בעקבות חשיפת TheCar: טויוטה הכריזה על ריקול אירופאי
טויוטה מבצעת קריאה לתיקון של מנגנוני ניפוח כריות-האוויר בקורולות שיוצרו בין נובמבר 2002 לינואר 2003
חברת טויוטה הכריזה על קריאה לתיקון באירופה של מכוניות מדגם קורולה אשר יוצרו בטורקיה בין החודשים נובמבר 2002 לינואר 2003, וזאת לצורך החלפת מנגנוני ניפוח בכרית האוויר של הנהג.
הקריאה לתיקון פורסמה בגרמניה והיא מתייחסת במיוחד לקרואטיה, איסלנד, אירלנד ושבדיה.

משמאל: יותם וייסברג ז"ל שנהרג בגלל מנגנון ניפוח מתוצרת TRW, מימין: איתי וייסברג, שבזכותו פוענחה התקלה
החלפת הכריות מבוצעת על-ידי טויוטה בעקבות מותו הטראגי, באוקטובר 2015, של יותם וייסברג ז"ל ובזכות החקירה העצמאית שקיים אביו, איתי וייסברג, כפי שנחשף לראשונה ב-TheCar.
צוות בדיקה משותף של משטרת ישראל ואגף הרכב במשרד התחבורה ביצע בדיקה של שלושה מקרי פציעה קשים בנוסף לתאונה שבה נהרג יותם, ושיתף בה נציגים של טויוטה ושל חברת TRW אשר ייצרה את מנגנוני הניפוח הקטלניים. בטויוטה לקחו את החקירה ברצינות והיא הובאה לידיעתם של הדרגים הבכירים ביותר בחברה, והפעולות שננקטו מול ספקית החלק הפגום - חברת TRW - היו יעילות ומהירות.
בעקבות הנחיות אגף הרכב מבצעת טויוטה בישראל החלפה יזומה של מנגנוני ניפוח בכ-5,000 מכוניות שעלו על כבישי ישראל במהלך שנת 2003, אולם עד עתה לא פורסמה קריאה לתיקון רשמית באתר האינטרנט של משרד התחבורה.
בקריאה לתיקון האירופאית מוגדרת רמת הסיכון של התקלה כ"סיכון רציני", ובתיאור הסיכון נכתב: "מחולל הגז של כרית-האוויר של הנהג עלול להיקרע בעת הניפוח תוך הגברת הסיכון לפציעה בעת תאונה".
בתיאור של איתור המוצרים והצעדים שננקטים נכתב: "קריאה לתיקון של המוצרים ממשתמשי הקצה באחריות היצרן".
ככל הידוע זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה יצרנית רכב מבצעת קריאה לתיקון של תקלה בעלת אופי בטיחותי בעקבות חשיפת תקלה סדרתית בישראל, וזה לא מפני שלא היו אצלנו תקלות כאלה אלא מפני שהן מעולם לא נחקרו כראוי.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg