גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מערך מטוסי הסופה F-16I חוזר לפעילות

בתום בדיקה בת חודשיים החליט מפקד חיה"א, האלוף אליעזר שקדי, להחזיר את מטוסי הסופה לאוויר לאחר שבדיקות הוכיחו כי רמת הסיכון לאנשי צוות האוויר מהפורמלדהיד נמוכה מאוד

אמיר בוחבוט | 28/4/2008 0:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, קבע הלילה כי מערך מטוסי הסופה מסוג F-16I של חיל האוויר יחזרו הבוקר לפעילות סדירה אחרי חודשיים שבהם פעילות המטוסים הושבתה. ההחלטה התקבלה לאחר שבבדיקות שבוצעו במטוסים הוכח כי רמת הסיכון לאנשי צוות האוויר מהחומר המסרטן מסוג פורמלדהיד הנפלט לתא הטייס נמוכה מאוד. עם זאת, שבעה מטוסי סופה שבהם נמצאו רמות סיכון גבוהות, יישארו מקורקעים. מי שיפתח את טיסות האימונים יהיה האלוף שקדי בעצמו.

מטוס קרב סופה f16I.
מטוס קרב סופה f16I. צילום: אי-פי
בכנס שנערך אתמול לאנשי מערך הסופה, בהם אנשי צוות האוויר והמערך הטכני, הוצג המידע הטכני והרפואי הנוגע לחדירת החומר המסוכן לתא הטייס ובו עודכנו אנשי הצוות על החלטת מפקד החיל.

בחודש שעבר קבע מפקד חיל האוויר כי יש לקרקע את מטוסי הסופה בעקבות החומר המסרטן שהתגלה בשלושה מהם. החומר התגלה לאחר שלוחמי צוות אוויר התלוננו על גירויים ותופעות לוואי בעת השימוש במערכת החמצן בסופה. במהלך הבדיקות נמצאו רמות פורמלדהיד מעל התקן הסביבתי הבינלאומי המותר.

במהלך תקופה זו החליט האלוף שקדי להקים צוותי עבודה ובדיקה במגוון נושאים בהשתתפות מומחים ואנשי חיל אוויר בסדיר ובמילואים. צוותי הבדיקה ביצעו שורה רחבה של ניסויים, בשיתוף פעולה עם החברה המייצרת "לוקהיד מרטין", זאת על מנת לאתר את מקור הבעיה ולבחון דרכים לפתרונה.
חיה"א בודק גם את מטוסי הרעם

לאחר בדיקה מקיפה של כלל מטוסי הסופה נמצא כי בשבעה מהם קיימת רמה הגבוהה מהרמה התעסוקתית הבינלאומית המותרת. במטוסים אלה לא יבוצעו טיסות. במקביל נבדקו מדגמית מטוסים מכלל המערכים ולא נמצאה בעיה דומה.

באשר לחשיפה של אנשי מערך הסופה לחומר הפורמלדהיד עד כה נמצא כי הסיכון הוא נמוך מאוד. בשאר

המטוסים העומדים בתקן התעסוקתי הבינלאומי חזרה לטיסה תבוצע ב-100% חמצן בו אין סיכון. בחלקם אף הותקנו במקביל מסננים מיוחדים לבדיקה. פעילות צוותי העבודה תימשך לקידום הבנת הסיבות לתופעה ולמציאת פתרון ארוך טווח.

לפני כשבועיים הוחלט בחיל האוויר להרחיב את הבדיקות ולערוך אותן גם על מטוסי הקרב מסוג רעם‭.F15i‬ למטוס "רעם" מנוע מאותו סוג של ה"סופה‭,"‬ מתוצרת חברת "פארט אנד וויטני‭,"‬ על כן הוחלט לערוך את הבדיקות גם עליו.

בנוסף, לשני המטוסים יש מחוללי חמצן שעלולים להיות אחת מהסיבות להעברת החומר המסרטן, מסוג פורמלדהיד, לתא הטייס. עד כה נדגמו חמישה מטוסי "רעם‭,"‬ אך הבדיקות לא העלו ממצאים החורגים מהתקן. בחיל האוויר לא פסלו את האפשרות שבהמשך ייבדקו מטוסים נוספים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים