
לובש ירוק, לבו צהוב: עזריאל פוגש את בית"ר
למה, אתם שואלים? לטענתם נמצאו במתחם האצטדיון ליקויי בטיחות שאינם מאפשרים לארח שם משחק כדורגל עם קהל. הם דורשים להקים שם רמפת עפר, שתאפשר לרכבי חירום גישה עד לכר הדשא, ולקבל עליה אישור ממהנדס כבישים.
הידיעה הזו הכתה בתדהמה את אנשי אגף הספורט בעירייה. הרי עם תחילת העבודות הבטיחו בכיכר ספרא כי הקבוצות יוכלו לארח משחקים בטדי החל מהשבוע השני של חודש נובמבר, ובעירייה פנטזו על יציעים מלאים במשחקה של בית"ר מול מכבי חיפה.
אל תטעו: אנשי רשות הספורט, בשיתוף חברת "מוריה" - הממונה על העבודות במגרש - והפועלים בשטח, עבדו ימים כלילות כדי שהפגיעה בקבוצות הכדורגל בעיר תהיה מינימלית. מי שעבר ליד האצטדיון בחמשת החודשים האחרונים יכול היה לראות לא פעם את זרקורי האצטדיון דולקים גם בשעות הקטנות של הלילה.
למרות הקושי החדש שצץ, בכיכר ספרא לא ויתרו והבטיחו כי קבוצות הכדורגל של העיר, הצהובה ושתי האדומות, יחנכו את כר הדשא כמתוכנן בסוף שבוע זה. עוד באותו היום הליקויים תוקנו, וכבר למחרת ב-7:00 בבוקר הגיעו נציגי התמ"ת לביקור נוסף ונתנו את החותמת הסופית - אצטדיון טדי מוכן.
לאחר אישור התמ"ת הגיעו האישורים גם ממכבי האש, המשטרה וההתאחדות לכדורגל. "חייבים להוקיר ולהעריך את כל הצוות של רשות הספורט העירונית, בראשותו של היו"ר אורי מנחם ומנהל האצטדיון יעקב
כעת הכול מוכן לקראת הדבר האמיתי - משחקי הכדורגל. בארבעת הימים הקרובים יתארחו בטדי שלושה משחקים - בית"ר, הפועל וקטמון. השחקנים ייהנו מכר דשא ברמה גבוהה, וקהל האוהדים ייהנה מאצטדיון מרהיב ביופיו. אילו שינויים עבר האצטדיון בחודשים האחרונים? כל התשובות לפניכם.

לפני כחמישה חודשים החל השלב הראשון של עבודות השיפוץ בטדי, בעלות של 15 מיליון שקלים. כזכור, המטרה הראשונית של העבודות הייתה להכשיר את המגרש לאירוח משחקים וטורנירים בין לאומיים.
במסגרת ההתאמה הדשא הוגבה ב-1.48 מ', ושבע השורות הראשונות ביציע הוגבהו בכמה סנטימטרים כדי שהדשא והמושבים ביציע יהיו כמעט באותו הגובה. לאחר שנעשו שתי הפעולות הללו השורה הראשונה נשפכת ממש אל תוך כר הדשא, כדי לעמוד בתקן הבין לאומי של פיפ"א.
"הדשא והשורות הראשונות הותאמו לסטנדרטים של זוויות הצפייה בחו"ל. כיום אפשר לראות את משטח הדשא מכל כיסא ביציע", טוען פלג. ואם מישהו חשב שלאחר שהקבוצות יחזרו לטדי הן יצטרכו לנדוד שוב למגרשים מרוחקים בגלל שזרוע החורף השנתי, טעות בידיו; מלול, מנהל האצטדיון, מספר כי "טדי עבר שזרוע דשא חדש, כולל שזרוע חורף, כך שלא יהיה צורך לבצע שזרוע נוסף, כמו שקורה בימים אלה במגרשים אחרים ברחבי הארץ".
בשורה נוספת עבור האוהדים היא שבקרוב מאוד הם ייאלצו להיפרד מכיסאות הפלסטיק הצבעוניים - והלא נוחים במיוחד, יש לציין. התכנית היא להחליף את כל המושבים באצטדיון במושבים קפיציים, שמתקפלים ברגע שלא יושבים עליהם.
כרגע, בגלל מחסור בזמן, בשורות העליונות הותקנו כיסאות זמניים עם משענת, אולם בחמש השורות האחרות הותקנו כיסאות מתקפלים קבועים. "לאחר המשחק של בית"ר מול חיפה, אנשי חברת 'מוריה' יחליפו את כל הכיסאות באצטדיון לכיסאות מתקפלים חדשים", מבטיח מלול.
תא הבוקס, הממוקם מעל תא הכבוד, עבר שיפוץ מקיף שכלל התקנת מטבח, ריצוף וקרמיקה חדשים. גם הנורות באצטדיון, ובכלל זה הזרקורים שמאירים את כר הדשא, הוחלפו, ובסך הכול הותקנו בו 260 נורות חדשות. זוכרים את לוח התוצאות ביציע הדרומי? הוא הוסר בעקבות עבודות בניית היציע הדרומי, ובמקומו הותקנו שני לוחות תוצאות חדשים, אחד ביציע המזרחי ואחד במערבי.

השלב השני, הכולל את הרחבת האצטדיון ל-31 אלף מקומות באמצעות בניית היציע הדרומי, החל לפני כחודש ואמור להסתיים בעוד כשנה וחצי, לקראת אפריל 2013. בניית היציע מתנהלת בפיקוחו של האדריכל יוסי בן נאים, ועלותה מוערכת ב-90 מיליון שקלים.
המטרה היא שכלל העבודות באצטדיון יסתיימו במועד שנקבע, כך שטדי יוכל לארח כמתוכנן את טורניר הגמר של יורו 2013 לנבחרות עד גיל 21. לאחר הטורניר צפויים להתקיים בטדי גם את משחקי המכבייה. חשוב להדגיש כי העבודות אמנם בעיצומן, אך הליקויים הבטיחותיים תוקנו והשיפוצים הנוכחיים לא אמורים לפגוע באוהדים ובצפייה במשחק. מנחם אומר כי "הקבוצות אמנם חוזרות לשחק, אבל אסור לשכוח שהן עדיין ישחקו באתר בנייה.
אנחנו עדיין עובדים קשה כדי לסיים את בניית היציע הדרומי. מבחינת שלב א' כל העבודות הסתיימו וזה נראה יפה מאוד, וככל שהזמן עובר יהיו עוד ועוד דברים חדשים".
עם זאת, באי האצטדיון לא הולכים ללקק דבש בקרוב בכל הקשור להגעה למגרש. החנייה של היציע המערבי תעמוד לרשות באי האצטדיון רק עד המשחק של בית"ר מול חיפה. לאחר מכן היא תיהרס, ורכבים לא יורשו להחנות במתחם.
יש לציין כי הדבר אינו קשור כלל להמשך העבודות בטדי, אלא לעבודות לחיבורו של כביש בגין לשכונת גילה. "האוהדים יופנו לחנייה של תחנת הרכבת והגן הטכנולוגי", מציין פלג, ומוסיף: "בכל העולם הולכים מאות מטרים מהחנייה ועד לאצטדיון, לא יקרה כלום אם גם פה ילכו קצת מהחנייה".
באותה נשימה פלג אינו פוסל אפשרות להפעלת הסעות מחניונים מרוחקים יותר במשחקים מושכי קהל. הבעיה צפויה לבוא על פתרונה לאחר הקמתו של חניון תת קרקעי, שאמור להיבנות בין היציע המזרחי לאולם הארנה. בעניין זה אומר מנחם: "זה יקרה בשלב מאוחר יותר, אבל לא לפני סיום המכבייה".
אם מישהו חשש לעתיד תחנת הכוח הממוקמת בדרום האצטדיון, אפשר להירגע: על פי התכניות, התחנה לא תפורק, והיא אינה אמורה להיות מטרד עבור האוהדים גם בעתיד. "היציע החדש יוקם במרחק שבעה מ' מתחנת הכוח, כך שלא קיימת סכנה כלשהי ליושבי היציע", מרגיע מלול.

פרויקט שיפוץ והרחבת האצטדיון צפוי לעלות בסופו של דבר ל-105 מיליון שקלים, והוא אמור להפוך את טדי לאחד מהיכלי הכדורגל היפים באירופה. אך עם כל הכבוד לאירוח יורו 2013 לנבחרות צעירות ולמשחקי המכבייה, החלום הרטוב של פלג הוא לארח את משחקיהן של כל נבחרות הכדורגל הלאומיות של ישראל, ובראשן הנבחרת הבוגרת, בעיר הבירה.
עד כה ההתאחדות לכדורגל סירבה להעביר לפחות חלק ממשחקיה של הנבחרת לירושלים, גם לא את משחקי האימון. בזמנו סירב לואיס פרננדז לשחק בטדי ובחר בבלומפילד כבית של הנבחרת. עם סיום שלב ב' של עבודות הרחבת האצטדיון, בעירייה מתכוונים לדרוש מההתאחדות לכדורגל להעביר את המשחקים לירושלים לצמיתות.
אמנם בהתאחדות עדיין לא הסכימו לכך, אבל הכול פתוח - כפי שאומרים במסדרונות משרדי ההתאחדות ברמת גן. "נכון לעכשיו, השדרוג של טדי והשיפוצים שנעשו בשלב הראשון מעמידים מתקן נפלא לרשות קבוצות הכדורגל בעיר", מסכם פלג.
ושולח עקיצה לאבי לוזון וחבריו בהתאחדות: "בסיום השלב השני ובניית היציע הדרומי, טדי יעמוד בכל התקנים והדרישות של אופ"א ויוכל לאכלס 31 אלף צופים ברמה הכי גבוהה בארץ. אנחנו מקווים מאוד שהוא יהפוך לאצטדיונה הלאומי של הנבחרת הלאומית".