גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


אסון אוטובוס הפנויים-פנויות - אין עונשי מאסר

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי ארבעת המעורבים בתאונה בצפון שהביאה למותם של 17 בני אדם, יקבלו עבודות שירות וקנסות בלבד

דודו בזק | 25/4/2007 13:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אסון "אוטובוס הפנויים פנויות" זעזע את המדינה לפני כשמונה שנים וגבה את חייהם של 17 בני אדם. היום הגיעו המעורבים בפרשה לקבל את גזר דינם, שהסתכם בעונשי עבודות שירות וקנסות בלבד. על בעלי חברת ההסעות "ז'ק יולזרי" ועל מנהל המוסך גזר בית המשפט עבודות שירות וקנסות, ואילו רישיונו של נהג האוטובוס נשלל למשך שנה. ומי האשם בתאונה המחרידה? – כנראה הכתם השחור והחלקלק על הכביש, שהביא להחלקתו של האוטובוס.

כמעט שמונה שנים אחרי היום הנורא שבו נהרגו 17 בני אדם ו-37 נוספים נפצעו בתאונת אוטובוס ליד צומת גולני, גזר הבוקר בית המשפט המחוזי בנצרת את עונשם של ארבעת המעורבים בתאונה, שזוכו לפני כארבעה חודשים מאשמת הריגה, אך הורשעו בזיוף ובקבלת דבר במרמה, לאחר ששקיבלו מסמכים ממע"צ במהלך החקירה.

יהודה יולזרי קיבל 6 חודשי מאסר בפועל, שיומרו לעבודות שירות, וקנס של כ-25 אלף שקלים. על שלמה יולזרי גזר בית המשפט ארבעה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, ארבעה חודשים על תנאי וקנס על סך 15 אלף שקלים.

מנהל המוסך, עבד פאנוס, נידון לשלושה חודשי מאסר בפועל, אותם ירצה בעבודות שירות ולקנס כספי בסך עשרת אלפים שקלים. ואילו רשיונו של נהג האוטובוס, אפרים תקומי, נשלל לשנה אחת לאחר שהורשע בנהיגה בחוסר זהירות, סטייה מנתיב תעבורה ואי-בדיקת לחץ אוויר בגלגלים. במהלך המשפט התברר כי תקומי לא היה מיומן בהפעלת האוטובוס אותו קיבל כמה ימים לפני כן, ולא היה מודע לתקלה במערכת ההאטה החשמלית של כלי הרכב.
זירת התאונה סמוך לצומת גולני. צילום: ארכיון מעריב
זירת התאונה סמוך לצומת גולני. צילום: ארכיון מעריב ארכיון מעריב
"המורשעים עברו עינוי דין"

את עונשם הקל של המורשעים הסבירו השופטים בכך שאין להם עבר פלילי ושהם עברו עינוי דין של שמונה שנים של חיים בחרדה. "לא למותר לציין כי גם בפסיקה כפי שראינו לעיל, הקביעה החוזרת היא כי במעשים כאלה ראויים הנאשמים בהם למאסר בפועל ולא אחרת, אכן יש עינוי דין סופו שגורם לאי גזירת מאסר בפועל", נכתב בפסק הדין.

בכך הכריעו למעשה השופטים שהאשם העיקרי בטרגדיה היה הכתם השחור שנגרם ככל הנראה מעגבניות מיובשות, ונתגלה על הכביש כמה ימים לפני התאונה על ידי עובדי מע"צ. העובדים הכינו דוח מיוחד שמזהיר מפני סכנת החלקה בקטע הכביש, אך ממצאיו לא טופלו. נגד בכירים במע"צ הוגשו כתבי אישום בפרשה, אך כעבור כמה זמן התאבד מהנדס המחוז יצחק הרשקוביץ' וסמנכ"ל האחזקה במע"צ, ראובן יום טוב, הלך לעולמו.

עו"ד יחיאל כשר, ממשרד פרופ' יובל לוי ושות' שייצג את חברת ז'ק יולזרי, אמר בתגובה: "חשוב להדגיש כי המשפט שהתנהל והעונש שנגזר לא היו קשורים לתאונה כלל, ונבעו מאי סדרים שהתגלו בחברה. בהיבט זה גזר דין של עבודות שירות ממושכות - הוא כבד מאוד".

תאונת אוטובוס הפנויים-פנויות אירעה ב-9 באוקטובר 1999,

בכביש בין צומת גולני לצומת קדרים שבגליל. 54 הנוסעים יצאו בבוקר יום שבת לטיול בגליל. מחקירת התאונה התברר כי נהג האוטובוס הגיע בסביבות השעה 11:00 לצומת גולני, שם פנה לכיוון צפון. כשהחל לרדת גשם, הוא סטה לפתע מנתיב הנסיעה. האוטובוס החליק והידרדר לתהום. משטרת ישראל מינתה מיד לאחר התאונה צוות בוחנים לחקירת התאונה, ויום לאחר מכן מינה שר התחבורה ועדת חקירה מיוחדת מטעמו.

עדכון אחרון : 25/4/2007 15:01
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים