטוס הקרב חמקן F-35: תעודת זהות
ארכיון:
- ארה"ב אישרה מכירת מטוסי חמקן F-35 לישראל
- יצרנית החמקן: הוא טוב יותר מהנ"מ הרוסי
- גורם ביטחוני: לא נרכוש את האף-35 בכל מחיר

מטוס הקרב העתידי חמקן F-35 הצילום באדיבות חברת לוקהיד מרטין
הדיווחים בתקשורת האוסטרלית צצו על רקע חילוקי דעות קשים בפרלמנט. האופוזיציה באוסטרליה טוענת שהרכש הצפוי של המטוסים מיותר ויקר.
בגלל דיווח זה, שר ההגנה האוסטרלי, ג'ואל פיצג'יבון, דאג כי משרדו יקיים תדרוך רשמי, ובו טענו אנשי המשרד, בין היתר, שההדמיות לא בחנו את ביצועי ה-F-35 אל מול מטוסים אחרים.
גם הפנטגון ולוקהיד מרטין ערערו על תוצאות ההדמיה, וטענו כי ביצועי המטוס נבחנו אל מול כל יתר מטוסי הקרב מדור רביעי בעולם, ולטענתם התברר כי ה-F-35 הוא יעיל לפחות פי ארבעה. לטענת חיל האוויר האמריקאי המטוס מתמודד בהצלחה מול הסוחוי 27 ו-30.
רועש פי שניים בהמראה ופי ארבעה בנחיתה ממטוס F-15
פייר ספריי, לשעבר בכיר בפנטגון, שנחשב לאחד מאבות ה-F-16, פרסם מאמר בג'יינס בו כינה את ה-F-35 "כלב" ו"לימון", וטען שהמטוס כבד מדי, מגושם מדי, לא מספיק חמקן ונושא מעט מדי פצצות. "המטוס מסתמך באופן עיוור על טכנולוגיה שעדיין נמצאת בפיתוח, ומי יודע אם עד שהיא תבשיל כבר, לא יהיו לה אמצעי נגד", טען.
מכה נוספת לפרוייקט ניחתה לאחרונה. ב-21 באפריל 2009 הופיעו דיווחים בתקשורת שמבוססים על מקורת בפנטגון, לפיהם בשנים 2007 ו-2008, הצליחו מרגלים להשיג כמות גדולה של מידע ממוחשב של תוכניות המטוס והמערכות האלקטרוניות שלו.
מידע
זה יכול לאפשר פיתוח של מערכות לוחמה אלקטרוניות להגנה מפני המטוס. חברת לוקהיד מרטין דחתה את הטענות, ומסרה שלדעתה אין סכנה לפרויקט וכי היא אינה סבורה שמידע מסווג נגנב.
בסוף 2008 חשף חיל האוויר האמריקאי כי ה-F-35 רועש מאד, פי שניים מה-F-15 בהמראה ופי ארבעה בנחיתה.
הנתון הלחיץ תושבים המתגוררים בסמוך לשדות תעופה צבאיים, והם דרשו מחיל האוויר לבצע בדיקות של השפעת הרעש. העיר וולפראיסו שבמדינת פלורידה, הסמוכה לשדה התעופה הצבאי אגלין, איימה בפברואר 2009 כי תגיש תביעה נגד חיל האוויר לכשיגיעו המטוסים.