משלי שועלים: ראיון עם מייסד "קיצונה"

בית "קיצונה" תופרים ביפן, אבל הבגדים לגמרי פריז. המייסד מסאייה קורוקי מספר בראיון על הקשר בין אופנה, מוזיקה ואדריכלות, על ההשראה מ"הר ברוקבק" ועל החיה הכי מגניבה בעולם

יערה קידר | 9/11/2011 10:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אנשים ביפן לא מפחדים להתלבש. קולקציית החורף של קיצונה
אנשים ביפן לא מפחדים להתלבש. קולקציית החורף של קיצונה יח''צ
סיפורו של בית "קיצונה" הפריזאי, שילוב מסקרן של חברת תקליטים ומותג אופנה, התחיל בפגישה מקרית אי שם בתחילת שנות התשעים. ג'ילדה לואק, מוזיקאי צרפתי, ניהל אז חנות תקליטי ויניל במרכז פריז. מסאייה קורוקי, שנולד ביפן וגדל בפריז, היה אז סטודנט לאדריכלות וחובב מוזיקה שנהג לפקוד את החנות לעתים קרובות.

"מפגישה לפגישה השיחות התארכו, ולאט לאט גילינו שיש לנו טעם כמעט זהה במוזיקה", מספר קורוקי, 36, בראיון טלפוני מסטודיו קיצונה. "כל מי שאוהב מוזיקה מכיר את הרגע המרגש הזה שבו מגלים שיש עוד מישהו שחולק אותן אהבות בדיוק: זה כמו לגלות צד זהה באישיות שלך אצל מישהו שאתה לא מכיר. בהמשך התחלנו לנגן יחד כדי.ג'ייז במסיבות וב-2002 הקמנו את חברת התקליטים קיצונה".

קיצונה, שמתמחה במוזיקה אלקטרונית צרפתית אופנתית ולעתים אף לוקה במגניבות יתר, יכולה לזקוף לזכותה הרכבים כמו סימיאן מובייל דיסקו ולה רו, ואחראית לשיתופי פעולה עם הוט צ'יפ, קאט קופי ואחרים. הדרך מחברת תקליטים למותג אופנה עברה לדברי קורוקי בטוקיו, עיר הולדתו. "באותה תקופה ג'ילדה עבד עם הלהקה דאפט פאנק על צילום סרט ביפן, והוא הזמין אותי להתלוות אליהם ולהדריך אותם ברחובות טוקיו".

בין פגישה לפגישה הסתובבו השניים ברחובות וגילו שהם חולקים עוד פן משותף באישיות: "הסתכלנו על האנשים סביבנו. אנשים ביפן לא מפחדים להתלבש ולהיראות מוקפדים מאוד, הרבה יותר מהאנשים באירופה". כשחזרו השניים לפריז הם התחילו לעבוד על מותג האופנה שלהם, וב-2005 השיקו קולקציה ראשונה מוכנה ללבישה בפלה דה טוקיו בפריז.

איך החלטתם על חלוקת העבודה ביניכם?
"ג'ילדה הוא מוזיקאי בהגדרתו. אני למדתי אדריכלות ועבדתי אצל הארכיטקט ז'אן נובל, מהאדריכלים הבולטים ביותר בעולם. אבל קשה לומר שאהבתי לעבוד איתו, או בתחום בכלל. נכון שאלה שני תחומים שונים, אבל יש דמיון מסוים בין ארכיטקטורה לבגדים. זה היה כמעט מתבקש שאני אפתח את הצד הקריאטיבי של האופנה, וג'ילדה יתרכז במוזיקה".

את הדמיון בין אופנה לאדריכלות יישם קורוקי בעיצוב הקולקציה. "בארכיטקטורה מקדישים הרבה מאוד זמן למבנה, ליסודות ולחומרים לפני שמתחילים להתעסק במראה החיצוני. אני עובד באותה הדרך על הבגדים. אני לא מנסה להמציא את הגלגל, אלא להביא את הסטנדרטים לרמה מקצועית כמו של מאסטר".

שיתוף פעולה עם מוזיקאים. רונסון
שיתוף פעולה עם מוזיקאים. רונסון יח''צ
 
בהתחלה יצר קורוקי קולקציה קטנה לנשים ולגברים, ובה חמישה פריטים שהם לדבריו הבסיס לכל מלתחה איכותית: טי שירט, חולצת פולו, חולצת כפתורים, קרדיגן וג'ינס. "הרעיון הוא ליצור בגדים ליומיום, באיכות טובה ובגזרה מעולה ועדכנית. רוב המוצרים נתפרים ביפן, מחומרי גלם יפניים ובאיכות הגבוהה ביותר".

מתי הבנת שמה שאתם עושים מצליח?
"אני חושב שכשקיבלנו הזמנות מהחנויות שאנחנו הכי אוהבים בכל העולם הבנתי שאנחנו עושים משהו נכון. קולט בפריז, דובר סטריט מרקט בלונדון, ברגדורף גודמן ובארני'ז בניו יורק. זו היתה הכרה בכך שיש מקום באופנה למותג כמו קיצונה, אפילו ליד מותגים שאני אוהב באופן אישי כמו מרג'יאלה או קום דה גרסון".

בקיצונה מקפידים לשלב אופנה ומוזיקה בשלל דרכים: הם יוצרים בקביעות
אוספים עם קונספט שמתחבר לקולקציה או בשיתוף מוזיקאים כמו מארק רונסון ולהקת פניקס. פעם בחודש מצלמים במותג גם סרטון וידיאו שמציג את הקולקציה בעזרת קרבות בין בחור ובחורה שמתחרים מי לובש מהר יותר מערכות לבוש שונות. המפסיד מעניק למנצח נשיקה על הלחי, ובסוף כל סיבוב מתחלפת מוזיקת הרקע שמלווה את ההתלבשות, לצד קרדיט על המסך לשיר המושמע ברקע.

מה חשוב בעיניך בתהליך יצירתי?
"אני מאמין שהכי חשוב זה להיות פתוח, לספוג פנימה ואז לנסות ליצור דבר חדש. חשוב לי למשל לקרוא ספרים ולראות סרטים, אלה דברים שיוצאים החוצה בסופו של דבר בתהליך העיצוב. בקולקציית הקיץ ההשראה היתה הספר 'גטסבי הגדול', בקולקציית החורף החדשה יצרנו מחווה לסרט 'הר ברוקבק'".

יח''צ
מחווה ל''הר ברוקבק''. קולקציית החורף של קיצונה יח''צ

קולקציית הגברים לסתיו-חורף של קיצונה, אותה מחווה לסרט של אנג לי, מציגה פרשנות עדכנית לסגנון הלבוש המערב אמריקאי של שנות השישים: מראה שמזכיר בגדי עבודה לצד פריטים חורפיים בעלי משקל כמו מעילי צמר וקרדיגנים ברכיסה כפולה וצווארון שאל, וחולצות כותנה בבדי שומברה ומשבצות. אפשר למצוא שם גם עדכון לפריטי בייסיק כמו מכנסי צ'ינו מכובסים, מכנסי ג'ינס אינדיגו בגזרת חמישה כיסים, ז'קט ג'ינס קלאסי ואפילו שמיכת צמר באריגת פסים כובשת.

"אין לנו משקיע, מעולם לא היה, ובתקווה לעולם גם לא יהיה", מבהיר קורוקי. "זאת חברת אינדי בכל מובן המילה, וגם המוזיקה שאנחנו עושים היא בחינם. זה היופי שבאינטרנט. את כל שיתופי הפעולה המוזיקליים שלנו אפשר לצרוך בלי לשלם".

מה זה בעצם קיצונה?
"קיצונה ביפנית זה שועל. במיתולוגיה היפנית השועל ידוע כמי שיש לו פנים רבות ויכולת לשנות אותן כל הזמן. זה בדיוק מה שרצינו שהמותג שלנו יהיה. רצינו להשתנות, לא להישאר אותו הדבר כל הזמן, או באותו תחום. וחוץ מזה, שועל זו חיה ממש מגניבה, את לא חושבת?".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים