אני מאשימה
הקמת הוועדה שהדיחה את רב המדרשה לבנות באוניברסיטת בר-אילן היתה בבחינת "וביערת הרע מקרבך". החטא הבלתי נסלח שאותו ביצעה ד"ר חנה קהת היה חקר האמת ללא משוא פנים, ועל כך היא משלמת מחיר כבד. מלכה פיוטרקובסקי עוקבת מקרוב מיומה הראשון של הפרשה. להלן הממצאים
הגיע הזמן לומר את האמת, כל האמת ואך ורק את האמת בנוגע להליך ברור פרשת ההטרדות המיניות באוניברסיטת בר אילן, לפני כשלוש שנים.
אינני חברת 'קולך' ומעולם לא הייתי, אבל כשחנה ביקשה את עזרתי בטיפול בתלונות קשות של הטרדה מינית שהגיעו לידיה, נרתמתי לעזרתה לאחר שווידאתי שאכן מדובר בשתי תלונות אמיתיות, חמורות ביותר, על רב בכיר שלימד במדרשה באוניברסיטת בר אילן, רב שנהג להטריד מינית במשך שנים ארוכות, תלמידות שלמדו אצלו במדרשה.
לאחר שטענות המתלוננות הובררו לי כנכונות, הצטרפתי אל הגב' קהת (שכיהנה בזמנו כיו"ר 'קולך') ואל הגב' איילת וידר, (פסיכולוגית קלינית) ופנינו אל פרפ' שפרבר מהאוניברסיטה, אשר היה ממונה על המדרשה לבנות באותה תקופה. הבאנו בפניו את הממצאים שהיו בידינו, נגד אותו רב ודרשנו ממנו לחקור, לברר את התלונות ולפעול בהתאם לממצאי הבדיקה.
משמעות הדבר: אם טענותינו בדבר הטרדות מיניות חוזרות ונשנות שנעשו על ידי הרב יתבררו כנכונות - רב זה יפוטר מהאוניברסיטה, (כנדרש, להבנתי, עפ"י ההלכה) וכנדרש עפ"י החוק למניעת הטרדה מינית - חוק מדינת ישראל.

חשוב לציין: מעולם לא דרשנו את פיטוריו המידיים של הרב ללא בירור הטענות נגדו. לא דרשנו זאת בפנייתינו אל פרופ' שפרבר, ולא בשום שלב לאחר מכן, כפי שהעלילו עלינו חבריו ומוקיריו של הרב. להבנתי, זו היתה עלילה שקרית ומכוונת, שמטרתה היתה להפסיק את הליך הבדיקה של האוניברסיטה.
הדבר היחיד שדרשנו היה בירור יסודי של טענותינו ופעולה הנדרשת מהנהלת האוניברסיטה בהתאם לתוצאות הבירור.
האוניברסיטה מינתה את פרופ' יפה זילברשץ לבדוק את תלונתנו, היא עשתה עבודה יסודית ושיטתית, אשר במהלכה נחשפו תלונות קשות של מתלוננות נוספות מעבר לשתי התלונות עליהן ידענו בתחילת הפרשה.
זילברשץ הגישה את תוצאות בדיקתה לוועדה מיוחדת שנתמנתה על ידי הנהלת האוניברסיטה, וועדה אשר תפקידה היה להחליט על גורל העסקתו של הרב באוניברסיטה. בוועדה היו חברים הרב יובל שרלו, השופטת בדימוס שרה פריש והפסיכולוגית ד"ר מינה וסטמן. חברי הוועדה חקרו
חבריו של הרב הפעילו לחץ כבד מאד על הוועדה, לאחר שזו כבר חקרה את המתלוננות, כפי שציינתי, ודרשו לגלות את זהותן לרב ולעמתן עמו.
חשוב להדגיש: החוק למניעת הטרדה מינית אינו דורש לחשוף את זהותן של המתלוננות בפני הנילון
קל וחומר שאין בלשון החוק דרישה לעמתן עימו.
אודה ולא אבוש, התנגדתי בכל לבי להליך זה של עימות המתלוננות עם הרב, ולהבנתי, היה הדבר עלול להסב נזק נפשי משמעותי ונזקים נוספים למתלוננות, שעברו גם כך מסכת קשה של התעללויות על ידי אותו רב.
הבענו את התנגדותנו, ולמרות זאת כשהוועדה עמדה על דרישתה, הופיעו בפניה חלק מהמתלוננות, אותן אלה שאזרו עוז בנפשן וגייסו את כוחותיהן כדי לעמוד מול מי שהסב להן צער ונזק בל יתואר, ומסרו את גרסתן לחברי הוועדה.

בשלב זה יש להזים שקר נוסף שהופץ נגדינו, כאילו דרשנו מהאוניברסיטה שלא להשמיע לרב את הטענות הקשות נגדו, ולפטרו ללא יכולת להתגונן. הדבר היחיד שביקשנו הוא שזהות המתלוננות לא תיוודע לרב פן יבולע להן, חשש שהיה סביר ביותר לאור איומיו המפורשים והקשים שהפנה הרב לחלק מהמתלוננות, בהם הוא הבהיר שהוא יפגע בהן, אם הן תגלנה את מעשיו.
בסיומו של התהליך המליצה הוועדה להנהלת האוניברסיטה להפסיק את העסקתו של הרב באוניברסיטה וכך אכן פעלו ראשי האוניברסיטה.
יש לציין שהרב ניסה לערער על החלטת האוניברסיטה, בפני בית הדין לעבודה – אך ערעורו נדחה על ידי בית המשפט, בנימוק שהליך הפסקת עבודתו נעשה כדת וכדין על ידי הנהלת האוניברסיטה.
חרף כל זאת, מאז ועד היום לא חדלו חבריו של הרב להפיץ את שקריהם נגדינו, כאילו אנו פעלנו בהליך לא תקין נגדו, דבר שאין לו כל שחר.

לסיום, במהלך השנים הארוכות בהן בעלי ואני מגדלים את ילדינו, ובמשך שנים רבות בהן אני עוסקת בחינוך ובהוראת תלמוד והלכה, אני מקפידה לשדר לילדיי ולתלמידותיי שהערך החשוב ביותר שעליו כל יהודי חייב להקפיד, כאדם פרטי וכחלק מהעם היהודי, הוא מה שהורה הנביא מיכה, בסוף ההפטרה שקראנו בשבת האחרונה – שבת פרשת 'בלק', (פרק ו' פסוק ח'): "הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ".
חנה קהת, בהנהיגה את הטיפול בתלונות הקשות נגד הרב קיימה פסוק זה ככתבו וכלשונו, לא חסכה מעצמה כל מאמץ, של גוף ונפש, בטיפולה בפרשייה כואבת זו, תוך תודעת מנהיגות שעליה מוטלת החובה לקיים בפועל את מצוות הבורא יתברך: "ואהבת לרעך כמוך", "לא תעמוד על דם רעיך", "ובערת הרע מקרבך". אך, ככל הנראה, על כך לא יוכלו חבריו של הרב לסלוח לה.
חנה שילמה ומשלמת את מחיר ההיענות הפנימית שלה לצו מצפונה ולדרך התורה בה היא מאמינה ולאורה היא חייה, זאת אני כותבת מתוך היכרות קרובה עמה, ובניגוד גמור לאופן בו ניסו להציגה ול'השחיר' את דמותה, למשל, בעיתון 'בשבע'.
קהת מעוררת לעיתים פולמוס ציבורי בהתבטאויותיה ובפעולותיה בסוגיות הקשורות למעמד האישה ולטיפול במצוקותיהן של נשים. יש המסכימים לדרכה ויש החולקים עליה, אולם לא רבות הן הנשים המוכנות לשלם מחירים אישיים כבדים על פעילותן הציבורית כדי לעזור, לסייע, ולחלץ ממעגל המצוקה נשים שגורלן המר להן ולא נמצאה להן אוזן קשבת ויד מושטת עד שהן פגשו בחנה, והיא פעלה ללא לאות כדי לחלצן מקשייהן.
לעניות דעתי, ראוי לה לחברה אשר בבסיסה נאמנות אמיתית לקיום התורה ומצוותיה - בראש וראשונה לשאוף לידיעת האמת כהווייתה, ולעמוד מאחורי הפועלים ל'תיקונו של עולם' בתוכה, ולא לגמול להם רעה על פועלם המבורך.
אשר על כן כתבתי את הדברים בלב דואב, בציפייה ובתפילה שנפעל כולנו בשאיפה להגדיל תורה ולהאדירה.
מלכה פיוטרקובסקי עמדה בראש בית המדרש במדרשת לינדנבאום (ברוריה) ומלמדת גמרא והלכה במסגרות על-תיכוניות.