גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


השרים אישרו: מלחמה בתאונות

הממשלה אישרה הקמת רשות לאומית לבטיחות בדרכים. הצעת החוק תוגש לכנסת בשבוע הבא

מיה בנגל | 6/11/2005 15:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאחר סוף שבוע קשה בדרכים, במהלכו נהרגו חמישה בני אדם, אישרה היום הממשלה פה-אחד
הקמת רשות לאומית לבטיחות בדרכים. הממשלה מתכוונת להביא כבר בשבוע הבא לאישור הכנסת את "חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", המבוסס על דוח "ועדת שיינין למלחמה בתאונות הדרכים", על מנת לאפשר את תחילת עבודתה של הרשות.

לחצו כאן כדי לקרוא את מסקנות הדוח
לחצו כאן כדי לראות את המצגת של הוועדה

התקציב  השנתי לפעילותה של הרשות, כפי שנקבע בישיבת הממשלה, יעמוד  על 550 מיליון שקל לשנה והמקורות התקציביים לפעילותה יהיו שילוב של 160 מיליון שקל מתקציב המדינה והטלת אגרת בטיחות בשיעור של 9% מדמי ביטוח החובה.

כמו כן, החליטה הממשלה לשפר את תשתית הכבישים ברחבי הארץ ולבצע שדרוג של רמת הבטיחות של מערך הכבישים הקיים. ככל הנראה, כבר בתקציב המדינה הקרוב יופנו משאבים ותקציבים  ייעודיים ליישום הדוח, כאשר מע"צ תזכה לתקציב רב-שנתי של 400 מיליון שקל לשנה.  

"יש להתחיל ביישום דוח שיינין, כך שכבר נראה הרבה יותר שוטרים בכבישים. הנהג הישראלי רואה מעט מדי שוטרים בדרכים. אכיפה נחושה של חוקי התנועה תביא מיד להורדת מפלס התאונות", אמר היום ח"כ אילן שלגי.  
ירידה ל-300 הרוגים תוך עשור

ביולי האחרון אישרה הממשלה ברוב גדול את מסקנות דוח ועדת שיינין. ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בדיון כי "המלחמה בתאונות הדרכים מחייבת הפניית תקציבים ייעודיים לטובת אכיפה וחינוך" ואמר כי נושא המאבק בתאונות דרכים צריך להיות חלק אינטגרלי בספר התקציב ולא צריך כל שנה לשקול מחדש את התקציב.

הוועדה להכנת

תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים, בראשותו של ד"ר יעקב שיינין, קבעה לעצמה מטרה להגיע בתוך 10 שנים לרמת הבטיחות בדרכים של שש המדינות המובילות בעולם, מבחינת היחס בין הרוגי תאונות לקילומטראז'. כיום היחס בישראל גבוה בכ-65% מהיחס באותן המדינות. לשם כך הציבה הוועדה שלושה יעדים:

א. ירידה במספר ההרוגים בתאונות ל-360 לכל היותר בשנה עד שנת 2010 ו-300 הרוגים לכל היותר בשנה עד 2015.

ב. האטת קצב הגידול בקילומטראז' ל-30% עד 2015, בעוד שמספר כלי הרכב צפוי לגדול עד אז ב-46%.

ג. הפחתה של יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה בנזקים הישירים מתאונות עד 2010.

עלות התוכנית שנועדה להשיג את היעדים הללו מסתכמת ב-950 מיליון שקל בכל אחת מחמש השנים הקרובות, ובסך הכל 4.725 מיליארד שקל. זאת, לטענת מחברי הדוח, בעוד שהעלות הכלכלית המלאה בגין תאונות דרכים מסתכמת ביותר מ-10 מיליארד שקל בשנה.

עדכון אחרון : 6/11/2005 15:44
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים