הדיקטטור הגדול
הטלוויזיה לא חברה שלכם ולא רוצה לשמח אתכם. היא רוצה להשתלט לכם על המוח ולהפוך אתכם לצרכני מותגים. לרגל שבוע כיבוי הטלוויזיות, עידו הרטוגזון לוחץ על הכפתור האדום
מה שאני רוצה לומר לגבי הטלוויזיה הזו הוא: תזהרו ממנה. תזהרו ממנה כי רובנו ממעיטים ובערכה וביכולת שלה לשבש את התודעה שלנו ולהכניס לתוכה וירוסים.
רוב האנשים לא באמת מודעים למה שהם עושים כשהם מבצעים את התנועה הכל כך מורגלת הזו, לוחצים על הכפתור האדום בשלט ומיישרים עיניים אל המסך. לפעולה הזו, השגרתית כל כך, יש השלכות מרחיקות לכת על התודעה.
כל הטכנולוגיות מייצרות תודעה, אבל טכנולוגיות אינפורמציה הן הטכנולוגיה המשוכללת ביותר שהרכיבה האנושות עד היום. כפי שכותב אריק דיוויס בספרו Techgnosis, טכנולוגיות אינפורמציה הן טכנולוגיות של העצמי. אלו טכנולוגיות של עיצוב תפיסת העולם, אישיות ותכונות אופי. ויש סוג אחד סוג הנחשב רב עוצמה במיוחד: המדיה.
המדיה מסוגלת לבצע מניפולציות מרחיקות לכת על התודעה ומאפשרת להנדס אותה באופן אפקטיבי ויעיל, כפי שידעו מאז ומעולם דיקטטורים, עורכי מהדורות חדשות ופרסומאים. מבין שלל ערוצי המדיה הכלי החזק ביותר הוא כנראה הטלוויזיה.
הצפיה בטלוויזיה היא מעין טראנס שבו הצופה מפסיק לשים לב לעולם הסובב אותו. הטלוויזיה ממלאת את חוש הראיה של הצופה בעולם חלופי ואת חוש השמיעה בשורות שנכתבו מראש דמורצות כעת דרך תודעתו של הצופה כפי שמורצות שורות תוכנה במחשב. למעשה, הדבר שהטלוויזיה עסוקה בו היא לשדר לנו לתוך המוח איך לראות את המציאות. היא מעבירה חבילות מידע מוכנות משולחנות התכנון של סוכנויות הפרסום, הדוברות והייח"צון ומשדרת אותם היישר לתודעתו של הצופה.
כאשר אתם צופים בטלוויזיה אתם למעשה מאפשרים לזרים בעלי אינטרסים ממש לא תמימים גישה חופשית לאיזורים הפנימיים ביותר של התודעה שלכם ומאפשרים להם לסדר אותה כאוות נפשם ולתכנת אותה כרצונם.

לקודים שמשודרים בטלוויזיה ישנן מספר פונקציות עיקריות:
א. לגרום לאדם להשאר מרותק למסך.
ב. ליצור אצל האדם הזדהות עם המותגים של יצרני התכנים (קשת, רשת ערוץ 10 וכו')
ג. להסיט את תשומת ליבו של האדם מזהותו העצמית ולגרום לו לחפש אותה בתכנים המשודרים לו בטלוויזיה תוך חיקוי של הדמויות המופיעות על המסך: שחקנים וסלבריטאים למיניהם.
ד. חשוב מכל, לבנות לאדם אישיות וזהות כצרכן המגדיר עצמו דרך המותגים שהוא צורך.
כשמוסיפים לבחון בתשומת לב את מה שמשודר בטלוויזיה מבינים שהיא משקפת עולם שפל המעודד את החלקים הנמוכים ביותר שבנפש האנושית. רוב התכנים שמוקרנים אליכם ממסך הטלוויזיה הינם דימויים של סטטוס, מין, אלימות וכסף המלבים יצרים ונסמכים על העצלנות וצרות האופקים המורגלת של הצופה.
קחו תוכנית כמו כוכב נולד ותראו ממה היא בנויה? מלעג לכל מי שמנסה ליצור משהו מקורי ויוצא דופן, מאינספור פרסומות סמויות, משביעות רצון עצמית של השופטים ומהרבה כלום על כלום שמיועד לרפד את בזבוז הזמן של הצופה. קחו תוכנית כמו המראה שמלמדת אתכם להרגיש חסרי בטחון לגבי איך שאתם נראים ולהביט על אחרים במבט מחפצן של מנתחים פלסטיים.
עכשיו קחו את הפרסומות. אותם תשדירי תודעה מרוכזים המיועדים לשלהב אצל הצופה את התאווה משולחת הרסן: למותגים, לדוגמניות שעל המסך, לסטטוס, לכוח. כל עולם הפרסומות הטלוויזיוני בנוי על יצירת חוסר שקט וחוסר שלמות פנימי אצל הצופה על מנת לגרום לו לחפש מזור במוצר מסוים.
עולם הפרסומות בנוי על טיפוח שלוש המידות הרעות על פי היהדות: קנאה, תאווה, וגאווה. קנאה במי שיש לו, תאווה להיות זה שיש לו ולאחר מכן גאווה כלפי אלו שאין להם. את גירוי התכונות הללו של הקנאה, התאווה והגאווה ניתן לראות בכמעט כל פרסומת.
כל אחד יודע שפרסומות זה שקר אבל משום מה אנחנו שאננים. לא מפריע לנו לקלוט את השקרים הללו שוב ושוב לתוך המוח. אנחנו חושבים שהם לא משפיעים עלינו. אבל כשמסתכלים על איך שהחברה שלנו נראית, רואים שלמעשה הפרסומות הם הכוח המשמעותי ביותר השולט בחברה שלנו, כפי שהעיר כבר מבקר המדיה מרשל מקלוהן בספר 'להבין את המדיה'. יותר מהפוליטיקאים, יותר מהצבא, יותר מהאמנים, האינטלקטואלים או אפילו בעלי הכסף (שבשירותם פועלות הפרסומות), הפרסומות הן אמצעי הינדוס התודעה החשוב ביותר בחברות של תקופת ההיפר-קפיטליזם.

אלוהים, היקום או מי שלא יהיה – נתן לנו חיים על מנת שנחיה אותם באופן עשיר ומלא. כדי שנתחבר לחוויה העצמית, האנושית, הקוסמית: על מנת שנחיה בעולם. הטלוויזיה לעומת זאת נסמכת על העצלות האנושית. במקום לחשוב, הטלוויזיה מלמדת להסתפק במחשבות של אחרים. במקום לחוות, לקבל חיים של חוויות חלופיות מהמסך.
אנחנו שוקעים וקמלים מול מסך הטלוויזיה הזה. אם נתרחק משם נוכל לראות דברים אחרים יפים ומופלאים אבל רבים מעבירים את השנים הטובות ביותר שלהם מולו, מבלי להבין שהם מבזבזים את המתנה החד פעמית של החיים – כדי לשמש ככלים לשכפול של מסרים אינטרסנטים.
הטלוויזיה לא תוותר. היא הופכת מושחתת משנה לשנה. עכשיו יש לה יריבים חדשים. האינטרנט מתחיל סוף סוף לגנוב לה את הצופים והיא הופכת תוקפנית יותר ויותר. היא תנסה לפתות אתכם בצורות חדשות ואגרסיביות יותר: עם דוגמניות מנותחות יותר, אפקטים נוצצים יותר, מניפולטיביות גסה יותר ומציצנות ישירה יותר.
הגיע הזמן שתכניסו את זה לכם טוב טוב לראש. הטלוויזיה היא לא חברה שלכם. הטלוויזיה לא רוצה בטובתכם. היא לא רוצה לבדר אתכם: היא רוצה להשתלט על מי שאתם ולתכנת אתכם לצרכיה. תכבו את המסך. יש עולם שלם בחוץ של חיים אמיתיים ולא מסונתזים. תכבו את זה כבר. תכבו.