סביר להניח שהקרב בין הפועל ת"א ומכבי חיפה, בגמר הגביע באיצטדיון ר"ג, יהיה צמוד

נתחיל בירוק. "מועדון הכדורגל מכבי חיפה, שמתהדר בתו תקן אירופי, מתנהל בצורה ביזיונית מול אוהדיו", טוען בכאב א', אוהד הקבוצה מזה 25 שנה. בדיקה באתר הקבוצה מראה שאכן מדובר בתו תקן "ISO 9001:2000", והסעיף הראשון שמוזכר במפרט הוא "התמקדות בלקוח". א', ואוהדים ירוקים אחרים בפורומים השונים, ממש לא מרגישים כך.
"ב-17:15 ביום שני נכתב באתר המועדון שהכרטיסים יימכרו לקהל הרחב מבלי להתחשב במנויים, וזה בגלל שיהיה מקום לכולם", טוען א'. "ב-20:00 החלה המכירה, וכמובן שאתר 'גרבר' קרס. מה עשה המועדון? הוציא הודעה נוספת: 'עקב הביקוש הרב הופסקה המכירה, ובעלי מנויים שלא הצליחו לרכוש כרטיס יוכלו לעשות זאת במשרדי 'גרבר'. גם היום (אתמול, א"י), מנויים רבים עדיין נתקעו בלי כרטיס. אתם מבינים איזה חלם? האוהדים בטירוף. נמאס מהיחס הזה".
עיקר החצים - לעבר משרד "גרבר". לטענת האוהדים, אתר המשרד קורס לעתים קרובות, "כמעט בכל מכירה שלפני משחק חשוב, וכך גם קווי הטלפון. כמעט בלתי אפשרי להשיג את הקופות". באתר הפייסבוק של הירוקים טענו: "אתר גרבר לא קרס. האתר יכול למכור בו זמנית ל-400 איש, כך שמי שלא הצליח לרכוש כרטיס הוא המשתמש ה-401 ואילך". האם זו לא בדיוק ההגדרה לקריסה?
וכשמתחילים לדבר עמלות, לאוהדים יוצא עשן מהאוזניים. בצד הירוק, על כל כרטיס לגמר הגביע מתווספת עמלת "מכירה מוקדמת" של 10 אחוז. אליה מתווספים "דמי טיפול" של 4.5 שקל. בצד האדום, על כל כרטיס, בנוסף ל-10 אחוז עמלה, גובים ב"לאן" 15 שקל דמי משלוח ואינטרנט.
מבדיקה באתר "לאן", האפשרות היחידה היא לאסוף את הכרטיסים בקופות. "רוב הזמן עומדים בתורים האלה יותר מחצי שעה", אומר ש', אוהד אדום. "היו מקרים שבהם אוהדים עומדים שעות".
כך שהדבר משאיר אותנו עם 15 שקל "דמי אינטרנט".
ואם כבר גובים סכומים מטורפים על אחזקה, מה עם השירות? "חיכיתי 42 דקות על הקו עד שענו לי", התלונן אתמול אוהד אדום נוסף. הוא, לפחות, השיג צליל חיוג. באתר האינטרנט, למען ההגינות, לא היו יותר מדי בעיות, אבל אם רציתם להשתמש בקופון, כמו למשל "1+1" של ישראכרט, אתם חייבים להתקשר (וכפי שהבנתם, לא עונים), או להגיע למשרדי החברה.

"השירות שלהם איום ונורא", אומר ש'. "תשע מתוך עשר פעמים הם לא יענו לטלפון. אין חניה מסודרת, ואם אני רוצה להגיע למקום אני צריך לחנות בדאבל-פארקינג. עד שכבר יש קשר, פנים אל פנים או טלפוני, מטרטרים אותך מאחד לשני. זה לא מקרה בודד, זו הנורמה".
חוזרים לירוק. עם תחילת המכירה לגמר הגביע הוחלט שליציע המערבי, לשערי מכבי חיפה, ניתן לרכוש בגרבר כרטיס אחד לכל אמצעי תשלום. "ואם אב רוצה ללכת עם בנו למשחק?", תמה א'. " מה אכפת ל' גרבר'? שני אמצעי תשלום, שתי עמלות".
אתמול גילו אוהדי חיפה, אחרי מספר רב של שינויים במכירה, שניתן לרכוש כמה כרטיסים באותו אמצעי תשלום. שינוי מבורך? יש קאצ': כל כרטיס בודד חויב בעמלה. רכשת ארבעה כרטיסים? שילמת עמלה (כפולה) על כל כרטיס. לדוגמה: ארבעה כרטיסים ירוקים ליציע המזרחי יעלו 282 שקל במקום 240. עכשיו תכפילו ותכפילו ותכפילו.
א' שואל בייאוש: "מדוע מכבי חיפה ממשיכה לעבוד בצמוד לגרבר, חרף תלונותיהם הרבות של האוהדים על המשרד? מנצלים את הקשר הרגשי שלנו לקבוצה. הם יודעים שנקנה בכל מקרה". גם ש' האדום לא רואה תקווה: "יש פה יד רוחצת יד ומונופול ברור. היחידים שנדפקים הם האוהדים".
אבי מסינג, מנכ"ל "לאן": "מחיר הבסיס של הכרטיס נקבע על-ידי ההתאחדות. אנו גובים 15 שקל על כל הזמנה באינטרנט או בטלפון. ניתן להגיע למשרדנו או לקופות איצטדיון ר"ג (בימים שישי, ראשון ושני) ולחסוך את הסכום הזה. משרדנו מעסיק שמונה טלפנים במשרה מלאה. בעת לחץ, כמו עכשיו, לא ניתן היה לענות לכל הפונים. האתר שלנו עונה על כל הבקשות ללא בעיה".
על הקשיים ברכישת מספר כרטיסים והשגת כרטיסי נוער, אמר מסינג: "נכון לשעה 18:00 נמכרו לאוהדי הפועל ת"א 7,662 כרטיסים, 5,532 בוגרים ו-2,130 נוער/חייל" (לפי אתר האינטרנט, נגמרו הכרטיסים לאוהדי הפועל בשערים 1, 2, 11 ו-12 כבר בשעה 15.00 - הרבה יותר מ-7,662 מקומות, א"י).
תגובת מכבי חיפה: "ב'גרבר', כמו בכל משרד כרטיסים, יש לפעמים בעיות בזמני עומסים. בחצי גמר הגביע שמרנו זכות ראשונים למנויים שלנו, ורק 5,000 אוהדים הגיעו. כנראה שהערכנו לא נכון את הביקוש לגמר. כשראינו את הביקוש המטורף, נתנו עדיפות למנויים. כל מנוי שנתקע בלי כרטיס יזכה לטיפול אישי. כל אוהד מכבי חיפה שירצה להיות במשחק, יהיה במשחק".
חנן ברק, בעלי "גרבר": "מיום הפעלת האתר, הוא לא קרס לרגע. לאתר יש קיבולת של 400 רוכשים. גם אם היתה קיבולת של 2,000 זה לא היה משנה. הדבר דומה לנסיעה בנתיבי איילון בשעת העומס. קווי הטלפון במצב דומה. אנחנו מעסיקים בזמני לחץ כעשרה טלפנים".
לגבי העמלות אמר ברק: "בקופות האיצטדיון ביום המשחק הכרטיסים נמכרים ללא עמלה. לקוח המבקש לרכוש באמצעות הטלפון או האינטרנט משלם בכל משרד בארץ דמי טיפול לעסקה, ללא תלות במספר הכרטיסים. אנחנו שינינו את השיטה לטובת האוהדים הרוכשים כרטיס אחד או שניים".
