• 37.

    אני כבר ממזמן הפסקתי לצפות בטמבלוויזיה=]

    תמר, 01/07/08 13:47

    כל הכבוד לכתב!

  • 36.

    נכון מאוד אבל בנוסף לקפיטליזם...

    נלי, 01/05/07 14:45

    במיוחד כוכב נולד משרתת אידאולוגית במישור הלאומי,
    ואפילו התוכניות הכי צרכניות בלי בושה כמו ''מומחים עם סגנון'' וכו, הן סוכנות הלאומיות
    שהיא בתורה באה כיסוי לאינטרס כלכלי
    ככה שיש כסתוח הדדי בין המטרות

  • 35.

    אם

    בן, 28/04/07 16:17

    אחד לא מצליח לסנן את ההבלים שבאים מהטלוויזיה, איך יצליח את אלו שבאים מהחברה?

    • שאלה במקום!

      איילת, 29/04/07 04:54

      ויותר מכך, בהיכנס אחד לחוויות רוחניות ולתקשורים, איך יסנן את ההבלים שמוכרות לו ישויות פארש והבלים שמוכר לו האגו שלו? איך יעשה עבודה של בירור פנימי?

  • 34.

    עידו...אתה תותח...כל מילה משפיעה

    אור, 27/04/07 12:50

    שלום לכולם שלום בעולם,
    כל כך נכון , כל כך מדוייק.
    אני נכנס לעומקו של עניין,
    כל מילה שאנו שומעים/מקשיבים
    משפיעה עלינו..
    בדיוק כמו שמחשבותינו יוצרות ובוראות מציאותינו , כך גם מידע
    הנכנס למוחינו מהסביבה ,
    אם בטלויזיה , אם ברדיו ,אם בשירים,
    אם אנשים המדברים סביבנו...
    אפשר להקביל זאת לטלקנזיס
    (בסגנון נמרוד הראל), אינפוארמציה
    הנכנסת לתודעתינו (גם ויזואלית)
    יוצרת מחשבות.
    המצחיק הוא שעצם הקשבה למילים ומשפטים ,אנו משמשים כ''מאיצים'' או כמחזקים את בריאת הנשמע,
    זאת אומרת שאם עכשיו נניח אחד יגיד
    בפני 500 אנשים משפט כמו ''יש שלום בעולם'' המחשבה של הכותב משחררת אנרגיה (תדר) המכוון לשלום,השומעים המקשיבים והקוראים
    משחררים גם אנרגיה תואמת לאמירה,
    אותן מילים ואותיות באותו הרצף ומחזקים את בריאת המציאות של אותה אמירה , אם במודע ואם אחרת,
    העניין הוא שיכול אדם לקרוא משפט מסויים וזה יכול להוביל אותו למחשבות מבטלות (ניגודיות)
    כמו ''אין סיכוי שככה וככה...''
    אגב , זה המקביל לסיבה שנמנעים מלספר לסביבה על דברים חשובים.
    מה שקראו עין..... , אם מספר אדם
    לסביבתו על דבר מה והסביבה
    חושבת על הדבר באופן שונה ממנו,
    הייתה ספקנות , הייתה הערכה לחוסר הצלחה , היה פחד הייתה בורות וכו' שהובילו את הסביבה לחשוב בדרכה,כמובן גם בהתחשבות
    במילים ההופכות.
    אם נניח מישהו יגיד לסביבתו שהוא מתכוון לפתוח עסק והסביבה תספר
    ''X רוצה לפתוח עסק'',
    כמו מזמנת לו את הקושי ואת הריצה.
    או ''X בטח גם הפעם יפתח עסק ויסגור אותו אחרי חודשיים'' , יוצרים ובוראים לעצמם מציאות ש X יפתח ויסגור אחרי חודשיים , X הוא חלק מהמציאות של הסובבים אותו,ובטח
    שאם גם אמרו לו את חזונם,יוצרים בו עצמו מחשבות סוטרות (פחדים וחששות,ספקנות),
    לכן חשוב גם להיות בסביבה מפרגנת ,חיובית ואופטימית.
    תראו זאת כמו הרוב קובע ,
    כמו בחירות , יותר קולות לחיובי והחיובי נברא , יותר קולות (מחשבות) פחות טובות והפחות טוב נברא.
    לכן אם היה אדם חולה לדוגמא ,
    המנעו מלספר לכל העולם , הרי הם מספרים לאחרים...ונפלא...הרבה מוחות חושבות ואומרות ''אויי , מסכן , הוא חולה '' וכו , אילו היו חושבים ואומרים ''הוא היה חולה ועכשיו בריא''
    מחזקים אותו מבלי לדעת , ככה זה,
    פשוט ועובד.
    עכשיו כשמתחילים ומתעוררים בני האדם מגיעים להבנות שמחשבותינו בוראות ויוצרות מציאות , אפשר להתחיל לחשוב ולשנן ''יש שלום אהבה בריאות שלווה נחת ואושר בכל בית ובית בישראל ובעולם'' , פעם , פעמיים ,שלום ביום , עוד מוח עוד מחשבה מקרבים את המציאות הזאת,
    ובהחלט כאשר היו אחרים שאמרו והעדיפו להתפס על הפחות טוב ,
    המשיכו להקשיב לפסימיות ולתחזיות השחורות פשוט מחזקים את אותן תחזיות ואמירות רק מעצם ההקשבה להן ,מה שגם סחף אותם להמשיך ולדוש בזה שוב...ושוב..
    זכרו , ההווה הוא מחשבות העבר,
    בכדי לשנות יש להשתחרר מהאוטומט
    ומראית המציאות ''ככה זה'' , השינוי
    מתחיל בחשיבה שונה ממה שרואים ,
    כך תוך זמן קצר המחשבות החדשות מגיעות לכדי הווה וברגע שהחיובי בהוויה מוליד מחשבות חיוביות המובילות להמשך חוויה חיובית,
    תחשבו שאנשים הם טובים ונחמדים למשך שבועיים (שלוש פעמים ביום מול המראה) ותראו איך הסביבה שלכם הופכת לחיובית ותמשכו לחייכם אנשים טובים ונחמדים,
    כן , כן , ככה זה ,
    להחליף תקליט והמנגינה משתנה גם...

    המשך ימים מופלאים ומוצלחים,
    ימים מלאים אהבה ושמחה,
    אור

    • פקחת את עיני

      נון, 27/04/07 13:31

      להבין כי בזמן שהקדשתי לקריאת תגובתך יכולתי לראות קומדיית מצבים אופטימית ולזכות באותו אושר בלי לנתק את מנגנוני ההגיון ולשנן מנטרות.

  • 33.

    אפקט העדר זה טוב ונוח כשעומדים מול איום משותף, לא? (ל''ת)

    דולי, 27/04/07 10:16

  • 32.

    לדיון מעמיק באמת בנושא, כדאי לקרוא את ''על הטלויזיה'' של פייר בורדייה

    ., 27/04/07 09:41

    ואת סיפרו של חוקר התקשורת ניל פוסטמן בנושא.

  • 31.

    לעדו: הבעיה היא לא במדיום, אלא בתכנים שלו כמו בכל מדיום אחר.

    תהליך גמילה., 27/04/07 09:20

    ובעיה נוספת היא, שרוב האנשים מכורים בדרגות שונות. יש מעט מאוד ''מאוזנים'' ו''אניני טעם'' שמדירים עיניים מתוכניות זבל.
    מה שמפליא זה שהעוסקים (המתפרנסים) במדיה הזו צופים בה הכי פחות. איך אתה מסביר את זה?

  • 30.

    puritan bullshit - ido

    josh, 27/04/07 08:56

    as i hope you already know, a free consciousness will stay free while watching tv and a conditioned consciousness will stay unfree while watching, or not watching, anything whatsoever.

    or in other words, if someone is locked inside a room without a key it does not matter if he stares at the door or stares at the opposite wall. and if someone is not locked inside, if someone is already outside there is no longer a wall or a door to stare at.

    so the question, for those locked inside (your audience, right|?) is how to find the key.

    and as this question has no general answer (if it did life would cease to be a mystery) your general istruction ''don't watch tv'' is worthless, naive puritan bullshit.

  • 29.

    אנחנו יצרנו את הטלויזיה כאדי לא לחוש את השעמום

    מימה, 27/04/07 08:23

    האמת אין להאשים מספר יוצרי תקשורת :רשת, קשת, משת...
    אנחנו רצינו טלויזיה אז באה הטלויזיה לעולם. אנחנו מפחדים להיות לבד עם עצמנו כי אז נחוש משועממים . כי אז נצטרך להיכנס לתוך עצמנו להתבונן להרגיש את הכאב , לשאול את עצמנו מה טוב עבורנו .
    לצאת לפגוש אנשים אחרים , לצייר לטייל וכו.
    אנחנו חיים בנדנדת הכיף ולא כיף, הנעים ולא נעים, המוצא חן בעיניי ללא מוצא חן בעיני.
    והאמת תחושת השיעמום תחושת הבדידות היא כלי מצויין לעלות אותנו מעלה ולמצוא את האושר. צריך כנראה (ואני אומר כנראה כי אני לא נמצא שם עדיין),לחוש את הריק לפני שעוברים לצד השני. להתנתק לזמן מה מהחיים האלה כאדי להיות בחיים האלה באמת , נוכחים.

  • 28.

    האם אתה בטוח שלטווח הארוך זה לא לטובה?

    אבי, 27/04/07 08:02

    לביירון קייטי יש ארבע שאלות ואחת מהם היא:
    האם אתה בטוח שלטווח הארוך זה לא הדבר הטוב ביותר עבורם? עבורך?
    וזה בהקשר להתערבות שלנו בחיים של אחרים כאשר אנו חושבים שאנו יודעים טוב יותר מה טוב עבורם. אבל זה גם לגבי אנשים שעשו דבר מסויים ולאחר מכן אכולי רגשות אשם או התחרטות .
    השאלה הזאת חכמה ומופלאה בעיני , מה שהיא אומרת לאחר שחוותה הארה, הוא למעשה שמה שנראה לנו כעת כדבר הגרוע ביותר הוא למעשה הדבר הטוב ביותר ויביא את התוצאה המושלמת ביותר בעוד שנה או 50 שנה. מכיוון שאנו לא רואים את כל המציאות כולה לא רואים עתיד.
    וכמו כן הנקודת מוצא שלה היא שכל החלטה שלנו לאחר שנעשתה היא נכונה ומשרתת את האינטרס שלנו ושל היקום (שוב: אין טעויות , וכמו כן אם כבר הצלחת לבצע את מה שחשבת עליו זה נעשה בהסכמת אלוהים ,כי אין עוד מלבדו).
    תסתכלו בחיים שלכם האם לא פעם עשיתם משהו שהצטערתם עליו עד עמקי נשמתכם ולאחר זמן מה הסתבר לכם שזה הדבר הטוב ביותר שעשיתם: עבודה, זוגיות, יחסים בין אישיים, קניות. תתבוננו .
    יום טוב

    • מה קשוררררר??? (ל''ת)

      מיקה, 27/04/07 09:06

  • 27.

    נכון אבל

    חיים פעם יבין, 27/04/07 02:55

    החולשה היא באדם
    אין טלויזיה או מדיה
    יש בני אדם
    ולכן לאורך ההסטוריה האנושית
    ההמון תמיד היה נתון להשפעות מטמטמות עליו
    המלחמה היא על העיצוב של ההסכמה האנושית הכוללת לגבי תפיסתה של המציאות האוביקטיבית
    יש אנשים שצריכים הדרכה
    אל תדאגו ישנם המון אנשים שיש להם רוח על עצמאית
    ההסטוריה תנצח את הבורות

  • 26.

    הלו, לא להגזים, יש גם טלוויזיה איכותית וטובה, ביייחוד, או רק,

    אבי צנעני, 26/04/07 23:02

    באנגליה (הבי.בי.סי. - אחח, איזה גדולים) - אבל צריך הרבה אנינות טעם ומשמעת עצמית (ולי יש, ברוך השם) - כדי להתרחק משלל תוכניות הזבל והפרסומות, שבארצנו הפרחית הופכים, כמו הרבה דברים אחרים, לזבל גדול יותר.

  • 25.

    דעת תורה

    שלום, 26/04/07 22:33

    אצלנו עפה הזבליזיה מזמן.
    רבנים אסרו להביאה למחוזותינו,
    ובני תורה קבלו.
    שימו לב לחינוך ילדינו,
    ולאחוז הנמוך של אלימות בקירבנו.
    קחו נא זאת לתשומת ליבכם,
    ותיראו נחת רוח מזרעכם.

    ''אמת תורתינו הקדושה''.....

  • 24.

    האמת היא שאני לעיתים רחוקות חושב על זה

    סטודנט, 26/04/07 22:14

    שאני כבר לא רואה טלויזיה כמה שנים טובות. במקום זה אני מבזבז את הזמן באינטרנט, אבל לפחות כאן אני שולט במה שאני מבקר בו, ובזמן הביקור. במקום לבזבז שעות על עונה שלמה של כוכב נולד, אני יכול לראות את הכמה הכי טובים באופן נקי בYOUTUBE, ולקרוא מי ניצח ומה קורה איתו מאז (מידע שבצפיה לא הייתי משיג) - בחצי שעה לכל היותר. חסכון זמן על אותו תוכן.

    עוד נקודה חשובה - טלויזיה זה דבר יקר! אפילו רק במחיר חבילת כבלים\לוין בסיסית לחודש כבר אפשר לראות סרט או שניים ולקנות ספר או שניים. לא ניצול יותר טוב של הכסף?

  • 23.

    לגישתך גם הקניונים רעים, ואפשר להמשיך

    אני הכל ולא כלו, 26/04/07 21:44

    הכל יש יותר היום , אבל צריך לזכור שבטלוזיה יש היום גם יותר ידע ויותר אפשרות לשמוע מה שלא שמענו בעבר ולא ידענו , כמו שאליצור רמלה ניצחה באליפות בכדורסל כבר 6 פעמים. ומידי פעם למרות שלעיתים רחוקות שומעים פוליטיקאים נורמלים מהימין למרות שזה כאין וכאפס לשטיפת מוח של השמאל ודעותיו .
    אני מסכים אם דבריך אבל צריך לזכור שיש גם ערוצים טובים היום שמעבירים מסרים של רוחניות, האינטרנט גם אפשר לגישתך להגיד שזה רע אבל לדעתי הוא אחד הגורמים היותר חיוביים שקרו לנו.

  • 22.

    אוי כמה שזה קשה....

    מיכאלה ארנון, 26/04/07 21:39

    לאחרונה אמנם לא כיביתי את הטלויזיה אבל ביטלתי את הכבלים (כמה אירוני ''כבלים'') ואני רק על שני ערוצים, אין ספק אני קוראת הרבה יותר ויש לי יותר זמן פנוי. אך אני חייבת להתוודות קשה להגמל ממנה מבלי להרגיש מחוץ לעיניינים, לא שייכת, ולא מעודכנת. אני ממשיכה לומר לעצמי שעדיף בלי, הפנטזיה הגדולה שלי זה ממש להוציא אותה מהבית אבל הפחד הוא גדול, ענק.
    מגיל קטן אני ממוגנטת לטלוויזיה אני אפילו חייבת לה את האנגלית הטובה שלי, אבל די, היא פשוט מיותרת. אפילו את ההערכה העצמית שלי היא דפקה...עזרה לי לדפוק. אני לא דוגמנית, ולא עשירה ועדיין לא גילו אותי......פאק.

  • 21.

    לגישתך יש שטן ויש מנגד הבורא שנלחם בו , אני חושב ש...

    אביש, 26/04/07 21:10

    זה על פי גישתך.
    אבל אני היום מאמין לאחר למידה ממורים רוחניים מספרים רוחניים, שלמרות שיש מלחמה פנימית בין הנפש הנמוכה שלנו לנפש הגבוהה. בין הפחד לאהבה, בין עצב לשמחה, בין רחמים עצמיים, ללקיחת אחריות אישית וכו''.
    בסופו של יום הכל נעשה בהסכמה של הבורא ואם לא אז לא היה קורה
    ( וזה הפירוש של אין עוד מלבדו- שאין דבר שנעשה בלי שהבורא יסכים לכך- וזה על פי פירוש של בעל הסולם ).

    גם שלמה קאלו מדבר על העניין הזה: שיש לנו יכולת בחירה חופשית אבל לא יכולת החלטה , זאת אומרת יכול להיות אדם שירצה לרצוח אז הוא יכול להיות שיצליח לפני שיתפסו אותו אבל אם הוא יצליח במשימה זה הבורא קובע
    (מקרה רוזנשטיין מוכר?).
    או מישהו החליט שהוא משתגע על הכביש והוא יפגע במישהו אחר אז אולי הוא יצליח ,אבל אם זה יהיה א' או ב' זה תלוי אם א' חייב או זכאי ואם הוא זכאי( זאת אומרת ,לא צריך שיפגעו בו כי הוא לא צריך לאבד כסף ,או אין לו שיעור בסבלנות או כעס , לא משנה למה לא )אז לא ניתן לפגוע בו ולהיפך.
    יום טוב , שבוע טוב, חודש טוב.
    אהבה, התפתחות, ניקוי התאוות, הפחדים , ורק מאחל לכם אהבה, אומץ לב , שלווה ואושר.

  • 20.

    צריך רק לקנות ממיר דיגיטלי מקליט

    הרקול פוארו, 26/04/07 21:03

    לראות רק מה שמחליטים ולהריץ את הפרסומות.

    שנים שלא ראיתי פרסומות, שנים שחיי נטולי זבל טלויזיוני. אני לא מזפזפ, אני בוחר מראש בלוח התוכניות את הסרטים והסדרות שמתאימים לי.
    ת ע נ ו ג.

  • 19.

    יש מקום אחר

    רז, 26/04/07 20:51

    המלצה לצמיחה אישית
    hagoof.com

  • 18.

    ומה עדיף להתמכר לאתרי אינטרנט מסחריים מפוצצי פרסומות (ל''ת)

    הכל דומה !, 26/04/07 20:50

  • 17.

    נקודת המוצא שלי שהכל לטובה אז השאלה שלי היא..תיכנסו

    אבישי, 26/04/07 20:43

    אם הכל לטובה, וכתוב שאין עוד מלבדו , ז''א שכל מה שנעשה בעולם לא קורה אם הבורא לא היה רוצה. אז זה כנל לטלווזיה , נכון כל מה שאמרת נכון ,ומצד שני יש לזכור שיש הרבה דברים חיוביים בערוצים מסוימים שמרחיבים את הדעת , וגם אם יש תוכניות שמגדילות את התאווה והרצון ליותר מי אמר שלטווח הארוך זה לא משרת את האינטרס של אלוהים. להיפך הרצון שלנו גדל ואנו מתנסים בהרבה דברים שלא היו ולא ידענו ולאחר שחוינו הכל מהכל זה מוביל אותנו לראות את השקר שבזה ואז דווקא מהמקום שניסינו את החומריות, שחוינו את התאוות , הקנאה, אז אנו יותר בשלים לגלות את האמת שזה : השקר שבקנאה, ברדיפה אחרי עוד ועוד מותגים.
    ודבר נוסף הכתבה הזאת היא גם בזמן הנכון עבור אנשים מסוימים , שהגיע זמנם לעשות עוד קפיצה עוד צעד בתהליך הרוחני שלהם .
    וכל זה אני אומר רק בגלל שאני יוצא מהגישה שהכל לטובה.
    מה אתם אומרים?

    • אבל, אם מחנכים אותך שיש ''מזון שהוא זבל, לא בריא'' בשביל מה לטעום

      מה דעתך?, 27/04/07 10:00

      ממנו שוב ושוב?...הרי כשאומרים לילד שלא שותים אקונומיקה, הוא לא מנסה לטעום כדי לבדוק שזה לא ראוי. כך גם כשמומחי ומבקרי תקשורת ידועים כניל פוסטמן ופייר בורדייה מדברים על הטלויזיה ונזקייה ואם אתה מעריך אחרים שטוענים דברים דומים, אז מדוע להמשיך ולצרוך את הFAST FOOD הזה בכמויות ניכרות. לפחות למתן זאת.
      וניראה לי שאם באמת תחיה בגישה של ''הכל לטובה'', דווקא זה ימנע ממך מפגש עם כל מיני מיפגעים עתידיים.

  • 16.

    ההתנתקות מהמדיה היא פחדנות תבוסתנית

    נון, 26/04/07 20:23

    התחושה הזאת שאנחנו חלשים מידי לברור בין הטוב (סופרנוס?) לרע (כוכבנים נולדים?), לא מסוגלים להתמודד עם פרסומות גלויות וסמויות.

    המדיה אולי עוזרת לעצב את החברה, אבל היא בסך הכל עוד נדבך במה שהביא אותנו לתוחלת ואיכות חיים חסרות תקדים = הציוויליזציה.

    איך ''עוצבו'' אנשים לפני הטלוויזיה? מאיפה קיבלו את האינפורמציה שלהם?
    מהקולנוע - כמו טלוויזיה רק בטריטוריה של הסוחר.
    מעיתונים - הולכים ומצהיבים.
    מספרים - שטחיים כפי דרישת קהלם.
    מתיאטרון - אותה מניפולציה במחיר מוגבר.
    מכהני דת רדופי ישויות דמיוניות ורודפי פרנסתם.
    מטרובאדורים, מספרי סיפורים, ריקודי שבט, הורים לילדיהם...
    כולם שלבים באותו אינדוקטורנציה שעובר הפרט ע''י החברה. רובם לימדו את הפרט אמונות תפלות,גזענות, אלימות, רכושנות, עודדו אותו בדרכו לבצע את הזוועות שהאנושות כל כך מחבבת והובילו אותו - בקו ישר ואחיד - למדיה האלקטרונית של ימינו.

    אז, כמו שאמרו כאן בחוכמה, אל תשפוך את התינוק עם המים, השאר לאנשים את זכות הבחירה.
    אתה רוצה להטיף לחיים נטולי מותגי שווא?! אני איתך. ללמד אנשים להיזהר מפיתויים חומרניים משעבדים?! מצויין. רק הקביעה הקטגורית הזאת, שהרע טמון בטלוויזיה, כמוהה כקביעתן של פוריטניות בנות המאה ה19 כי ספרים משחיתים את נפשו של הנוער, אמונות אחרות כי משחקי רחוב או פגישה עם חברים בני גילו מהווים ביזבוז זמן הרסני, טענות כי מפגשים בפאב השכונתי מקלקלים את הגברים ולימודים הורסים את נפש האשה.

    הפארנויה הזאת, הרואה בטלוויזיה שטן מפתה, דומה בצורה מדהימה לכל מלחמות העבר התפלות נגד קדמה וזכות בחירה.

    תן לאנשים להתענג על מה שעושה להם טוב ולא מזיק לזולתם, אל תשווה - בדמגוגיה - פרסומות באמריקן איידול לפיקניק פילוסופי ממוצרים אורגניים על פסגתו של הר מלא הדר, השווה את המסרים החיוביים הבוקעים מקופסאת הטימטום לדוגמאות ההזויות והאכזריות שסיפקו לנו אנשים נטולי ''מדיה''.

    • נכון מאוד. ועוד...

      ערבה, 27/04/07 00:52

      אתה צודק בדברייך.

      וגם...

      שיוצאים נגד המדיה הזו (הטלווזייה) - לא לוקחים בחשבון את כלל האוכלוסיה שצופה בטלווזייה.

      למשל חרשים, שבשבילם יש את מסכי הטלווזייה שמראה כיתובים והזהרות (בישראל במצב של מילחמה ובארצות אחרות לפני פגעי טבע כמו הוריקן, טורנדו, שיטפונות וכן הלאה).

      ישנה גם אוכלוסיית הקשישים (בני 80 או 90 ומעלה) שלפעמים יש מתוכם כאלו שאין להם כוחות או יכולות לפעילויות גופניות פיזיות, וההצעה של כותב הכתבה לרוץ לחיות חיים ''אמיתיים'' - לא ממש תופשת לגביהם.
      ישנם בינהם נכים ואנשים עם מוגבליות פיזיות שבשבילם הטלווזייה היא ממש קרש הצלה. חלקם לא יודעים בכלל להפעיל מחשבים או שאין להם מחשבים,
      וכן,לחיצה פשוטה על הכפתור - פותרת להם הרבה בעיות.
      בעיות של זמן פנוי שצריך למלאו, של בדידות שיש למלאה וכן הלאה.

      בכתבה זו יש התעלמות מכל ערוצי הטלווזייה הלימודית וערוצי דיסני וערוצי דיסקאברי - שהם אפילו מומלצים לילדים ועל אחת כמה וכמה לילדים חולים או כאלו שנמצאים תקופות ארוכות באישפוז ויכולים לצפות בטלוויזיה בשכיבה כי הם מוגבלים פיזית.

      ובשבילם צריך ללמוד מנורווגייה לאכוף חוק שאוסר פירסומות בערוצי הילדים.

      • אצל שניכם האגו ניצח. (ל''ת)

        אגוטריפ, 27/04/07 12:13

      • לא צריך לחפש ערך מוסף

        נון, 27/04/07 13:27

        ואין מה להתנצל על צפייה ב''סתם'' ערוצים ע''י אנשים צעירים ובריאים בנפשם וגופם.
        מותר לאדם להחליט איך יעביר את זמנו החופשי ומה גורם לו יותר התרגעות חשובה אחרי שעות העבודה: מדיטציה טראנסדנטלית או שעשועון ריקני (שניהם הזויים באותה מידה) או ספר בינוני.

        בהחלט יש מקום להגביל פרסומות בערוצים המיועדים לילדים, וגם למבוגרים מומלץ להקליט תוכניות ולצפות בהן ללא הפרסומות (זה חוסך זמן בו אפשר להריח פרחים או לקרוא כתבות ניו-אייג' מטמטמות).

  • 15.

    הטלוויזיה היא לא כמו טראנס.

    Rasputin, 26/04/07 18:14

    *היא טראנס*. עצם חוסר הפעילות של העיניים בזמן הצפייה גורמת לשינוי תודעה שבו המוח פועל במצב נינוח של גלי אלפא, מה שאומר שהמוח גם יותר פתוח להצעות, לקוח מנאום של פיליפ דיק ''איך לבנות יקום שלא יתמוטט בתוך יומיים''. אולם אני חושב שאין טעם לקחת את זה לקיצוניות. אני אוהב את איש משפחה, סאות' פארק וסתם סיטקומס מבריטניה. ערוצי הכבלים משדרים רק פרסומות של תוכניות בין לבין, זה לא כל כך מפריע. את ערוצי 2 למיניהם אני אפילו לא מדליק. אני לא מבין איך אפשר להתרכז בתוכנית עם כל הסשנים של פירסומות האלה שאורכים 10 דקות, כל רבע שעה.
    עוד דבר שחשוב להגיד זה שכיבוי טלוויזיה הוא טוב אבל זה בטח לא מה שיביא לשיחרור מאפקט עדר.

  • 14.

    שפכת את התינוק עם המים. איפה זכות הבחירה החופשית ?

    ערבה, 26/04/07 16:44

    כל מה שמתואר פה בכתבה זו נכון מאוד.
    זה נכון שהחברה המערבית מהונדסת על פי מותגים ועוברת שטיפת מוח.

    אבל...

    על כל אחד ואחד מאיתנו חובה להפעיל שיקול דעת וחשיבה ביקורתית ולהחליט ולבחור (לבחור !) במה הוא רוצה ליצפות.

    הבחירה מתחילה עוד קודם הצפייה. היא מתחילה בבחירת הערוצים בהם אתה רוצה ליצפות. ולשם כך אתה משלם עבור האפשרות ליצפות בתוכניות איכותיות ולהגיע לעולמות רחוקים ומופלאים, מרתקים וקסומים - בעזרת סרטי הטלווזייה.

    ה- National Geographic Channel
    מציגה סרטי טבע מרהיבים ביופיים .

    ה- Travel Channel לוקחת את הצופה למקומות קסומים בכל רחבי העולם ולפינות מסתוריות - שלצופה מן המניין אין ממש סיכוי להגיע אליהם. לא לכל אחד יש את הזמן והתקציב לטייל בכל פינה בעולם.

    ה- Animal Planet מביא אוסף מרהיב של סרטי טבע ומקרב לבבות אל עולם הצומח והחי. ואם מדברים על שתילת מסרים, אז לשתול מסרים של שמירה והגנה על עולם החי ושימור הסביבה - הם ראשונים במעלה בחשיבותם היום.

    ה- History Channel סוחף עימו את הקהל לעולמות קדומים וקסומים ומספר סיפורים תוך שימוש באמצעים ויזואליים. זה רק מוסיף ולא גורע מיופיים של האירועים.

    נכון, יש פירסומות והן שוטפות את המוח. אבל לכל אחד יש את האפשרות ואפילו החובה לא ליצפות בפירסומות (אפשר להעביר לערוץ אחר בזמן הפירסומת. לא ? או להשתמש באחד מאמצעי ההקלטה המגוונים שקיימים היום בשוק).

    וערוצי החדשות הם מצויינים.

    וכנ''ל ערוצי מזג האוויר.

    ויש ערוצי בישול מהנים.

    או ערוצים עם סרטים נפלאים וקומדיות.

    ותוכניות גינון או עבודות יד ועיצוב בתים וכל תחביב אחר . (בערוץ HGTV )

    ספרים היו לא פחות מהנדסי תודעה ושוטפי מוח. זה תלוי היכן הם נכתבו (תקופה, תרבות, זמן) . וכמו שלא יעלה על הדעת לשרוף את כל הספרים בעולם כי חלקם היו שוטפי מוח או פשוט גרועים, אין סיבה לא לעשות את אותה סלקציה בסוג המדיה הזה שנקרא טלווזייה.

    האינטרנט עושה נזקים הרבה הרבה הרבה יוצר גרועים מהטלווזיה.
    הוא נותן במה ומאפשר לכל מיני ציידי נפשות רכות (פדופילים) ליצור קשר ישיר עם הקורבנות. ומאפשר במה לפרסומות שלא עוברות צנזורה ולאתרי פורנו מזעזעים שכל ילד יכול לגלוש אליהם בלי ביקורת ופיקוח.

    • נכון.

      איילת, 26/04/07 19:09

      אחרת זה כמו הדתיים, שמסלקים בפנאטיות כל גירוי אפשרי מעליהם, במקום להתמודד, לחשוב, לבחור, לעבוד על עצמם רגשית ומחשבתית מול מה שעולה בהם, ולפתח עמידות פנימית כלפי הטפל והמתנפל, שתמיד יהיו ושאי אפשר לסלק אותם בהפניית ראש לצד השני.

      • שאלה: את מזמינה מיני מפגעים בחייך, כדי להתמודד איתם ?? (ל''ת)

        חסרים גם כך?!, 27/04/07 09:54

        • לא!

          איילת, 27/04/07 10:49

          אבל כבר אמרו כאן, לא צריך לשפוך את התינוק עם המים, אז אני בוררת, וחושבת, ונותנת לתחושה הטבעית שלי להחליט ממה להימנע ומה לצרוך.

          פרט לכך, אני מאמינה בגישה הטנטרית, שאי אפשר להימנע בכוח ולאורך זמן ממה שמהנה אותך ומושך אותך, רק בגלל שמישהו אחר אמר שזה לא טוב. עדיף לצרוך בכמויות עד שתכיר את המדיום על בוריו, עד שנמאס, עד שאתה מגיע למסקנה לבד או עד שמתעוררת בך לבד ההכרה ששוטפים לך את המוח או מנצלים אותך או מטמטמים אותך.

          הגישה החרדתית (חרדית) כלפי גירויים מסוכנים רק מובילה להתנהגות הימנעותית שמתרחבת והולכת ותופחת לכדי פראנויה.

          למה? כי אתה מדחיק במקום להתמודד ואז לא סומך על עצמך שאתה עמיד.

          הפניית מבט ישיר אל הגירוי ומחשבה הגיונית עושה אותך עמיד נגד הנדוס תודעה.

          • את שוב שופטת אנשים ע''פ החינוך והגישה שלך לחיים. יש מקום לצרוך את

            יש מקום לכולם., 27/04/07 11:10

            המדיום הזה ויש מקום שלא לצרוך את המדיום, הכל לפי בחירה והעדפה אישית.

            • לא שופטת.

              איילת, 27/04/07 11:23

              את המשפט שכתבת בתגובתך התכוונתי לכתוב בעצמי בסוף התגובה שלי, פשוט כבר נמאס לי להגיד את זה, שכל אחד עם הסרט שלו ועם מה שמתאים לו אישית.

              הכתבה של עדו בעד סילוק גורף של הטלוויזיה מחיינו, היא השופטת (על פי גישה לחיים), והיא גם השוטפת (מוח) לא פחות מהפרסומות.
              היא ה''מלמדת להסתפק במחשבות של אחרים, במקום לחוות'' (פסקה רביעית מהסוף).

    • אינטרנט? אבוי,

      סטודנט, 26/04/07 22:03

      רק שלא יהיה חופש ביטוי! חייבים לדאוג שרק לגורמים מסחריים תהיה את היכולת לדחוף לנו תכנים...

      • הוצאת את דבריי מהקשרם ועיוותת אותם.

        ערבה, 27/04/07 00:32

        האינטרנט הוא אכן מרחב חופשי לפעולה וכל אחד בוחר לעצמו את התוכן שהוא רוצה לקרוא בו או לעסוק בו (למשל לשוחח באמצעותו).

        לרגע לא יצאתי נגד האינטרנט.

        ולהיפך !

        זו אינטרפרטצייה שלך, שלא לומר דמגוגייה זולה - לקחת חלק זעיר מתגובתי ולעוות אותו ואז עוד לבנות עליו תאורייה .

        האינטרנט על אף היותו כלי מידע מדהים, פרוץ לכל ו''חופש הביטוי'' שאתה מנפנף בו כדגל החירות - מהווה קרקע פורייה לכל מיני דברים בהחלט לא כשרים שלא לומר פליליים שאין עליהם פיקוח כמו שיש בטלווזייה.

    • בקיצור טלויזיה עדיפה בעיניך על פני אינטרנט., ''שעושה נזקים הרבה הרבה

      החופש לבחור., 27/04/07 09:25

      יותר גרועים''.
      הכל תלוי בחינוך לחשיבה פעילה וביקורתית.

      • זה לא מה שאמרתי. (תגובה ל''חופש לבחור'')

        ערבה, 27/04/07 15:51

        לא אמרתי שטלווזייה עדיפה בעיני.

        כל תגובתי היתה סביב נושא אחד והוא : הפעלת חשיבה, שיקול דעת ובחירה . (בחירה!).

        אמרתי (ואני חוזרת שוב בשבילך) שיש תוכניות נהדרות בטלווזייה וחלקן אפילו מומלצות מאוד ויש כמובן גרועות מאוד ומזיקות. ושכל אחד יפעיל את שיקול דעתו במה הוא רוצה לצפות.

        וכמו שאמרה איילת בתגובתה אין שום סיבה להיתפש לפאנאטיות משום כיוון ויש לקחת את הטוב מכל דבר.


        בקשר לאינטרנט - שוב התמקדת בקטע אחד מתגובתי. לא פסלתי לרגע אחד את האינטרנט (עובדה שבאמצעותו אני כותבת לך פה תשובה כרגע). אלא ציינתי שאם לטלווזייה יש נזקים (ויש לה כפי שתאר עידו בכתבה זו)
        אז גם לאינטרנט יש. (ופירטתי אילו נזקים).

  • 13.

    כבה את הטלווזיה בראש...

    ....., 26/04/07 16:14

    את המחשבות, הפרשנויות ותפסיק לחפש אשמים... או רחמים...

  • 12.

    טעות גדולה בידך

    המחתרת הסגולה, 26/04/07 15:08

    המלך מת, יחי המלך החדש!
    כי עידן הזהב בטלויזיה המערבית היה אי שם בשנות ה70-80 כאשר ערוצים ממלכתים ומרכזים היו מחליטים בלעדית על מה שנראה. אילו נשלטו בד''כ ע''י גופים פוליטים ולא ע''י קפיטליזם ובכל היתה יד הצנזורה.

    הערוצים המסחריים (כבלים, לווין) הרסו את המונופול המסוכן הזה והחליפו אותו בפרסומות רבות. הצופה יכול לשלוט במה שהוא צופה ע''י זפזופ בין מאות ערוצים שונים (ומשונים) מתי שמתחשק לו. תרבות הרייטינג אומרת שהצופה שולט ולאו דווקא המדיה הקפיטליסטית.
    מבחינה זו הטלוויזיה מתה כבר מזמן והוחלפה ע''י מכשיר עצבני הרבה יותר ששמו מחשב+אינטרנט. מעולם לא יצר האדם מכשיר מדיה יותר קיצוני מרשת האינטרנט. כיום האדם הקטן מוצף באפשרויות להרוות את כל מאוויו המנטלים דרך החיבור המהיר לאינטרנט. האינטרנט מציע שפע בלתי נתפס ליצרים הכי נמוכים של כל אחד מאיתנו וכמעט חינם! ולא הטלוויזיה.

    • לדעתי אתה טועה

      אלעד, 26/04/07 15:49

      האדם זקוק ל''מדורת השבט'' ו''חוק העדר'' אכן פועל כאן.

      רבים צופים בטלוויזיה בתכניות מסוימות (אך לא בצוותא כמובן-אלא איש איש בביתו) על מנת שיוכלו לדבר עליהן ולהחליף חוויות אודותן למחרת בגן\ביה''ס\צבא\אוניברסיטה\עבודה וכל חוג חברתי אחר.

      כך גם הפרסומות שמהוות נושא לשיחה במפגשים חברתיים כמו ''ראית את הפרסומת של....?''

      המחשב לא מספק יצר זה, שכן עם כל הכבוד למאות ערוצים בטלוויזיה, מעטים מהם מתאימים למעגל החברתי שלך מבחינת שפה,תרבות ותחומי עניין וסביב התכניות עתירות הרייטינג ייתרכזו רוב הצופים (חוק העדר).

      באינטרנט יש מיליוני אופציות והמשתמש שולט בהן בעצמו.
      האינטרנט, על כל מגרעותיו הוא כמו ספריה ענקית של מידע אור-קולי.

      מבחינת שליטה על התודעה ועיצוב החשיבה אין ספק שהטלוויזיה הרסנית יותר. גם מבחינת ניצול זמן לקוי.

      • חוק העדר פועל בכל תחום

        המחתרת הסגולה, 26/04/07 17:08

        גם ולא רק דרך הטלוויזיה, כי גם האחרון הוא מכשיר שקובע אופנה.
        אולי אתה וחוג מכריך נוהגים להפגש בסופי שבוע ולהעביר חוויות על הפרסומות החדשות אבל אתם במיעוט דל. פעם, כשיראל נחשפה--מאוד באיחור--לערוץ מסחרי (ע''ע ערוץ 2) אז אכן היה רעש גדול מכל פרסומת גרועה (ע''ע הפרסומות של יעל בר זוהר לבגדי ים) אבל בעולם פרסומות זה לא ממש נושא חם.

    • עלוב. כמה שילמו לך על הטוקבק הזה? (ל''ת)

      טלויזיה=שטן, 26/04/07 16:33

    • מסכימה עם המחתרת הסגולה. אתה צודק מאה אחוז. (ל''ת)

      ערבה, 26/04/07 16:46

    • האינטרנט הוא ערוץ מידע אקטיבי,

      סטודנט, 26/04/07 22:07

      לא פאסיבי. הוא מכיל בתוכו ערוצי מדיה (אתרים כמו NRG, CNN או DIGG), אבל ההבדל המהותי הוא שכל אדם בוחר בעצמו את המידע שיכניס לראשו. במדיה קלאסית, גורמים אחרים בוחרים את המידע הזה, והצופה פאסיבי.

  • 11.

    אין לאן לברוח

    בועז.פ, 26/04/07 14:41

    המציאות של המדיה נמצאת בכל מקום היא חלק ממך אם תרצה או לא.
    התוכן המניפולטיבי בטלויזיה היא אחת ההשתקפויות שלה בחיינו.
    תכבה את הטלויזיה, משהו אחר ידלק.
    ''מלחמה'' במציאות הזו רק מזינה אותה ומשתפת איתה פעולה, שים לב שמלחמה היא אחד הדברים שהיא בעצם מעודדת.
    לכן הייתי מציע דווקא לעשות את הפעולה ההפוכה.לצלול אל תוך המניפולציה בכיף, לרקוד עם כוכבים, להיות כוכב נולד.
    ואז אולי בלי לשים לב, מתוך שמחת חיים הטלויזיה כבר לא תעניין אותך ותצא החוצה לשחק בחצר עם החברים.

  • 10.

    לנו פשוט אין, כבר 4 שנים, והחיים יפים.

    חגית, 26/04/07 14:37

    הכל יותר שליו, רגוע, בלי התזזית שנכנסת מהקופסא, בלי התכנים שנדחפים ממש בכוח לבית, פנימה.

    ועוד עיצה, אם כבר מישהו מכניס מכשיר זה לביתו, עדיף לא בסלון. זו זוועה לבקר אצל אנשים והטלי' שלהם פועלת. פשוט כי הם רגילים לה כרעש רקע.

    • גם לנו אין טלויזיה 4 שנים

      שור צהוב, 26/04/07 17:00

      לא היה קל, אך בהחלט משתלם. בלי כל הרעש, שטיפת המוח.
      הרוחנו חיים הרבה יותר נעימים, קוראים יותר ספרים, זמן שמנוצל הרבה יותר טוב, ולא מתבזבז מול קופסת הטמטום הזו.

    • 4 שנים לא הייתה טלויזיה והיה נפלא

      גלילי, 28/04/07 20:07

      ובשנה שעברה הילד הגיע לגיל 15 עבד בקיץ והודיע שהוא קונה לעצמו וגם עושה מינוי יס, טוב ויש עוד ילדה יותר קטנה בבית.
      הוחלט שהוא יקנה לעצמו טלויזיה וההורים ישלמו על יס, ומאז הזיבליה חזרה.
      אולי כשהילדים יעזבו ניתן להם גם את הקופסאות במתנה...

  • 9.

    לעידו הכתב, היצלת אותי ,תודה.

    אבנר, 26/04/07 14:30

    שנים אני מנסה להיגמל וקשה לי היכנסת לי מודעות לנזקים ואני מודה לך,רק בקשה קטנה אם יש לך כח לפרסם את הכתבה בעוד מקומות אני בטוח שעוד אנשים כמוני יודו לך ושוב תתתתתתוווווווווודדדדדדדהההההה.

  • 8.

    מאמר מצויין . (ל''ת)

    אייל, 26/04/07 14:28

  • 7.

    כיביתי לפני 14 שנים

    זהר, 26/04/07 14:12

    לפני 14 שנים כשגרתי בארה''ב ניתקתי את הכבלים והתנתקתי מהמסחרה, השיטחיות, והמגמתיות של הטלויזיה האמריקאית. אחרי 14שנים ללא טלויזיה קשה להבין איך יש זמן לרבוץ מול התזזית על המסך.

    תודה על הכתבה.

    • לפני 14 שנה היו לך כבלים?!

      נוגס, 26/04/07 14:51

      איפה חיית בחו''ל?
      רק למעט אנשים במדינה היה בשנת 1993 כבלים בבית.

      • קראת לפני שהגבת?

        בני, 26/04/07 20:47

        בראשית דבריו הוא מדגיש שגר באותה שנה בארה''ב. יתרה מזו, בשנת 1993 לא יהיה זה מוגזם לומר כי בערך מחצית מבתי האב בישראל כבר היו מחוברים לכבלים של אחת משלוש הזכייניות דאז תבל, ערוצי זהב או מת''ב. יש לזכור כי הכבלים החוקיים החלו את דרכם בישראל בספטמבר 1990 וצברו תאוצה בקצב מסחרר עד להופעת חברת ''יס''.

    • כן, והדלקת את המחשב. (ל''ת)

      המחתרת הסגולה, 26/04/07 15:11

  • 6.

    זו שטיפת מוח חוקית

    ברוך, 26/04/07 12:59

    וכולנו נותנים לזה יד, כי זה נוח. הטלויזיה היא השמרטף הטוב ביותר של הילד. אם יש לו אחרי עשר שנים אנורקסיה, או דיכאון, או שהוא מתחיל לצרוך סמים. אנחנו בודאי לא נקשור את זה לאלפי השעות בהם מוחו היה קשור אלחוטית לשטיפת המוח המתוחכמת בעולם.

    ואנחנו אכן גדלים ונשפטים כצרכנים באופן המדעי ביותר , התרשמנו ממטריקס כמדע בדיוני, אבל בעצם אלה החיים שלנו, באים הביתה מתחברים לטלויזיה, רצים לקניון וחוזרים מהר לטלויזיה, בין לבין גם עובדים כדי שנוכל לממן את הפרסומות שבהפסקה...

  • 5.

    באיזה צד של המסך אנו חיים?

    גדעון, 26/04/07 12:44

    האם החיים האמיתיים שלנו מרגשים ומלאים בחוויות, רגשות, בכי וצחוק,
    או שאנו חווים כל זאת במינונים גבוהים דרך המסך בלי הצורך ''להסתכן'' בחיים פעילים.
    האם אנו משחקים במשחק החיים או שאנו צופים? הטלויזיה היום ככלל רוצה שנהפוך לצופים.
    באיזה צד של המסך אנו רוצים שילדינו יחיו? או שהשקט שווה את מחיר העיקור הנפשי והרוחני...

    ''כל המחשבים האלה
    המרדימים האלה, העוקרים האלה
    את אצבעותינו...מעולמנו...

    כל הקולוסיאום הכל-עולמי הזה
    עם חלונות ההצצה אל הזירה
    המלאה גלדיאטורים שהם חיות טרף
    ודם מציף את תת ההכרה
    תחליף תחנות תמיר ערוצים
    תשוטט כאוות נפשך בעולם
    תחשוב שאתה מחוץ לכל זה
    לא נוגע לך - זה שם...'' (חיית המתכת - מ. אריאל)


    תודה לכתב שהזכיר לנו.

  • 4.

    ולמה זה בירוק נושך ולא בניו אייג' ?

    י, 26/04/07 12:07

    רק בגלל התמונות של הכבשים?

  • 3.

    הקלות של השלכת המילה ''קפיטליסטית''

    גל, 26/04/07 11:12

    האם שמת לב למסרים המועברים בין הפרסומות? הם הכל חוץ מ''קפיטליסטים''. כדאי להשאיר את המח דולק כשצופים במכשיר שטיפת המח ההמוני הזה.

    • תגובה ל 3

      מרצה לתקשורת, 26/04/07 12:32

      אם המסרים הם בעלי אופי קפיטליסטי או לא זה עניין מישני. העיקר הוא שהם משרתים את הקפיטליזם וכאן קבור הכלב. אם מראים לנו משהו וגורמים לנו לרצות לקנות אותו זה בכלל לא משנה אם זה לקוח מעולם דימויים שהוא אנטי קפיטליסטי. זה בדיוק הכוח של הקפיטליזם - הוא מנכס הכל. הכל. גם מה שמתנגד לו. העיקר שתקנה ובכך תחזק את השיטה הקפיטליסטית. ולגבי הערתך השנייה - ''כדאי להשאיר את המוח דולק..'' - ובכן - זאת בדיוק הבעיה שמציג בפנינו כותב המאמר. לא כולם מקבלים שיעורים בחינוך לצפייה ביקורתית בתקשורת. לצערנו ילדים נחשפים למדיה לפני שיש להם חיסון אליה.

  • 2.

    ממש צודק , עדיף לכבות

    נונ, 26/04/07 10:55

    ובעיקר להרחיק ילדים

    שבוע נעים לכולם :-)

  • 1.

    זה פשוט נכון!

    אור בן ארי, 26/04/07 10:20

    כמה שאתה חד וכמה שאתה צודק.
    זה המטריקס בהתגלמותו המתוחכמת ביותר.