גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


שנייה אחת תציל ממוות?

במשטרה בוחנים תוכנית מהפכנית למלחמה בתאונות הדרכים: משך הזמן בו מופיע האור הצהוב ברמזור יוארך, וימנע את תופעת "גניבת הרמזורים" המסוכנת

אבי אשכנזי | 2/3/2006 7:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ניסוי חדש שמבצעים שוטרי התנועה בימים אלה, עשוי לחולל מהפכה של ממש בכל הקשור לתאונות הדרכים, והכל בזכות שנייה אחת - אותה שנייה שהנהגים הישראלים מתעקשים "לגנוב", כשהאור הירוק ברמזור מתחלף לצהוב.

בניסוי יבקשו השוטרים לבחון תוצאות של מחקר שערכו לאחרונה, ובו נמצא כי הוספה של שנייה אחת לפרק הזמן שבו מופיע האור הצהוב ברמזור, תוביל לצמצום ניכר במספרם של ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים. מסקנה זו התקבלה לאחר שאנשי משטרת התנועה, בראשותו של ראש אגף התנועה במחוז השפלה, רב-פקד יעקב כהן, בחנו את נתוני תאונות הדרכים, וגילו כי חלק גדול מהן נגרמו בצמתים מרומזרים.

כך למשל, לשוטרים התברר כי רק בשנה האחרונה נרשמו 3,650 תאונות בצמתים מרומזרים, שבהן נהרגו 57 בני אדם ועוד כ-8,000 נפצעו , מתוכם 300 באורח קשה. נוסף על כך, הסתבר כי מרבית התאונות הללו התרחשו בשנייה לאחר שהאור הצהוב התחלף לאדום. "מדובר בתאונות רבות שמתרחשות בשל ניסיונם של נהגים 'לגנוב' רמזור", הסביר אתמול אחד השוטרים המשתתפים במחקר, "לכן אנחנו בודקים את האפשרות להגדיל את הטווח של האור הצהוב או של האור הירוק המהבהב בעוד כשנייה, ובכך להפחית את הסבירות להתנגשות".
קו העצירה יוזז במטר?

אלא שלהוספת השנייה הבודדת לאור הצהוב עשויות להיות גם משמעויות נוספות וחיוביות הרבה פחות, שאותם יידרשו החוקרים לבדוק בניסוי שייערך בשטחן של מספר רשויות מקומיות. כך למשל, חוששים במשטרה שהשנייה הבודדת שתתווסף לרמזורים עלולה להוביל לפקקי תנועה גדולים, ואף לשיתוק התנועה בעורקי תחבורה מרכזיים, לאור העובדה שבכל צומת יש לפחות ארבעה מופעי רמזור שונים.

לפיכך, די בשנייה אחת נוספת בכל מופע, כדי ליצור עיכוב נוסף של כארבע עד עשר שניות. בחישוב מצטבר מדובר במספרים משמעותיים שעשויים להפוך את הנהג הישראלי דווקא לעצבני ולפזיז יותר, כפי שקורה לו לא פעם כשהוא נתקע בפקקים. "נבחן את כל הסוגיות והתרחישים, וננסה למצוא את הדרך שבה תהיה

חציית הצומת בטוחה ככל האפשר", הבטיח אתמול רב-פקד יעקב כהן בהתייחסו לנושא זה.

סוגיה נוספת שיבחנו החוקרים, היא כיצד לאפשר מעבר בטוח של הולכי רגל במעברי החציה בצמתים. על פי חישובים שערכו החוקרים, עולה כי הזזת קו העצירה בצמתים מטר לאחור ממעבר החציה, תגביר את הבטיחות של הולכי הרגל, ש-408 מהם נפצעו בשנה האחרונה בצמתים מרומזרים ועוד 18 נהרגו.

את ההסבר לכך תולים השוטרים בעובדה שלכלי רכב גדולים כמו משאיות ואוטובוסים יש "שטח מת" גדול יחסית: "גילינו שאם נזיז את קו העצירה מטר לאחור, יגדל משמעותית שדה הראייה של הנהג, כך שהולך הרגל, גם אם הוא יתפרץ לכביש, יוכל בכל זאת לחצות בצורה בטוחה", הסביר אתמול אחד החוקרים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים