בגלל הפרסומת: הורים מחרימים את במבה שוש

כאלף הורים כבר הצהירו שלא ייקנו במבה שוש עד ששטראוס תוריד את הפרסומת בה נראה ילד קטן קורא: "אתם לא תחליטו עלי". בעקבות תלונות רבות שהגיעו לרשות השנייה הוחלט לשדר את הפרסומת רק אחרי השעה שמונה בערב

nrg מעריב | 26/11/2013 11:58 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני שלושה ימים נפתחה בפייסבוק קבוצה חדשה בשם "אני כן מחליטה – להחרים את שוש". הקבוצה עלתה לאחר שערוצי הטלוויזיה המסחרית נשטפו בפרסומת חדשה לבמבה שוש ובה נראה ילד מתוק עומד עם שקית שוש בידו ומודיע לכל מי שירצה לשמוע שהם לא מחליטים עליו.

אף אחד לא יחליט עלי. מתוך הפרסומת לשוש
אף אחד לא יחליט עלי. מתוך הפרסומת לשוש צילום מסך
וכך כתבו ההורים מקימי הקבוצה בפוסט הראשון:
"הורים יקרים, בזמן האחרון אנחנו נאלצים לחשוף את הילדים שלנו לפרסומת המזעזעת והלא חינוכית של שוש ("אף אחד לא מחליט עליי"). הפרסומת הזאת משמשת דוגמא רעה לילדים שלנו, והגיע הזמן שנזכיר לשטראוס, שאנחנו - ההורים - הם קהל היעד והם אלה שמחליטים מה לקנות ומה לא לקנות לילדים שלנו! לא ניתן שיעשו קופה על חשבון יחסי הסמכות אצלנו בבית, ולכן - מהיום מחרימים את שוש עד שהפרסומת יורדת מהמסך!!!!  אם מספיק אנשים יעשו כאן לייק ולא יקנו את המוצר - זה כנראה יקרה מהר מאוד... בהצלחה לכולנו!!!"

הכל אכן קרה מהר מאוד, יותר מאלף חברים נרשמו לקבוצה, מאות רבות של לייקים הוקלקו לכל פוסט, ותלונות של חברי הקבוצה נשלחו לרשות השנייה. המחאה על הפיכת ההורים לארנק של הילדים, על קעקוע הסמכות ההורית ועידוד הילד למרוד בסמכותם הלכה והתגברה. הטענות כי הפרסומת הומוריסטית לא שכנעו את ההורים שטענו כי הומור כזה הילדים עוד לא מבינים.

כעבור יומיים של מחאה נמסר מלשכת נציב פניות הציבור של הרשות השנייה:
בעקבות התלונות הרבות בחנה הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו את הפרסומת והורתה לזכייניות להגבילה לשידור. החל מיום שלישי 26.11 תשודר הפרסומת לאחר השעה שמונה בערב בלבד. בשעות אלה סביר להניח כי הילדים הצופים בטלוויזיה עושים זאת בחברת הוריהם ואלה יכולים להגביל את צפייתם בין היתר בפרסומת זו או לחילופין להסביר להם כי מדובר בפרסומת הומוריסטית".

מחברת שטראוס נמסר בתגובה כי: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השנייה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק