גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מה הכי מרגיז בסופר? להחזיר את העגלות

סקר צרכנים מגלה: 90% מלקוחות רשתות השיווק יעדיפו לשלם ולא להחזיר אותן למקומן. בעקבות תלונות רבות, ביטלו כמה מרכזי קניות את הפיקדון

nrg מעריב | 9/10/2006 10:51 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העגלה הריקה: סקר שערך אבינועם מגן, פעיל הצרכנות שהוביל את מהפכת צרכני הגז, מעלה כי לקוחות רשתות השיווק מאוד לא מרוצים מהעיסוק בעגלות הקניות. הצרכנים הביעו את מורת רוחם מהפיקדון שיש להפקיד כדי להשתמש בהן, ונראה כי לא על העניין הכספי יצא קצפם, אלא בשל התחושה כי הם "עובדים עבור החנויות" כסדרנים. מתלוננים רבים הצהירו כי נושא העגלות מהווה שיקול בבחירת מקום הקניות.

בעקבות תלונות שהצטברו אצל מגן, הוא החליט לערוך סקר בקרב 100 צרכנים בנושא עגלות הקניות. 75% מהנשאלים ענו כי החזרת העגלות באופן עצמאי היא "נטל, ושירות ירוד של רשתות השיווק". כ-70% לא מוכנים להפקיד מטבע של 5 שקלים בחריץ העגלה, ומצטיידים במחזיק מפתחות המאפשר להם לא להיכנע לתכתיבי רשתות השיווק.

למגן הגיעו תלונות מהורים לילידם צעירים, שנאלצו להשאיר את העגלה בחניון, עם מטבע הפיקדון. אמהות צעירות התלוננו כי עליהן להשאיר את תינוקם ברכב כדי להחזיר את העגלה. לקוחות אחרים הבהירו כי סניפים בהן העגלות ניתנות ללא פיקדון זוכים אצלם לעדיפות.

מהסקר עולה כי לציבור הישראלי אין בעיה לשלם כדי לא להרגיש פראייר. לא פחות מ-90% מהנשאלים בסקר היו מוכנים לשלם סכום סמלי, כדי לא להשיב את העגלות למקומן.

רשתות השיווק לא נותרו אדישות, ומספר מרכזי קניות ביטלו את "שיעבוד" הלקוח. עם זאת, גורמים ברשתות השיווק מספרים כי שיטת הפיקדון הכספי צמצמה משמעותית את מקרי גניבות העגלות, וכי העסקת סדרני עגלות תפגע בסופו של דבר בלקוח, והדבר ייתן את אותותיו במחיר המוצרים. אולם מהסקר עולה כי לנוחות ולכבודו של הצרכן הישראלי, כנראה אין מחיר.
פעיל הצרכנות אביענום מגן, במחאה נגד חברת
פעיל הצרכנות אביענום מגן, במחאה נגד חברת "פז". צילום: אלי דסה אלי דסה
המרד הקודם הצליח

עורך הסקר, שכיהן בעבר כדובר ההסתדרות, מקדיש את זמנו לעיסוק בסוגיות המטרידות את הצרכנים. בעבר אף הוביל, בעקבות פניות הציבור, את מהפכת הגז הביתי, שאף הניב תוצאות. לפני למעלה משנה פנה הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, למנכ"ל פזגז, פנחס בידרמן, ודרש ממנו לתקן לאלתר את המידע המוטעה הניתן לצרכנים באתר האינטרנט של החברה.

קמחי ציין במכתבו כי מעיון באתר האינטרנט של 'פזגז' עולה, כי תחת הכותרת "מדוע כדאי לעבור למערכת גז מרכזית?",

ניתן מידע העלול להטעות את הצרכנים. לדבריו, תחת הקטגוריה "מחיר הגז" מצוין כי "המעבר למערכת גז מרכזית לא יוצר שינוי משמעותי בעלות הגז לצרכן". זאת כאשר בפועל המעבר למערכת מרכזית גורר שינוי בשיטת המדידה (מקילוגרמים למונה נפח), וכן חיוב בדמי שימוש קבועים הנגבים מהצרכנים בנוסף למחיר הגז.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים