היורש של הונדה CH250?
קטנוע B&W של קימקו שם לו למטרה להביס את קטנוע CH250 של הונדה * מחיר נמוך, מנוע 250 סמ"ק וביצועים מרשימים * הבעיה היחידה: נוחות הנסיעה
מאת טל שביט
11/03/01
האותיות בשמו של הקטנוע החדש של קימקו אינן מסמנות, כפי שטבעי לחשוב, את המילים BLACK&WHITE, אלא את המילים BET&WIN. ובמילים אחרות ­ 'המר וזכה'. על הסף, נראה כי מבחינת יבואני קימקו, הקטנוע החדש הוא הימור די בטוח. קטנוע 250 מודרני במחיר של 18,000 ש"ח הוא מתכון שמתקרב לנוסחה המצליחה של ההונדה CH250, הקטנוע שנותן את הטון בשנים האחרונות בשוק הקטנועים הגדולים בישראל. אותו CH השתלט על השוק בצורה כה דומיננטית עד כי יבואנים אחרים פשוט נמנעו מלייבא דגמים רבים שהיו עשויים להצליח כאן היטב ­ אילו CH­ה לא היה בשוק.אבל CH­ה הוא כלי מיושן שנמצא בסוף חייו. מציאת יורש CH­ל הינה, יש להניח, החלום הרטוב של כל היבואנים אצלנו. הבעיה היא שיורש שכזה צריך להכנס לנעליים גדולות עם הגדרות ברורות: מחיר נמוך בצורה משמעותית מ­20,000 ש"ח, ומנוע 250 סמ"ק.את שתי התכונות הללו יש לקימקו B&W ­ והן אינן היחידות. הקטנוע מתהדר בעיצוב מודרני ונעים מאד לעין, ספורטיבי וממלוטש, זוג בלמי דיסק, מיכל דלק בן 10.5 ליטר, ותצוגה דיגיטלית המוסיפה לתחושה היוקרתית. הנתונים היבשים מדברים על משקל גבוה יחסית של 158 ק "ג, והספק לא חריג של 19.7 כ"ס. זהו שילוב שאינו מבטיח ביצועים עוצרי נשימה ­ לשם השוואה, להונדה CH יש 20 כ"ס והוא שוקל רק 136 ק"ג.אולם מהנתונים הללו ניתן ללמוד שיעור מאלף ­ להתיחס למספרים בערבון מוגבל. B&W­ה לועג לנתונים היבשים, וברמזורים צוחק על כל קטנוע אחר בשוק. במילים פשוטות: מדובר בטיל ולא בקטנוע. זה כנראה ענין של חלוקת מומנט ותכנון ואריאטור, אבל פתיחת המצערת מביאה לנביחה קרבית מהמפלט, והקימקו יורה את עצמו קדימה. המהירות המירבית שווה, פחות או יותר, למהירות של CH­ה והתנגדות הרוח עוצרת את החגיגה באזור 125 קמ"ש. התכופפות וצמצום השטח המופנה לרוח, כמו גם ירידה ארוכה, יביאו את מד המהירות ל­135 קמ"ש.במהירות מירבית, אין לקימקו יתרון ­ אבל בכל מה שקשור לתאוצות, הקימקו שולט ביד רמה. מדובר בתענוג, שפשוט גורם לך לפתוח שוב ושוב את המצערת כדי להנות מהביצועים. יכולת ההאטה טובה כמעט כמו יכולת ההאצה. צמד בלמי הדיסק עוצרים את הקטנוע בלי כל בעיות, פעם אחר פעם, ותפעול המנופים מצויין ­ מלא רגש ומדוייק.עד כאן החדשות הטובות. אבל הקימקו מפספס, ובגדול, בכל הקשור לנוחות הנסיעה. זה מ תחיל במושב, וכאן אני מתפתה להשתמש בביטוי 'מכשיר עינויים'. ריפודו לא נוח, וצורתו גורמת לרוכב להחליק קדימה עד לישיבה על קצהו הקדמי. נציין כאן כי יבואני קימקו מודעים היטב לבעיה, והקטנועים המסופקים כיום ללקוחות מצויידים במושבים שעברו שיפור המתקן את צורתם. בעיית הנוחות השניה היא המיתלים ­ שהם פשוט קשים, מאד. אם הייתי היבואן הייתי מבקש מהיצרן לצייד את המשלוחים הבאים בקפיצים רכים יותר כי מה שאנחנו מקבלים כיום לא מסוגל להתמודד עם שיבושי כביש. ביקורת קצת פחות קשה יש לי כנגד יכולת האכסון והשינוע. תא האכסון תחת המושב קטן למדי, בודאי יחסית לתא הענק של ההונדה CH. אין תא כפפות קדמי ומדרס הרגליים אינו שטוח, כך שלא ניתן להוביל שם קופסאות או חבילות. קוטר התמרון של הכלי מוגבל על­ידי צידוד לא מספק של הכידון, דבר שמפריע בתנועה צפופה, ויש לי תחושה שהמושב יהיה מעט גבוה לאלו שאינם ארוכי רגליים.במידה לא מועטה, אם כן, B&W­ה הוא פספוס. מצד אחד יש לו מנוע ותמסורת נהדרים, ממש בליגה אחרת, עם ביצועים מרגשים והתנהגות כביש טובה ובטוחה, גם העיצוב מוצלח ביותר לטעמי, והמחיר בהחלט הוגן. אבל בתחום הנו חות קימקו פישלו בגדול, וזהו ליקוי שקשה להתעלם ממנו.