החומרים מהם עשויים הכוכבים
את פרס ישראל האלטרנטיבי החלטנו להעניק לטמירה ירדני, האישה שהמציאה את הטלוויזיה שלנו מחדש וניפקה לנו אייקונים כמו נינט, סקעת ומי לא?
מבלי לפגוע בכבודם של חתני פרס ישראל, המוענק מדי שנה ביום העצמאות, החליטה מערכת NRG לבחור שורה של "חתנים וכלות אלטרנטיביים", לשורת אישים שתרומתם הרבה לא תמיד מצאה את דרכה אל הכותרות. את "פרס ישראל האלטרנטיבי" בתחום הבידור החלטנו להעניק לאישה שהמציאה לנו את הטלוויזיה מחדש, טמירה ירדני. טמירה, מבעלי "טדי הפקות", החברה שמנוהלת יחד עם בעלה דודו, הנפיקה לנו מלאן כוכבי תרבות שיצרו סביבם באזז רכילותי.
טמירה ודודו פועלים בתחום הטלוויזיה יותר מעשר שנים. ביחד הם יצרו תוכניות שגרמו לנו להתמכר למסך ויותר מזה, לתקתק הרבה יותר מהר הודעות SMS. שמם הולך לפניהם עד כדי כך שיש כאלה בתעשיית הטלוויזיה, שמספרים שמי שרוצה לדעת אם רעיון מסויים יכול להפוך לתוכנית פריים טיים בערוץ 2,
כבר לפני שנים הגו השניים את הרעיון לעשות מרתון סטנד-אפ טלוויזיוני, שלימים הפכה לתוכנית ה"קומדי סטור" ששודרה ב"ערוץ 2". ממנה יצאו צביקה הדר (מסייה "ז'וז'ו חלסטרה") ואסף אשתר האיש עם תסביכי השפה הביזאריים, שנמצאים בשיתוף פעולה מלא עם ירדני עד היום. הדר הוא למעשה אחד הטאלנטים הבכירים, המוכרים והמובילים שהחברה בנתה. עם השנים הפך הדר לאיש עם הסיגר הכי מוכר בארץ (יגאל שילון, מאחורייך) והמנחה הקבוע של תוכניות הדגל "כוכב נולד" ו"נולד לרקוד", כולל תפקיד אורח בעונה השנייה של הדרמה המוזיקלית היומית "השיר שלנו", גם היא מבית היוצר של משפחת ירדני.


אחרי ההצלחה של "הקומדי סטור" הגו השניים את הסיטקום "שמש" (בכיכובו של צביקה הדר, כמה לא מפתיע) וממנה יצאה לנו בעיקר אורלי ויינרמן שבתוכנית זו ביססה את מעמדה ככוכבת מדורי הרכילות וכאחת שמוזמנת לכל אירוע יחצ"ני ומקבלת מתנות על בסיס קבוע בלי להצדיק את המעמד כבר שנים.
זה, כמובן, בהנחה שלנהל רומן עם בנו של שליט לוב לא נחשב אצלכם כהצדקה.

מאז יצרו השניים עוד מספר תוכניות אבל הבולטת שבהן היא, ללא עוררין, "כוכב נולד". תוכנית שנמצאת בימים אלו רגע לפני עלייה של עונתה הרביעית. בזכות כוכב נולד קיבלנו כמויות של סלב'ס עמוסים באבק כוכבים כמו: המלכה האם נינט טייב, הראל סקעת (הצ'ילבה של מויאל), הראל מויאל (הצ'ילבה של סקעת), שירי מימון (שלאחר שקטפה את המקום השני ב"כוכב נולד", זכתה גם בכבוד לייצג את מדינת ישראל בתחרות הארוויזיון), שי גבסו, יהודה סעדו, לירון לב, עדי כהן, סשה גרישקוב ועוד.
חבורת פליטי התוכנית "כוכב נולד" לדורותיהם הם אלה שמאיישים על בסיס קבוע את מדורי הרכילות. עם מי הם יוצאים, עם מי הם רבים, איפה הם מופיעים ומתי הם אוכלים או כמו במקרה של נינט- מתי הם הפסיקו לאכול ואיפה ועם מי היא נמצאת בכל רגע נתון.
כולם כוכבים שהגיעו לרמת הערצה כזו, כשבעבר אמנים היו צריכים להשקיע ולעבוד הרבה מאוד זמן ולהוכיח את עצמם כדי לזכות בחצי מכמות ההערצה אליה זוכים פליטי הריאליטי. כאלה כוכבים שמספיק לרשום את שמם כדי להיות מוצפים בתגובות אוהדות של מעריציהם ותגובות הפוכות מהמעריצים של הקולגות שלהם (ראו ערך מויאל מול סקעת ומימון מול טייב). מה שאומר שטמירה היא סוג של פס ייצור משומן היטב של כוכבים, כאלה שתוך רגע יש להם גדודי מעריצים ופורומים ושערים בעיתונים וסיקור רכילותי מסביב לשעון. הנוסחה המנצחת שעלתה עליה טמירה היא סוג של פיצוח הגנום הסלבריטאי.



בעקבות "כוכב נולד 1" וזכייתה של נינט, יצרה ירדני את "השיר שלנו", סדרה שכולה סביב חייה של נינה'לה ובכך הפכה אותה בין רגע למאמי הלאומית. שלא לדבר על זה שבזכותה נוצר הזוג הכי מתוקשר, נוצץ ואטרקטיבי שהיה בישראל עוד מימי יעל אבוקסיס וליאור מילר- נינט ודנקר.
ולא הזכרנו במילה אפילו את מיה דגן, חברה הכי טובה של נינט מ"השיר שלנו" ואליענה בקייר, שהפכה לאחרונה לשחקנית עסוקה, אך התחילה את דרכה בריאליטי "פרוייקט וואי". בקייר הגיעה לטמירה מבית היוצר של חברת ההפקות "סינרגיה" ששייכת ללי, בתה של ירדני. כך קיבלה את הצ'אנס הראשון שלה כשחקנית בתור החברה הכי טובה של אפרת בוימוולד, שהיא במציאות האקסית של יהודה, שהוא במציאות הנוכחי של נינט ששיחקה עם בוימוולד באותו "השיר שלנו". מסובך?
אגב, "סינרגיה" גם הפיקה את התוכנית "החיים על פי וואי" ומפיקה בימים אלו את התוכנית של "וואי בעשר" עם אביעד קיסוס והילה נחשון.



תוכנית הדגל האחרונה שריתקה אותנו למסך הייתה בחורף האחרון, "נולד לרקוד" שהחזירה לנו את טרנד הריקודים חזק חזק לתוך התודעה ויצרה עוד כמה כוכבנים שיספקו עוד קצת אבק כוכבים צהוב למדורי הרכילות, כמו, הפיינליסטים של התוכנית: אור כחלון, שי פרטוש, מאיה אמיתי ורונה בי. השופט עידו תדמור שכבר מנחה טקסי פריים טיים ב"ערוץ 2" ורונה לי שמעון שלוהקה לעונה השלישית והדנדשה של "השיר שלנו", כחברה של דנקר.


יש כאלה שיצאו נגד תופעת הסלבריטאים שנכנסים לקונצנזוס תוך רגע בלי לעשות הרבה מלבד לזייף ולענטז בפריים טיים של "ערוץ 2", אבל את העובדה שטמירה יצרה לנו זן חדש של סלב'ס, כאלו שתוך מספר מצומצם מאוד של חודשים הופכים לשמות החמים ביותר בתעשייה, אי אפשר לקחת ממנה. ולא רק זה, אחרי שטמירה מסיימת את תהליך ייצור הכוכב, היא ממשיכה לשלוט בו ביד רמה ולנתב את הקריירה שלו לדרך שהיא חושבת שהכי נכונה לו. היו מקרים בעבר בהם הכוכבים השתחררו מכבליה ברעש, צלצולים וסכסוכים (עיינו ערך הראל מויאל). במשפט אחד, מבחינתינו: טמירה היא הכי מפעל לייצור, פיתוח ושיווק סלבריטאים.

טמירה, ברכות.
"אני מאוד מודה על המחמאה, אולם הכותרת רכילות היא בעיני החלק הכי פחות משמעותי בעבודה שאני עושה, זה בא כתוצאה ממה שאני עושה. מבחינתי, חד משמעי, הרכילות היא לא המהות. כל חיי בניתי אמנים דרך האמנות שלהם, זה תפקידי. גם האומנים היום נבנים דרך האומנות שלהם והמסגרת של התוכנית בה הם משתתפים, ההבדל הוא במהירות. בעבר היה צריך להתאמץ יותר כדי לבנות כוכב, היית צריך לבנות הופעה ולהתחיל בקטן, מצוותא לקיסריה זה הדרך ועשינו אותה ואהבנו אותה".
ואיזה מהתהליכים את אוהבת יותר, של אז או של היום?
"גם התהליך של היום מעניין, זה סוג של מדיה אחרת וזה כיף לשנות. נורא משעמם לעשות את אותו הדבר כל הזמן. מה שאני עושה היום זה לא אותו מקצוע, בתחום הזה יש שינויים כל החיים, זה מקצוע דינמי. עכשיו אני מאוד אוהבת את 'נולד לרקוד' ו'כוכב נולד' החדש ו'השיר שלנו', אז עם תוכניות כאלו, איך אפשר לדבר על העבר?".
אגב מה שהזכרת עכשיו, לדעתך הכוכבים האלו שנוצרו תוך רגע ייעלמו באותה מהירות או שהם פה להישאר?
"תראי כל אחד וכשרונו. אנחנו בונים את האמנים עם התכניות, האנשים נבנים מתוך מסגרת, מתוך סיפור, מתוך משחק, משהו שהם מביאים מעצמם, הכשרון שלהם. היכולת לשרוד קשורה בכמה אלמנטים, בכשרון, כמובן, שלרובם יש. אחרת הם לא היו מצליחים לשרוד וחלקם אף נשארו בראש הפירמידה והדבר השני והחשוב זה היכולת האנושית שלהם, האופי שלהם. אם הם יכולים להתמודד עם מה שקורה סביבם ואולי צריך גם קצת מזל, למרות שאני לא מאמינה בזה בכלל".
למעשה אפשר לומר שאת סוג של פס ייצור של כוכבים?
"אני עושה תוכניות שונות, לא כל הכוכבים יוצאים מתוכנית אחת, כל בנאדם שונה לגמרי מהאחר. הלוואי שהיה פס ייצור. עכשיו, את העונה החדשה של "השיר שלנו", היה קשה יותר להפיק בעשר מונים מהעונה הראשונה, אז זה ממש לא פס ייצור".
ומה היה רגע השפל שלך?
"היו הרבה רגעי שפל והרבה אכזבות כי ככה זה בנוי. אתה מאמין שמשהו באמת טוב ואז הוא לא מצליח. תשמעי, לא היה כיף שהורידו אותנו אחרי שש תוכניות של "שישי שואו" עם צביקה הדר, אבל את יודעת איפה טלעד עכשיו ואיפה צביקה. אז אין על מה להצטער".
יש כוכב מסוים שיצרת שאת הכי מאמינה בו וביכולות שלו?
"באופן טבעי, הכוכבת הראשונה שיצאה מכוכב נולד היא נינט ואין ספק שהעבודה והקשר אתה מאוד מיוחדים לי בגלל שהיא מיוחדת".
אפרופו נינט, מה דעתך המעקב הצמוד אחרי הדרמות שמתחוללות בחיי האהבה שלה?
"אני אישית סולדת מזה, זה לא תורם לכלום. אני חושבת שככה זה, זה העולם היום וזה תשלום שמשלמים. סף הגירוי של אנשים הפך יותר ויותר נמוך ועל מנת לעניין אותם צריך למצוא דברים פרטניים. אבל זה עולם הבידור וככה הוא מתנהל ואין מה לבקר. כל הרכילות והחדירה לפרטיות לא היה ברמות כאלה לפני שנתיים, אבל זה העולם של היום. עולם אינסטנט, צריך לדעת עכשיו וברגע הזה. מה שקרה לפני עשר דקות, כבר לא מעניין".
או.קי אז מה עם מלחמת מויאל- סקעת?
"אין מלחמה, יש תחרות. מדובר בשני אנשים מוכשרים שהשתתפו בתוכנית תחרותית מעצם היותה אז בודאי שתהיה תחרות, אחרי התוכנית כל אחד הלך לדרכו כמו שאת רואה, לא נראה לי שיש ביניהם קשר".
את נשארת בקשר עם הכוכבים אחרי סיום התוכנית?
"אני בקשר עם מי שרוצה להיות בקשר, אני לא מייצגת את כל האנשים במודע ומהחלטה מראש. יש מספר אנשים ש"טדי הפקות" עובדת איתם באופן ישיר שאני בוחרת בקפידה והשאר מועברים בצורה מסודרת לגופים שמקדמים אותם והראייה לכך היא יהודה סעדו, הראל מויאל, עדי כהן ואחרים".
אז אם נקח את כל הפיינליסטים של הכוכבים הנולדים, עם מי המשכת?
"אני המשכתי עם נינט בלבד".
מה התוכניות לעתיד?
"אני לא יודעת להגיד. התשובה שלי היא שנהיה בריאים, עם השאר נסתדר וניצור דברים חדשים כל הזמן".
בהצלחה.
תפסנו את טמירה ירדני אחרי הקרנת פרק הבכורה של "השיר שלנו 3" וזה מה שהיה לה להגיד על ההשקעה והכוחות שנדרשו ממנה לקראת העונה החדשה: