הכל גולד: איך נוצרת גולדיגרית?

רגע אחרי שסיימנו להזדעזע מ"מעושרות", משתלטת על המסך אביבית בר זוהר מ"האח הגדול", שמכריזה כי היא יוצאת רק עם מי שיוכל לממן לה פנטהאוז ויהלומים. האם הגולד דיגריות יוצאות מהארון, והופכות למודל נשי לגיטימי?

מלי זיידמן | 6/2/2012 13:11 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
היא יוצאת רק עם עשירים בעלי משכורת של 30 אלף שקל נטו מינימום. היא מתגוררת בפנטהאוז בן 250 מ"ר, עונדת יהלומים מרובי קראטים, ומתחזקת שני חדרי ארונות, אחד מהם רק להלבשה תחתונה.

"מעושרות"? הצחקתם את אביבית בר זוהר, שהוציאה מהארון, בעפעוף ריסים ארוכים במיוחד, תופעה שאינה חדשה, אבל כזו שאף אחת לא הודתה בה בפה מלא כמוה: הגולד דיגריות - נשים שהקריטריון הראשון שלהן בבחירת גבר, ולעתים גם היחידי, הוא גודל חשבון הבנק.

התגובות שעוררה בר זוהר היו הרמות ביותר, ולא בכדי היא הייתה זו שזכתה בחיקוי הראשון ב"ארץ נהדרת". "

היא נערת ליווי? לא הבנתי, היא נערת ליווי, נכון?", שאלה ליהיא גרינר את עצמה ואת כתבת השטח של גיא פינס, ושיקפה את מה שרבים שאלו את עצמם אחרי שראו את קליפ "תעודת הזהות" של אביבית.

בשיחותיה של בר זוהר עם הדיירים בבית התבהרו הדברים: בר זוהר איננה, חלילה, נערת ליווי. לדבריה, היא פשוט קיימה יחסים ארוכי טווח, כאלה שפעמיים כמעט הובילו לנישואים, עם בחורים עשירים מאוד. עושר הוא תו התקן, הסבירה בר זוהר, כי מאז שהחלה לצאת עם בחורים עשירים היא הורגלה לרמת חיים מסוימת, ואינה יכולה לראות את עצמה חיה אחרת.

מגדלי היוקרה של תל-אביב והווילות המפוארות של הרצליה פיתוח וסביון מלאים בעוד הרבה אביביות שכמותה, שמחפשות את האחד שיש לו לב של זהב, מצופה יהלומים. גם אם הוא מבוגר ואינו יפה תואר ולכולם מסביב ברור המניע לזוגיות הזו, הגולד דיגרית לרוב תדבר על אהבה ללא גבולות ולא תשחרר משפטי מחץ בנוסח בר זוהר: "בשביל זה אתם פה" (צחוק גבוה והיסטרי), " אתם פה בשביל לפרנס".
צילום: פלאש 90
יודעת איך לחיות. אביבית בר זוהר צילום: פלאש 90
היא חכמה, היא ספיידר וומן

לא תמיד אביבית הייתה כזאת. בטי רוקאווי, היום בעלת סוכנות לאיתור כישרונות בשם "קונקטינג דיסקבריס", הייתה זו שאיתרה את אביבית לפני שנים, כשזו עוד עבדה קשה למחייתה. "אביבית בר זוהר הגיעה אלי בספטמבר 2006", היא מספרת. "הייתה לה אז קונדיטוריה ברחובות, ואייל גולן היה יושב שם. היא הייתה אז לפני השיפוצים ונורא נורא יפה, יותר יפה מהיום בעיני. היא הזכירה לי את השחקנית ההודית המדהימה אשווריה ריי, שחצי פנים שלה זה עיניים. היא לא הייתה גבוהה וידעתי שהיא לא תוכל לדגמן, אז שלחתי אותה לגדי בר לביא, שיש לו סוכנות ביטים שמייצגת אנשים מאוד

יפים שמשהו חסר להם בנתונים כדי להיות דוגמנים או שחקנים, והם עושים בדרך כלל תפקידי ניצב עם טקסט. הוא שלח אותה לכמה עבודות, אבל היא כל פעם אמרה שהיא עסוקה בקונדיטוריה, ובסוף הוא הניח לה.

"כשהייתי עושה אירועים בבית בארסוף, הייתי מזמינה ממנה קייטרינג. היא בשלנית וקונדיטורית מעולה, והיא הייתה עושה לי מחירים הכי טובים, היא הייתה ממש מקסימה. כנראה שמשהו עבר עליה, ונמאס לה לקום כל יום בארבע בבוקר לעשות קרואסונים. היא כנראה החליטה שנמאס לה מהחיים הקשים, ושעם המראה שלה היא יכולה להשיג כסף בקלות, ואני מאוד מסכימה איתה".
סליחה?
"את רואה מה קורה היום בארץ. המצב קשה, וכשהבעיות הכלכליות בדלת, האהבה בורחת דרך החלון. אני באה מהודו. שם לא מתחתנים מאהבה, וזה מחזיק הרבה יותר זמן מאשר הנישואים פה. מאהבה לא נשאר כלום בסוף, ומה אשה רוצה? לגדל ילדים בקן לציפור שלה, ולא לדאוג שההוצאה לפועל ידפקו בדלת. תראי את טלי סיני: נמאס לה מההוצאה לפועל, והיא לא היחידה. במשך השנים שלי כסוכנת דוגמניות, הייתי עדה להרבה סיפורים כאלה כמו של אביבית, של בנות שחיפשו כסף, ואני גם ידעתי להגיד להן איפה למצוא אותו".
איפה?
"סן טרופה וסרדיניה אלה מקומות שבאים לחפש בהם גבר עשיר. דוגמניות מכל העולם מגיעות לשם. הרוסיות שולטות שם, אבל גם הישראליות כבר למדו את הטריק, והן נוסעות לשם למטרה הזו. הן עוברות ממקום למקום: סן טרופה זה ביוני, יולי זה סרדיניה וקאפרי בסוף אוגוסט. אני הייתי איתן. הן חיות שם עשר בנות בחדר קטן באיזה חור, ומבלות כל הזמן במלונות הכי יוקרתיים. הן נפגשות עם עשירי העולם בברים, וכשהם שיכורים לגמרי, הן גם מגלות באיזה מספר חדר הם גרים, ואז במשך כל השהות פשוט מוסרות את מספר החדר שלהם בכל ארוחות הפאר ובטיפולים בספא. הכל הן שמות עליו, וההם אפילו לא יודעים. אלף יורו לפה ולשם, זה לא משחק להם. הייתי עדה לכאלה דברים, ועם בחורות מאוד מפורסמות פה, אבל אני לא רוצה להזכיר שמות. תראי, זו מדינה אוכלת יושביה ואנשים פה באמת לא יכולים להתקיים מ-15 אלף שקל, זו בעיה אמיתית".

אמיר מאירי
תומכת. בטי רוקאוויי אמיר מאירי

אז למה לא לנתב את האנרגיה לעשיית כסף בעצמך, כמוך למשל?
"כמה כאלה יש, עם דרייב, שיכולות לעשות את הכסף בעצמן? לבחורות האלה יש נכס, והנכס זה המראה שלהן, אז אם קיבלתי את המראה הזה, למה לא להשתמש בו? היא נותנת לו נעורים ויופי, והוא בתמורה נותן לה חיים של מלכה".
אבל אפשר לפספס אהבה אמיתית. תראי איך אביבית מאוהבת בערן, גבר שהיא לא הייתה נותנת לו צ'אנס בחוץ.
"אביבית לא מאוהבת בערן ולא באף אחד אחר. היא נרקיסיסטית שמאוהבת רק בעצמה. היא אוהבת רק לתפוס אותם, היא ספיידר וומן. חוץ מזה, אפשר להתאהב בקלות בגבר עשיר. הם ווינרים ואפשר להעריץ אותם. גם המכוערים והזקנים מביניהם, יש להם כריזמה, כי הם מצליחנים".
איזו כריזמה יש לשי רגב בדיוק?
"אני חושבת שאביבית חכמה, כי היא יודעת לנצל אותם. מהגברים שהיא הייתה איתם נשאר לה משהו - יהלומים, פנטהאוז, משהו. יש מפגרות שלא שמות שקל בצד, ואז כשמחליפים אותן למודל חדש הן נשארות בלי כלום. כמה הייתי אומרת לבנות שלי: שימו בצד, תרפדו את עצמכן. הן חושבות שזה לכל החיים, הן לא מבינות שכמו שמחליפים אוטו, העשירים האלה מחליפים בחורות. אני מצדיעה לבנות שיודעות לשמור כסף לבן ליום שחור. זה לא קל לחיות עם העשירים האלה, גם אני חייתי עם גבר כזה פעם. הם חושבים שהכל מגיע להם, הם מלכי העולם. זה שווה את המחיר רק אם את יודעת לנצל אותם כמו שהם מנצלים אותך. כל היפות מקבלות צ'אנס, אבל מי ששורדת זו רק זו שלא מתאהבת בהם. בגלל זה אביבית מצליחה בזה".

היא פשוט הברקה

גם אביבה תבורי, שהתגרשה משימי תבורי ומעופר טלקר, חושבת שההבדל היחיד בין בר זוהר לבין המון בחורות אחרות הוא רק האומץ שבו ניחנה להגיד את האמת. "כשראיתי את הפרומו שבו היא אמרה שהיא חייבת שיהיו לו שלושים אלף שקל בחודש, אחרת מה יישאר בשבילו, אמרתי לבן זוגי 'תקשיב, זו הברקה'. בואו לא נתחסד, חצי מהמדינה חושבות כמוה, רק לקטנה הזו יש את הביצים להגיד את זה. זה ברור שהיא יודעת את העבודה. היא הרי לא התחתנה, אין לה ילדים מאף אחד, היא לא מתביישת בזה, ואני אוהבת את זה. היא יודעת שכל עם ישראל רואה, ולא מזיז לה".
גם את יצאת עם עשירים שפירנסו אותך יפה?
"כן, אבל אצלי הייתה גם משיכה ואהבה אמיתית. חוץ מזה ששימי ועופר לא מיליונרים ברמת העשרה קראט, אבל כן, חייתי טוב. אם מישהו עושה לך את זה, ועל הדרך יש לו תוספות כאלה יפות, אז למה לא? אבל אני יצאתי גם עם בחורים לא עשירים, אני לא פוסלת על הסף בגלל כסף".
אבל איך אביבית גורמת לבחורים העשירים האלה לשפוך עליה כסף?
"אביבית עובדת בזה. היא יודעת לעשות בדיוק מה שצריך. תראי איך כל הגברים בבית מסתכלים עליה, מפנטזים עליה. היא נשית, היא מינית, היא סקסית. יפות יש חמש על כל גבר היום, זה לא רק יופי. היא הוציאה מעצמה את המיטב, עם הניתוחים והבגדים הצמודים והכל. איך היא אמרה להוא -'תלך החוצה, אתה מפריע לי במשחק?'. החיים שלה זה אסטרטגיה. הכל מחושב. היא תצא משם עם קמפיין לחזייה אבל אני לא יודעת מי יתחתן איתה אחרי הצהרה כזו שהיא הולכת רק עם עשירים. יש דברים שעדיף לשמור בבטן".

צילום ארכיון: אמיר מאירי
אומץ. אביבה תבורי. צילום ארכיון: אמיר מאירי

למה?
"כי ככה חינכו אותנו, ובמידה רבה יש בזה אמת. יש הרבה נשים כמוה, שלא מאמינות ביכולות שלהן להגיע לעושר בכוחות עצמן. תראי את 'מעושרות'. העשירות האמיתיות בתוכנית הן אלה שיש להן בן זוג שהעניק להן את העושר הזה, וספק אם הן היו מגיעות אליו בכוחות עצמן".
אז אם אביבית תצליח לצוד גבר עשיר ולהשיג את מבוקשה, היא תיפטר מהתסביך?
"לא, כי מצד אחד ההצלחה בציד תתן לה תחושה של כוח, אבל להיות רכוש של גבר עשיר יהפוך אותה לאובייקט, ושוב יש פה הפחתת הערך העצמי. את רואה את זה גם ב'מעושרות' - הבנות נראות מאוד חזקות, מלאות כוח, עורכות מסיבות, חיות, אבל אז איזו סצינה קטנה שבה רואים את זוס מדבר עם טלי ואומר לה שהיא חייבת לשנות את השם בטון מכתיב, מגלה בבירור מי שולט במי".
אבל אף אחד לא מזועזע. להפך, אומרים שהריסים המלאכותיים נמצאים בראש טבלת המכירות במדפי הקוסמטיקה.
"נכון. התחושה שמצטיירת מאביבית ומ'מעושרות' היא שהדבר נהיה לגיטימי. אולי לא במקרה אנחנו בתקופה ששומעים בה על הדרת נשים. אנחנו חוזרים לימי קדם, וזה מאוד עצוב. יש תחושה שהמהפכה הפמיניסטית לא הצליחה וחזרנו למה שהיה פעם, שבה מוטל עלייך להיות יפה ולהשיג גבר עשיר".
אבל ילדה שגדלה בצורה בריאה לא אמורה לצאת ככה, נכון?
"נכון, זה לא אמור להיות המודל שלה. לאשה שגדלה בצורה בריאה יש יותר אמון בעצמה שהיא תוכל להשיג דברים בכוחות עצמה, ושיש לה יותר דברים להציע מאשר היופי שלה".

א', גבר עשיר מאוד בן חמישים פלוס, שמעדיף להישאר בעילום שם, טוען שבחורות כמו אביבית קופצות לידיו לא מעט, והוא אפילו היה נשוי לאחת כזו. "גם אם אביבית לא הייתה אומרת בפרומו שלה שזה מה שהיא מחפשת, אפשר להריח את זה עליה מקילומטרים", הוא חורץ. "אם פעם בחורות היו מתביישות להודות שזה מה שהן מחפשות, היום הן לא מתביישות לשאול אותך עוד לפני הפגישה הראשונה כמה אתה מרוויח. הן יושבות בלי בושה בבתי הקפה והמסעדות מתחת למגדלי יו, ופשוט מחכות שמישהו יבוא ויחליף להן את הפיאט פונטו".
היית יוצא עם אביבית?
"לא יודע, אבל בטוח הייתי נפגש איתה. גבר שיגיד לך שלא, הוא שקרן. היא נראית כמו שבחורה צריכה להיראות בחדר המיטות, לא מישהי שהיית מביא להורים. להביא כזו מישהי למשפחה שלך, לילדים שלך, זו פאדיחה. בטח אחרי שהיא אמרה שזה מה שהיא מחפשת. היא שרפה את עצמה".
מה צריכה בחורה בשביל לזכות בתכשיט כמוך?
"ברור שלהיראות טוב זה קריטריון, אבל היום זה יותר מזה. כבר הייתי נשוי פעם למישהי כזו, וזה לא הצליח. היום אני רוצה בחורה שעובדת, שמתפרנסת בכוחות עצמה, שלא צריכה להישען עלי. אבל בכל מקרה, אין לה סיכוי להתחתן איתי בלי הסכם ממון. על טעויות לא חוזרים פעמיים".

אתר קשת
לא התאימה לדוגמנות. אביבית בר זוהר אתר קשת

ד"ר דפנה שגיב רייס, מומחית למיניות ומגדר, מטפלת זוגית ומשפחתית ויועצת מינית, מתעצבנת: "מכעיס אותי שאנחנו מתעסקים רק באביבית, ולא באותם גברים שמקדשים את היופי שלה, ומעוניינים בבחורה שנראית כמו פלקט, משופצת למהדרין, עם רדידות רגשית ושכלית. בזמן שאנחנו בזות לה, אנחנו נותנות לגיטימציה לגברים שלא מעריכים בינה והשכלה ומעדיפים יופי, גם אם הוא מלאכותי ומשופץ. נורא קל לנו לחפש את האשה ולשפוט אותה, ואף אחד לא עוצר ומסתכל בבוז על הבחירה הגברית".

הלינה קליין לביוש, פסיכולוגית קלינית מומחית, חושבת שהיציאה לציד עשירים של בר זוהר נובעת מתסביך אישיותי: "אני מזהה אצל אביבית פגיעה נרקיסיסטית, שהיא בעצם איזו תחושת חוסר ערך מאוד גדולה. מתישהו היא כנראה קיבלה מסרים שהיא לא שווה, ולשם היא ניתבה את זה. יש כאלו שחווים כזו פגיעה ולא עושים כלום, ופשוט ממשיכים להרגיש ככה, ויש כאלה שעושים הכל כדי לא להרגיש חסרי ערך. אביבית רוצה כוח, והיא מגזימה בדרכה. גם שי רגב הוא נרקיסיסט בעיני, דרך אגב, והוא משיג את תחושת הערך שלו על ידי כיבוש האשה היפה של הבית. הוא אפילו אמר את זה לאביבית מתישהו, שזה מסב לו גאווה שכולם יודעים שהיפה של הבית היא שלו".

והיא מוסיפה: "איך אביבית תשיג כוח, מעמד? פה היא מאוד מושפעת מהחברה. אני לא רוצה להפיל את זה רק על פתולוגיה אישית, כי יש פה גם מה שהחברה מכתיבה לאשה. איך אשה יכולה להתקדם? לפי החברה, על ידי יופי, פרסום וכסף. אביבית מאוד רוצה להיות יפה, עם הריסים המודבקים והכל. ברור שהיא רוצה פרסום, כי היא הלכה לתוכנית, וכסף היא חושבת שהיא יכולה להשיג רק דרך גבר עשיר".

גם ד"ר מיכל רום, מרצה לסוציולוגיה, תקשורת ומגדר באוניברסיטת בר אילן, גורסת שהבעיה היא הלגיטימציה שההופעה על המסך מעניקה לבר זוהר. "הבעיה היא לא באביבית, אלא בזה שמכניסים את ההקצנה ושמים אותה ב'האח הגדול', וזה נראה לאנשים כמו אופציה לגיטימית של התנהלות, זה מכשיר את זה. זה בידור במחיר של חינוך מאוד בעייתי. אני בטוחה שלאביבית יש עולם פנימי מורכב, אבל החיים לימדו אותה שכדי שהיא תוכל להצליח, היא לא יכולה להרשות לעצמה להחצין אותו. היא לקחה את הקלפים שחולקו לה ובחרה צד. היא התפרסמה בזכות זה, זו תעודת הזהות שלה במשחק, ועכשיו בתוך הבית היא חייבת לממש את ההבטחה הזו שניתנה בפרק הראשון".

רום מסבירה כי המודל שאותו מציגה בר זוהר הוא למעשה עתיק מאוד. "לאורך כל ההיסטוריה יש שני מודלים אפשריים לאשה: המודל של אשה חווה, שהיא קדושה, אשת משפחה, מטפלת נאמנה ומסורה; ומצד השני המודל של לילית, שזה ההפך הגמור - אשה שהמיניות שלה מאוד מוחצנת, והיא משתמשת בה ולא עושה חשבון לאף אחד. במובן של דימוי וייצוג יש רק שתי אופציות, ואביבית מציגה פה את הקצה של הלילית. אביבית מגרדת בציפורניה נושא מאוד נפיץ ורגיש בחברה שלנו, ואנחנו לא יכולות להישאר אדישות לזה, כי היא שמה מראה לשאלות מאוד מהותיות של מה זה להיות אשה היום. בהפקת 'האח הגדול' בטח מאוד מרוצים ממנה, כי היא הקצה הפחות לגיטימי, וכולם יכולים לצקצק לעומתו בהנאה".

צילום: פלאש 90
נרקיסיסט. שי רגב צילום: פלאש 90
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
תפוז אנשים