צמצום פערים: איך לשפר את "גאפ"

בפני קבוצת "זארה" ניצבים שני אתגרים עיקריים אחרי רכישת "גאפ": חיזוק אגפי הגברים והילדים ויצירת קולקציית נשים שמתכתבת עם הלקוחה הישראלית. כך אולי עוד יהיה להם סיכוי

אלינור דביר | 11/1/2012 11:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
במאבק המקומי בין שתי רשתות האופנה הספרדיות המובילות, Zara ומנגו, ברור לכולם מאילו קופות צריך להחזיר יותר קולבים ריקים בסוף כל יום. מי שעוד אחז בספקות שמע על עיסקת המכירה של רשת "גאפ" ישראל לקבוצת זארה ישראל עבור 40 מיליון שקל.

- עוד על הרכישה של גאפ

חנויות "גאפ" הראשונות בארץ נפתחו לפני כשנתיים בקול ששון ותרועה בקניון עזריאלי ובשדרת ממילא בירושלים. בתפריט: סיקור תקשורתי נלהב, מחלקות נשים, גברים, ילדים ותינוקות, מחירים הוגנים, סחורה מגוונת ומערך שירות יעיל. שנאמר - אמריקה בישראל. בקופות: כישלון.

לפני הטחת האשמות פנים ארציות יש לבחון את מצבה הכללי של "גאפ". מי שהיתה קיסרית בגדי הבייסיק של שנות ה-80 וה-90 מצאה עצמה מדשדשת בתחילת המילניום ובעיקר נטולת מענה מול רשתות האופנה האירופיות. גיוסו של המעצב הכוכב פטריק רובינסון ב-2007 הבטיח רבות אבל קיים פחות.

הניסיון להפגין יצירתיות ובעיקר לבצע טרנספורמציה טרנדית במותג לא צלח. למעט פריטים בודדים שהשתרשו (בעיקר באגף הג'ינס) לא נרשמו הברקות ייחודיות אצל רובינסון, למרות חשיפה לא מבוטלת של הרבה מעיצוביו (רעייתו של רובינסון וירג'יניה סמית' היא עורכת משנה ב"ווג" האמריקאי). במאי 2011 הוא פוטר ועדיין לא הוכרז על יורש. נדרש ארגון מחדש במותג, וזה בהחלט מתבטא בקולקציות שלו.
גטי אימג'ס
נטולת מענה מול רשתות האופנה האירופיות. גאפ גטי אימג'ס

איך בכל זאת יוכלו ב"זארה" לשקם את הזרוע המקומית של "גאפ" ולהפוך את רכישתה לרווחית? ובכן, כוחו של הלייבל טמון בשני אגפים - ילדים וגברים. בתחום דור ההמשך "גאפ" מציעה אופציה איכותית, אופנתית ומשתלמת. שוק הילדים בארץ רווי בלקוחות שמחליפים מידה מדי שנה בשנה, בהורים מפנקים ומחסור חמור באופציות רלוונטיות, ו"גאפ" מעניקה פה נוקאאוט למתחרות. עיצוב לא ילדותי מדי, לא טרנדי מדי, לא מעוצב מדי, נוח, במחירים סבירים ומינימום שחיקה בכביסה. התמהיל המדויק.

גם עבור הגבר הישראלי, אשר בעצמו סובל ממיעוט אופציות טובות לקניית בגדים בארץ, מעצבים ב"גאפ" פרטי קז'ואל שמתאימים לדרס-קוד של מרבית העבודות המשרדיות, שכן חליפה מחויטת ועניבה הן לא מראה נפוץ במחוזותינו. לעומת זאת, חולצת כפתורים עם הדפס של פסים או משבצות בשילוב מכנסי כותנה זה בדיוק מה שנחוץ, וב"גאפ" מראה כזה הוא כבר קלאסיקה.

במחלקת הנשים, לעומת זאת, המצב מעודד פחות. הסגנון השמרני של "גאפ" מדבר פחות לישראלית, שפונקה בעשור האחרון במגוון רחב של אפשרויות סגנוניות באדיבות רשתות טרנדיות יותר. אלו פיצחו את קוד הפלייליסט

האופנתי בארץ שכולל חיבה מוגזמת לפריטים צמודים מחד ומודעות גבוהה למגמות המסלולים הנחשבים מאידך.

בפני קבוצת "זארה" ניצבים שני אתגרים עיקריים. הראשון הוא חיזוק אגפי הגברים והילדים והתמקדות בריבוי מידות, בעיה נפוצה ברשת. השני והחשוב יותר הוא ניסיון ללקט אוסף נשי נועז ומרגש יותר שמתכתב כהלכה עם פתיחותה של הלקוחה הישראלית. על סמך פעילותה של "זארה" בזירה המקומית נדמה כי ההתמודדות עם האתגר השני אפשרית לגמרי והתחושה הכללית מבשרת שיש בידם את הכלים טו מיינד ד'ה גאפ. במובן החיובי כמובן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים