נעים להכיר: כוכבת האינסטרגם הישראלית ה-1
היא נערת זוהר, אושיית אופנה, איט גירל בהתהוות ובת זוגו של אסף הראל - וכל זה קרה לנסטיה ליסנסקי רק אחרי שגילתה את רשת האינסטגרם. קבלו את הנערה הנכונה לשנת 2013
ליסנסקי היא נערת חברה ואופנה פורחת, בלונדינית לוהטת, ואף שהיא גרושה פלוס שניים, היא חיה

ליסנסקי , שגופה החטוב אינו מסגיר שום סימן לכך שהייתה אי פעם בהריון, היא אם במשרה מלאה לעילאי בן הארבע ונח בן השנתיים וחצי. היא מתרוצצת איתם ומצלמת אותם לאינסטגרם הפרטי, ולא ניתן שלא להתלהב משני הבנים הקולים והמעודכנים אופנתית שלה, שיש להם כבר מועדון מעריצים בזכות עצמם. "אני בתעשיית האופנה מגיל 20. זה שפתאום אני נראית בתחום האופנה יותר, אני חושבת שזה אך ורק בזכות האינסטגרם. האינסטגרם הוא חלק מהחיפוש העצמי שלי. פתאום הבנתי איפה אני נמצאת, ומה התשוקה שלי.
"אם תפתחי את האינסטגרם שלי תראי אופנה, אופנה, אופנה, ילדים, ילדים, ילדים, כי אני לא מוותרת על היותי אמא והם באים לפני הכל. לכולנו יש אותו אייפון, אותה אפליקציה ואת אותה אצבע שלוחצת על אותו הכפתור, וזה שהצילומים שלי ככה ושלך ככה, זה באמת עניין של איך אתה מכניס את האישיות שלך בפנים, ואיזה ערך מוסף אתה מביא איתך. האינסטגרם, כמו שחברה שלי הגדירה את זה, הוא למעשה עיצוב תדמית".
גברת ליסנסקי היא פצצת אדרנלין צנומה. היא לא מפסיקה לקטוע את קו המחשבה של עצמה, והדיבור שלה הוא קטוע ונוירוטי, כאילו אינה מספיקה להכיל את כל מה שמוחה חושב. יופייה מגיע בחבילה אחת עם הומור עצמי וחריפות המתובלת במבטא רוסי מטושטש. ההומור שלה מתבטא בכך שהיא תצלם את עצמה, למשל, בפוזה בלתי מחמיאה בעליל, לשם הצחוקים. "פעם ניסיתי במשך שעות למצוא פריים שאני נראית בו לא עקומה, לא פוזלת, לא שמנה. בסוף התייאשתי, אמרתי לעצמי 'יאללה הארדקור', והעליתי תמונה שבה עין אחת סגורה ועין אחת פתוחה, והוספתי כיתוב 'למה שתי עיניים אם אפשר אחת'. אין לי בעיה לצחוק על עצמי ולהגיד שיצאתי פוזלת. זה הכי מצחיק, וזה מה שאנשים מתחברים אליו. אם יצאתי מכוערת רצח, אני אזרום עם זה בשביל הצחוקים".
ליסנסקי הגיעה מרוסיה לישראל בגיל תשע. היא גדלה באזור שינקין במרכז תל-אביב, בבית רוסי אריסטוקרטי עם אווירה בוהמיינית. אביה, תפאורן במקצועו, היה מהוגי תיאטרון גשר, ואמה היא מורה לספרות רוסית שעובדת כיום כגננת. "אבי היה בעבר המעצב הראשי של אחד התיאטראות הגדולים במוסקבה. אני גדלתי על ספרות רוסית ותיאטרון. אמא שלי אמרה לי באיזשהו שלב שהפכתי לתל-אביבית מקולקלת. אם הייתי מחליטה להיות דוגמנית פתאום, בעיניהם זה היה בזוי. לפי החינוך שקיבלתי בבית, את לא יכולה להיות רק יפה, חייב להיות לך ערך מוסף".
ליסנסקי ויתרה על דוגמנות ("אני ביישנית מטבעי, ויש לי פחד מצלמות"), ובמקום זאת סיימה לימודי תפירה ותדמיתנות בשנקר, ועבדה כמה שנים בשתי חברות אופנה כמעצבת. בגיל 25 פתחה ליין אופנה משלה, שהחזיק מעמד למשך שנה. "זה היה מפעל של אשה אחת. זה היה מאוד קשה ומאוד מספק, וקיבלתי המון פידבקים. מכרתי את הבגדים שעיצבתי לבוטיקים. כבר אז זיהו אותי כל מיני קודקודים של מגזינים, עורכים וסטייליסטים. הם היו מגיעים אלי במיוחד הביתה ושואלים אם יש לי משהו להפקה. עורכות של מגזינים היו מגיעות אלי הביתה לצ'יקמוק שגרתי בו, על מנת לקנות ממני במיוחד. זה תפס, קיבלתי שערים של מגזינים, אבל בסופו של דבר, כלכלית לא שרדתי את זה. לא היה לי גב כלכלי, לא היה לי משקיע, והיה לי דיי ג'וב כמארחת. לא יכולתי להמשיך את זה יותר".
אבל את עדיין ממשיכה ללבוש בגדים בעיצובך.
"אם אני הולכת לתצוגה או אירוע חשוב, תמיד אלבש בגדים שהם שלי, ואני תמיד זוכה על זה לתגובות".
עם התרסקות העסק שלה, ליסנסקי הכירה את בעלה לשעבר, צלם האופנה אלון שפרנסקי, "והפכתי להיות אם ורעיה". דרך בעלה החלה לעסוק בעבודת רטוש (עבודה על צילומי אופנה באמצעות תוכנת פוטושופ). "הלכתי למה שהיה לי אז כלכלי. לא הייתי כבר במקום של לרוץ אחרי צ'קים דחויים ושל הליכות בלתי פוסקות ברגל. מזה התפרנסתי ופירנסתי, אבל האופנה המשיכה לזרום בעורקי. האופנה זה חיידק וזה לא משהו שעובר לך, אז המשכתי ליצור לעצמי בגדים בקטן".
לפני שנה וחצי בני הזוג נפרדו, ומאז ליסנסקי חווה סוג של לידה מחדש. "זו הייתה שנה וחצי מרתקת ביותר. מצד אחד גיהנום מטורף - נפרדתי מבעלי כשהילד שלי היה בן חודשיים, והייתי בחצי שנה של אבל עצום על עצמי. מצד שני, עם כל הקושי שהיה בזה, הרווחתי את כל מה שפיספסתי בשנות ה-20 שלי . בגיל 25 עבדתי באופנה וכמארחת בחיי הלילה. בגיל 27 נהייתי אמא, ואז זו כבר הייתה פאזה אחרת לגמרי. כרגע אני מרגישה שזה רנסאנס מטורף של חיי".
במה זה מתבטא?
"אני מרגישה שאני מגלה את עצמי מחדש. במשך חמש שנים עבדתי בשביל בעלי לשעבר כמרטשת, וזה כל מה שעשיתי בעצם. כשהקרקע הזו נשמטה תחת רגלי, פשוט נשארתי בלי כלום. הקריירה שלי, שהתחילה בזמנו להתפתח והיה לה זינוק והייתה לה הכרה, נרדמה שם בתחילת שנות האלפיים, ופתאום נשארתי לבד בעולם עם שני ילדים, בלי כלום, והייתי צריכה לדעת איך אני מפרנסת אותם. כיום אני עובדת באיזה 18 עבודות, כולן בתחום, אבל זה חלק מהחיפוש, להבין מה המקום הספציפי שלי בעולם הזה ומה הפוקוס. את כל זה אני עושה עד רבע לארבע, משום שבארבע אני אוספת את הילדים מהגן, וזה בכלל אתגר מטורף".
לא בא לך להתמקד בדבר אחד?
"בסופו של דבר אני מבינה ללא ספק שמהאופנה לא יצאתי אף פעם, ושהלב שלי באמת נמצא בעיצוב".
הפרידה הטראומטית היא שהובילה את ליסנסקי למחוזות האינסטגרם. "גיליתי את האינסטגרם לפני שנה וחצי, כמו כולם. בהתחלה לא הבנתי איך זה עובד, כי אני הכי לואו-טק. מבחינתי תני לי פילם, אלבום תמונות וספר. בתחילת הדרך הצילומים שלי היו מטופשים כמו אצל כולם. זה היה בזמן האבל על הפרידה, ופתאום לאט לאט התחלתי להריח את החיים. ואז הבנתי שבמקום לצלם כלבלבים וילדים יש עוד מלא דברים מגניבים בעולם. עם החשק לחיים התחלתי לגלות עולם".
בתחילת דרכה באינסטגרם, ליסנסקי נודעה כחלק מחבורת הרוסיות הלוהטות שכבשו את העיר, שכללה גם את הדוגמנית אניה מרטירוסוב, אושיית אינסטגרם בפני עצמה. "החבורה די התפרקה נכון להיום", אומרת ליסנסקי. "הייתה לנו תקופה מאוד צמודה שבה יצאנו לודה, אנה בול, אניה ואנוכי, אבל נראה לי שכל אחת מאיתנו כל כך עסוקה בעניינים שלה. אני יכולה להגיד שאני ואניה עבדנו בקיץ שעבר הרבה פחות מהיום. בזמנו הציעו לי ולה פרויקט אינסטגרמי שלא יצא לפועל, אבל כשהתחלנו לדבר על זה ברמה מקצועית, ושזה באמת יכניס כסף, פתאום התחלתי להבין את המהות של זה, להתמקצע בזה, והיום אני יכולה להגיד שאני עובדת בזה. כיום גם אם אני אצלם פקשוט של נעליים, אני אעשה 20 קליקים ואבחר את הטוב ביותר. חוץ מזה, התחלתי להבין מה עובד".
אז מה עובד באמת באינסטגרם?
"אני חיה ונושמת אופנה. אני יכולה בכל פריים להרים הפקת אופנה של איש אחד. מעבר לזה, אני יכולה להגיד מה מאוד מטוקבק".
מה הכי מטוקבק?
"הילדים המהממים שלי, וזה ברור. אם הייתי צריכה לעשות היום הדרכה על איך לצלם נכון לאינסטגרם, הייתי אומרת שהדבר הכי חשוב הוא תאורה, משם הכל מתחיל. וגם להביא תמיד ערך מוסף. נניח, אני ואניה תמיד צוחקות על זה שאנחנו גבוהות ויוצאות על עקבים, אז כאילו אנחנו שתי ג'ירפות. מצאתי אצל הבן שלי ספר שנקרא'שתי ג'ירפות לאור הירח', ועל הכריכה של הספר יש שתי ג'ירפות עם עקבים. אמרתי'יואוהו, זה הכי אנחנו, איזה מצחיק'. אניה הייתה בסטימצקי ושלחה לי תמונה של ספר בשם'שתי ג'ירפות ביום שמש חם'. אמרנו'גדול, נעלה את זה ביחד', ואז היא העלתה את שלה ואני את שלי. את מעלה תמונה של ספר ילדים, איך תהפכי את זה לאופנתי? אז זרקתי בפריים איזו נעל עקב ומלא טבעות שלי, ופתאום זה נהיה צילום אופנה, שמשלב את כל העולמות שלי. כמעט בכל התמונות שלי תהיה נגיעה של אופנה, כי זה מה שאני חיה. גם כשהילדים שלי מתלבשים יפה בבוקר, אני מצלמת ומתעדת את זה".
איך בתכלס מתפרנסים מזה?
"חברה שלי היא הבעלים של מותג הייבוא'היפומאניה' (הסטייליסטית תמר מרקוביץ, ו"ד), ובדיוק האתר שלה עלה לאוויר. זה התחיל בזה שעקפתי אותה במספר העוקבים, ואמרתי לה'יו, איזה דברים יפים. תביאי, אני אלבש ונצלם את זה'. זה התחיל בקטע הכי חברי, ואז אמרתי לה שכדאי שנעשה האשטאג שמוביל לעמוד של המותג, ופתאום קלטנו שגדל כאן זן חדש של קטלוג. אני לא חושבת שזה קרה לפני כן, שמתקיים לו מגזין אופנה לייב, במקביל למותג שגדל באופן טבעי ואותנטי ללא הרגשה שמנסים למכור לך. זה בעיני האל"ף בי"ת למה שאני עושה עכשיו.
"כשיש דמות שאת עוקבת אחריה והיא מגניבה, אז הפריטים שעליה מרכיבים קטלוג בצורה אורגנית. זה לא איזו דוגמנית מלוקקת שאין לה רגש למה שהיא לובשת, אלא על מישהי שחיה את הבגד בדרך לאסוף את הילדים שלה מהגן ובלילה ביציאות עם החברות שלה. אחר כך זה הפך למשהו בתשלום שהוא מקצועי לכל דבר. לא ראיתי מישהי בארץ שעשתה את זה באופן מסחרי לפני כן".
עם אילו לקוחות את עובדות כיום?
"היה לי פרוייקט עם עלמה, בנקר והלייבל שהם מייבאים, אמריקן וינטג'. עכשיו אני עובדת עם בוטיק ירין בתלאביב, עם מותג הטי-שירטים פיקאבו ועם חברת לסטר. לאחרונה פנו אלי ממנגו ישראל. מנגו זו חברה שמאתרת את הבנות הנכונות ברחבי העולם. זו חברה בינלאומית, והם מבינים את הכוח ואת ההשפעה שיש לי בזה. חוץ מזה, פנו אלי גם מנעלי קלארקס. מכיוון שאני לא אשת שיווק, אני מחכה שיפנו אלי. יכולתי לעשות הרבה יותר, אבל זו האישיות שלי. החוק שלי הוא שאני לוקחת רק דברים שאני באמת אוהבת, כי כל הקטע זה האותנטיות, ולמזלי כיום פונים אלי ".
אז לא תעשי שום דבר בשביל כסף?
"אם קרוקס יפנו אלי היום, אז אני אוכל לעשות את זה בשביל הכסף, אבל אני חושבת שזה לא יעבוד ולא יהיה אמין, ואמינות חשובה לי יותר מכל".
האינסטגרם הביא לליסנסקי לא רק מעמד של איט גירל לוהטת, אלא גם זוגיות מתוקשרת עם איש הטלוויזיה אסף הראל, שנפרד השנה מאושיית אופנה אחרת, דפנה לוסטיג, אם בתו לילי. "לא יודעת, אני תמיד בזוגיות", מהרהרת ליסנסקי, "זה פשוט קורה. אני עוד פעם כרגע בזוגיות, שקרתה באופן הדדי. אסף התחיל לעקוב אחרי באינסטגרם, ואז לא היה לי פייסבוק. פתחתי את הפייסבוק ופשוט התחלנו לדבר. אף אחד לא רדף כאן אחרי מישהו, זה פשוט זרם. את הילדים שלי אומנם לא עשיתי באינסטגרם, אבל החיים שיש לי היום, כלומר קריירה וזוגיות, קרו שם. אגב, גם חברויות עם בנות קרו שם".
הזוגיות הזו נראית לא כזו ברורה מאליה, משום שאתם באים מעולמות שונים.
"בעיני זה לא כזה שונה. זה היה יכול להיות הרבה יותר מוזר אם הוא היה רואה חשבון. שני העולמות שלנו הם עם הרבה אינטראקציה. את הסו-קולד פרסום שנוחת עלי עכשיו אני לא חייבת, ואני אנתב אותו למקומות שמספיקים לי. אני לא צריכה שלטים באיילון. קיבלתי הצעות טלוויזיוניות גם בהקשרים שהם לא אופנה עם זמן מסך גדול יותר, אבל אני לא רוצה להיות סתם בטלוויזיה".
אבל הנה, צילמו אותך ואת אסף עם הילדים בתמונות פפראצי. זה תוצר לוואי של פרסום.
"אני כל כך לא מתייחסת לזה. אני לא רואה טלוויזיה, וכשהכרתי את אסף לא ממש ידעתי מיהו, היה לי מושג כללי. אם לא היו אומרים לי שהתמונות שלי נמצאות כאן וכאן, לא הייתי רואה את זה. אני קוראת את הטוקבקים ויש שם כאלה תגובות של אנשים שאין להם מושג מהחיים שלהם, וזה ברור לי כל כך שאלו אנשים שלא מבינים את הסיטואציה, אז וואטאבר. אנחנו לא באמת כאלה מעניינים ואנחנו לא יהודה ונינט. בתמצית שלנו אנחנו שנינו אנשי מאחורי הקלעים, וזה העניין".
בפורים האחרון עשו בני הזוג טייק אוף על התמונה של ריהאנה וכריס בראון בטקס הגראמי, כשהתאחדו לאחר פרשת המכות, והעלו את התמונה לאינסטגרם. "האמת היא שבהתחלה הייתי מזועזעת עם כל הגיא פינס וכאלה, וכל החשיפה שזה קיבל. במציאות זה היה נורא מצחיק. תפרתי את השמלה במיוחד, ועבדנו על זה כל כך הרבה זמן".
הפכת בזכות האינסטגרם שלך גם לאושיית אופנה טלוויזיונית, ואת מגישה פינה בתוכנית הטלוויזיה "סטייל" בהנחיית ירדן הראל שמשודרת בהוט בידור.
"זו תוכנית חדשה יחסית, וזו חשיפה מאוד גדולה. אני מדברת שם על שילוב של שני הדברים שאני הכי מבינה בהם, שזה אופנה ואינסטגרם. כל פעם אני מביאה שלוש דמויות ששווה לעקוב אחריהן מבחינה אופנתית. אין משהו שאני מעריצה יותר מאינדיבידואליות. אני פחות מתחברת לאיט גירלס הרוסיות שמככבות בעולם הזה כיום, משום שהסטייל שלהן נראה כמו כזה שנקנה בכסף. אני מאוד מתחברת לליאנדרה נדין, בעלת הבלוג'מן ריפלר' )דוחה גברים, ו"ד(. היא בנתה חתיכת קריירה מהמן-ריפלריות הזו. בסופו של דבר, כל מיליוני העוקבים שלה מעידים שהיא עשתה משהו נכון. אישיות באה לביטוי, ואת זה אי אפשר לקנות בכסף ואי אפשר להוריד את זה בשום אפ-סטור. זה מה שהופך אותך למי שאתה" .
איך כל זה משתלב עם אמהות לשני בנים?
"אני אומרת שבנים זה דבר שמרזה. עם בנות יושבים על התחת ומציירים, עם בנים את מוצאת את עצמך רצה כל הזמן. הפרש הגילים ביניהם מאוד קשה לי, משום שהם שניהם תינוקות באיזשהו מובן. אני לא יכולה לצפות מעילאי להבין שהוא צריך עכשיו לתת לי לנסות להרדים את נח, כי באותו רגע גם הוא הכי רוצה את אמא שלו, והוא גם הכי תינוק בסופו של דבר. מצד שני, הבונדינג שיש ביניהם הוא מדהים. הם חברים, וזה חוסך את כל צעצועי ההתפתחות המטופשים הללו. הקטן קופץ ישר לפאואר ריינג'רס, עושה ישר כמו אח שלו הגדול, וזה מדהים. חוץ מזה אני כל כך חרדה איך לגדל אותם להיות Bigger Man ו-Better Man.
"אני חושבת שיש משהו כל כך לא הגיוני לחיות עם אבא ועם אמא בבתים נפרדים, זה לא טבעי למרות שזה קורה המון. לא אני בחרתי את הסיטואציה הזו, אבל זה מה שקרה, וזה מה שיש. הילדים אצלי רוב הזמן, אבל יש לי ולאקס את החלוקה שלנו בלו"ז מסודר. אני חושבת שבגלל שהם יותר אצלי, אני הבסיס לחינוך הרשמי. אצלו הם נורא נהנים כי הוא הקצפת, הקינוח. אבל בגדול, אני המחנכת הראשית".
ואיך זה משתלב עם הזוגיות החדשה שלך?
"אני יכולה לומר שבזוגיות פרק ב', כל הנושאים הבעייתיים נשארו עם הפרטנר הקודם, ומה שנוצר ביניכם זו התחלה חדשה ונקייה עם הילדים. זה כמובן עד שנולדים עוד ילדים ביחד, ואז נוצרים אישוז חדשים. זוהי המשפחה החדשה של היום לטוב ולרע, ולמזלנו הילדים שלנו מסתדרים מצוין".
את יודעת שזה רק עניין של זמן עד שיקומו לך חקייניות.
"אני חושבת שהפרשנות שאני נותנת היא שונה. מבחינתי שעוד אלף יעשו כמוני - אף אחת לא יכולה להעתיק את האישיות שלי. מבחינתי זה כמו טביעת אצבע ".