אסון אוטובוס הפנויים-פנויות - אין עונשי מאסר
בית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי ארבעת המעורבים בתאונה בצפון שהביאה למותם של 17 בני אדם, יקבלו עבודות שירות וקנסות בלבד
כמעט שמונה שנים אחרי היום הנורא שבו נהרגו 17 בני אדם ו-37 נוספים נפצעו בתאונת אוטובוס ליד צומת גולני, גזר הבוקר בית המשפט המחוזי בנצרת את עונשם של ארבעת המעורבים בתאונה, שזוכו לפני כארבעה חודשים מאשמת הריגה, אך הורשעו בזיוף ובקבלת דבר במרמה, לאחר ששקיבלו מסמכים ממע"צ במהלך החקירה.
יהודה יולזרי קיבל 6 חודשי מאסר בפועל, שיומרו לעבודות שירות, וקנס של כ-25 אלף שקלים. על שלמה יולזרי גזר בית המשפט ארבעה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, ארבעה חודשים על תנאי וקנס על סך 15 אלף שקלים.
מנהל המוסך, עבד פאנוס, נידון לשלושה חודשי מאסר בפועל, אותם ירצה בעבודות שירות ולקנס כספי בסך עשרת אלפים שקלים. ואילו רשיונו של נהג האוטובוס, אפרים תקומי, נשלל לשנה אחת לאחר שהורשע בנהיגה בחוסר זהירות, סטייה מנתיב תעבורה ואי-בדיקת לחץ אוויר בגלגלים. במהלך המשפט התברר כי תקומי לא היה מיומן בהפעלת האוטובוס אותו קיבל כמה ימים לפני כן, ולא היה מודע לתקלה במערכת ההאטה החשמלית של כלי הרכב.

את עונשם הקל של המורשעים הסבירו השופטים בכך שאין להם עבר פלילי ושהם עברו עינוי דין של שמונה שנים של חיים בחרדה. "לא למותר לציין כי גם בפסיקה כפי שראינו לעיל, הקביעה החוזרת היא כי במעשים כאלה ראויים הנאשמים בהם למאסר בפועל ולא אחרת, אכן יש עינוי דין סופו שגורם לאי גזירת מאסר בפועל", נכתב בפסק הדין.
בכך הכריעו למעשה השופטים שהאשם העיקרי בטרגדיה היה הכתם השחור שנגרם ככל הנראה מעגבניות מיובשות, ונתגלה על הכביש כמה ימים לפני התאונה על ידי עובדי מע"צ. העובדים הכינו דוח מיוחד שמזהיר מפני סכנת החלקה בקטע הכביש, אך ממצאיו לא טופלו. נגד בכירים במע"צ הוגשו כתבי אישום בפרשה, אך כעבור כמה זמן התאבד מהנדס המחוז יצחק הרשקוביץ' וסמנכ"ל האחזקה במע"צ, ראובן יום טוב, הלך לעולמו.
עו"ד יחיאל כשר, ממשרד פרופ' יובל לוי ושות' שייצג את חברת ז'ק יולזרי, אמר בתגובה: "חשוב להדגיש כי המשפט שהתנהל והעונש שנגזר לא היו קשורים לתאונה כלל, ונבעו מאי סדרים שהתגלו בחברה. בהיבט זה גזר דין של עבודות שירות ממושכות - הוא כבד מאוד".
תאונת אוטובוס הפנויים-פנויות אירעה ב-9 באוקטובר 1999,