הממשלה אישרה את דוח שיינין
הממשלה אישרה את דוח ועדת שיינין למלחמה בתאונות, ברוב של 18 תומכים מול שני נמנעים
- לחצו כאן כדי לקרוא את דוח הוועדה
- לחצו כאן כדי לצפות במצגת של הוועדה
בפתח הדיון אמר שרון: "אני רוצה להודות לכל מי שעסק בנושא, לד"ר שיינין, אבי נאור, שר התחבורה ולכל חברי הוועדה. בפעם הראשונה מזה שנים רבות נעשתה עבודת מטה יסודית ומקיפה". שרון הוסיף כי הוא מקבל את עקרונות הדוח וביקש משר התחבורה, מאיר שיטרית, ליישמם כבר בשנה הנוכחית ולדווח לממשלה על ההתקדמות.
עוד הוחלט בישיבה כי ראש הממשלה ושר האוצר האמורים לדון בעקרונות התקציב ל-2006 יתייחסו גם למסקנות הדוח ויקציבו כ-400 מיליון שקל לנושא הבטיחות בדרכים.
שרון הוסיף כי "המלחמה בתאונות הדרכים מחייבת הפניית תקציבים ייעודיים לטובת אכיפה וחינוך" ואמר כי נושא המאבק בתאונות דרכים צריך להיות חלק אינטגראלי בספר התקציב ולא צריך כל שנה לשקול מחדש את התקציב.
למעשה, מדובר בהצהרה של ראש הממשלה כי למאבק בתאונות הדרכים יהיה תקציב קבוע בכל שנה. "נעקוב אחר התוצאות ובמידה וירדו מספר תאונות הדרכים יהיה זה לטובת הציבור כי הפרמיות בביטוח ירדו", אמר שרון. בנוגע לתוספת באגרת הביטוח, שתוטל על הנהגים, אמר שרון כי "מדובר בצעד לא שגרתי, אבל זהו מצב לא שגרתי".
הדוח אמור לחולל מהפכה
לפני כשבועיים הגישה הוועדה להכנת תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים את הדוח שמבשר על המהפכה שהיא מקווה להנהיג בכבישים.
הוועדה בראשותו של ד"ר יעקב שיינין, קבעה לעצמה מטרה להגיע בתוך עשר שנים לרמת הבטיחות בדרכים של שש המדינות המובילות בעולם, מבחינת היחס בין הרוגי תאונות לקילומטראז'. כיום היחס בישראל גבוה בכ-65% מהיחס באותן המדינות. לשם כך הציבה הוועדה שלושה יעדים:
א. ירידה במספר ההרוגים בתאונות ל-360 לכל היותר בשנה עד שנת 2010 ו-300 לכל היותר בשנה עד 2015.
ב. האטת קצב הגידול בקילומטראז' ל-30% עד 2015, בעוד שמספר כלי הרכב צפוי לגדול עד אז ב-46%.
ג. הפחתה של יותר מ-2
מיליארד שקל בשנה בנזקים הישירים מתאונות עד 2010.
עלות התוכנית שנועדה להשיג את היעדים הללו מסתכמת ב-950 מיליון שקל בכל אחת מחמש השנים הקרובות, ובסך הכל 4.725 מיליארד שקל. זאת, לטענת מחברי הדוח, בעוד שהעלות הכלכלית המלאה בגין תאונות דרכים מסתכמת ביותר מ-10 מיליארד שקל בשנה.
במסיבת העיתונאים שבה הוצג הדוח, אמר ד"ר שיינין: "מדינת ישראל נמצאת בפיגור של 50 מיליארד שקל בתשתית הכבישים... עד היום טעו כל ממשלות ישראל כאשר התייחסו אל תקצוב המאבק בתאונות הדרכים כאל נושא אחד מתוך כלל הנושאים בהם מטפלת הממשלה, בין השאר מפני שבטיחות מפנה יותר מקורות ונותנת למדינה יותר כסף".
עדכון אחרון : 18/7/2005 1:19