בן 34. בשיאו. גבע ברקאי שוב איתנו

גבע ברקאי פורח באסי גלבוע. הדרך חזרה לר"ג (או לחדר לידה) עוברת דרך נצרת עילית בסיבוב ח' של גביע המדינה (13:00)

גדעון אברהם | 7/2/2012 11:00

תגיות: גביע המדינה
את עונת 2002/3 זוכר גבע ברקאי כאילו היתה אתמול. קבוצתו, הפועל ר"ג, אז בליגה
גבע ברקאי. פוחד מפנדלים
גבע ברקאי. פוחד מפנדלים צילום: יגאל לוי
הלאומית, הדהימה עם זכייה בגביע המדינה, אחרי פנדלים בגמר מול הפועל ב"ש. "היתה לי עונה מדהימה", נזכר הבלם, שבאותו ערב קסום שיחק 120 דקות, הצטיין, אבל בפנדלים ברח הצדה. "זה לא בשבילי. אני פוחד מזה פחד מוות. אם אני בועט, מקסימום אני מפוצץ את העמוד", הוא צוחק.

היום שוב גביע, אבל אופרה אחרת. אסי גלבוע, סינדרלה זמנית, תארח את נצרת-עילית על הזכות להעפיל לשמינית הגמר. "הסיכויים שווים, 50-50", מנתח ברקאי. "לא יודע מי תנצח, אבל אם יהיו פנדלים אני לא בועט".

ברקאי נשוי ואב לשניים, דור ואלון. הקיבוצניק מאילון סוגר עוד מעט 34 וממתין יחד עם רעייתו דנה לביקור חסידה במאי. תמיד הדברים הטובים מגיעים במאי. "גם כשהייתי בר"ג אמרנו שהליגה חשובה יותר מהגביע, ובסוף במאי הנפנו את הגביע", הוא אומר. "גם עכשיו אני אומר שהמטרה היא לעלות ליגה. זה לפני הכל, אבל גם לעלות שלב חשוב". להגיע עוד פעם לנשיא? לא נראה לו. סיכוי טוב יותר להגיע לחדר לידה.

ברקאי עזב לאחרונה את הפועל עכו. חיפש מקום יותר שקט עם יותר דקות. "עליתי איתם ליגה, הייתי שותף להצלחות, אבל לאחרונה ראיתי שאני לא בתוכניות", ברקאי מסביר. "היו הרבה בלמים בעכו, עשיתי אחד ועוד אחד והחלטתי שעדיף לרדת שתי ליגות ולשחק מאשר להילחם כל פעם על מקום. אני מרגיש בשיא הקריירה. יכולתי עוד לתרום בליגת העל".

למה ירדת עד ליגה א'?
" היו לי הצעות מקבוצות בליגה הלאומית, אבל הפנייה של המאמן ברוך סער היתה הכי רצינית. הוא רצה אותי לטווח ארוך, חתמתי לעונה וחצי במטרה לעזור לקבוצה לעלות ליגה. אנחנו מובילים בפער של 14 נקודות, אבל הסיפור לא גמור".

בגלבוע מספרים שאת ברקאי הביאו במיוחד לפלייאוף בסיום העונה. רק קבוצה אחת מ-32 קבוצות ליגה א' תעפיל לליגה הלאומית, וזה יהיה בצמד משחקים בין מנצחות המחוז הדרומי והצפוני. העונה המדהימה של אסי

גלבוע לא תהיה שווה כלום אם לא תעלה לבסוף ליגה.

"זה יכול להיות מאוד אכזרי ולא הוגן, שבעונה כזו לא נעלה בגלל משחק פלייאוף", אומר ברקאי. "אנחנו עושים את העבודה, המטרה ברורה, אבל המאני טיים הוא בשני משחקים. יש לנו קבוצה מוכשרת, ובכלל אני מופתע לטובה מהכישרונות שיש בליגה א'. האווירה מצוינת ויש רמה. יש הבדלים גדולים, במיוחד מנטלית. להתכונן למשחק ביום שישי זה לא כמו להתכונן למשחק בשבת בבלומפילד".

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...