
אנו חיים בקופה בה ההוצאות בתחום המסחר האלקטרוני מגיעות לשיאים חדשים ויותר אנשים מאי פעם קונים ברשת.
עסקים רבים עושים שימוש בכלים הרבים ברשת על מנת להתבלט, לאתר ולשפר את מאמצי המודעות הדיגיטליות שלהם בכדי למקסם רווחים מקמפיינים או לחילופין, לצמצם עלויות פרסום. בואו נדבר רגע על הכללים שיכולים להפוך כל קמפיין ברשת לקמפיין מנצח, באמצעות מעקב אחר עשרה כללי ברזל שנכתבו ע”י משרד פרסום דיגיטלי מוביל בתל אביב, כזה שינחה אתכם שלב אחר שלב ושיעזור לכם לתכנן, ליצור ולבצע קמפיין מוצלח.
הגדרת מטרות
כלל זהב עבור כל קמפיין מוצלח הוא הגדרת מטרת הקמפיין. למי הקמפיין מכוון (קהל יעד), מה מטרת העסק, מה התקציב של הפרויקט ותיאום ציפיות עם הצוות בקמפיין. בתחילת כל קמפיין יש להשקיע תשומת לב בפרטים החשובים האלה בכדי לקבל מושג ברור לאן הקמפיין הולך.
קביעת לוח זמנים
עמידה בלוחות זמנים הוא גורם חשוב בכל קמפיין מוצלח. מומלץ לבנות לוח שנה של תוכן לשבוע / חודש ולעדכן בהתאם לצורכי הקמפיין. החלק השני הנוגע ללוחות הזמנים קשור לתכנון מועדי הפרסום. כל קמפיין בהתאם למוצר, פעילות או עסק שהוא מקדם יהיה רלוונטי בשעות אחרות של היום. הרי לא נפרסם בקבוק וויסקי ב-8 בבוקר כאשר רוב קהל היעד בדרך לעבודה, אלה נעדיף לפרסם בשעות הערב, כאשר רוב קהל היעד נמצא במקום הנוח שלו ומתפנה לחשוב על זמן הפנאי ופנוי לבצע רכישה.
תוכן חזותי מנצח
כל קמפיין מצליח חייב שהתוכן החזותי שלו יהיה מגרה לעיניים, נכון וכזה שיודע לרתום את התמורות העדכניות בתחום העיצוב לשרות הקמפיין. התוכן החזותי הוא הפנים של הקמפיין ולכן הוא חייב להיות מותאם בדקדקנות לקהל היעד, הנושא והתקופה.
שמרו על עירנות
היו ערניים – קמפיין מוצלח הוא קמפיין עם היד על הדופק. קמפיין שמנוהל באופן יום יומי ונותן מענה כמעט מיידי לצרכים השונים שעולים במהלכו. לא מדובר במוצר שברגע שסיימנו לייצר, העבודה שלנו הסתיימה, קמפיין הוא תהליך שעלינו לשמר באמצעות התערבות יום יומית. חברות טובות ידעו כיצד לשמור על קמפיין חי ובועט וכך למנוע דעיכה. חשוב לציין, כי ניהול נכון על פני אורך חיי הקמפיין יכול לשפר את ציון איכותו, מאחר ויש משמעות להיסטוריה.
עמידה בתקציב שהוגדר מראש
זאת משימה קשה לא לחרוג מתקציב הפרסום, אך לגמרי אפשרית. תמיד מומלץ לערוך טבלאות או לרכוש את שירותיה של חברת ניהול קמפיינים שתיקח את האחריות על שמירת התקציב.
ניתוח והתאמה של הקמפיין
ערכו ניתוח כל כמה ימים של התקדמות הקמפיין לצד התאמות, ביצוע a/b testing וכדומה. מרבית מהכלים השונים לניהול הקמפיינים, יתנו לכם את האפשרות ליצור דשבורד בהתאמה אישית, כזה שיכיל את כל המידע האנליטי שחשוב לכם לבדוק וזאת כדי לקבל מבט על ותובנות שיווקיות שיעזרו לכם בביצוע אופטימיזציה מחדש.
גיוון בחוות דעת
תמיד מומלץ להיעזר בדעתם של קולגות ואנשי מקצוע שיוכלו לתת לכם ביקורת בונה במהלך הקמפיין. באותה מידה, תוכלו לצרף סקר קצר שניתן למלא בשלב הסופי של הקמפיין.
קידום בגוגל
חלק חשוב בכל קמפיין כיום הוא עבודה על המישור של מנוע החיפוש של גוגל באמצעות מודעות פרסום בתשלום, שמאפשרות לתוכן שלכם או לפרסומת שלכם להופיע כמה שיותר גבוה ברשימת החיפוש. קידום ממומן בגוגל הוא אולי החבר הכי טוב של כל קמפיין מוצלח ונמצא כיעיל ביותר בשילוב עם פרסום וניהול רשתות חברתיות.
שמירה על סדר
דאגו לתייק ולאחסן כל מידע, סיסמא והתכתבות שרלוונטיים לקמפיין שלכם, זה יכול להישמע טורדני, אך הכלל הזה עומד במרכז ההצלחה של הפרסום.
להישאר בתמונה
גם לאחר שהקמפיין נגמר חשוב להישאר בתמונה, אחרי האירוע או הקידום ובמידת הצורך. אם מסע הפרסום שלך מבוסס על אירוע, או אם נאמר השקת מוצר חדש, ייתכן שיהיה הגיוני לעקוב אחר תמורות ועדכונים. אם מדובר באירוע או תחרות, כדאי לפרסם תמונות של הזוכים או נתונים סטטיסטיים על מספר האנשים שהשתתפו וכך בעצם תדאגו לסיים בטעם טוב.