יומני הרב מגלים: מה עמד מאחורי ההתעללות
לידי מעריב הגיעו מחברותיו של אליאור חן, החשוד בפרשת ההתעללות המזעזעת בירושלים, המאפשרות הצצה נדירה אל חייו ואמונתו של מנהיג כת המתעללים
עד כה נעצרו בחשד להתעללות הקשה אמם של הילדים ועוד שלושה מחסידיו של חן. בכתב האישום נטען כי האם, שהתקשתה להתמודד עם גידול ילדיה ועם חינוכם של שניים מילדיה הקטנים, פנתה אל חן וביקשה את עצתו בכל הקשור לחינוך ילדיה. עוד נטען כי חן הסיק כי בילדיה הקטנים שוכנים מזיקים ורוע ויעץ לנאשמת ולחסידיו לבצע בהם "תיקונים" כדי להוציא מקרבם את אותם מזיקים.
אך חן, מתברר, סבור כי מדובר בהכפשה לא צודקת. במכתב בחתימתו, שנתגלה בביתו שבעיר החרדית ביתר-עילית לאחר שעזב את הארץ ונחשף כאן לראשונה, מספק אליאור חן הסבר לעזיבתו הפתאומית.
הוא כולל שורות ספורות בכתב יד, ונכתב בו כך: "אני החתום מטה נאלצתי לעזוב את הבית מאחר שהבנתי שנעשים הליכים לא הוגנים ולא חוקיים לאנשים חפים מפשע על ידי תפירת תיקים והכפשה לא צודקת על הורים טובים וידידי משפחה שנתנו עזרה כשנתבקשו. אני מקווה שהזמן יעשה את שלו והאמת תצא לאור והאשמים האמיתיים ירצו את עונשם. אליאור חן". המכתב הוא המסמך הראשון המיוחס לאליאור חן ובו הסבר לפשר בריחתו מהארץ.

מאז התפרסמה הפרשה, זרמו עדויות שונות על הרב אליאור חן. חבריו טענו כי הוא עסק בקבלה מעשית בניגוד להלכה, וכי בשנים האחרונות נדמה היה שלקה בשיגעון גדלות.
עם חשיפת המחברות בביתו של חן התברר כי בני החבורה עסקו באופן אינטנסיבי בכתיבה ובהעלאת חוויות על הכתב, והמחברות מעידות שחן אכן היה שקוע עמוק בעולם הקבלה המעשית, ובעיקר בשמות הקודש של הקב"ה והמלאכים, הנחשבים לאלו המעניקים את הכוחות להכריח מלאכים לפעול עבור האדם הפרטי.
למרות גילו הצעיר, 28, ראה עצמו כאישיות רבנית מורמת מעם. בשנים האחרונות הוא ריכז סביבו קבוצת חסידים קטנה
אחת המחברות, המופיעה תחת הכותרת "ימי נועם" על פי שמו המלא, אליאור נועם חן, סוקרת את קורות חייו. בעמודה הראשון מזהיר חן בקללות חמורות ובפולסא דנורא את מי שיעיינו בה. "הנני גוזר לבלי לקרוא בקונטרס זה ללא רשותי ופורץ גדר ישכנו נחש", כתב חן. "וכח י"ג מידות שתורה נדרשה בהם יחולו בו ובנשמתו ס' פולסין דנורא".

במחברת אחרת, המופיעה תחת הכותרת "תוכנית עבודה", מופיעה רשימת משימות אותן רצה הרב חן לבצע בעזרת הקבלה המעשית, לטובת אנשים ששמם הוזכר במחברות. "לטפל בעניין בדיקת שידוך", כתב הרב מעין תזכורת לעצמו.
"לברר על רפואה על מחלת נפש שיש כפיה בנפש לכל מיני מחשבות", "לפעול שתתרצה אליו ותתחתן איתו", " לסדר ל. . . איזה קשירת לשון (כנראה עצירת לשון רוחנית לאדם שלא יוכל לדבר נגד, א"ב) לגבי הביטוח". " לסדר העניין של אחות של . . . לגבי הערבי ולהפריד אותה".
באחת מאותן משימות, "לקשור . . . ולהכניע רשעתו ולבטל כוחו", אף כתב חן הערה בסוגריים: "עשיתי העניין", כתב לצד תיאור המשימה, והמשיך בתיאור המשימות השונות שעליו לבצע: "לעשות תיקון ל. . . שלא יהיה מוחין שלו מבולבלים ויעסוק בעבודת ה'", ו"לתת פדיון לרפואה שלמה ולהקמת ר' שלום אלישיב שליט"א (מנהיג הציבור הליטאי, א"ב) ". בהוראות להכנת קמיע הוא מנחה: "לחקוק השם שלי ומסביב לחקוק שמות מלאכי ארגמ"ן".
המחברות מציגות גם תיאור מפורט של חיי היום-יום של חן. הוא כותב ומתאר כיצד קם בבוקר למקווה, אכל, התפלל, למד, "שמעתי קול במוחי ליטול את ידיי", ואף כיצד הצליח בעשיית כוונות וייחודים קבליים.
עוד הוא מתאר איך ישב עם חבריו: "והיה כבר השולחן ערוך במיני מטיקה (השגיאה במקור, א"ב) ותקרובת. . . לימדתי לפניהם והיה שמחה גדולה", מתעד מעשה צדקה שעשה: "נתתי 120 שקל לצדקה לעני שבא לביתי היום", מספר על עייפות שחש "נפל עליי עייפות עצום וחולשה נוראה וחשבתי שחס ושלום לבי ומוחי לא יוכלו לסבול ואצא מדעתי".
חן הוסיף וסיפר על ארוחת הערב: "וישבנו לאכול כי ההינו (השגיאה במקור א"ב) רעבים ואחר כך תיכף עלינו השינה". בנוסף , הוא מפנה שאלות חלום למלאכים בעזרת שימוש בשמות הקודש הסודיים של המלאכים.
במחברות מופיעה גם סדרה של שאלות ותשובות של הרב עם חסידיו. השאלות נכתבו על ידי החסידים, ואת התשובות סיפק חן. בין היתר מופיעה שרשרת שאלות, שחלקן נותרו בלא תשובה, באשר לשמות הקודש הסודיים שבאמצעותם אפשר לפעול בכל תחום.
כך למשל מופיעות השאלות: "באיזה שם אפשר להביא בלבול דעת וקלקול בכל המחשבים של מס הכנסה?", "באיזה שם אפשר להפוך את כל המים ששותים בעזה לדם כמו במצרים ובכך ימותו כולם בצמא?", "באיזה שם אפשר להביא עורבים שינקרו עיניהם של שונאי ישראל?", "באיזה שם אפשר להביא פנצ'ר בגלגלים של כל מכונית ג'יפ וכד' של משטרה ושונאי ישראל, או שלא יוכלו להדליק את האוטו?", "באיזה שם אפשר לחמם את המקווה שיהיה חם תענוג?".
אפילו ניסיון להשפיע על הרב עובדיה יוסף, שידבר בשבח לימוד הקבלה, מופיע במחברות: "באיזה שם אפשר לתת בדעתו של אדם שידבר מה שברצונך שהוא ידבר בהקיץ, כמו להביא בדעתו של חכם עובדיה בן גורג'יה שליט"א במוצאי שבת שידבר על קירוב הגאולה בלימוד הזוהר הקדוש?".
בשער אחת המחברות, מחברת בית ספר פשוטה, נכתב באותיות דפוס מושקעות השם אברהם מסקלצ'י. מסקלצ'י הוא אחד מחסידיו של חן, וכתב אישום הוגש נגדו בפרשה. האם הנאשמת בהתעללות טענה בחקירתה במשטרה כי החברים באו לעזור לה בטיפול בילדים לאחר שבעלה עזב את הבית חודשים קודם לכן והסבירה כי "תיקון זה לא התעללות, זה לעזור לילד להתגבר ולשנות את מידותיו הרעות. זה יכול להיות בהרבה אופנים".
לדבריה , "תיקון יכל להיות שהילד צריך לשבת בחדר שלוש שעות ולקרוא ספר, שהילד קיבל מכה ועכשיו אסור לו לשחק עם שאר הילדים עד שיירגע. תיקון זה פשוט מושג שאולי במקום אחר קוראים לו בשם אחר".
כך למשל, הסבירה האם את כפיתת הילדים בצורך למנוע מהם לגרד פצעים שהיו על פניהם. עוד סיפרה כי נהגה להתייעץ עם חן לגבי חינוך הילדים, אך לטענתה הוא "רק ניסה לייעץ לטובה תמיד, היה רגיש מאוד לרגישות של כולם והוא איש ירא שמיים וכשר וזה לא דרכו של חינוך באלימות ".