נהגי ג'יפים נגד חוק איסור הנהיגה בחופים
למרות הביקורת על נהיגת ג'יפים בחופי הארץ, הנהגים המכורים מבקשים מהמדינה שתקצה להם שטח מוגדר לנהיגת שטח
כל תאונה היא אירוע מצער, לרוב גם מיותר, והתאונה הספציפית הזאת לא היתה נגרמת לו ציית עזרן לחוק ברור ומפורש, שאוסר נסיעה של כל כלי רכב ממונע על חוף הים. כמעט כמובן מאליו העלתה הדריסה הזאת גל גדול ועכור של טענות קשות נגד כלל ציבור בעלי הג'יפים, וכמו בכל הכללה גם כאן לא נעשתה הבחנה בין אנשי השטח האמיתיים, יפאים שרובם המכריע שומר חוק ואוהב טבע, לבין חוליגנים ופורעי חוק שמקומם בכלא.
ההתייחסות התקשורתית לא הבחינה בין צורך חברתי לגיטימי כמו תחבורה ונופש לבין אלימות תחבורתית
באשר היא - בכביש ציבורי או בשביל עפר. חוק הוא חוק, ועל כן החובה היא לכבד אותו או לפעול באמצעים דמוקרטיים כדי לשנות אותו.
מכיוון שאני וכמה מעמיתיי הג'יפאים סברנו שהחוק הנוכחי מחמיר בתכולתו הגורפת מדי, ניסינו כבר בשנת 2003 לפעול כדי לאפשר לבעלי ג'יפים גישה חוקית ומוסדרת אל קטעי חוף מוגדרים.
הרציונל הוא שבמדינה דמוקרטית, שמקצה קטעי חוף ייעודיים לפעיש לויות כמו דיג, שיט, הפעלת אופנועי ים, טיול עם כלבים ובילוי של קבוצות שזקוקות לפרטיות מטעמי דת או מגדר, יש מקום גם להתיר פעילות נופש מוש טורית על החוף.

ג'יפים על החוף החברה להגנת הטבע
הרצועות שנבחרו הן כאלה שהנהיגה בהן לא תפגע בערכי טבע ובוודאי שלא במנוחתם או בבריאותם של מתרחצים. הן ממוקמות בין נהריה לעכו, בין חוף דדו (חיפה) לעתלית, בשפך נחל חדרה, בחוף מנדרין שמצפון לתל אביב, בקטע חוף מדרום לאשדוד ובקטע נוסף מצפון לזיקים.
הקצאת הרצועות תנקז אליהן את כל הג'יפאים שומרי החוק (להערכתנו, מדובר לפחות בש95% מכלל הציבור), תצמצם מאד את הנסיעה בכל שאר החופים ותאפשר אכיפה יעילה של החוק על מי שיתעקשו לנהוג בעבריינות.
לשמחתנו, ההצעה שלנו התקבלה בחמימות על ידי אנשי משרד הפנים, שמורות הטבע והגנים וגופים נוספים. כעת נותר רק להמתין לחבר הכנסת הראשון שיוכיח את תמיכתו בציבור הג'יפאים וישפר את החוק הקיים.
הכותב הוא כתב מגזין "הגה בשטח"







נא להמתין לטעינת התגובות






