האם תקנו חולצה לאחר שתגלו איך היא יוצרה?
מכונה לממכר חולצות ב-2 יורו שהוצבה בברלין, חשפה בפני הקונים הפוטנציאלים את המציאות המזעזעת שבה מיוצרים פריטי האופנה הזולים שהם עומדים לרכוש. מה בחרו 9 מתוך 10 קונים לעשות?
לא בכל מחיר: כולנו רוצים לקנות פריטי לבוש במחירי מציאה, אבל רק לעתים נדירות אנו "זוכים" להיחשף לתנאים שבהם מיוצרים הבגדים הזולים. כחלק מניסוי חברתי, הוצבה ברחובות ברלין מכונת פופ-אפ אוטומטית לממכר חולצות ב-2 יורו, אשר חשפה בפני הקונים הפוטנציאליים, הרבה יותר ממה שהם רצו לדעת אודות איך, היכן ובעיקר באילו תנאי עבודה ירודים, יוצרו החולצות שהם עומדים לרכוש בפרוטות.עוד כותרות ב-nrg:
- מזעזע: 'הילדות של תעשיית הסקס'
- פונדקאות בנפאל: סחר בנשים ועוול לילדים
כל התכנים הכי מעניינים -בעמוד הפייסבוק שלנו

לקנות או לתרום? זאת השאלה
צילום מסך
"הכירו את מנישה, אחת ממיליונים, העובדת בתעשיית האופנה עבור 13 סנט לשעה בכל יום, במשך 16 שעות" פונה המכונה ללקוח לאחר שזה ישלשל את מטבעותיו לבטנה. בהמשך יוצגו בפניו סדרת תמונות מזעזעות ממפעלי טקסטיל, בעיקר מבנגלדש, שבהם נשים וילדים נאלצים לעבוד בייצור בגדים בתנאים לא אנושיים.
הסרטון שתיעד את תגובותיהם של האנשים ההמומים, מגלה כמה מעט רובנו יודעים על התעשייה הנוראית הזו ואולי בעצם חושף בפנינו כיצד בעידן המידע שזורם אלינו בכל רגע נתון מכל מקום בעולם, אנחנו פשוט בוחרים לעצום את עינינו.
"האם עדיין תרצה לקנות את החולצה?" מרצדת בסיום הסרטון השאלה המתבקשת, ולאחריה מוצגות בפני הלקוח שתי אפשרויות: "לקנות" ו- "לתרום".
מהניסוי מתברר, כי אולי בכל זאת יש תקווה לאחריתנו. נכון, כולם רוצים פריטי אופנה במחיר מציאה, אבל מסתבר שלא בכל מחיר. תשעה מכל עשרה אנשים בחרו לתרום את כספם ולא ליטול חלק במעגל הניצול של התעשייה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg