גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


חשד: נהג קטר השתמש בסמים

נהג קטר ברכבת ישראל נעצר אמש בחיפה בחשד שהשתמש בסמים קשים בשעה שהסיע מאות נוסעים

מורן כץ | 1/7/2006 12:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רק לפני כשבועיים הוגשו לשר התחבורה, שאול מופז, מסקנות הביניים של הוועדה לחקירת אסון הרכבת בבית יהושע, בו נהרגו חמישה בני אדם. "נושאי הבטיחות נדחקו לתחתית סדר העדיפויות", אמר אז מופז. אלא שהבטיחות, כך מסתבר, היא לא הנושא היחיד שרכבת ישראל צריכה לטפל בו. אמש נעצר נהג קטר ברכבת בחשד שהשתמש בסמים, ובמשטרה בודקים אם הם עשה זאת גם במהלך עבודתו, כשהיה אחראי לחייהם של מאות נוסעים.

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע ליחידה המרכזית של מרחב חוף בוצע אתמול חיפוש בביתו של תושב חיפה, בשנות ה-40 לחייו, המשמש כנהג קטר ברכבת ישראל. במהלך הביקור בביתו, נערך חיפוש על גופו ובחפציו של נהג הקטר, ובארנקו נמצאה מנת סם מסוג הרואין במשקל 0.3 גרם.

החשוד הובא לתחנת המשטרה לחקירה, במהלכה, הודה כי בחודשים האחרונים נהג להשתמש בסמים וכי הסם שייך לו ונועד לשימוש עצמי. בתום חקירתו שוחרר הנהג למעצר בית של שלושה ימים ומידע על מעצרו הועבר לידיעת רכבת ישראל.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בנהג קטר שהסיע נוסעים בקו חיפה-תל אביב-ירושלים. "עדיין לא ברור אם נהג הקטר נהג להשתמש בסמים במהלך העבודה או רק בזמנו החופשי", אמרו במשטרה. "בכוונתו לבדוק האם הוא השתמש בסם בזמן העבודה והאם היו לו שותפים נוספים".
שר התחבורה, שאול מופז, והאלוף (במיל') יוסי פלד
שר התחבורה, שאול מופז, והאלוף (במיל') יוסי פלד צילום: עודד קרני
"הבטיחות הוזנחה במשך שנים"

בעקבות תאונת הרכבת הקטלנית בבית יהושע, בה נהרגו 5 בני אדם ונפצעו 77 נוספים מינה שר התחבורה, שול מופז, ועדת בדיקה בראשותו של האלוף (במיל') יוסי פלד. עם קבלת הממצאים, אמר מופז כי הוא מתרשם שנושאי הבטיחות ברכבת הוזנחו במשך שנים רבות.

"לא נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתאימים, למרות שקיימת טכנולוגיית מדף, שהיתה יכולה לחסוך חיי אדם", אמר מופז. "ההפרדות המפלסיות עוכבו במשך שנים בגלל חסמים סטטוטוריים ובירוקרטיים, ונושאי הבטיחות נדחקו לתחתית סדרי

העדיפויות".

מממצאי הוועדה עולים כמה ליקויים מרכזיים. בין היתר, מסתמן כי לא נבחנו ולא יושמו פתרונות להגברת הבטיחות ברכבת לטווח הקצר והבינוני אלא רק לטווח הארוך, המבנה הארגוני של הרכבת וחלוקת הסמכויות לא היו תקינים, ובנוסף, קיימת אי בהירות לגבי הסמכות והפיקוח השלטוניים על הרכבת, וכללי הרגולציה החלים עליה.

בנוסף קבעה הוועדה, כי תפקיד המשגיח/התצפיתן אינו מוגדר כהלכה, וכי יש צורך לבחון את מהירות הנסיעה של הרכבת, והתאמתה לתנאי הדרך המשתנים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים