איפה גוגל?
עידו קינן
17/03/04
אתר החיפוש גוגל השיק ביום שלישי רשמית אתGoogle Local, שירות חיפוש מידע מבוסס מיקום (בארה''ב בלבד, בשלב זה). השירות, המבוסס על רעיון של זוכה תחרות התכנות של גוגל לשנת 2002, מאפשר לחפש מידע לפי מיקומו הגיאוגרפי (למשל: רשימת כל המסעדות הסיניות באיזור מסוים). ההשקה מגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש, השיק המתחרה יאהו שירות דומה בשם SmartView.

ב-2002 התקיימה תחרות תכנות של גוגל, בה זכה גיק ניו יורקי בשם דניאל אגנור בעשרת אלפים דולר על הפיתוח שלו, חיפוש מבוסס מיקום.

בספטמבר 2003 הועלתה גירסת בטא (ניסוי) של השירות ב- Google Labs, איזור באתר בו משיקה החברה שירותים ניסיוניים כדי לקבל עליהם משוב ממשתמשי גוגל.

אתמול, כאמור, הושק רשמית השירות, וכעת ניתן לבצע חיפושים בצירוף כתובת או מיקוד בארה''ב, ולקבל תוצאות רלוונטיות לאותו איזור גיאוגרפי. ''כשאנשים מחפשים משהו, קורה הרבה שהם רוצים לעשות זאת ברמה המקומית'', אמרה ל-CNET מנהלת מוצרי הצריכה הרשתיים של גוגל, מריסה מאייר. מעבר לכך, מדובר בשטח פרסום נחשק לעסקים מקומיים, שלא משתלם להם, כלכלית ופילוחית, לפרסם בתוצאות חיפוש כלליות.