האימפריה הבריטית: ביקור במשרדי "ברברי"
שבעה מיליון חברים בפייסבוק, עובדים אופנתיים עם אובססיה לאייפד, ובוס אחד שהכל עובר דרכו. סיור במשרדי בית האופנה ברברי בלונדון בניסיון להבין מה עומד מאחורי ההצלחה של מותג העל
לסיבה הזו קוראים כריסטופר ביילי, האדם המשמעותי ביותר במותג בעשור האחרון, ומאז 2009 המנהל האמנותי של בית האופנה. ביילי בן ה-40 אחראי לכל המתרחש בחברה - מעיצוב הקולקציות, דרך עיצוב החנויות ובחירת הדוגמניות לקמפיינים (הוא הולך על בריטיות בלבד), ועד לבחירת הכיסאות לקפיטריה של העובדים. הכל מתבצע על פי החזון שלו. אם היה מוצא זמן לעצב את הסנדוויצ'ים של עובדיו באותה הקפיטריה, נראה שהיה עושה גם את זה.
אבל נראה שהשיטה של ביילי עובדת. לפני הגעתו לחברה לתפקיד המנהל הקריאטיבי, לפני עשור בדיוק, ברברי היה מותג במשבר שימי התהילה שלו מאחוריו. היום, בעקבות שיתוף הפעולה של ביילי עם המנכ"ל אנג'לה ארנדטס, מדובר במותג בעל מעמד על בעולם. כך, למשל, כאשר בית האופנה השיק את בניין המשרדים שלו במדיסון אבניו בניו יורק ב-28 במאי 2009, החליט ראש העיר, מייקל בלומברג, להכריז על אותו יום כעל "ברברי דיי". היסחפות? יכול להיות. אבל כמה מותגים אתם מכירים שיש להם יום משלהם?

משרדי ברברי הלונדוניים ממוקמים ב"הורספרי האוס" על גדות התמזה, במרחק הליכה קצרה מבנייני הפרלמנט הבריטי. ואכן, הביקור במקום דומה מאוד לביקור בבניין ממשלתי. השומרים בכניסה לבניין דורשים ממני תעודה מזהה לפני שהם מעניקים לי את תג הכניסה, שנבחר בקפדנות מתוך אינספור סוגי תגים: תג לעיתונאי, תג לקניין, תג לביקור של יום, תג לביקור של שבוע. אל תחלמו אפילו להיכנס לבניין עם מצלמות, אוכל או משקה - אתם תידרשו להיפטר מהם מיד. אף אחד כאן לא ייקח סיכון שפחית הקולה שלכם תישפך על מעיל ששווה כמה אלפי יורו, או לחלופין שתנציחו איזה דגם שטרם הושק על המסלול.

אם שאלתם את עצמכם מי עיצב את מטה ברברי, שאליו עברו כל עובדי החברה בעיר לפני שנתיים, התשובה ברורה מאליה - ביילי עצמו. בכניסה לבניין מתגלה תקרת זכוכית ענקית ומרהיבה, החולשת על כל שמונה הקומות. ביום שמשי התקרה מאפשרת לבניין להתמלא באור, ביום גשם רעש הטיפות מחריש אוזניים. כן, לביילי יש אובססיה גם למזג אוויר. קומת הכניסה מלאה במסכי פלזמה המקרינים נון סטופ את תצוגות המותג, כמו גם תמונות מאחורי הקלעים של הקמפיין האחרון.
מריה, אשת יחסי הציבור של החברה, מגיעה לפגוש אותי בקבלה. היא לובשת

ה"הורספרי האוס" משתרע על 15 אלף מ"ר שכוללים משרדים, עליית גג, סטודיו לצילום, שם מצלם מריו טסטינו האגדי את הקמפיינים של החברה, וארבעה חדרי תצוגה מרהיבים. זה המקום שאליו מגיעים קניינים מרחבי העולם לבחור את הפריטים שיימכרו בחנויות היוקרה בעונה הבאה, וכאן מתקיימות תצוגות האופנה והמסיבות הגרנדיוזיות של המותג.

אנו מגיעות לקומת המחשבים. בזמן תצוגת האופנה הדו שנתית של ברברי, החדר הזה הופך לחדר הבלוגרים, שם הם מעלים תמונות היישר מהמסלול. בברברי, כאמור, שמים דגש עצום על קידמה טכנולוגית. בקמפיין האחרון, למשל, ניתן לצפות באתר החברה בתלת מימד. בנוסף, החברה מאפשרת כיום לכל אחד להזמין פריטים מהקולקציות בחנות הדיגיטלית כבר בזמן התצוגה . ביילי אוהב לשמור על קשר לא רק עם הלקוחות שלו בטוויטר ובפייסבוק (הוא מוצא זמן לכתוב תגובות ופוסטים חדשים מדי שבוע) - הוא גם שומר על קשר עם עובדי המשרד הלונדוני. בכל יום שני מקבלים העובדים מייל מביילי, ובו קליפ או שיר שנתן לו השראה באותו שבוע.
ואם כבר מדברים עליו - איפה ביילי באמת? ובכן, בעודי ממתינה באחת הקומות נפתחה לפתע דלת המעלית, ושם הוא היה - לבוש בחליפה שחורה, ומלווה באנג"לה ארנדטס ובחבורת יפניים. איך הם נראו? ובכן, יפים ועשירים. הייתי שמחה להנציח את המפגש המקרי, אבל כאמור, בבניין של ברברי אסור לצלם. תצטרכו פשוט להאמין לי שראיתי בלייב את אחד הצמדים הכי חזקים של עולם האופנה נכון ל-2011 - אולי הכי חזק.