גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הנהג שגרם לתאונה היה תחת השפעת סם?

במשטרה חוקרים מה גרם לנהג להיתקע על המסילה ולגרום לתאונה בה נהרגו 5. הערב זוהו שניים מההרוגים: מוני משה מקריית-ביאליק וסוזי לילך מעכו. מנכ"ל הרכבת: פעלנו כשורה

דורון נחום וגיל סלומון | 12/6/2006 18:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
במשטרת ישראל בודקים הערב חשד כי נהג הטנדר שנתקע על המסילה ליד בית יהושע וגרם לתאונת הרכבת­הקשה, בה נהרגו 5 בני אדם ונפצעו 77, היה נתון תחת השפעת סמים. הנהלת רכבת ישראל קיימה הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות התאונה המחרידה, במהלכה אמר המנכ"ל, עופר לינצ'בסקי, כי מבדיקת האירוע עולה שנהג הרכבת נסע במהירות המותרת, וכי המחסום והרמזור במקום פעלו כראוי.­הערב זוהו גופתיהם של שניים מהרוגי התאונה: מוני(פז) משה, בן 55 מקריית-ביאליק וסוזי לילך, בת 27 מעכו.

חקירת התאונה נמצאת בעיצומה, ונהג הטנדר עצור בשלב זה בתחנת המשטרה בנתניה, ומאוחר יותר יועבר לבדיקות.

למרות התאונה הקשה היום, זמן לא רב לאחריה, תפסה ניידת סמויה של משטרת התנועה הארצית שפעלה בצומת עד-הלום סמוך לאשדוד, שני נהגי מכוניות חוצים את מסילת הרכבת ברמזור אדום. הם עוכבו לחקירה, רישיונותיהם ייפסלו ל-30 יום ובהמשך יזומנו לדין במסגרת שיפוט מהיר.

מנכ"ל רכבת ישראל אמר הערב במסיבת עיתונאים שכינס כי התאונה הקשה היום מגיעה בדיוק שנה לאחר התאונה הקשה ברבדים. "אירע היום אירוע טראגי וקשה במיוחד לנו ולכל ישראל, בדיוק ביום השנה לאסון הרכבת ברבדים", אמר לינצ'בסקי.

הוא תיאר את השתלשלות האירועים שהובילו לתאונה המחרידה, וציין כי מתחקור המשטרה עולה כי לפני פגיעת הרכבת בטנדר, אירעה תאונה בינו לבין כלי רכב אחר בשטח המסילה. בשל התאונה, הסביר המנכ"ל, נזרק הטנדר לעבר המסילה ונתקע עליה. "כאשר הרכבת היתה במרחק 300 מטר היא הפעילה את בלמי החירום, אך לא הספיקה לעצור ובעקבות כך נגרמה התאונה הקשה", אמר לינצ'בסקי.

לצפייה בווידאו ממסיבת העיתונאים לחצו PLAY.
צילום: חגי דקל. עריכה: אייל רותם
הרמזור והמחסום פעלו כנדרש

לדברי לינצ'בסקי, במפגש המסילה עם הכביש בו אירעה התאונה נמצאו, כנדרש, ופעלו כשורה מחסום ורמזור. הוא הסביר כי מהירות הנסיעה של רכבת המותרת במקום היא 140 קמ"ש, ומבדיקת האירוע עולה כי נהג הרכבת נסע במהירות התקנית. "הרכבת שוקלת 300 טון ובמהירות של 140 קמ"ש היא לא יכולה לעצור במהירות הנדרשת. מרחק העצירה עומד על 800 מטר, וכך היה גם הפעם", אמר.

הוא הדגיש כי בכל נקודה של מפגש בין רכבת לכביש יש רמזור, ובדיוק כמו בכביש,

צריך לעצור כשיש אור אדום. "לצערנו, אנו נתקלים מדי יום במספר לא מבוטל של אירועים של אנשים שעוברים באור אדום ומסכנים את עצמם ואת נוסעי הרכבת", אמר לינצ'בסקי.

מנכ"ל הרכבת ציין כי במקביל לחקירת המשטרה, הוקמו שתי ועדות חקירה לצורך בדיקת האירוע: ועדה של רכבת ישראל בראשות סמנכ"ל הבטיחות, שתצגי מחר דוח ראשוני למנכ"ל. בנוסף מינה שר התחבורה שאול מופז ועדת בדיקה חיצונית בראשות האלוף במיל' יוסי פלד, שתחקור את התאונה.
מסיבת העיתונאים של מנכ
מסיבת העיתונאים של מנכ"ל רכבת ישראל. צילום: חגי דקל חגי דקל

"אנשים עפו בתוך הקרון"

עשרות מפצועי התאונה הועברו לבתי חולים במרכז ובשרון. אושרת חדד מראשון-לציון, בת 26, שנפצעה באורח קל עד בינוני בתאונה הקשה סיפרה על רגעי החרדה וההלם: "אנשים עפו בתוך הקרון, זה נראה כמו נצח עד שהרכבת נעצרה".

לדברי חדד, שעלתה על הרכבת בתחנת השלום בתל-אביב, "בדיוק כשעברנו מחסום הרגשתי טלטלה חזקה ושמעתי צפירה של הרכבת. באותה שעה הגיעה עגלת הקפה ובאותו רגע חשבתי שהעגלה נפלה, ולכן הרעש. אך מיד הבנתי שמדובר בבעיה שקשורה ברכבת. ענן של אבק מילא את הרכבת והתחילה מהומה. הרגשתי שאני לא יכולה לזוז, עד שבחור בשם בועז נתן לי מים וחילץ אותי, ואני מודה לו על כך. הוא היה ממש מלאך".

בין הפצועים שפונו לבית החולים נמצא גם מרדכי שלייפר, שביקש לנסוע לטיול באזור המרכז ולא תיאר לעצמו שימצא את עצמו במצב כזה. "נסעתי בבוקר לתל-אביב יחד עם חבר, והחלטנו לחזור בשעה 11:30 בחזרה לחיפה. בערך ליד בית-יהושע שמעתי צפירה של הקטר והרגשתי שהוא מנסה לבלום את הרכבת", תיאר שלייפר את החוויה הנוראה. "הרכבת לא נעצרה והבלימות הפכו מהירות ותכופות יותר, ובכל בלימה כזאת עפנו קדימה ואחורה".

בהכנת הידיעה השתתפה טל ימין-וולבוביץ

עדכון אחרון : 12/6/2006 21:19
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים