







חיפוש
בארכיון

משפחה על גלגלים
אמיר גמליאל, תושב הרצליה, הוא התקווה הישראלית ב... מרוצי ראלי גם הבית שלו נרתם למשימה: אביו הוא המנהל הלוגיסטי בצוות שלו ואחיו משלים הכשרה של נווט מקצועי
אמיר גמליאל, תושב הרצליה, הוא התקווה הישראלית ב... מרוצי ראלי גם הבית שלו נרתם למשימה: אביו הוא המנהל הלוגיסטי בצוות שלו ואחיו משלים הכשרה של נווט מקצועי
רועי פלד,
01.08.07,
10:02
כל חובב מרוצים מכיר את התחושה הזו, את פרץ האדרנלין שמציף את הגוף כשארבעת הגלגלים של הרכב נמצאים באוויר או כשהרכב מוטה על צידו. הבעיה היא שבארץ יש מעט מדי הזדמנויות לחוות את החוויה הזו בלי לעבור על החוק או לגמור בחדר מיון.
חוק הספורט המוטורי (ראו מסגרת) עבר בכנסת בשנת 2005, אך בירוקרטיה בלתי נגמרת וקשיים מצד המשטרה גרמו לכך שעד היום לא נערך מרוץ כחול לבן ראוי לשמו.
אחד האנשים שמחכה לאור הירוק על המסלול הוא נהג הראלי אמיר גמליאל, תושב הרצליה, שמקבל סיוע חזק מהבית: אביו, דוד, הוא מנהל מחלקת חשמל בחברת יפנאוטו (סובארו) ואחראי על המכניקה, הניהול והלוגיסטיקה בצוות של אמיר. בנוסף, הוא משמש נווט ונהג משנה. את הצוות משלים אחיו הצעיר תומר, שעובר בימים אלה הכשרה ובעתיד ישמש נווט ונהג משנה.
את הכשרתו עשה אמיר אצל בכיר נהגי הראלי בישראל, יובל מלמד. הכשרת נהג ראלי היא לא דבר של מה בכך ודורשת מיומנות גבוהה מבחינה תיאורטית ומעשית. "להיות נהג ראלי טוב לא מסתכם בהכשרה, רחוק מכך. יש צורך באינספור אימונים, כי תמיד יש מקום לשיפור. הבעיה היא שהדבר דורש השקעה רבה של זמן וכסף", אומר גמליאל.
ההשקעה בכלי הרכב יכולה להגיע עד 500 אלף שקל, ללא הוצאות שוטפות של תחזוקה ודלק.
כדי להתחרות בתחרויות רשמיות על הרכב לעמוד בתקנים מחמירים של
ה-FIA (הפדרציה העולמית לכלי רכב): על הנהג ללבוש חליפה חסינת אש, קסדה, נעליים מיוחדות וכפפות.
איך נכנסת לתחום נהיגת הראלי?
"התחלתי לפני חמש שנים. הייתי צופה באימונים שהיו נערכים באזור מגידו בגלל אבא, הוא זה שהכניס אותי לכל הסיפור הזה. היו לי גם דודים שהתחרו במרוצים באשקלון, אבל בלי אבא שום דבר מזה לא היה קורה. כל הצוות סובב סביבו, כל הכבוד התודות וההערכה מגיעים לו".
יש כסף בתחום הזה?
"בוודאי. ספורט מוטורי הוא ענף עשיר מאוד", אומר גמליאל. "בישראל לא רואים את הפוטנציאל הכלכלי העצום שבדבר, אבל מדובר בענף שיכול להיות מנוף כלכלי משמעותי. מעבר לכך, הענף יכול לתרום למלחמה בתאונות הדרכים. רכישת מיומנויות נהיגה משפיעה על ההתנהגות בכביש במקרים קיצוניים, ומשפרת את ההכרה והשליטה ברכב. לנהג יש אחריות רבה וצריכה להיות לו הבנה מלאה לגבי המותר והאסור בכביש".
מה התוכניות לעתיד?
"אני בודק אפשרות לקורסים באירופה עם נהגים בעלי שם עולמי. אני מקווה שנצליח לגייס תמיכה כלכלית שתאפשר לנו להתאמן ולהתחרות באירופה. כרגע הספונסר היחידי היא בירת 'מונטית'ס'. מאימון לאימון יש שיפור אך עדיין יש הבדלים תהומיים בכל הנוגע למקצועיות. אני מקווה שהענף יתפתח בארץ ונוכל להרים יותר אימונים מאורגנים. ללא ספונסרים חיצוניים לא נוכל להגיע להישגים משמעותיים בתחרויות בחו"ל, ולשפר את המיומנויות וכלי הרכב".
תודה לחברת אלטרנתיבי שעזרה בהקצאת המסלול להכנת הכתבה.
עוד
חוק הספורט המוטורי (ראו מסגרת) עבר בכנסת בשנת 2005, אך בירוקרטיה בלתי נגמרת וקשיים מצד המשטרה גרמו לכך שעד היום לא נערך מרוץ כחול לבן ראוי לשמו.
אחד האנשים שמחכה לאור הירוק על המסלול הוא נהג הראלי אמיר גמליאל, תושב הרצליה, שמקבל סיוע חזק מהבית: אביו, דוד, הוא מנהל מחלקת חשמל בחברת יפנאוטו (סובארו) ואחראי על המכניקה, הניהול והלוגיסטיקה בצוות של אמיר. בנוסף, הוא משמש נווט ונהג משנה. את הצוות משלים אחיו הצעיר תומר, שעובר בימים אלה הכשרה ובעתיד ישמש נווט ונהג משנה.
את הכשרתו עשה אמיר אצל בכיר נהגי הראלי בישראל, יובל מלמד. הכשרת נהג ראלי היא לא דבר של מה בכך ודורשת מיומנות גבוהה מבחינה תיאורטית ומעשית. "להיות נהג ראלי טוב לא מסתכם בהכשרה, רחוק מכך. יש צורך באינספור אימונים, כי תמיד יש מקום לשיפור. הבעיה היא שהדבר דורש השקעה רבה של זמן וכסף", אומר גמליאל.
בנו את הרכב מאפס
הצוות משתמש כיום ברכב מסוג סובארו STI שנת 2004. אמיר, אחיו ואביו בנו את הרכב מאפס במטרה ליישר קו עם שאר נהגי הראלי בארץ. ההשקעה בכלי הרכב יכולה להגיע עד 500 אלף שקל, ללא הוצאות שוטפות של תחזוקה ודלק.
כדי להתחרות בתחרויות רשמיות על הרכב לעמוד בתקנים מחמירים של
ה-FIA (הפדרציה העולמית לכלי רכב): על הנהג ללבוש חליפה חסינת אש, קסדה, נעליים מיוחדות וכפפות.
איך נכנסת לתחום נהיגת הראלי?
"התחלתי לפני חמש שנים. הייתי צופה באימונים שהיו נערכים באזור מגידו בגלל אבא, הוא זה שהכניס אותי לכל הסיפור הזה. היו לי גם דודים שהתחרו במרוצים באשקלון, אבל בלי אבא שום דבר מזה לא היה קורה. כל הצוות סובב סביבו, כל הכבוד התודות וההערכה מגיעים לו".
יש כסף בתחום הזה?
"בוודאי. ספורט מוטורי הוא ענף עשיר מאוד", אומר גמליאל. "בישראל לא רואים את הפוטנציאל הכלכלי העצום שבדבר, אבל מדובר בענף שיכול להיות מנוף כלכלי משמעותי. מעבר לכך, הענף יכול לתרום למלחמה בתאונות הדרכים. רכישת מיומנויות נהיגה משפיעה על ההתנהגות בכביש במקרים קיצוניים, ומשפרת את ההכרה והשליטה ברכב. לנהג יש אחריות רבה וצריכה להיות לו הבנה מלאה לגבי המותר והאסור בכביש".
מה התוכניות לעתיד?
"אני בודק אפשרות לקורסים באירופה עם נהגים בעלי שם עולמי. אני מקווה שנצליח לגייס תמיכה כלכלית שתאפשר לנו להתאמן ולהתחרות באירופה. כרגע הספונסר היחידי היא בירת 'מונטית'ס'. מאימון לאימון יש שיפור אך עדיין יש הבדלים תהומיים בכל הנוגע למקצועיות. אני מקווה שהענף יתפתח בארץ ונוכל להרים יותר אימונים מאורגנים. ללא ספונסרים חיצוניים לא נוכל להגיע להישגים משמעותיים בתחרויות בחו"ל, ולשפר את המיומנויות וכלי הרכב".
תודה לחברת אלטרנתיבי שעזרה בהקצאת המסלול להכנת הכתבה.
