גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


השרים נאבקים, הקטל נמשך

שר התחבורה משך הצעת חוק להקמת רשות לבטיחות בדרכים בגלל ויכוח תקציבי עם האוצר

יהודה גולן | 21/12/2005 14:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ויכוח תקציבי מעכב המלחמה בקטל בדרכים: שר התחבורה, מאיר שטרית, משך היום ברגע האחרון את הצעת החוק להקמת רשות לאומית לבטיחות בדרכים בגלל מחלוקת עם האוצר על תקציב הרשות. רבים מחברי הכנסת זעמו על החלטתו של שטרית וטענו כי מדובר בזלזול בחיי אדם.

שטרית, שהגיע להסכמות עם משרד האוצר לגבי תקציב הרשות, ביקש מהאוצר להכליל את ההסכם על התקציב לתוך החוק אלא שבאוצר סרבו לקבוע מנגנון לתשלום והשר שיטרית הזועם משך את החוק, תוך כדי שהוא מודיע כי "בגלל התעקשות האוצר, יושלם החוק רק בכנסת הבאה".

החוק, שידוע גם כ"חוק שיינין", נוסח בעקבות המלצות דוח ועדת שיינין למלחמה בתאונות הדרכים וקובע כי תקציב הרשות ימומן על ידי אגרה שתוטל על בעלי כלי רכב בסך 12  שקלים בחודש. המלצה זו אושרה על ידי הממשלה פה אחד, אלא שחברי ועדת הכלכלה סרבו להטיל את האגרה והשר שטרית החל לבדוק חלופות תקציביות, תוך שהוא מוכן להתפשר על גובה התקציב.

בסופו של דבר הוסכם בין משרד האוצר ומשרד התחבורה על טבלה מדורגת של תקציב הרשות לשלוש השנים הבאות, אלא שברגע האחרון סרב האוצר להכליל את הטבלה בחוק והשר שטרית משך את החוק והקפיא אותו לחודשים ארוכים. שר האוצר, אהוד אולמרט, הסתפק בתגובה: "אין לי מה לומר על כך".

השר שטרית אמר לאחר החלטתו: "ניסיתי בימים האחרונים להגיע להסכמה עם האוצר כדי שיקבע בחוק את גובה התקציב. לצערי האוצר סירב לעגן זאת בחוק והעדיף לסכם זאת בהבנה בלתי מחייבת לטעמי. רק סיכום קבוע בחוק יכול להבטיח את העיקרון שהממשלה קבעה".
"חוצפה שאין כדוגמתה"

ח"כ גלעד ארדן, יו"ר השדולה למלחמה בתאונות הדרכים בכנסת, אמר כי "זה יום עצוב עבורי ועבור אזרחי המדינה וצר לי שראש הממשלה שהבטיח כי יעלה לראש סולם העדיפויות את נושא תאונות הדרכים, אפשר מאבקי כוח פנימיים בממשלתו שטרפדו את החוק".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) זעם אף הוא: "שר התחבורה הוכיח כי איננו מחוייב למלחמה בתאונות הדרכים ומלחמתו היא בעיקר שליטה בתקציבים". ח"כ לאה נס (ליכוד) הוסיפה כי "שוב נוכחנו לדעת כי יש מי שמעדיף להניח את חיי אדם בקרן זווית אפילו בצומת סואן בגלל פוליטיקה קטנה".

ח"כ דניאל בנלולו (ליכוד) אמר: "צר לי שממשלת ישראל לא מצאה לנכון

להעביר את החוק הזה מכספי מיליארדים שלא נוצלו בתקציב המדינה, ולו רק כדי להצדיק את הצלת חיי אדם בכבישים".  ח"כ איתן כבל (עבודה) הוסיף: "זאת חוצפה שאין כדוגמתה, כי חודשים ארוכים ועדת הכלכלה עמלה על הכנסת החוק תוך התפשרות עם רצונות הממשלה. זהו זלזול וזה מקומם אותי מאד".

במקביל אישרה הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק שיזם ח"כ ארדן, הקובעת כי המשטרה תקים אתר אינטרנט שבו ירוכזו ויופיעו פרטיהם האישיים של כל הנהגים הנמצאים בפסילת רישיון. המאגר יהיה נגיש לציבור וח"כ ארדן ציין כי רק בשנה האחרונה נוספו עוד 600  נהגים לרשימת הנהגים שרישיונם נשלל והם נוהגים תוך כדי שלילה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים