לוחם בסיירת מטכ"ל נהרג באימון ניווט בדרום
חיילי הסיירת ערכו אימוני ניווט בגבול עם מצרים במסגרת מסלול הכשרתם, במהלכם נפל סמל תמיר נבואני בן 19 מג'וליס למותו מצוק בגובה של 15 מטר. קצין בדרגת אל"מ מונה לחקור האירוע
"החייל, לוחם בסיירת מטכ"ל, נהרג לאחר שנפל מצוק במהלך אימון ניווט בדד, שנערך כחלק מתקדם ממסלול ההכשרה של היחידה", נאמר בהודעת דובר צה"ל. במקביל לחקירת המשטרה הצבאית החוקרת מינה ראש אגף המודיעין האלוף עמוס ידלין קצין בודק בדרגת אל"מ, שיחקור את הנסיבות שהובילו לאירוע המצער.
גורמי צבא מסרו כי נבואני טרם סיים את המסלול בסיירת והסבירו כי שלב הניווטים הוא שלב מכריע בדרכם של חיילי המסלול להפוך ללוחמים, שחלק ממנו הם ניווטי הבדד. בניווטים אלו נדרשים החיילים לנווט לבד כחלק מהמציאות המבצעית שבה יצטרכו לפעול בעתיד במסגרת פעילות היחידה.
התאונה הקשה הבוקר היא לא הראשונה שאירעה במהלך אימוני היחידה. בפברואר 1988 בזמן שעל היחידה פיקד משה (בוגי) יעלון יצאו חיילי סיירת מטכ"ל לניווט בדד באזור המכתשים של מצפה רמון במהלכו נהרג נחמיה אפריים ז"ל ממושב נבטים שבנגב לאחר שנפל מצוק גבוה. רק לאחר יומיים של חיפושים הצליחו לאתר את גופתו.
כארבע שנים אחר כך, ב-28.5.1992 נהרגו שני לוחמי הסיירת ירון בר דור וערן עופר במהלך ניווט באזור הר שלמה, סמוך לאילת. אחד מהשניים התייבש ושותפו לניווט שניסה להחיותו נפטר בעצמו מאוחר יותר, גם הוא מהתייבשות.
לפני כחודשיים התרחשה תאונה קטלנית במהלך פעילות מבצעית של צה"ל, כאשר סמ"ר יריב אמיתי נהרג בהתהפכות ג'יפ האמר על כביש המערכת באוגדת עזה. צוותי רפואה של צה"ל, שהגיעו למקום האירוע, דיווחו על ארבעה פצועים ובהם אמיתי, שנפגע באורח אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו. אמיתי היה אמור לסיים את שירותו הצבאי כלוחם בחטיבת גולני חודש לאחר התאונה.
תאונת ההאמר נוספה לשורה של תאונות אחרות שאירעו בפיקוד דרום, שבעקבותיהן החליטו בפיקוד להקים צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות התאונה. במקביל לכך, פתחה המשטרה הצבאית בחקירה משלה.
"נהג הג'יפ היה ערני, מאחר שחזר יום קודם מהבית והיה לו מספיק