• 88.

    רשעים נמאסתם!!!

    אורי, 16/07/06 11:49

    חנה קהת הורסת כל חלקה טובה בציבור. ממש קורח ועדתו של ימינו.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    אורי, 16/07/06 11:47

    חנה קהת מחריבה כל חלקה טובה בציבור. הקורח ועדתו של ימינו.

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    תומכת בחנה קהת

    ברכה, 13/07/06 00:12

    ראשית חנה ראוייה לשבח על אומץ ליבה ויושרה בכך שבאה להתריע על ארוע חמור. שנית, מצער עד מאוד כי כך מנוהלים הדברים במכללה דתית האמורה להוציא משעריה אנשי חינוך האמונים על חינוך הדור הבא,ובמקום לבער את הרע מנסים לטייח את האמת ובדרך להשמיץ ולפגוע במי שכל חטאו הוא שהעז לצאת ולצעוק חמס. זו העת לחשבון נפש.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    מחזקת ידיכן

    שני, 12/07/06 19:55

    ומתוך היכרות עם מלכה סמוכה ובטוחה שאתן פועלות בענווה ובצדק

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    מישהו מכיר את דוד בס, דברו אליו. שיקרא את האמת של מלכה

    יהודה, 12/07/06 19:09

    גדול העלילה, אבי הבדיה. מתי הוא יתנצל ויודה בשקריו. בושה שאדם כמוהו שבגד באמת מועמד לבית הדין. לדעתי צריך לשלוח תלוה לועדה למנויים דיינים נגדו על כל הרוע שעולל במכתב הדיבה שלו

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    מלכה וחנה - נשים ראויות להערכה.

    איילת, 12/07/06 10:30

    מלכה וחנה, חיזקו ואימצו אתן עושות עבודת קודש בתחומים רבים ולעיתים משלמות על כך מחיר אישי.אל תיפול רוחכם בגלל כל אותם אלו שאינם מכירים ומעריכים את פועלכם. יש אנשים רבים אחרים המחזקים את ידיכם מרחוק!!

    הגב לתגובה זו

    • תגובה למלכה וחנה-נשים ראויות

      ברכה, 13/07/06 00:13

      מצטרפת לכל מילה. תחזקנה ידיכן

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    הרב גוטל מקריב את מכללת אורות עבור האינטרסים האישיים שלו. (ל''ת)

    שמרית, 12/07/06 07:19

    הגב לתגובה זו

    • כבוגרת, כואב הלב לראות מה הרב גוטל עושה למכללה

      יערית, 12/07/06 16:56

      לא יאומן. מעולם המכללה לא הייתה מקום כל כך חשוך וקנאי.
      גם אני למדתי אצל חנה קהת כמו אצל מורים נאורים אחרים. היו מגוון דעות. השיעורים שלה היו מצויינים ומלאים, היו דיונים, היו ויכוחים והייתה למידה. אני דווקא ממש מעריכה אותה. לא יודעת מה רוצים ממנה.
      זה ממז היה נראה בבשבע כמו התעללות לשמה.

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    תגידו למה אצלכם לא מערבים

    ילוניה, 11/07/06 23:37

    משטרה?

    הגב לתגובה זו

    • לערב משטרה

      עדנה, 13/07/06 06:07

      1. החוק להטרדה מינית, במסגרת העבודה, או הממסד מאפשר תהליך של תלונה ובירור בתוך המערכת הממסדית.
      2. במקרה הנ''ל, היו בירורים, וגם נקבע ששלושה אנשים חשובים הרב יובל שרלו, שופטת בדימוס ופסיכולוגית מאוניברסיטת ת''א היו הבוררים. להסכמת כל הצדדים.
      אני מציינת בהסכמת כל הצדדים.
      3. במערכת הבירורים התברר שאין הרב הזה רשאי להורות.
      4. למה לא פונים למשטרה. בחברה הדתית, הסיכויים של בחורה כזו שהתאוננה על הטרדה מינית, היא לצערי הרב מאד, יותר בעייתית מבחינת שידוך. שידוך שלה וגם של אחיותיה. זאת בעיה, שמצריכה הרבה טיפול. הקושי בשידוך, היא דווקא מאותם חוגים שכ''כ מקפידים על הפרדה מחד, אבל נוהגים לשלוח נציגים ללמד באולפנות, מדרשות ובמכללות של נשים.
      5. במקרה שהאישה היא נשואה הנושא אף חמור יותר מבחינה הלכתית. לכן, מעדיפים לעשות את הבירורים בתוך המסגרת.
      6. גם אצל החילונים יש בעיה בתלונה של מוטרדת. נטפלים אליה, היא עלולה לאבד את מקום עבודתה, היא גם עלולה להדחות ממקומות עבודה אחרים. ראי מה קורה עכשיו בתלונות על הנשיא. וכן מה קרה עם המתלוננת על יצחק מרדכי, שכל העדה הכורדית התנפלה עליה, ואמרה לה את מביישת אותנו.
      לא היא הקורבן, אלא התוקף.

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    חנה קהת מביישת את היהדות (ל''ת)

    כהניסט בנשמה, 11/07/06 19:46

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    מה עושים רבנים במדרשות אולפנות ומכללות לנשים

    עדנה, 11/07/06 18:56

    הרבנים חוזרים ואומרים שכבוד בת מלך פנימה,
    שיש לעשות הפרדה בכל המפגשים.
    שאין לחיות בחברה מעורבת.
    שיש לגברים יצר הרע גדול מאד והם לא יכולים להתעמת אתו.
    ולכן על הנשים להיות צנועות. להתכסות מכף רגל ועד ראש.
    אסור להן ללכת לצבא,
    אסור להן ללכת לאוניברסיטה
    אסור לרקוד יחד,
    אפילו אסור לראות אתה בנות רוקדות, ראו מה קורה היום בחתנות את חומות המגן מסביב לבתולות הרוקדות.
    אבל מותר שרבנים יסתובבו בתוך הלול הזה של נערות צעירות,
    אני מאד דואגת להם. איך אפשר להיות בין נערות צעירות, כאשר יש להם נשים בהריון, או אחרי לידה, או סתם כבר יותר מבוגרות. והם הרגילים, מורגלים על חברה נפרדת,
    פתאום נמצאים בין צעירות נחמדות, תמימות כן תמימות מאד.
    ואז מה עם המתח הגדול???
    ואיך מסתדרים עם זה.
    החברה הציונית דתית, בעיקר החרדלי''ת אמצה לעצמה את כל הגינונים של החרדים, אבל אצל החרדים אין גברים מלמדים נשים.
    הרב עובדיה יוסף אוסר מפורשות שיהיו מורים גברים בבתי ספר של נשים.
    ואם כך החרדלי'' ם רוצים
    שיהיה גם אצלנו.
    שילכו לישיבות וילמדו שם.
    ואולי, לחילופין הגיע הזמן שנשים תלמדנה גם בישיבות.
    תארו לכם מה יקרה? הנשים תלמדנה אתה גברים הצעירים שיש נשים חכמות, ולא פרופסרויות בבית עם הילדים בלבד.
    שומו שמיים!!!

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    כל המלמד ביתו תורה מלמדה תיפלות

    ראובן, 11/07/06 16:55

    לאחר שאני רואה את כל מה שהנשים כותבות על רבנים ועל התורה נזכרתי עד כמה צדקו חז''ל שכל המלמד תורה לביתו כאילו מלמדה תיפלות.
    כלומר תגרום לשינאת חכמים ביזוי תלמידי חכמים ולעזיבת התורה.!!

    הגב לתגובה זו

    • באותו מקום כתוב גם חייבה ללמד את בתו תורה

      שרית, 11/07/06 19:16

      עיין מסכת סוטה!
      מעניין איך כל הנבערים תמיד מוציאים דברים מהקשרם ועוד קוראים לזה דברי חכמים.
      בלייב מיט גיזונט!!!

      הגב לתגובה זו

      • Lamah (ל''ת)

        leshaker, 23/07/06 19:25

        הגב לתגובה זו

    • לזה אתה קורה תורה?

      תתבייש, 11/07/06 19:22

      אם אתה קורה להטרדה מינית תורה- אתה צריך להתבייש- מדובר כאן ברב שהטריד תלמידות שלו (שאני אחת מהם) אם לזה אתה קורה תורה- אני באמת מקווה שאתה לא מלמד את זה לבנותיך- התורה שאני חונכתי עליה נובעת מערכים יקרים מפז שהבולטת שבהם היא כבוד הבריות ודרך ארץ-ובכך שמאשימים מישהו בחוסר צניעות וחוסר דרך ארץ- זו היא התורה- ועל לאנשי תורה ורבנים בפרט להגן על אדם שבבירור לא יודע לחיות חיי תורה מהוגנים. חז''ל אמרו גם: על תדון אדם עד שתגיע למקומו- ואם לא חוויתה הטרדה ובמיוחד מתוך אדם שאמור להיות סמכות רבנית- אדם שמסתכלים עליו כמייצג ציבור שומר תורה- הייתי מציעה לך לשמור את אימרות השפר שלך לעצמך. הלוואי והקב''ה יכפר לך על האימרה הנילוזה שלך- ועל חיי התורה הלוקים בחסר שבבירור אתה חיי אותם יום יום

      הגב לתגובה זו

    • וכן - אתה מטומטם שונא נשים! חזיר שוביניסטי! (ל''ת)

      ג, 11/07/06 20:18

      הגב לתגובה זו

    • לכבוד הרמב''ם/התנא ר' אליעזר שלום רב

      אחת, 12/07/06 03:39

      אני שמחה לראות שהתגלגלת לעולמנו בדמותו של ראובן מירושלים, ברוך הבא! כדי שהתאקלמותך תהיה קלה ומהירה אעדכן אותך בכמה עובדות שקרו בזמן היעדרותך הזמנית מן העולם:
      מקרר,תנור,מיקרוגל,מכונת כביסה,טיטולים,מקלחת, כל אלה ועוד בזכותם האישה היום אינה משועבדת 24 שעות לביתה, אני יודעת שזה קשה להבין אבל תוך זמן קצר תוכל להתרגל, אולי יקל עליך ללמוד כל אלה בשיעור הנקרא ''נשתנו הטבעים'',
      שם גם תגלה את הממצאים החדשים שהתגלו באחרונה : חכמה בינה ותבונה הם חלק בלתי נפרד ממוחם של הנשים היום , כמו גם יראת שמיים אמיתית.
      זה בסדר,אין צורך להתנצל על חוסר הידיעה שנבע ממציאות אחרת, שונה ובעלת נסיבות שונות.
      אני מבינה שעבר זמן רב מאז שכתבת את הדברים ואולי היום אתה מעדיף שיישרפו ולא ימסרו ל-אנשים אבל תבין, וזה ממצא נוסף של ימינו , שישנם גברים שלולא האמירות האלו פשוט לא ישרדו...

      הגב לתגובה זו

    • ואולי הם התכוונו

      תלמיד חכם אתה, 12/07/06 03:46

      שהמלמדים יתנהגו כלפי תלמידותיהם באופן הכי נבזי שאפשר ואח''כ יגידו שהן ממציאות והם רבנים צדיקים- וזה מה שיגרום לשנאת חכמים(לא כולם, רק הסורחים מביניהם), ביזוי תלמידי חכמים ולעזיבת התורה???

      הגב לתגובה זו

    • נאמר בקשר לזכות הסוטה לאורכה של שנה אם יש לה בנים

      שרית, 12/07/06 08:38

      פשוט מדהים איך הבערים מוציאים דברים מהקשרם ועוד עושים מהם מטעמים!
      אם תפתח את מסכת סוטה,(תבקש מאשתך שתעזור לך למצוא את זה)תראה שיש שם מחלוקת אם צריך ללמד את הסוטה שבמידה ויש לה ילדים היא יכולה לחזור לבעלה למשך שנה ולא לשתות מים מרים.
      (היות שאם היא ובעלה יתייחדו כל הנושא מתבטל,מה שסביר שיקרה במשך השנה,99% שהיא לא תחזור)
      אגב ההלכה היא לא כמו חכמים.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה מוצלחת!

        תשובה יפה, 12/07/06 23:44

        ''תבקש מאשתך שתעזור לך למצוא את זה''

        הגב לתגובה זו

      • שרית ! את מרתקת בתשובות שלך

        א''ב, 13/07/06 00:07

        הלוואי שאפשר היה ליצור איתך קשר באי מייל או באיי סי קיו, את נשמעת לי אדם מעניין.

        אני מהתגובה של ''ואולי הם התכוונו'' מ''חכם בלילה'' שרשומה מתחת לתגובתך.

        ולכל הבנות בו, בין אם ההטרדה פגעה בשגרת יומכם ובין אם לאו, קבלו חיזוק ממני.

        אגב , הכל אפשר לספר אנונימית:
        באתר mybody
        אולי צריך לפתוח קטגוריה של ''דמויות רוחניות סמכותיות''

        הגב לתגובה זו

  • 77.

    הכי מצחיקה אותי הטענה על ההד התקשורתי בעיתונות..

    שרית, 11/07/06 16:30

    שטויות -את כל הרוח עושה עיתן בשבע
    כל התגובות הם בגין הכתבות שלו!!!
    עד שלא קראתי ,לא ידעתי
    אפילו לא ידעתי מי נגד מי ולמה...
    (למדתי מהטוקבקים)

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    רעיון נהדר

    יהודית, 11/07/06 16:05

    מה דעתכם להוציא כת חנה קהת מהמכללה ולשבץ במקומו את הרב כהן, המסכן. נעשה לו עוול וזה התיקון הנדרש, מידה כנגד מידה. היא הביא לפיטוריו הוא יתפוס את מקומה!!!!

    הגב לתגובה זו

    • רעיון מצויין נשלח לשעורים שלו את כל הבנות של הרבנים שחסים עליו

      יפה, 11/07/06 18:28

      ומצדיקים אותו.
      גם את נשותיהם של הרבנים.
      זה רעיון בכלל לא רע.

      הגב לתגובה זו

      • לא בטוח שזה מופרך. אולי זו התכנית של גוטל (ל''ת)

        נריה, 12/07/06 19:10

        הגב לתגובה זו

    • שיטריד אותך מינית.

      אני, 11/07/06 18:59

      תעזבי את שאר הבנות המסכנות
      למרות שרוב הסיכויים שאת התגובה הזו כתב גבר, אם לא כהן בעצמו.

      הגב לתגובה זו

    • על תקראי לרב מסכן לפני שחווית את הנושא המדובר

      מוטרדת, 11/07/06 19:26

      לבנות שלמדו אצלו ובתום חשבו שהוא נוהג בדרך ההלכה נעשה עוול. אני במקומך לא הייתי יוצאת בהצהרות אם לא הייתי יודעת במה מדובר

      הגב לתגובה זו

    • באמת רעיון טוב, במקום קהת יכניסו את הרב כהן ללמד באורות כיועץ אישי (ל''ת)

      מב''י, 12/07/06 00:00

      הגב לתגובה זו

    • עוד רעיון נהדר

      תוספת לרעיון, 12/07/06 03:53

      להמשיך את הרעיון הקודם, להחליף את כל הרבנים בכל מיני ''רבנים''(מי שסרח לא ראוי להיקרא רב) ובכלל להוציא את כל הבנות משם(מחשש לחילול השם- ובמילים אחרות מחשש לשלומם הנפשי והפיזי של הבנות) ולהעביר את כל השפויים והשפויות למקום לימוד אחר או חדש.
      ובמקום שיהיו בו ''רבנים'' ילמדו תלמידי חכמים מסוג אלה שמגינים על ''רבנים'' אלה, וכאלה שחושבים שלהגן על רב סורח יותר חשוב מלהגן על נפגעות הטרדה ותקיפה מינית.
      אלא אם כן הם יתחילו גם לנגוע בבנים... נו , טוב, אבל אז הם יצטרכו להתמודד עם טוקבקים כמו אלו שהם יצרו בעצמם, כגון : אלה לא תלמידי חכמים , איך הם מעזים להשמיץ רבנים...

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    הרב לא סטה ובנות רוצות פיטוריו? ואונברסיטה עוד תשמע בקולן?ראו משהו:

    מאמין לבנות, 11/07/06 14:04

    '' שני גיבורי הפרשה, קהת וגוטל, כבר התעמתו בעבר. לפני כשלוש שנים, כשעמדה בראש הארגון הדתי-הפמיניסטי ''קולך'', הובילה קהת את המאבק נגד הרב יצחק כהן, ראש המדרשה לבנות באוניברסיטת בר-אילן, שנגדו הצטברו תלונות על הטרדה מינית ומעשים מגונים.''

    ''גוטל, ידידו של כהן, שאז עוד לא עמד בראש המכללה באלקנה, ניהל מאבק חריף נגד ''קולך'' וקהת, וטען כי הארגון והעומדת בראשו רודפים את ראש המדרשה ומתנכלים לו. ''

    ''גוטל אמר השבוע ל''הארץ'' שמאבקו לא היה נגד עצם בדיקת הפרשה, ''אלא נגד תביעת 'קולך' להדיח את האיש מהיום למחר ולא לאפשר לו להשמיע את גרסתו. לגרסה הזאת היו שותפים לא רק רבנים, אלא גם כמה מאנשי בר-אילן. ברגע שהוקמה ועדת בדיקה, לא היתה לנו טענה''.

    ''קהת מגדירה את הטענה הזאת ''שקר וכזב''. לדבריה, מלכתחילה ארגון ''קולך'' תבע את בדיקת הפרשה ואילו חבריו של כהן, ובהם גוטל, סברו כי הארגון הפמיניסטי ''שופך את דמו''. האוניברסיטה הקימה ועדת בדיקה בראשות הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקוה, וזו מצאה שיש ממש בטענות. כהן הודח מתפקידו. ''

    מצאתי בכתבה של יאיר שלג, הארץ

    הגב לתגובה זו

    • מי עוד ישב בוועדה יחד עם הרב שרלו? מישהו יודע? (ל''ת)

      פמ, 11/07/06 14:34

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    יאללללה, סעי לנו מהרשתית, נמאסת. (ל''ת)

    אילנית, 11/07/06 13:19

    הגב לתגובה זו

    • אתה אילנית או אילן???? (ל''ת)

      שרית, 11/07/06 16:16

      הגב לתגובה זו

      • אני אילנית. ומי את? (ל''ת)

        אילנית, 11/07/06 20:30

        הגב לתגובה זו

        • אשה הדוגלת ב''והיה מחנך קדוש''!!!! (ל''ת)

          שרית, 12/07/06 11:43

          הגב לתגובה זו

  • 73.

    יש כאן מאבק כוחות-בנות תזכרו מי בעדכן (ל''ת)

    שרית, 11/07/06 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    בכיינית

    לא, 11/07/06 12:14

    מה הקשר בין כל זה והפיטורין שלה? אם תלמידות לא רוצות ללמוד אצלה מותר למכללה לפטר אותה וכל הסיפורים שלה לא מענינים. אם היא מוכנה לשלם מחיר אישי כבד שתפסיק להתבכיין ותלך הביתה.

    הגב לתגובה זו

    • עייני בתגובה 24 בצטוט מבית המשפט בדברי עורכת הדין

      אילנית, 11/07/06 15:07

      שם תראי שדבריך הם שקר גמור וכבר הוכחו כשקר, ושיש כאן חוסר תום לב והתנכלות של הרב גוטל

      הגב לתגובה זו

      • הדברים אמת הם- לא סובלים את השיעורים של חנה קהת ואם יש שם בנות אז

        סטודנטית, 11/07/06 19:55

        זה רק כי זה קורס חובה וגם אז נאלצים להיות אבל לא מקשיבים...
        קהת כופרת ועליה לעזוב את המכללה ומיד

        הגב לתגובה זו

      • וויליק? יש כאן עוד אילנית? נעים מאד. (ל''ת)

        אילנית, 11/07/06 20:32

        הגב לתגובה זו

  • 71.

    רב ולא אפיפיור

    שלומית, 11/07/06 11:46

    אנו הופכים את דברי ומעשי הרבנים למשהו קדוש שאסור לפקפק בו. זה מזכיר לי מאוד את ההתיחסות הנוצרים לאפפיור. גדלתי בסביבה נוצרית והמצב פה בארץ ממש מזכיר לי את מה שקורה אצלם. מספיק עם ההשטתחות הזאת. חנה, כל הכבוד לך. אשה גדולה.

    הגב לתגובה זו

    • ''דברי אמת ניכרים''

      יפה אמרת, 12/07/06 02:56

      רבנים הם בני אדם, לא בני אלים.
      לכבד כן, אבל לא להיות סומים ו''חסידים'' שוטים.

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    כל האמת - תקראו בציטוט של עורכת הדין בתגובה 24 - כדאי (ל''ת)

    גילה, 11/07/06 10:52

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    ראיה ל:ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים

    חכם עזרא, 11/07/06 10:24

    מה לעשות..
    ההתנהלות המתוקשרת של קהת את והמרמא''ית לגמרא מוכיות יותר ויותר את דברי חכמינו.......

    הגב לתגובה זו

    • אתה מנוול! לשרוף דברי תורה רק כדי שלא לתת אותם לנשים? שוביניסט אפס (ל''ת)

      יאיר, 11/07/06 14:41

      הגב לתגובה זו

    • כמה אחלימות חכם עזרא, אולי אתה מקרית משה (ל''ת)

      פחד, 11/07/06 16:03

      הגב לתגובה זו

    • ומה אמר בן עזאי?

      יעקב, 11/07/06 21:49

      זו חוכמה קטנה לצטט את רבי אליעזר ולא את בן עזאי.

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    על של אחת המתלוננות

    דוד(שם בדוי), 11/07/06 09:31

    לכל מגיני גוטל וכהן
    אם נשותיכם היו עוברות חצי ממה שאישתי עברה הייתם מגיבים אחרת
    אבל
    הכי קל זה לסתום את פיהם של העושים במלאכת ההגנה על אותן נפגעות ולהאשים אותם ברפורמיות בפגיעה ברבנים במקום לבקש קודם לכן את אוניברסיטת בר אילן לפרסם את דו''ח הוועדה שפיטר את הנואף מהיום להיום
    קל לתקוף את חנה ומלכה
    תתקפו את בר אילן שפנים.

    הגב לתגובה זו

    • אדרבה, ספר לנו

      מנדהו, 11/07/06 10:56

      מה באמת אשתך עברה?

      לא פרטים, חלילה, אלא באופן עקרוני: האם הרב הנילון תקף אותה? הכה אותה? כפה עליה את רצונו ? איך בעצם הוא פגע בה? מה הוא עשה ומה סיבת התלונה?

      ולמה, אגב, לא הלכתם להגיש תלונה במשטרה? בא נעזוב לרגע את שאלת קבילות הראיות. נניח שכל מה שמספרת אשתך הוא אמת לאמיתה: האם יש בכך בסיס להאשמה פלילית?

      ומעבר לכל זה, אם אכן בר אילן בדקה את הענין, ומשיצא הדו''ח פיטרה את אותו רב ''מהיום להיום'' כדבריך, למה אתה סבור ש''שפנים'' כמונו אמורים לתקוף את בר אילן?

      נשגב מבינתי.

      הגב לתגובה זו

      • מנדהו, תשובות לתהיותך:

        שלי, 11/07/06 13:48

        א. אין זה מעניינך מה אישתו עברה. זהו עולמה הפרטי האינטינמי והכאוב עד לאין שיעור. ניתן לסלוח לך על החטטנות, הצהובונות בהנחה שלא חווית דבר שכזה מימך. הגורמים הרלוונטים (אנשי הוועדה בבר אילן וכו') נחשפו לכל החומר לפרטי פרטים והם היחידים שצריכים להחשף אליו. אתה ושכמותך תצטרכו לספק את יצר המציצנות שלכם במקום אחר ולא על חשבון נפגעות תקיפה מינית.
        ב. ישנן סיבות רבות לא להתלונן במקרה של תקיפה מסוג זה. חלק מהן קשורות בכך שמדובר בדמות חשובה ובכירה, מקושרת מאוד בחברה הדתית לאומית. ממערכת הלחצים וההכפשות שנוצרה כנגד כל מי שהיה מעורב בפרשה ניתן ללמוד ממה חששו המתלוננות: אולי לא ירצו לצאת איתן? אולי יתנכלו לילדיהן? אולי קהילות מסוימות ינדו אותן? ובנוסף לקשריו הענפים של הרב אף אחת לא רוצה להסתובב עם תואר של מוטרדת מינית. חדירה כזו לפרטיות לא נעימה לאף אחד...
        כל בחורה, ובוודאי בחורה דתייה מתקשה לשתף אחרים בנושאים אינטימיים כל כך. הצורך להדחיק כדי לא להתמודד עם כאב כל כך עצום בנושא כל כך פרטי ומביך הוא ברור ומובן מאוד. אולי משום שאתה גבר אתה מתקשה להבין זאת. ואולי סתם כי אתה אדם אטום - יש מספיק גברים, דתיים וחילוניים כאחד שלא יעיזו לפנות לשום בחורה בצורה שבה התבטאת, על אחת כמה וכמה לבחורה שעברה התעללות מינית. נותר רק לקוות שלעולם אף אחת מהיקרות לך לא תחווה דבר מה בסגנון ולא תבין משהו מדבריי לעומק.

        הגב לתגובה זו

        • לשלי מירושלים

          עיתונאי, 11/07/06 14:40

          אם הן שותקות, זה רק עוזר לרב כהן...

          הכאב שלהן מובן, וגם הפחד - אבל הפחד לא מוצדק כיוון שממילא איש לא יחשוף את שמותיהן! הסיבה: לנפגעות הטרדה מינית יש חיסיון! אסור לפרסם את שמותיהן - בעיתונים או בכל מקום אחר - ללא הסכמתן המלאה! לכן הן יכולות להתלונן, והשמות שלהן לא יפורסמו. חבל שהן לא יודעות שזה כך ובגלל זה שותקות!

          תתקשרו למוקד סיוע לנפגעות תקיפה מינית: 1202 או יותר טוב - תגישו תלונה במשטרה! ככה תתברר האמת ואיש לא יטיל ספק. ומה שבטוח, שמותיכם לא יתגלו - אלא אם תבקשו זאת במפורש!

          הגב לתגובה זו

          • הן הפיעו לפניו ואמרו

            לשלי, 11/07/06 17:27

            אז הוא ענה שזה סה''כ ברכת כוהנים
            ואם אתם לא מאמינים תשאלו את האב שרלו
            אז די להיתממות
            אפילו מנדהו מתחיל להודות
            הרב לא רק ליטף

            הגב לתגובה זו

            • אין שמות של קורבנות התקיפה, אז מה אכפת לך להסביר מה הרב עשה?

              ., 11/07/06 20:20

              כשאתה אומר ''לא רק ליטף'', אתה מגונן עליו.

              הגב לתגובה זו

          • אני מכירה מקרים בהם פורסמו שמות של נאנסות

            שרית, 12/07/06 08:59

            מה קורה,
            איזה עיתון לא אחראי או אתר אינטרנט מפרסם
            ואז זה מרוח על כל התקשורת.
            כלומר אם זה תיק בעל פרופיל גבוה
            כמו למשל בארה''ב-המקרה של אחד מצאצאי הקנדי'ס

            הגב לתגובה זו

        • שלי, תגובות להתקפותיך

          מנדהו, 11/07/06 15:35

          בתגובתי כתבתי בפירוש ''לא פרטים, חלילה''. קראת את זה, או שאת תוקפת קודם ואז קוראת?

          בא בן אדם וכותב ש''גם אשתי נפגעה ממנו וזה היה נורא ואיום'' אבל לא מסכים לספר שום דבר על זה. מה זה אומר? מה זה בעקרון יכול לומר לנו?
          מה זה מוסיף על הדיון כאן, מעבר לשיסוי והתלהמות? הרי גם אני יכול כעת להכנס בתור טוקבקיסט לידיעות על הנשיא קצב, ולספר לכולם שהוא הטריד גם אותי.

          כ''אדם אטום'' יש לי משהו לחדש לך. הזכות שאת, וגם דוד, מנסים לממש כאן היא הזכות להכות באדם מאחרי גבו כשעיניו קשורות (ראי תגובתי מספר 16 לגבי העניין המשפטי) בלי שיש לו זכות או אפשרות להגיב. את יודעת מה: בואי נאמר שאני הוא אותו רב מואשם המעוניין להגן על שמו הטוב. איך אני עושה זאת אתכם? איך אפשר להתגונן מפני משמיצים שהם לא רק אנונימיים, אלא גם מסרבים לספר במה בעצם הם מאשימים אותי?

          ולמה העליתי את עניין התלונה במשטרה? מפני שאני מנחש (ללא שום בסיס, סתם על סמך הטענות שמופרחות כאן) שמה שעשה הרב
          לא היה בכפיה כלל. אם זה נכון זה אומר שבהחלט יש מקום להפסיק את העסקתו כרב מפני שהוא נכשל כשל מוסרי כיהודי שומר מצוות, אבל אין מקום להליך שיפוטי נגדו מפני שהוא לא עשה עוולה מעבר למקובל ביחסי גברים-נשים בתל אביב. ואם זה נכון אזי ההסתמכות על השעיתו של הרב מבר אילן כדי לבסס את הגדרתו כ''מטריד'' היא שגויה: לא כל מי שאינו עומד בסטנדרטים של רב מוכרז אוטומטית כמנוול שיש לסלקו מן החברה.

          כמובן, הקטע האחרון נכתב לא על סמך ידיעה אלא כהערכה על בסיס מה שפורסם.

          הגב לתגובה זו

          • על שכמותך נאמר, לך אליו והיה חברו

            אישה אחת, 11/07/06 18:49

            מתאים לך.
            אינך יודעת איזה סבל זה.

            הגב לתגובה זו

      • ל''מנדהו'': מה נראה לך, שאשתו *דמיינה* שהרב כהן תקף אותה? נו באמת!!!! (ל''ת)

        סטודנ' בר אילן, 11/07/06 13:48

        הגב לתגובה זו

      • למה לפנות לבר אילן

        דוד (שם בדוי, 11/07/06 14:12

        כי את כל התהליך ביצעה אוניברסיטת בר אילן ( הכי קל לתקוף את חנה קהת -אם התהליך לא היה חוקי הוא היה היום מלמד בבר אילן)
        ולגבי המשטרה תלך אתה למשטרת ישראל ותבין למה החוק(כן החוק) יצר את ההליך התקין במקומות עבודה למניעת הטרדה מינית .
        ולגבי הפרטים לא תקבל כי את זה יוכל בקלות הרב שרלו והשופטת פריש לתת לך הם שמעו והאמינו ולכן העיפו אותו לכל הרוחות

        הגב לתגובה זו

        • דוד, מה אתה רוצה?

          מנדהו, 11/07/06 15:16

          דוד היקר. אתה כתבת למגיבים ה''שפנים'' ''תתקפו את בר אילן''. האם תוכל להסביר לנו מדוע יש לתקוף את בר אילן? אמרת שהם ביצעו הליך שגרם להעפת אותו מטריד מהיום להיום. אז מה רע בכך? למה צריך לתקוף את האוניברסיטה?

          הגב לתגובה זו

  • 67.

    חנה קהת לנשיאות!

    יהודיה כשרה, 11/07/06 09:20

    גם אישה
    גם משכילה
    גם שומרת מצוות

    חנה קהת לנשיאות!

    הגב לתגובה זו

    • רעיון מצויין.

      יפה, 11/07/06 18:49

      הגיעה הזמן שתהיה אישה נשיאה.

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    כל מי שטוען שמדובר בהטלת רפש

    ורד, 11/07/06 08:43

    מוזמן לשלוח את בנותיו היקרות לו מכל לשיעורים פרטיים אצל אותם רבנים עדיני נפש, שלא היו מסוגלים להעלות בדעתם לחולל כאלו דברים.

    נו באמת.

    לחנה קהת כמו לחברותיה בקולך יש מספיק עבודה ובעיות להתמודד איתן. הן לא צריכות לבדות מליבן סיפורי אימה על רבני מדרשות או אחרים.

    הנחמה היחידה שאני מוצאת בסיפורים עצובים כמו זה (או סיפורו הנוכחי של הנשיא) - ואלו באמת סיפורים עצובים, לא רק לנשים שנפגעו אלא גם לבני המשפחה של הגברים הפוגעים - הנחמה היחידה היא שגברים רבים, שבמשך שנים חשבו שהם חסיני תלונות, יושבים עכשיו ומזיעים בחליפותיהם. מניין תצוץ זו שהעיזו לשלוח עליה יד ותיתן פומבי לעוול שעשה?

    ואף יותר מזה, אני כולי תקווה שהפוגענים שבדרך יקבלו כאן הצצה לעתיד. מי שנראית להם באותו רגע כקורבן חלש שאפשר לנצלו עוד עתידה לגדול, לצמוח ולהתחזק, ולא לנצח הם יישארו נקיים.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    מלכה היא אחת המורות הדגולות ביותר

    רננה, 11/07/06 08:18

    אני מעריצה של הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, היא אשה גדולה,

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    החברים ...

    אריה, 11/07/06 07:39

    לאחר שנבדק ענין והמצב ברור - ה''חברים'' - במקום לעזור לפושע להשתקם - מנסים להשתיק ולנקום.
    מקווה שהצדק ימוצא גם איתם.
    כנראה שיצרים גוברים על השכל הישר.
    בושה וכלימה למוסד הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    נמאס מרפורמיות באיצטלא דתית-זו האמת וכל האמת (ל''ת)

    המוםם מהטיפשות, 11/07/06 04:12

    הגב לתגובה זו

    • וביערת הרע מקרבך זה דאורייתא-מה רפורמיות? (ל''ת)

      שרית, 11/07/06 16:17

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    כל הכבוד לחנה קהת, כן ירבו כמותה. (ל''ת)

    אני, 11/07/06 02:36

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    ---------- אחנו חייבים להפסיק לריב! ----------------- (ל''ת)

    כל אחד יבדוק את, 11/07/06 01:57

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    לכל המלמדים סנגוריה על הרב מהמדרשה

    עדנה, 11/07/06 00:14

    רבנים יקרים,
    בבקשה שלחו את בנותיכם ונשותיכם אל הרבנים שאתם כ''כ מרבים להצדיק ולהגן עליהם.
    נראה אתכם אח''כ

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    למה נותנים לאישה?

    חיים, 11/07/06 00:00

    למה נותנים לאישה כזאת ללמד במקום דתי
    -אישה שיוצאת נגד רבניםוכו'

    הגב לתגובה זו

    • תשובה לחיים

      יוסף, 11/07/06 09:19

      כי רב נואף לא נתייחס אליו כרב
      ו''בערת הרע(במקרה שלנו הרב) מקרבך''

      הגב לתגובה זו

    • משום כך נותנים לה

      יוסף הצדיק, 11/07/06 09:24

      במקום חילול שמיים אין חולקים כבוד לרב. הרבנים שאתה מגונן עליהם הטרידו מינית את תלמידותיהם. איזה כבוד מגיע להם, ריבונו של עולם

      הגב לתגובה זו

    • באמת לא בסדר לצאת נגד רבנים...

      שלי, 11/07/06 11:45

      עדיף שיטרידו מינית ויאנסו את בנותינו בשקט במקום שנצא נגדם. מעוניין לנדב מישהי מהמשפחה???

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    עד מתי רבנים יחפו על רבנים סוררים. גועל נפש! (ל''ת)

    אבי, 10/07/06 23:27

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    באופו אישי, בסכסוך הזה אני נוטה להאמין לחנה קהת,

    מחפש היגיון, 10/07/06 23:15

    אבל בכל המאמר הזה לא ראיתי שום דבר שמחזק את גירסתה במאבק בינה לבין המכללה.
    הרי טענת הרב גוטל אינה כי יש להפסיק את עבודתה בשל התעללותה ברב מבר-אילן.
    איש מהצדדים לא טוען שהיא פעלה שלא כשורה בעניין בר-אילן - קהת טוענת שהיא פעלה כיאות, והמכללה טוענת כי לפיטוריה אין כל קשר לעניין, אלא שהם נובעים מכך שאין ביקוש לשיעוריה.

    הגב לתגובה זו

    • זה הוכח כלא נכון

      חנה, 11/07/06 11:30

      שיעוריה של חנה קהת, שהיו פופולריים ביותר במכללת אורות, הוצאו בשנים האחרונות מהתכנית המודפסת. כך שמי שבאה להירשם ולא שואלת במפורש על שיעוריה של חנה קהת, לא תדע לעולם שהם קיימים. זו אחת העובדות שהוצגו בבית הדין לעבודה, שקיבל לפיכך את עירעורה (אגב, זה לא השתנה גם לאחר הפסיקה). מלבד זאת, קבעו את שיעוריה בשעות לא נוחות, במקביל לקורסי חובה אחרים או בשעות ערב מאוחרות כך שלא ניתן להירשם אליהם, גם אם יודעים עליהם ורוצים להרשם. למרות זאת, היא עדיין מרצה פופולרית - כל מי שאני מכירה שלמדה שצלה היתה מרוצה מאד.

      הגב לתגובה זו

      • ואיך זה קשור למה שאמרתי?

        מחפש היגיון, 11/07/06 17:20

        כבר ציינתי שאני בצד של קהת, אלא שלדעתי כל המאמר שמעלינו אינו רלוונטי לעניין.

        הגב לתגובה זו

        • זה בהחלט קשור!מה לא הבנת

          מוצאת הגיון, 12/07/06 10:20

          כי אם יש ביקוש לשיעוריה אז מה סיבת הפיטורין? האם אין זו נקמה על מעורבתה בפרשת הרב כהן?

          הגב לתגובה זו

    • הרב גוטל הפריע להרשמות תלמידות לשיעוריה על מנת לטעון שלא רוצים אותה

      שרית, 12/07/06 08:56

      ובית המשפט פסק לרעתו.
      ראה הפרוטוקול

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    מלי קודם כסי את ראשך כראוי (ל''ת)

    רפורמית גאה, 10/07/06 23:07

    הגב לתגובה זו

    • במידה ואין לך תגובה עניינית נסי לחפש

      עומר, 11/07/06 12:12

      קודם מה לתקן בעצמך ואחר כך בקיום מצוות של אחרים (במידה ואת אכן ''אישה''...). אגב, אם היית מבינה משהו בפסיקות בנושא היית בוודאי יודעת שיש דעות לכאן ולכאן ולפי חלק מהן היא בוודאי עומדת בקריטריונים הראויים. בקיצור, השתדלי להתעסק במה שאת מבינה בו.

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    מלחמת העצמאות של הנשים הדתיות

    סיזיפוס, 10/07/06 22:52

    אחרי קריאה מעמיקה של תגובות הגולשים (בעיקר הגולשות) , אפשר לציין מגמה מעניינת. חלק אחד , והוא החלק השמרן , הפחדן, הקנאי והחשוך שעומד לצידם של הרבנים. לעומתו, החלק השני שמאופיין בעיקר על ידי הנשים, עומד כחומה בצורה עם חנה קהת, שמסמלת את המלחמה על כבודה של האישה הדתיה. מלחמה זו מאיימת על התפיסה השובניסטית של הדת שבה הגברים משולים לאלוהים. ואין זה פלא שמספרן של הנשים כל כך גדול. מאבקן של הנשים הוא לא רק מאבק פימניסטי של חופש דעה ושויון עם הגברים הוא גם מאבק על אופיה של ההלכה - האם הלכה קנאית ושמרנית או הלכה הומנית וליבראלית? המאבק עוד לא הוכרע! נקווה שהנשים יזכו בו. נשים חיזקו ואימצו אני תומך בכן בכל ליבי.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    זרוק רפש על רבנים ויטב לך!.

    ראובן, 10/07/06 22:40

    מלכה וגם חנה קהת נהנות מתיקשורת הוהדת בגלל שהםם מטילות רפש ברבנים.
    אם כבר ממתי מותר להוציא שם רע על הרב גוטל שאפילו הרב שרלו מצדיק אותו.
    ממתי מותר לומר לשון הרע על רבנים?.
    אבל אם את אשה שיוצאת נגד הרבנים הכל מותר.
    אנני יודע מי צודק תנו לבית המשפט לנהל היטב וחקור היטב את הפרשה.
    אלא אם כן את אישה ולא חשוב האמת ורוצה ללכלך ולא חשוב התוצאות.

    הגב לתגובה זו

    • מי שזרק השבת טונות של רפש זה עיתון בשבע, אבל על אשה מותר על רב ח''ו (ל''ת)

      מלי, 10/07/06 23:16

      הגב לתגובה זו

    • רב הוא בשר ודם. רב הוא לא אלוהים.

      רב, 11/07/06 00:07

      מותר לבקר רבנים שסרחו.

      הגב לתגובה זו

    • ואכן ביהמ''ש הוציא צו מניעה והשאיר את חנה בעבודה! (ל''ת)

      אפרת, 11/07/06 08:20

      הגב לתגובה זו

    • שטויות

      אורן, 11/07/06 11:30

      את מלכה אני מכיר אישית ואני מעיד עליה שהיא מכבדת תלמידי חכמים.

      הגב לתגובה זו

    • וכבוד בנות ישראל -קל בעיניך???? (ל''ת)

      שרית, 11/07/06 16:18

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    עיתון שחותר ליושרה

    שלמה, 10/07/06 22:23

    למה עיתון בשבע פורש כתבה כל כך ענקית ומגמתית?
    מי הביא את הרב גוטל לאורות?
    מה הקשר בין הרב דניאל שילה לבין עמנואל שילה?
    התשובות לשלושת השאלות קשורות אחת בשניה.

    הגב לתגובה זו

    • אני יודעת את התשובות

      אסנת, 10/07/06 23:19

      דניאל שילה חבר טוב של כהן היה בין אלו שלחמו למענו.
      דניאל שילה הביא את גוטל לאורות בתור חבר בועדת האיתור
      עמנואל שילה הוא הבן של דניאל שילה.
      אמנואל שילה הוא העורך של עיתו בשבע.
      עמנואל שילה כתב את הכתבה בזכות גוטל
      כל המידע הזה לא קשור בכלל לכתבה שבשבע פרסמו בשבת בזכותו של גוטל
      הכל מקרי לחלוטין!!!
      מי שחושב אחרת חוטא בלשון הרע

      הגב לתגובה זו

      • כמה שטויות

        חנה, 11/07/06 13:58

        הרב דניאל שילה (מותר לך, אסנת, לכבד קצת תלמידי חכמים) לא היה חבר בוועדת האיתור, ולכן גם לא הביא את הרב גוטל לאורות. בדוק.

        הגב לתגובה זו

        • תשאלו את עמנואל הוא מודה (ל''ת)

          אברהם, 11/07/06 15:11

          הגב לתגובה זו

          • אתה שאלת? (ל''ת)

            חנה, 11/07/06 17:28

            הגב לתגובה זו

          • אברהם, אתה אל תכתוב בשם אף אחד ואל תשקר, אה? (ל''ת)

            קדום, 11/07/06 20:21

            הגב לתגובה זו

    • שלוימלה, כנס רגע:

      שלומית שלומציון, 11/07/06 01:07

      1. מה מגמתי? הרי היו כתבות שפרגנו לה, אז הן לא מגמתיות?
      2. האוטובוס.
      3. מה הקשר בינך לבין זהותך האמיתית?
      4. לא אומרים ''שלושת השאלות'' אלא ''שלוש השאלות''. ולא כותבים ''שניה'' אלא ''שנייה''. ולא אומרים ''אחת בשנייה'' אלא ''זו בזו''.

      וחוץ מזה, גם אני לא נהנית מהנושא המאוס הזה, והייתי מעדיפה לקרוא כתבות אחרות. אבל כנראה הם ראו בכך איזון לכתבות אחרות בנושא, שפורסמו בעיתונים אחרים. כך לפחות הבנתי מתוך הכתוב.

      יאללה, באמת שנמאס מהסיפור הזה. אני לא יודעת מי צודק - הד''ר קהת או הפרופ' גוטל - אבל באמת שנמאס מהוויכוח הזה. הגיע הזמן לעשות שלום. חנה ונריה, אם אתם עושים סולחה - קחו חומוס.

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    גם חנה הייתה בלידנבאום... שנה

    דורית, 10/07/06 22:17

    בל נשכח, חנה קהת הייתה גם היא ראש המדרשת לינדנבאום (ברוריה), מעניין, למה שם היא לא המשיכה, מוסד מכובד כשלעצמו...

    הגב לתגובה זו

    • חנה ניהלה חצי שנה והחליטה, לצער כולם לא להמשיך

      אורלי בוגרת, 10/07/06 23:21

      בתור בוגרת לינדנבאום שהייתה שם אז אני יודעת. היא העדיפה לחזור רק ללמד באורות. ולא לנהל.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    ציד מכשפות

    אהרן., 10/07/06 22:15

    ראיתי בחיי סרטים על ציד מכשפות, על העלתן למוקד. כשקראתי בשבת את העיתון בשבע זה מה שראיתי מול עיני, מזל שלא הדת שולטת ושזה ציד מכשפות עתונאי ולא מוקד עם שריפה אמיתית.
    לא שלהלבין פנים זה פחות חמור, לפעמים זה גם כן ממש כמו לשפוך את הדם.
    אני כואב את חילול ה' שרבנים כאלה עושים לדת.

    הגב לתגובה זו

    • עיתון בשבע עם כל המטרות שלו..

      אישה אחת, 11/07/06 00:10

      זו משאת נפשם של הרבנים.
      המקום היחידי שהם משאירים לנשים, זה מה שהרב משאיר להן,
      פרופסורה על ילדים ועל האוכל ועל השפונסה בבית.
      חס וחלילה לחשוב?
      חס וחלילה לבקר?
      חס וחלילה להגיב?
      לשתוק, להוריד את הראש, וגם אם יש רב שחטא, לא לדבר, זה נקרא חילול השם.
      לא מה שעושים לאישה,
      אלא מה שמוציאים החוצה על רבנים שסרחו.

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    עיתון בשבע הוא עיתון הקנאים. עיתון שמעורר דחייה ובחילה. (ל''ת)

    דרור, 10/07/06 22:11

    הגב לתגובה זו

    • כן, אתה ממש אובייקטיבי... מסור ד''ש לאמך, חברת קולך... (ל''ת)

      דרורה פרל, 11/07/06 00:56

      הגב לתגובה זו

      • העורך אמר לי במפורשות שהמטרה היא סגירת חשבון (ל''ת)

        שרית, 11/07/06 18:01

        הגב לתגובה זו

        • העורך לא אמר לך דבר כזה, שרית, אל תשקרי! (ל''ת)

          עיתואית, 11/07/06 20:22

          הגב לתגובה זו

          • בשיחה שנערכה עם שלמה לאחר הפרסום הראשון

            שרית, 12/07/06 11:31

            לאחר הכתבה הראשונה,שהיתה אומנם קצרה אך הרבה יותר צהובה.
            כתבתי מכתב מחאה חריף לעיתון.
            לבקשתו,התקשרתי אליו,הבעתי את דעתי שכל הנושא אינו ראוי ואינו מכובד.
            הוא טען שהיות שהגברת קהת משתמשת בתקשורת ''הגיע הזמן שתחטוף'' (סוף ציטוט)

            הגב לתגובה זו

          • ''היא משתמשת בעיתונות והגיע הזמן שתרגיש מזה''

            שרית, 12/07/06 12:53

            זה מה שהבנתי מדבריו.

            הגב לתגובה זו

  • 49.

    יכול להיות שטענויתה של חנה מוצדקות, אבל...

    מישהו, 10/07/06 22:01

    העניין הוא האם יש מעט תלמידות בשיעוריה בגלל שההנהלה גרמה לכך, או (וזה קשה להרבה אנשים לקבל* שבמכללה כמו ''אורות'' אין מקום לדעות פמיניסטיות חדשניות וממילא התלמידות שבאות ללמוד שם לא מחפשות הסתכלות עמוקה ואחרת, אלא ללמוד מקצוע שבאמצעותו יהיה אפשר להיות הרבה זמן עם הילדים בבית ולהיות עקרת בית למופת

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    גוטל -כמה שמות יש לך

    שטינק, 10/07/06 21:46

    תחזור לבית המדרש ותעזוב אותנו

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    רבנים מחפים על רבנים

    מישהו, 10/07/06 21:43

    כל פעם מזעזע מחדש איך רבנים נרתמים לסייע לרבנים אחרים על פשעים שהם ביצעו

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    האמת חייבת לצאת לאור

    בן משה, 10/07/06 21:02

    מהכתבה ומתגובות הקוראים עולה לכאורה כי הרב גוטל נקט בצעדים שונים שמטרתם היתה הכנת הרקע לפיטורי ד''ד קהת. בין שאר הצעדים ניתן למנות:
    - אי פרסום קורס או קורסים הניתנים על ידה בידיעון לתלתמיד.
    - שיבוץ הקורסים הניתנים על ידה בשעות שאנין נוחות - לפחות יחסית.

    יש לבדוק עובדות לכאורה אלה ביסודיות ובאם נמצא כי אכן נכונות הן הרי שכבוד הרב חייב לוותר על משרתו

    הגב לתגובה זו

    • בן משה האמת בתגובה 24 בדברי השופטת בתגובה שלי שם (ל''ת)

      עורכת דין, 11/07/06 08:17

      הגב לתגובה זו

      • תודה - לאחר עיון בפסק הדין

        בן משה, 11/07/06 14:20

        פסק הדין כפי שעולה הנו חד, חוות הדעת נוקבת עולה מאלה כי נעשה כאן מעשה חמור.
        המבצע הנו הרב גוטל ויתכן כי חלק לו בתכנון יחד עם נוספים.

        אני קורא לרב גוטל לעשות צעדים מתבקשים לטהור שמו ולא עליו להתפטר באם לא יתפטר הרי שהגוף הממונה צריך לפטרו -או אולי אני נאיבי.

        לעורכת הדין -לנוכח הדברים האם אין מקום לתבוע פיצויים מתאימים גם מהרב אישית ?

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    תגובה

    טל, 10/07/06 20:41

    כמה דברים:
    1. לפי הכתבות בעיתון ''בשבע'' העניין נוגע לגבי העובדה שחנה קהת מקשרת את עובדת פיטוריה עם פרשת ההטרדות, אין לרעיון זה כל בסיס או הוכחה! וחבל שכל הטור הנ''ל עוסק בכך כי זו לא הנקודה. יש לפרשה מקום לדיון, אך לא במסגרת פיטוריה של חנה קהת.
    2. הפסוקים מדברים על ''ואהבת לרעך כמוך'' על כל אדם, על ''הצנע לכת'' בכל מעשיך... וחבל שמשתמשים בפסוקים אלו לשם דבר אחד יחידי שמתאים לאותה הסיטואציה...

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הלואי שהרב גוטל יעזוב, כל כך רע מאז שהגיע (ל''ת)

    סטודנטית שנה ג, 10/07/06 20:29

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מכללה חשוכה, שומרת נפשה תרחק ממנה

    חגית, 10/07/06 20:24

    חברה שלי, בחורה מצויינת ונהדרת, העיזה לבטא דעה שמאלנית שנה שעברה.
    בעקבות זאת דפקו לה את הלימודים, הכשילו לה את התואר והיא צריכה לחזור על קורסים שנה נוספת, למרות שהיא מצויינת ממש. ממש מסכנה...
    היא לא מעיזה כבר לפתוח את הפה וכולו דברה קצת פוליטיקה.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    נראה שהמכללה מנסה להשפיע עלינו בעקיפין

    סטודנטית באורות, 10/07/06 20:22

    הרב גוטל יודע שהמון סטודנטיות קוראות את בשבע וניסו להפוך את חנה לשד, כדי שסטודנטיות חדשות לא יעיזו להרשם. יותר מכך הרב אריאל פירסם במכללה מכתב נגדה, אז בכלל הרבה תחשובנה שאולי זה אסור וככה הם יגרמו שבאמת לא יירשמו ויצליחו להוכיח סוף סוף שחנה מרצה לא פופולרית.
    אני מה זה מקווה שאנחנו נוכיח את האמת
    אני מתה על השיעורים שלה ומקווה שגם חברותי לא יתיחסו לכל ההשמצות וירשמו לקורסים שלה כי הם מצויינים

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ככה זה אצל דתיים ''הרב'' הוא המלך (הערום) כול השאר נמלים לרגליו (ל''ת)

    בגללזהאנילאדתי, 10/07/06 19:53

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    כל אישה דתיה צריכה להודות לחנה קהת.

    רחל, 10/07/06 19:44

    היא העלתה על נס את המאבק בהטרדות מיניות, היא תעשה הכל כדי לפתור את בעייתן של מסורבות הגט, היא הפכה את הפמניזם הדתי למשהו אמיתי, אורתודוקסי, שיש לו זכו קיום אמיתית. והכי חשוב. את כל זה היא עושה בלי לרדוף כבוד, בלי פוליטיקה, ובלי אגו.
    אני מכירה היטב את התנועה הפמניסטית הדתית, ואני לא מכירה נשים כמו חנה. נאמנות מוחלטת לאמונה שלה, ולאמת.
    מעניין כי בשבת בבית כנסת כשקראו את הפסוק האחרון מההפטרה, זה שמלכה ציטטה, חשתי על מסורבות הגט.
    בדיוק עבור דברים כאלו חנה נלחמת.
    תבורכי.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    כל הכבוד, אבל נראה אותך נכנסת לעיתון ''בשבע'' עם הכתבה הזו

    אבי, 10/07/06 19:28

    ישר כח על התעוזה , רדיפת האמת וקיום חובת המחאה...
    אילו רק יכולת להגיע למעוז ההתקפה ולכתוב שם (!) את דברייך, חובת המחאה היתה מתקיימת לחלוטין...

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מאמר שלם שכולו צביעות ומכבסת מילים לעול נוראי שנעשה לרב מבלי לתת לו (ל''ת)

    שרית, 10/07/06 18:30

    הגב לתגובה זו

    • את בטווח לא שרית. אולי את ''החברה'' של הרב המטריד... (ל''ת)

      גילה, 10/07/06 20:16

      הגב לתגובה זו

    • שרית למי התכוונת

      שרה, 10/07/06 21:08

      למסית מאורות
      או
      למדיח (לדבר עבירה) מבר אילן
      שניהם יצאו רע
      ההוא מבר אילן נזרק בבושת פנים ממקום עבודתו
      וההוא מאורות יצא שקרן( ממש) בבית הדין לעבודה

      הגב לתגובה זו

    • כמובן שהעוול הנוראי הוא מה שנעשה לרב

      שלי, 11/07/06 11:43

      ולא חלילה ההטרדה המינית שהוא ביצע בעשרות (!!!) תלמידות חסרות ישע... באמת אומלל ומסכן... הלב נכמר עליו....

      הגב לתגובה זו

    • גברתי הוא (המטריד) קיבל שימוע כחוק וכדין

      שרית, 11/07/06 16:22

      אם את רוצה לרחם -תרחמי על הילדות ועל ההורים שלהם.
      השביל זה שולחים את הבנות למכון לתורה???

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    הנושא פשוט מוצה עד תום - לא רוצים עוד דיונים על כך (ל''ת)

    גועל-נפש, 10/07/06 18:24

    הגב לתגובה זו

    • למה מוצה-לא נוח לשמוע את האמת? (ל''ת)

      דודי, 10/07/06 19:20

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    את המלכה האם!!! (ל''ת)

    ויטלזון, 10/07/06 18:14

    הגב לתגובה זו

    • ויטלזון, שמך הוא רויטלזון אז אל תקצרי. או שאת אחותה? (ל''ת)

      סופר, 11/07/06 01:11

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    כל הכבוד

    יוסף בלאו, 10/07/06 18:12

    יש בעיה של הטרדה מינית ואף מרבנים והרצון לא להאמין בתוך האוכלוסיה הדתית. יש לחזק ידי הנשים [ואנשים] כמו חנה קהת שהן התקוה לשינוי ועזרה לנשים ואנשים שנטרדו. כל הכבוד למלכה.

    הגב לתגובה זו

    • תלמד לכתוב, לא מבינים אותך

      א., 10/07/06 19:24

      או שבעצם זאת הרמה של ''קולך''

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    מסתבר ש...

    hk, 10/07/06 17:46

    מסתבר שגם אנשים שתמכו נימרצות בפיטורי הרב המטריד, מסתייגים נמרצות מחנה קהת.
    הבעיה שלה היא שגם כאשר היא אומרת דברים נכונים, היא נוקטת בדרכים שמשניאות אותה על ציבורים רבים.
    כל מה שחנה עושה, גם דברים נכונים, מוצא את דרכו לעיתונות, מה שמביא את המחשבה שהמטרה איננה טהורה.

    הגב לתגובה זו

    • לעומת זאת מי שמטריד מינית לא מתכוון

      נפעם ונרגש, 10/07/06 20:12

      שמעשיו יתפרסמו, לא מתכוון לזכות ב''עוד'' אזיו טובת הנאה נלוויית. הטרדה לשם הטרדה. זה לשיטתך ''מחשבה טהורה''?

      הגב לתגובה זו

      • מטרידים צריך להעיף.

        hk, 11/07/06 11:25

        אבל, התנהלותה של חנה קהת בנושא זה ובעוד רבים פוגעת בעקרונות שהיא עצמה מייצגת ומנסה לקדם.
        טומי לפיד מוכר כאדם גס ובוטה. זה גורם שרבים מסתייגים ממנו גם כאשר הוא אומר דברים של טעם (לעיתים רחוקות...).
        זה מה שקורה לחנה קהת.

        הגב לתגובה זו

  • 33.

    יישר כוחכן חנה ומלכה

    אם לבנות, 10/07/06 17:42

    על פועלכן למען הנפגעות שגם עכשיו מוסיפים ידידיו של הרב הפוגע לפגוע בהן שוב ושוב! על שאינכן נותנות למשתיקים ולפוגעים.
    חנה - חזקי ואמצי והאמת תורה דרכה

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    למלכה, כנסי פנימה!

    מבקשת אמת, 10/07/06 17:31

    לא התייחסת לעובדות ולפרטים שנכתבו בבשבע. למשל, דבריהם של הרב פליקס והרב יהושע. וגם ההכחשה של הרב גוטל, שאין קשר בין הפרשיה שאת פרטיה גוללת לבין פיטורי קהת מאורות. למעשה, לא חידשת כלום בפרשיה, מלבד אימוץ גירסתה של קהת, וסיפור ההטרדה וההדחה. דעתך היתה ידועה מראש. האם לדוגמה, ניסית לשמוע את דעתו של הרב גוטל, או שאת חורצת דין לפני שמיעת הצדדים?

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    בזכות נשים צדקניות..תודה!

    תמרה, 10/07/06 17:28

    ''בזכות נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים''. הלוואי שבזכותכן גם ניגאל קצת מן המעשים הללו. תודה!

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    כל הכבוד לשתיכן!!

    דליה, 10/07/06 17:25

    אני כ''כ גאה להשתייך לדור הזה שאלו הן המנהיגות שלו.
    הוסיפו לרשימה את רבקה לוביץ - ויש נבחרת מנצחת

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    לא זאת היתה הטענה!-תשובה מנומקת

    אורי, 10/07/06 17:19

    הטענה כנגד קהת היא שהיא מקשרת בין הפרשייה המזעזעת בבר אילן לבין פיטוריה,
    מלחמה בהטרדה מינית זה חשוב ונכון,
    אך הגיע הזמן להכריז על מלחמה בהטרדה על רקע פמניסטי,
    זכותה של מכללת אורות להפסיק את עבודתה של קהת, ונסיונה של קהת לקשור זאת לפרשייה בבר אילן היא הבעיה שהועלתה בכתבה בבשבע,
    זכותה של קהת להכריז על מפנה בעמדותיה ובדעותיה אבל גם למכללה שמורה הזכות להחליט שאין לה מקום בקרב המרצים,
    גב' קהת_את עושה עבודה חשובה מאוד למשל בתחום העגונותף המשיכי כך, אל תיסחפי לפמניזם מקנטר ומתלונן, איך אומרים בשכונה:זה לא בא לנו בזמן.

    הגב לתגובה זו

    • קרא את התצהיר של גוטל

      אורי 2, 10/07/06 18:18

      ולא תכתוב תגובות שגויות

      הגב לתגובה זו

      • תן לינק לתצהיר ואז נדע

        א., 10/07/06 19:14

        כל עוד אתה מדבר באוויר ולא הביאו בNRG את דעת הרבנים אני מאמין לרבנים

        הגב לתגובה זו

        • תסתכל בתגובה 24, מהעורכת דין. (ל''ת)

          אורנה, 11/07/06 11:12

          הגב לתגובה זו

    • אורי די לבלבל במוח. חבריו של הרב המטריד נלחמים בקהת בכל הכיוונים

      נעמה, 10/07/06 20:24

      וזה לא יעזור להם. הרב גוטל (מנהל אורות) מנסה להכפיש את שמה של קהת ולפטר אותה בתרוצים עלובי נפש כמוהו. כתלמידה במכללה אני יודעת שהרבה תלמידות פשוט בזות לו. כל הכבוד לחנה. כבר היו סיפורים על רבנים מטרידים שהממסד הדתי ובתוכו רבנים מכובדים הגנו על המטרידים במקום לעזור לקורבן.
      חנה קהת תלמידות אורות מצדיעות לך!

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    גם את אשמה חלקית בעניין

    מוטי, 10/07/06 17:14

    קראתי ולא האמנתי.
    בן אדם חשוד בהטרדות מיניות ומה עושים עם זה?
    במקום ללכת למשטרה ולהגיש תלונה מקימים ועדה של מעסיקיו שתבדוק האם ראוי לפטר אותו.
    חמור יותר זה שהועדה הזו לוקחת לה סמכויות של המשטרה וחוקרת את המתלוננות ואת הגרסאות שלהן.
    בנוסף גם מעמתים את המתלוננות עם החשוד.
    כל מי שהשתתף בהליך המוזר הזה, אחראי לעיוות הדין במידה כזו או אחרת.

    מי בדיוק הסמיך את חברי הועדה הנכבדים לעשות זאת?

    האם לרבנים יש חסינות מבתי המשפט?

    האם לרבנים יש הליכים פליליים שונים מלצאן מרעיתם?

    אנשים, איפה אתם חיים?

    הגב לתגובה זו

    • למוטי

      יוסף, 10/07/06 18:06

      1. אינך מכיר את החוק למניעת הטרדה מינית ולכן אתה כותב כך.
      2. אתה לא חווית הטרדה מינית מאישיות חינוכית סמכותית ולכן לעולם לא תבין איזה מערכת לחצים מופעלת על מתלוננות .
      והלוואי ולא נזדקק לכך

      הגב לתגובה זו

      • לא הבנתי את התגובה שלך

        מוטי, 10/07/06 18:41

        אתה אכן צודק בכך שאני לא מכיר את החוק לבוריו ולא חוויתי הטרדה מינית מאישיות סמכותית.
        מה זה סותר את התגובה שלי?
        אני רק יודע שיש חוק כזה והוא לא נאכף בועדות הדחה אלא בבתי משפט.
        את מערכת הלחצים שאתה מדבר עליה לא חסכו בהליך המוזר הזה.

        הגב לתגובה זו

        • הסבר

          מסביר, 11/07/06 11:33

          בתלונה למשטרה חייבת המתלוננת להחשף. זה מאד מאד לא קל.
          החוק מאפשר למוסד להקים ועדה כזו בדיוק, סמוכיותה מוגבלות מאד.

          אבל למוטרדות נחסכת החשיפה.

          הגב לתגובה זו

      • ומה שעשו זה כן בסדר?

        א., 10/07/06 19:17

        בלי קשר למערכת הלחצים צריך שיהיה צד של התביעה וצד של ההגנה
        פה מנטרלים את הצד של ההגנה
        למה שנאמין לצד של התביעה (המתלוננות) ולא לצד של הרבנים
        בסופו של דבר יש פה ריח לא טוב מהצד של חנה קהת

        הגב לתגובה זו

    • כדאי שתלמד את החוק

      משפטנית, 10/07/06 19:49

      החוק מסמיך את מקום העבודה למנות ועדה ולטפל במקום הליך פלילי ואז גם הקרבן לא חייבת להחשף.

      הגב לתגובה זו

    • -----------------------אתה כל כך צודק!!!!!!!!!! ------------------- (ל''ת)

      ., 11/07/06 20:24

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    הכל טוב ויפה אבל....

    מירי, 10/07/06 17:08

    אין לזה קשר לרייטניג הדל של קהת.

    מה לעשות דעות אחרות שולטות בכיפה. ודעות נאורות ומתקדמת (צודקות ונכונות ככל שיהיו) אינן מצליחות לסחוף אחריהן רוב מוצק.

    הגב לתגובה זו

    • במכללה לחנה רייטינג מצויין (ל''ת)

      רינה, 10/07/06 20:25

      הגב לתגובה זו

    • באמת??? במכללה הרוב תומך בחנה קהת אך פוחדים לפתוח את הפה. (ל''ת)

      שירי, 10/07/06 20:30

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    הכל נכון אבל מי החליט שהפיטורין הם בגלל המקרה הזה???

    תוהה, 10/07/06 17:04

    בסה''כ מה שכתוב כאו זה כמה חנה קהת פעלה טוב ונכון בפרשה ההיא, אבל לא נאמרה מילה על סיבת הפיטורין,
    חנה היא היחידה שטוענת שהפיטורין קשורים לסיפור הזה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה

      דוד, 10/07/06 18:08

      גוטל כתב זאת בתצהיר לבית הדין לעבודה

      הגב לתגובה זו

      • איזה תצהיר? (ל''ת)

        א., 10/07/06 19:23

        הגב לתגובה זו

    • כתוב בבשבע שזו סיבה לסלקה

      דוד, 10/07/06 20:19

      אם קראת את הכתבה כתוב במפורש שרק אם בנות יסתייגו מפעולותה נגד אישים (כמובן הכוונה לכהן ולא יכנסו לשיעורים אפשר יהיה לפטרה
      חוץ מזה שבדבי גוטל במשפט נאמר שגם בגלל דרך פעולתה בסיפור הזה הוא רוצה לפטרה

      הגב לתגובה זו

    • ברור שהפיטורין קשורים לזה. אל תשחקו אותה תמימים ואולי אתם סתם טיפשי (ל''ת)

      אני, 10/07/06 20:29

      הגב לתגובה זו

    • גוטל אמר זאת בתחקיר בבית דין לעבודה

      שרית, 12/07/06 08:31

      שהוא רוצה לפטר אותה בגלל שהיא שייכת ל''קולך''
      כמו כן,תוארו שם התנכלויות על מנת שבנות לא יוכלו/ירצו להכנס לשעורים שלה.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אנלפבתים

    תמהוני, 10/07/06 16:48

    היא לא ''ביצעה'' חטא אלא חטאה חטא (אם בכלל)

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הגיוס של הרבנים להגן על רבנים

    יואב, 10/07/06 16:32

    לקבוע שזה חילול השם, שזו בעיה של התנגדות לכלל הרבנים, אם יוצאים נגד אחד שחטא.
    היא בעייתית מאד.
    ראו מה קרה בנתיב מאיר, איך הגנו הרבנים זמן ממושך על הרב המנהל.
    מטובי וחשובי הרבנים, התייצבו, ואח''כ התברר חד משמשעית שהרב המנהל השם, בקשר ליחסים עם התלמידים שלו.
    היום תלמידיו הבוגרים צוחקים על אלו שהיו חביביו.
    והרבנים טאטאו מתחת לשטיח.
    ואם יש כתבה נגד תפיסה של רב, בקשר לנשים, מיד כל תלמידיו יוצאים להגנתו.
    ומה עשו לעיתונאי ממעריב שכתב כתבה על בעיות של נגיעה, והטרדה מינית לנשים נשואות. הוא היה צריך במשך זמן ממושך הגנה מסיבית ליד ביתו.
    הרבנים שהנשים פנו אליהם, יעצו להם לזרוק ולשרוף את המכתבים של אותו
    רב,. מה קורה במחנה שלנו.
    האם לא צריך לחשוב על דרך של הגנה ולהיות מחנה נקי, במקום להגן על רבנים שסרחו.
    האם ''והיה מחננו נקי'' לא עומד לנגד עיניהם.
    זו ממש בושה וחרפה כל התהליכים שמנסים לכפות מצד אחד, ולא מוכנים לברר עד הסוף מצד שני.
    וברור שמי שצריך לשלם הן הנשים.
    עזבו אותן בשקט.

    אבל הם החליטו שהנשים משוגעות.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    דרושה גרסה אלטרנטיבית לסיפור הפיטורים

    יאיר, 10/07/06 16:30

    טוב שהבאת את גרסתך לפרק א של הסיפור (מה שהיה בבר אילן), זאת כיוון שהיית שם, אבל לגבי פרק ב (הפיטורים מהמכללה וההידיינות בבית הדין) את מזדהה איתה רק על רקע ההיכרות העמוקה, כלשונך, אך אינך מביאה כל גרסה אלטרנטיבית.
    שיהיה ברור: גם אני ראיתי איך הכתבה בבשבע מחפשת ללכלך (למשל, מה קשור שהיא שמאלנית?), אבל סוף סוף, הם מביאים גרסה לשני חלקי הסיפור. האם לאחר שהשתכנענו ש'בשבע' משקרים בחלק א, נטיל ספק באמינות של חלק ב? בוודאי. אבל הטלת ספק אין בה כדי לטהר את דמותה המושחרת של קהת. מישהו צריך להביא גרסה אלטרנטיבית.
    מישהו אובייקטיבי צריך לבדוק: האם הקורסים של קהת הוצעו לתלמידות בידיעון? האם הוצעו ע''י יועצי המערכת? האם הנוכחות היתה באמת דלילה מדי בשיעורים? האם היא העמיסה תעמולה פמיניסטית (שאינה בראש של תלמידות אורות, כידוע) בתוך השיעורים או שרק עצם אישיותה הידועה מקפיצה את הצוות? האם אמנם פעלה קהת נגד המכללה במועצה להשכלה הגבוהה, בחינת ''תמות נפשי עם פלשתים''?

    גם בהזדמנות הפורמלית שניתנה לקהת להגיב, היא הסתפקה בתגובה כללית עקרונית באמצעות עורכת דינה.

    אז אני מחכה לגרסה האלטרנטיבית לפרק ב. אולי תלמידה או עמיתה של קהת ב'אורות' תרים את הכפפה.

    הגב לתגובה זו

    • ועוד נקודה אחת לתגובה המצוינת

      חיים, 10/07/06 17:38

      אני מזדהה בכל לב עם תגובתו המצוינת של יאיר. ורק שאלה אחת נוספת: האם באמת כל ההליכים נגד חנה התחילו לאחר הפרשה, או, כפי שטען פרופ' פליקס, עוד לפניה בכלל? מה האמת בשאלה האם חנה קהת רק ניצלה את פרשת בר-אילן כדי לחזק אותה במכללת אורות?

      הגב לתגובה זו

      • http://info1.court.gov.il/psakdin?openFrameSet&id=&fromResults=yes

        עורכת דין, 10/07/06 20:17

        מתוך החלטת השופטת בעניין מכללת אורות
        14. יתרה מכך, גם אם נכון הדבר כי היו בנות במוסד אשר לא נרשמו לקורסי הבחירה אותם העבירה המבקשת, אזי אין לכך כל סיבה להעלות את שמה לפיטורי צמצום, בפרט לאור העובדה, כי אין חולק על יכולותיה של המבקשת להעביר סוגים שונים של קורסים במכללה, הן קורסי חובה והן קורסי בחירה ועל מנהל המכללה היה לשבצה לפי יכולותיה לכל קורס שיבחר, במסגרת הקורסים אותם העבירה בעבר.



        על כן טענת המשיבה, כבסיס לחלק מטיעוניה אף בהליך פיטורים זה, כי עוד בטרם ניהול המכללה על ידי גוטל עלתה כוונה לפטרה בשל מיעוט ברישום תלמידות, נמצאה לכאורה כחסרת בסיס.



        דווקא המשיבה אשר בידיה כל גליונות הנוכחות מכל השנים בכל המקצועות אותן לימדה המבקשת, בחרה שלא להציג כל ראיה לחיזוק טענותיה, בעלמא, בדבר קיטון הנרשמות לקורסי המבקשת.

        אף הרב גוטל, אשר היה העד מטעם המשיבה לא שלט כלל בנתונים אלו, היפנה את בית הדין לרב רחימי , אשר שולט בכל הנתונים הגם שהמשיבה בחרה שלא להעידו, בעוד, המבקשת היא זו אשר הציגה בפנינו את רשימותיה התומכות דוקא בטיעוניה כי לא חל פיחות כלל.



        על כן, טענת המשיבה לקיטון מספר התלמידות לפני שנת תשס''ו כחיזוק להחלטתה על פיטוריה, לא הוכחה לכאורה ודינה להידחות.



        15. עוד יאמר, כי גם הרב פליקס במכתביו, כמו גם הרב גוטל, מתבססים על סוג של ספקולציה בענין רישום התלמידות. שני ראשי המכללה טוענים לחשש קיטון הנרשמים בגלל דעותיה ופעילותה בארגון קולך, אשר אין חולק כי מושמעים הם רק לאחר שעות עבודה של המבקשת ולא במהלך העבודה. טיעון זה עדיף היה אם לא נטען, ובכל מקרה לא בוסס בעובדות. בחקירתו הודה גוטל כי במהלך השנים לא קטן מספר התלמידות במכללה אלא אף גדל וחזר והדגיש כמו גם בתצהיר כי יש לו חשש כי תלמידות לא תרשמנה, אולם עת נשאל על מה מתבסס חששו הסתבר כי שוחח עם 10 תלמידות מתוך 900 הרשומות המכללה.



        16. גם אם היה בסיס לטיעון המשיבה, כי יש להעמיד את המבקשת בפני ועדה פריטטית בשל קיטון מספר הנרשמות, שאלה שבית הדין לא יכריע בה במסגרת בקשה זו מהפאן העקרוני, שכן נדרשת חקירה מעמיקה של התנהלות גופים אקדמים במקרים דומים, הרי שבפועל לא חל כל קיטון במספר הנרשמות ולכן לא היתה כל עילה להעמיד את המבקשת לועדה פריטטית , לכאורה לא בשנת תשס''ד ואף לא בשנת תשס''ה , כפי שניסה לעשות זאת הרב גוטל מיד עם היכנסו לתפקיד.



        באשר לכמות הנרשמות לקורסי שנת תשס''ו

        17. כפי שעלה מהרשימות שצורפו על ידי המבקשת וכן המשיבה, הגענו לידי מסקנה, כי אכן לכאורה יש ממש בטענות המבקשת, כי המשיבה פעלה בחוסר תום לב כלפיה, ולא צירפה את שמה לידיעון הקורסים של המכללה. כמו כן גם לא הופיע שמה כלל, בפתיחת שנת הלימודים תשס''ה, באתר האינטרנט של המכללה, הגם ששמם של יתר המרצים הופיע (זאת מתוך השוואת הרשימות נספחים יב' ולא' אל מול נספח לב').

        על כן, לכאורה, לא ניתנה הזדמנות אמיתית לתלמידות המכללה, עת נרשמו לקורסים בתחילת השנה ובמהלך הקיץ לדעת על הקורסים אותם העבירה המבקשת ולו בשל כך יש טעם לטיעוני המבקשת, באשר לחוסר תום ליבה של המשיבה לטעון כי פחת מספר הנרשמות לקורסים אותם העבירה. ובוודאי שאין לקבל את נימוק המשיבה, כי הרישום המועט נובע בשל חוסר הפופולריות של המבקשת.



        הגב לתגובה זו

        • תקראו את התגובה שלילעיל, יש שם את דברי בית המשפט מהאתר של בית המשפט (ל''ת)

          עורכת דין, 11/07/06 08:15

          הגב לתגובה זו

    • חלק ב'

      סטודנטית אורות, 10/07/06 18:13

      הקורסים של חנה לא היו ריקים לפני כשנתיים השתתפתי בקורס שלה על אגדות חז''ל כינו כ40 סטודנטיות שבמכללת אורות זה נחשב קורס גדול.
      בקשר לדעותיה הפמניסטיות היא משתדלת לא להכניסן במהלך הלימוד
      וגם שהן נאמרות אין בהן משהו מאוד קיצוני או שסותר את ההלכה . חוץ מזה ישנה בחירה גדולה של קורסי יהדות ולא כולן חייבות לבחור בחנה קהת. בקשר להרשמה לקורס בשנה הזאת אני יודעת שהקורסים של חנה לא הופיעו בדף ממנו בוחרות הבנות את קורסי היהדות. דרך אגב ישנם המון קורסים ביהדות באורות שהם הרבה יותר משעממים....אבל אותם תוקעים בשעות שאין לך בחירה וכך הקורס מתמלא....

      חנה חזקי ואמצי אך כדי לך להוריד את הסיפור מהכותרות בהקדם האפשרי זה נראה כאילו לקחת משרד יחסי ציבור למאבק...וזה מוציא אותך באור שלילי..

      הגב לתגובה זו

      • להרב גוטל יש משרד פרסום בחינם, את עיתון בשבע. חופשי (ל''ת)

        סטודנטית, 10/07/06 20:28

        הגב לתגובה זו

      • גם אני הייתי בקורס של אגדות חז''ל אבל כי לא היתה לי ברירה

        סטודנטית, 11/07/06 19:58

        ואגב היית בקורסים אחרים שלה????
        שהיו ריקים...

        הגב לתגובה זו

    • חנה הוכיחה שכל הטיעונים שקריים במשפטה

      חברת קולך, 10/07/06 19:53

      אתה יכול לקרוא בהחלטבה של בית הדין באתר של בתי המשפט כי חנה הצליחה להוכיח את מה שעורכת הדין אמרה שכל הטענות של המכללה חסרות שחר, לא היו תלונות, אלא שבחים, הקורסים מלאים והיא אהודה בהחלט על הצוות והסטודנטיות. על הכשלת קורסים השנה כבר הוכיחה השופטת שזה נעשה על ידי המכללה באופן מכוון ושהקורסים שהצליחו לא היה בהם דופי.
      מסכנה חנה, זה פשוט ציד מכשפות של ימי הביניים

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הוכחה נוספת לכך שאישה לא צריכה ללמוד גמרא!

    חנינא, 10/07/06 16:30

    ובטח שלא להורות גמרא.

    הגב לתגובה זו

    • רצוי שקביעה כזו תצא מפי מי ש

      מבין בגמרא, 11/07/06 11:35

      מבין קצת בגמרא.
      לא אתה כנראה.

      הגב לתגובה זו

    • הוכחה נוספת שיש גם גברים טיפשים...

      שלי, 11/07/06 11:39

      אם יש לך משהו חכם להוסיף אתה מוזמן לכתוב אותו. אחרת, בבקשה תחסוך מהקוראים את ההבלים שלך... סביר להניח שהידע של מלכה בגמרא עולה עזרת מונים על שלך (מה גם שלא תתפוס אותה לעולם מוציאה מפיה דברי הבל דוגמת התגובה שלך...) בקיצור, תחסוך לנו...

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אנחנו חייבים לנשים האלה תודה והערכה

    ברוריה, 10/07/06 16:25

    כל הכבוד לנשים החכמות והנבונות חנה קהת ומלכה פיוטרקובסקי, שבזכותן טופלו סוף סוף מעשים לא ראויים של רבנים שהסתתרו מאחורי התואר ופגעו בנשים שפחדו להתלונן. אנחנו הנשים חייבות לתמוך בהן ולהודות להן על פעלן המבורך, ולהתנגד בכל תוקף לפגיעה בשמן ובפרנסתן. רק אם אנחנו הנשים נדע להוקיר תודה ונתאחד, יחד עם רבנים וגברים אמיצים שיצטרפו (שוב תוך סיכון לפגיעה בשמם ובפרנסתם) נהיה ראויות לקצור את תוצאות מאבקן - לא יהיו עוד רבנים שיעזו לפגוע בבנותינו בלא לחשוש מביקורת!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    כתבה מגמתית עפ''י בקשתה של קהת לאחר שהבינה שדעת הקהל לא איתה!!!

    ליאת, 10/07/06 16:25

    חנה קהת,
    בחרת להוציא הכל החוצה, לתקשורת.
    לא הרב גוטל ומכללת אורות רצו בכך, אלא את.
    תמיד אהבת להיות בכותרות.

    אבל מה לעשות, הפעם זה שימש כנגדך.
    הציבור לא קנה את מה שניסית למכור.

    את לא רצויה בתור מרצה במכללת אורות, וחבל שאת צובעת את זה כאילו מדובר בדבר בעל רקע פמיניסטי.
    תפנימי יקירתי, את לא רצויה.
    לכי לביתך, תעזבי אותנו בשקט.

    הרי כותבת המאמר היא חברתך.
    ואת בעצמך טוענת שהרב גוטל הוא חבר של אותו רב שפיטרתן מבר אילן (ובצדק) - אז את בעד חברים או נגד חברים?? רק תסבירי לנו שנבין!

    הכתבה הזאת לא צובעת אותך באור יותר לבן.
    במקרה הנ''ל עשית טעות וראוי שתשלמי את המחיר.

    שלום ולהתראות.

    הגב לתגובה זו

    • ליאת - תורה עם דרך ארץ?!

      מוריה, 10/07/06 17:34

      ''הציבור לא קנה את מה שניסית למכור''.
      קודם כל ראוי שלא תדברי בשם כל הציבור.

      ''תפנימי יקירתי את לא רצויה''
      אם ככה מלמדים לדבר במכללה אולי עדיף לה לא ללמד במוסד כזה.

      ישר כח לחנה קהת

      הגב לתגובה זו

      • אבל הציבור באמת לא קונה

        א., 10/07/06 19:22

        במשפט האחרון הסגרת את עצמך
        לא בגלל שהמגיבה דיברה בשם הכלל את מגיבה אלא בגלל שמישהו העיז לדבר נגד הכותבת כאן ונגד חנה קהת
        תדעי לך שיש הרבה אנשים שמדברים נגד חנה קהת אבל פה בNRG לא מביאים את דעתם מעניין למה
        אם מה שאומרים עליה נכון אז היא באמת לא רצויה

        הגב לתגובה זו

        • א' דווקא אתה הסגרת את עצמך

          מוריה, 10/07/06 23:09

          ''אם מה שאומרים עליה זה נכון'' ..
          ודווקא כן הגבתי כי היא מדברת בשם הכלל ובצורה מתנשאת.
          חוץ מזה אם תסתכל על הטוקבקים תראה שדווקא יש במה רחבה למתנגדיה. .
          זה שאני לא נמנית עמהם לא אומר שאני לא יכולה להעיר גם על סגנון ודרך ארץ.

          הגב לתגובה זו

        • מרעכת אנרג'י מוכנה לפרסם כל מי שיחפוץ בכך

          מבפנים, 11/07/06 08:35

          אבל אולי יש אנשים שמעדיפים לכתוב בסביבה תומכת כמו בשבע

          הגב לתגובה זו

    • ליאת?? גבר מפוחד זה מה שזה (ל''ת)

      לא נורא, 10/07/06 17:35

      הגב לתגובה זו

    • יפה מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אני, 11/07/06 20:01

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    כל הכבוד

    דוד, 10/07/06 16:25

    הסרתם חרפה מישראל
    ואגב אותו אדם אנו ראויי ליקרא רב
    ירבו כמותכם בישראל

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הדת והאמת.

    דיפני, 10/07/06 16:19

    אין קשר בין הדת והאמת. התפיסה הדתית אומרת שהתורה ניתנה למשה בהר סיני. כלומר ''היא ניתנה לנו מהשמיים''. וכמו שהיא ניתנה לנו - כך צריך לקיימה! אסור לשאול אם יש בה אמת , אם יש בה מוסר (ראו את לייבוביץ) כלומר , בשם הדת מותר להטריד מינית, מותר להטריד עם אחר , מותר לגזול קרקעות , מותר לגדוע עצים - אין אמת ואין גם צדק בתורה. תראו מה עושים לחנה קהת, תראו מה עושים לעגונות, תראו מה עושים ל300000 מסורבי חתונה. בקיצור אין קשר בין דת לאמת.

    הגב לתגובה זו

    • תורה מן השמים!

      rho, 10/07/06 17:31

      מה הקשר בין מה שכתבת לגדיעת עצים? גם אם אינך מאמינה שהתוןרה מהשמים, את מחוייבת לצדק. הצדק הואשאם אין הוכחות לא מאשימים. מישהו הוכיח שהמתנחלים גדעו עצי זית? מישהו ראה דווקא את ראשי השמאניים החביבים עם משורים בסביובת עצי הזית הגדועים, לא כן?

      הגב לתגובה זו

    • קצת בגלן בחומר.

      שרית, 11/07/06 16:25

      1. יש פתרונות הלכתיים לעגונות:
      ביטול נישואין וגט 1000 רבנים.
      משום מה לא מרבים להשתמש בהם.
      (אולי בגלל שהם עגונות ולא עגונים)
      2.אסור להטריד עמים אחרים.
      ואנחנו חייבים במיוחד בכבוד הגר.
      3.מותר להרוג את הקם עליך להורגך.
      4.היה צו להרוג את העמים שגרו בארץ כי ה' נתן לנו את התורה.
      5. יש הוראה למחות את זכר עמלק (ראי סימן 3)

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    גם היא אקסית שלי (ל''ת)

    ג.נ.ב, 10/07/06 16:15

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    יש נשים שפועלות לכינון חברה הלכתית נקיה

    מלכה, 10/07/06 16:10

    מדהים עד כמה פגיעה במונופול הגברי של הכוח הרבני מקפיצה את הרב ואת חבריו. אוי לה לחברה חולה כזו, אשר מעל במות עיתוניה מהללים את הצד הלא נכון בפרשה.
    כל הכבוד למלכה ולחנה,
    ירבו כמותכן בישראל!!!1

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לא מובן כלל - היכן זכויות הנאשם?

    מנדהו, 10/07/06 16:07

    משהו כאן מטריד. פיוטרקובסקי כותבת כאן כי אין לגלות לאדם המואשם בהטרדה מינית את זהות המתלוננות, ואין לעמת אותו עמהן. המסקנה ההכרחית מכך היא שאין לנאשם בהטרדה מינית שום אפשרות להתגונן !!!

    איך יכול אדם להתגונן מפני האשמה אם הוא אינו יודע מי המאשים (וממילא גם לא מהי התלונה, ובאיזה מעשה הוא נחשד)?

    נניח שמחר מאשימים אותי (או אותך, או את הגברת פיוטרקובסקי) ברצח, אבל מסרבים לגלות לנו את זהות הנרצח או את פרטי הפרשה, כיצד נוכל להגן על עצמנו ? לאיזה יום נביא אליבי ?

    מה שכותבת כאן פיוטרקובסקי הוא, במלים פשוטות, כי לנאשמים בהטרדה מינית (לא למטרידים - לנאשמים!!) אין זכויות אזרח אלמנטריות. למיטב ידיעתי, במדינות נאורות לא קיים שום תחום משפטי בו מונעים מן הנאשם לדעת את ההאשמות נגדו או לחקור את המאשימים. סברתי לתומי כי צורת החשיבה הזו כלחה מן העולם עם חיסול המשטר הקומוניסטי, אך מתברר שיש הפתעות בחיים.

    למען הגילוי הנאות, אינני מכיר איש מן המעורבים בפרשה: לא את קהת, לא את הרב הנ''ל (שאיני יודע אפילו מיהו) ולא את פיוטרקובסקי.

    הגב לתגובה זו

    • עוד שאלה קטנה (המשך)

      מנדהו, 10/07/06 17:14

      פיוטרקובסקי כותבת כי

      ''ביקשנו הוא שזהות המתלוננות לא תיוודע לרב פן יבולע להן, חשש שהיה סביר ביותר לאור איומיו המפורשים והקשים שהפנה הרב לחלק מהמתלוננות, בהם הוא הבהיר שהוא יפגע בהן, אם הן תגלנה את מעשיו''

      אפשר להתעניין במה הוא בדיוק איים עליהן? באלימות? האם הן חשבו שהוא ירביץ להן? איך הוא תכנן לפגוע בהן? בפולסא דנורא? האם אין הכותבת מגזימה קצת בתיאור העובדות?

      מעבר לכך, אם אכן איים אותו רב על חלק מן המתלוננות, האין זה אומר שהוא אכן ידע את זהותן? למה צריך להמנע מלחשוף אותה.

      שוב, כל זה לא משנה לעיקר העניין. גם אם היה הרב הנ''ל אדם אלים, שידיו רב לו בעולם התחתון, אין שום סיבה לקבל נגדו עדות אנונימית מאדם שאינו מוכן להיחקר. הרשות האמריקאית להגנה על עדים מוציאה כל שנה מליונים כדי לאפשר לאנשים להעיד מול פושעים (שיש להניח שהם קצת יותר מסוכנים מאותו רב בבר אילן) ולספק להם זהות חדשה אחרי העדות, ואיש אינו מציע כי עדויות נגד ברוני סמים או נגד רוצחים סדרתיים יישמעו שלא בנוכחות הנאשם.

      הגב לתגובה זו

      • נכון, שם הזכות הזו מעוגנת בחוקה

        שרון, 10/07/06 17:52

        הזכות להתעמת עם העד שמעיד נגדו.

        אשמח אם מישהו יבהיר את הסוגיה הזו.

        מצד שני, יתכן כי עקב הנזקים הנפשיים שיתכן ועלולים לקרות, צריך למצוא דרך כלשהי לחקור את האמת מבלי להתעמת, אך תוך כדי שמירת זכויות החשוד. אבל איך ?

        הגב לתגובה זו

        • אמת! יש למצוא דרך לחקור

          מנטי, 12/07/06 03:30

          ללא גרימת נזקים נפשיים.

          זו באמת צריכה להיות המשימה של מערכת המשפט והמשטרה ובעצם כל מי שיש לו רעיון .
          ולהביא זאת לחקיקה.

          הגב לתגובה זו

      • שם גם מפרסמים את שמות הנאשמים

        יש הבדל, 12/07/06 03:34

        ותמונותיהם באינטרנט, שכולם ידעו ויזהרו וידעו ליד מי הם גרים.
        ולא בדקתי אבל יתכן שהעונשים שם פחות מצחיקים מאשר כאן.

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    בושה של כתבה בעיתון בשבע

    אורנה, 10/07/06 16:01

    הכתבה בעיתון בשבע היתה כתבה מגמתית, מלאה סתירות פנמיות ועכשיו מסתבר גם שקריות. לא מובן איך עיתון שמפיצים אותו בבתי הכנסת עושה דבר כזה. בנוסף שאחד מכותבי הכתבה הוא העורך הראשי של העיתון. צריך לדרוש את פיטוריו.
    חנה קהת את אישה אמיצה וחשובה לציבור שלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מה שמתואר בבשבע זה בכלל לא אורות

    סטודנטית באורות, 10/07/06 15:58

    אפשר היה לחשוב שמדובר באיזו מכללה חשוכה מאירן החומייניסטית. פשוט לא האמנתי כשקראתי שמדובר על המכללה שאני לומדת שם. חנה היא כמו כל המורים יש מגוון גדול ואף פעם זה לא היה הר-המור. לא יודעת מה רוצים מהחיים שלה, היא חלק מהנוף ואוהבים אותה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בזכות חנה נצלו כמה מרצים נוספים מפיטורים

    עמית במכללה, 10/07/06 15:57

    זו האמת לא רק היא עוד מרצים ומרצות היו מועמדים להתנכלות ולנסיונות פיטורין. בזכות המאבק שלה גוטל נבהל וחזר בו.
    גם אני אישית בין אלו שמודים לך
    חנה חזקי ואמצי וה' יברכך על כל פועליך!!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא רק זה שקרי כל הכתב דיבה ולשון הרע

    מרצה במכללה, 10/07/06 15:55

    חנה מורה נפלאה מעולם לא התלוננו נגדה שום מרצה לא אמר את הדברים המצוטטים. נעמי שחור סתם אמרה בלי לדעת כלום. והלל וייס היה רוצה לסלק מהמכללה את כל הנשים באשר הן כי הוא לא בדיוק אוהב נשים (ראו מאמריו בדמוי ובמקומות נוספים ואת מאבקו נגד חוה פנחס כהן) אפשר לצוות את נריה גוטל ואת הלל וייס שצוות הנהלה לפרוייקט טיהור המכללה מכל מי שלא חושב כמוהם ומכל מי שלא מתרפס לפני גברים
    חנה חזקי ואמצי, את יודעת שרוב הצוות במכללה מאחוריך

    הגב לתגובה זו

    • איזה מרצה את? את לא יכולה לכתוב את שמך? (ל''ת)

      סטודנטית, 11/07/06 20:13

      הגב לתגובה זו

      • בוודאי שהיא יכולה-אבל היא לא רוצה יפטרו אותה (ל''ת)

        שרית, 12/07/06 11:40

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    אני מצפה מדוד בס להתנצל

    מאיר, 10/07/06 15:51

    מי שמעליל עלילות ומוציא שם רע לא יכול להיות מועמד לדיין. אני יודע מקרוב את האמת והגיע הזמן שתודה ותתנצל אם לא נלחם נגד מועמדותך לדיינות. אדם לא ישר לא יכול להיות דיין, אדם שפוגע בצדיקה כמו חנה לא יכול להיות דיין, אדם שמחזק ידי עוברי עבירה רק בגלל שהוא ידידו, מי תוקע לידינו שלא ישא פנים בדין?? יש להלחם נגד מועמדותך ולהעדיף אפילו חרדים אך ישרים

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    חיותה דויטש היתה הראשונה שהעזה

    רותי, 10/07/06 15:48

    לתמוך בחנה קהת בגלוי

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    רצינו לכתוב עצומה לען חנה ונגד השקרים ואיימו עלינו

    תלמידה של חנה, 10/07/06 15:47

    הוסבר לנו שאם נעשה זאת נוכל לשכוח מהתואר

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    פיוטרקובסקי = שם מרוקאי טיפוסי (ל''ת)

    ס''ט, 10/07/06 15:45

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לפטר את הרב גוטל!!!

    אלי, 10/07/06 15:44

    לאור חשיפת העובדות הקשות בסיפור הגנתנו של הרב גוטל על ''רב'' שפגע מינית בנערות במדרשה בבר אילן, אליו להתפטר מידית מראש מוסד אקדמי תורני לבנות !!!
    כיצד ייחנך אדם זה את תלמידותיו באורות?
    כיצד יסתכל להן בעיניים,בתקופה בה מתרבות התלונות כנגד פושעים הפוגעים מינית בבנות?

    הרב גוטל התפטר מתפקידך מידית על תמיכתה ב''רב'' ועל ניסיונך לפגוע בחנה קהת שדאגה לבער את הרע מקרב המחנה הדתי

    אם הרב גוטל לא יתפטר מתפקידו יש לפעול להדחתו המידית!

    כל מי שנמנע מלפעול נגד פיטוריו של הרב גוטל, ויש לו הכח לעשות זאת במשהו, פוגע בכבוד התורה! ומחלל את שם ה' ברבים!

    התפטר או תפוטר לאלתר הרב גוטל!!!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    על איזה רב מהמדרשה מדובר? (ל''ת)

    נירית, 10/07/06 15:44

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כל הכבוד לקהת ופיוטרקובסקי

    כבוד התורה, 10/07/06 15:34

    המשכנה בדרככן.

    בברכה, תלמידת תורה בתחילת הדרך

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זו האשה הכי ישרה שפגשתי בחיי, כל מילה שלה אמת (ל''ת)

    מעריצה של מלכה, 10/07/06 15:32

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לא לחינם בית המשפט קבע כי נריה גוטל פועל שלא בתום לב

    אורית, 10/07/06 15:31

    כל הזמן בשקרים ובאלימות. אין גבול לאלימות שהם מוכנים להפעיל מול האשה שהוכיחה עמידה נגד אחד מהחבורה שלהם שסרח

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מחזקת את ידייך

    תלמידה לשעבר, 10/07/06 15:30

    תמיד האמנתי בחוכמתך ובנאמנותך לתורה ולמידותיה- בתור אחת שחוותה את התנהגותו של אותו הרב ולא יצאה עם זה החוצה אני שמחה שהעמדת את הדברים על דיוקם. אני מחזקת את ידי חנה קהת ואת ידייך ומי יודע כי לעת הזו תפקידכם הגיע לאן שהגיע. יש לעצור את התופעה המצויה אצלינו של הסתרת מציאות מסויימת מחשש לחילול ה'. החילול ה' נמצא בהתעלמות מהמציאות כפי שהיא ובהבעת נשים למצב בו הם צריכות להתבייש ולהסתיר מצבים שהם חוו- ולדעת שמשום כך נשים אחרות יחוו אותם כמו כן. מחזקת את ידי שתיכם- ישר כוח.

    הגב לתגובה זו

    • אני מאמינה לחנה ולמלכה

      שרה, 10/07/06 21:16

      אני מכירה את שתיהן ומאמינה לדבריהן
      הפיטורין הם חלק ממגמת ההתחרדות וצמצום המחשבה המתרחשות במחננו
      במקום לקדם בברכה ולהוקיר נשים שנלחמות בהטרדות מיניות , עגונות ומסורבות גט כדמויות מופת וכסמל לאומץ לב ציבורי ומנהיגותי-מעודדים את הראש הקטן ואת החשיבה המצומצמת.
      למה לא להתעמת עם דעות שונות ולחנך לשיח גלוי ומחשבה עצמאית?
      האם כך נצמיח מנהיגות ונטפח מחשבה חפשית?

      הגב לתגובה זו

      • אכן עלית על הבעייה (ל''ת)

        שרית, 11/07/06 17:57

        הגב לתגובה זו

    • האם הוטרדת מינית ע''י אותו אדם סוטה? אז אל תשתקי!!!

      ץ, 11/07/06 01:17

      בטרם יעברו 7 שנים - דברי!

      איש לא יחשוף את שמך, כי לנפגעות הטרדה מינית יש חסיון! אסור לפרסם את שמותיהן בעיתונים ללא הסכמתן המלאה!

      תפני מיד לעיתון בשבע ותסבירי. או לכי על תלונה במשטרה או התקשרי למוקד סיוע לנפגעות תקיפה מינית: 1202

      הגב לתגובה זו

    • גם אם לא התלוננת

      /, 12/07/06 03:25

      ולא יצאת עם זה החוץ, תהי חזקה.
      כואבת את כאבך.

      הגב לתגובה זו