זו לא סצינה. זה פיצ'ר
ב"זמן תל אביב" החליטו לעשות כבוד לסצינות הסקס הישראליות הגדולות. היום: הארוכה ביותר, של ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ ב"חתונה מאוחרת", פלוס גילויים שערורייתיים על הצילומים עצמם
המשפחה פוצחת במסע חיפושים למציאת כלה שעה שהחתן המיועד מנהל רומן סודי עם יהודית שהיא גרושה, אם לילדה, והנורא מכל - מרוקאית. אכן תמונות קשות. כאשר הוריו מגלים את הרומן עומדת בפני זאזא הדילמה בין חינקלי מהביל מבית אמא לקוסקוס מרוקאי אסלי של יודית. אמרו נא ילדים – במה יבחר זאזא?
זכו לאהוב: ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ.
האקט: אומרים לנו שיש סקס אחר. טוב שדובר קוסאשווילי יודע על זה. רונית אלקבץ וליאור אשכנזי בסצינת הסקס הארוכה, הבוטה והמפורטת שנראתה מעולם על מסכי הקולנוע הישראלי. בעוד שבדרך כלל זוכה עניין הסקס לטיפול סליזי ונמוך מבמאי הקולנוע בישראל, שמזכיר יותר מהכל סרט כחול סוג ז', הרי שהפעם השכיל קוסאשווילי לצייר על הבד סקס מלוכלך, לא זוהר ובעיקר אמיתי, מהחיים.

הסרט חתונה מאוחרת היה טבילת האש של דובר קוסאשווילי וקבע שיאים חדשים של חשיפה בקולנוע הישראלי. קוסאשווילי לא מבין על מה כל המהומה. "זו סצינה ככל הסצינות", הוא טוען. "סתם עושים מזה עניין כי התרגלנו שסקס זה דבר מלוכלך".
- תוכל לשחזר את החוויות מצילום סצינת הסקס בפעם הראשונה?
"לבמאי לא מנוסה יכולה להיות טראומה בפעם הראשונה שהוא מצלם סצינה בעירום. פתאום אתה שואל את עצמך: מה זה התחת הזה מתנפנף לי פה באמצע הפריים? אחר-כך כבר מתייחסים לזה כמו כל סצינה אחרת".
- והעבודה עם השחקנים? בכל זאת, לא מדובר בסצנת סקס פשוטה.
"למזלי היה לי את רונית שהיא שחקנית מדהימה שבאמת חושבת שסצינות עירום יכולות להיות אומנותיות ומדהימות. עם גישה כזו האישה הזאת מוכנה לתת את הנשמה וזה לא מעט כשחקן כי הרבה שחקנים בסצינות סקס סוגרים את עצמם. ליאור היה שחקן צעיר יחסית, בוסר, בתחילת הקריירה שלו. הוא העריך מאוד את העבודה של רונית, הסתכל עליה, סמך עליה והלך אחריה".
- מזל שיש את רונית.
"העובדה שרונית רצתה לעשות את הסצינה כמו שהיא כי היא חושבת שזה חשוב ואומנותי, והייתה מוכנה לתת את כל כולה ללא ספק גרם לסצינה להיות מה שהיא. אם היו שחקנים אחרים הייתי צריך לגשת לזה בצורה אחרת".
- השחקנים לא נבהלו קצת לקרוא את הסצינה בתסריט?
"הסצינה צולמה בדיוק כמו שהיא כתובה והאמת היא שאני די קנאי לתסריט, בלי תסריט אין לי מה לעשות על הסט. אם השחקנים לא יסתדרו עם הסצינה כמו שהיא כתובה אין לי מה לעבוד אתם. אין מצב ששחקנים יסרסו את התסריט".
- כמה זמן צילמתם את הסצינה? היא ארוכה בטירוף.
"צילמנו יום שלם רק את הסצינה הזאת שאורכה בין 12-13 דקות. זה המון", מתגאה קוסאשווילי ומגלה: "מי שהתבאס מזה היה הצלם דני שניאור. הוא לא אוהב לצלם סצינות עירום, זה מביך אותו".
- לא נורא, היה לו יום שלם להתרגל. תגיד, לא קשה ומעייף לצלם סצינה כזאת במשך כל-כך הרבה זמן?
"זה נכון. שחקן בשביל להראות חשק צריך להיות בחשק. זה קל מאוד אם אתה עובד טכנית. ליאור אשכנזי הוא שחקן טכני יותר מרונית שבמהלך הצילומים היא גועשת וסוערת וממש כולה בתוך הסצינה. בין הטייקים היא בסדר, רגילה, אבל כשמצלמים היא נכנסת לזה לגמרי".
- זה שליאור הוא שחקן טכני, במה זה מתבטא?
"העורכת של הסרט קראה לליאור F-16 כי בכל טייק הוא עושה את אותו הדבר. למשל, נניח שמצלמים שוט מסוים, בדקה ה-40 ליאור מרים את היד מעל הראש בטייק הראשון. גם בטייק הבא היה תעלה מעל הראש בדיוק בדקה ה-40. לעורך זה עושה עבודה
- ורונית?
"רונית עובדת רגשית, מהבטן. היא תעשה בכל טייק משהו אחר כי היא עובדת על רגשות".
- אני חייבת לשאול, כשזאזא גומר. זה לא אמיתי... נכון?
"נראה לך?", קוסאשווילי צוחק. "זה שמפו שלקחתי מהמאפרת".
רונית אלקבץ סירבה להגיב. "באמת אין לי מה להגיד בעניין", הסבירה. ליאור אשכנזי סרב להגיב אף הוא.