תא הלבשה וירטואלי: על אפליקציית pose
מאות אלפי משתמשים כבר התמכרו ל"פוזה", אפליקציה שמאפשרת לחובבי אופנה להתייעץ, להתעדכן ולהשוויץ. אליסה גולד-סימון, אחת השותפות, מסבירה בראיון איך זה עובד
- ויש גם משחקי פייסבוק אופנתיים שכדאי להכיר
נשמע מוכר? זה הזמן לגלות את Pose (פוזה), האפליקציה הכי מדוברת כרגע בקרב חובבי האופנה. pose הוקמה לפני קרוב לשנה כדי לאפשר למשתמשים לשתף זה את זה בגילויים מרעישים, להתייעץ לגבי קניות ולקבל השראה מהאנשים הנכונים. "המטרה היא לאפשר לאנשים להביע את הסטייל שלהם עם חברים, עם עוקבים ועם קהילה של אוהבי סטייל ואופנה. יש להם מקום לעשות בו שואו אוף", אומרת אליסה גולד-סימון, שותפה ב-pose והצלע האופנתית מבין המקימים, בראיון טלפוני מביתה בלוס אנג'לס. "סטייל הוא דבר ויזואלי מיסודו, וגילינו שהמון אנשים רוצים לשתף אחרים בסגנון שלהם, להתייעץ ולקבל השראה".
לבאזז שיצרה pose ברחבי הרשת אחראים מובילי אופנה, שאפשרו למשתמשים להיכנס אל עולמם. אפשר למצוא שם בלוגרים מובילים, או את הסטייליסט טוד הולמן, המלביש האישי של דרו ברימור, ג'ניפר הדסון, ג'ודי פוסטר ומישה ברטון. "אלה אנשים שמשפיעים וסוחפים אחריהם המונים".
גולד-סימון, בת 27, למדה עיתונאות באוניברסיטת ניו יורק ושימשה במשך חמש שנים ככתבת אופנה עבור סטייל דוט קום, "ניו יורק מגזין", "הגארדיאן", "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ז'ורנל". "נהניתי לכתוב על אופנה, אבל הרגשתי שקשה לגדול בתחום הזה". היא אומרת. לפני שנה וחצי עברה ללוס אנג'לס כדי לנסות משהו חדש והחליטה להתמקד בייעוץ למותגים ובאסטרטגיה דיגיטלית.
פגישה עם מנכ"ל pose, דסטין רוזן, הובילה להפיכתה לשותפה ולאחראית על תחום השיווק והאסטרטגיה של האפליקציה. "הוא סיפר על הרעיון, שהיה אז בשלב התחלתי. מיד חשבתי על כל החברות שלי בניו יורק ששולחות לי תמיד תמונות של פריטים שהן קנו או של הלבוש שלהן באותו יום, ורוצות שאגיד מה דעתי עליהם. הבנתי שזה בדיוק מה שהן מחפשות. הצטרפתי מיד".

מאות אלפי משתמשים ועשרות אלפי תמונות ביום, עזרו לחברה לגייס יותר משלושה מיליון דולר ממשקיעים בשנה האחרונה. ב-pose יכולים המשתמשים להעלות שתי תמונות בכל פעם כדי ליצור השוואה או לצלם תמונת תקריב, והתמונות הפופולריות באפליקציה זוכות ל-5,000 לייקים ויותר.
pose מאפשרת

"זה נכון, נאספת אצלנו כמות עצומה של מידע על סטייל ועל הדרך שבה אנשים משתפים ומתקשרים את הסגנון שלהם. אנחנו בודקים עכשיו איך לעבוד עם מותגים ועם שוק הריטייל על האפשרויות שטמונות במידע הזה".
מה המותגים המובילים ב-pose היום?
"החמישייה הפותחת שלנו כוללת את פוראבר H&M ,21, זארה , קואץ' ושאנל".
הגברים גם בעניין?
"היחס הוא של 25:75 לטובת הנשים. כמות הגברים עולה, אבל הם לא שמחים עדיין לשתף כמו הנשים".
גם את מכורה?
"אתמול יצאתי להפסקת צהריים ובדרך עצרתי בחנות וינטג' ומצאתי שם נעלי איב סן לורן ב-65 דולר. יותר מששמחתי על המציאה, שמחתי שיש לי תמונה לוהטת להעלות ל-pose. בכל פעם שאני מגלה מישהו עם סטייל יוצא דופן אני רק מחכה לרגע שבו אצלם ואתייג אותו. ישבתי לא מזמן בפגישה עם מישהי שנעלה מגפי אזאדין אלייה מדהימים, וכל הפגישה רק הסתכלתי לה על המגפיים וחשבתי מתי יהיה נכון לבקש לצלם אותה. זה ריטואל שלם".