האימפריה הבריטית: ביקור במשרדי "ברברי"

שבעה מיליון חברים בפייסבוק, עובדים אופנתיים עם אובססיה לאייפד, ובוס אחד שהכל עובר דרכו. סיור במשרדי בית האופנה ברברי בלונדון בניסיון להבין מה עומד מאחורי ההצלחה של מותג העל

את
רוזה סינייסקי, לונדון | 4/9/2011 8:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הנה כמה עובדות שלא ידעתם על בית האופנה הבריטי ברברי: יש לו שבעה מיליון חברים בפייסבוק - יותר מלכל מותג אופנה אחר בעולם. תצוגות האופנה שלו מועברות בשידור ישיר ברשת ב-150 מדינות. בחברה מועסקים כ-40 אשפי מדיה חברתית, כולם מתחת לגיל 30, ביניהם גם מפתחי אפליקציות לאייפון, אייפד ואנדרואיד. ועובדה נוספת, הבולטת לעין מיד כשנכנסים למטה החברה הלונדוני: העובדים לא נפרדים מהאייפד שלהם לרגע - גם בזמן הפסקת הצהריים שלהם. האם האובססיה הזו לקידמה טכנולוגית היא הסיבה להצלחה האדירה של ברברי בעולם - הצלחה שנולדה בשלוש השנים האחרונות? כנראה שלא.

לסיבה הזו קוראים כריסטופר ביילי, האדם המשמעותי ביותר במותג בעשור האחרון, ומאז 2009 המנהל האמנותי של בית האופנה. ביילי בן ה-40 אחראי לכל המתרחש בחברה - מעיצוב הקולקציות, דרך עיצוב החנויות ובחירת הדוגמניות לקמפיינים (הוא הולך על בריטיות בלבד), ועד לבחירת הכיסאות לקפיטריה של העובדים. הכל מתבצע על פי החזון שלו. אם היה מוצא זמן לעצב את הסנדוויצ'ים של עובדיו באותה הקפיטריה, נראה שהיה עושה גם את זה.

אבל נראה שהשיטה של ביילי עובדת. לפני הגעתו לחברה לתפקיד המנהל הקריאטיבי, לפני עשור בדיוק, ברברי היה מותג במשבר שימי התהילה שלו מאחוריו. היום, בעקבות שיתוף הפעולה של ביילי עם המנכ"ל אנג'לה ארנדטס, מדובר במותג בעל מעמד על בעולם. כך, למשל, כאשר בית האופנה השיק את בניין המשרדים שלו במדיסון אבניו בניו יורק ב-28 במאי 2009, החליט ראש העיר, מייקל בלומברג, להכריז על אותו יום כעל "ברברי דיי". היסחפות? יכול להיות. אבל כמה מותגים אתם מכירים שיש להם יום משלהם?
גטי אימג'ס
מתוך תצוגת החורף של ברברי גטי אימג'ס

משרדי ברברי הלונדוניים ממוקמים ב"הורספרי האוס" על גדות התמזה, במרחק הליכה קצרה מבנייני הפרלמנט הבריטי. ואכן, הביקור במקום דומה מאוד לביקור בבניין ממשלתי. השומרים בכניסה לבניין דורשים ממני תעודה מזהה לפני שהם מעניקים לי את תג הכניסה, שנבחר בקפדנות מתוך אינספור סוגי תגים: תג לעיתונאי, תג לקניין, תג לביקור של יום, תג לביקור של שבוע. אל תחלמו אפילו להיכנס לבניין עם מצלמות, אוכל או משקה - אתם תידרשו להיפטר מהם מיד. אף אחד כאן לא ייקח סיכון שפחית הקולה שלכם תישפך על מעיל ששווה כמה אלפי יורו, או לחלופין שתנציחו איזה דגם שטרם הושק על המסלול.

אסור להכניס מצלמות. חדר הבלוגרים במשרדי ברברי
אסור להכניס מצלמות. חדר הבלוגרים במשרדי ברברי יח''צ
 
אם שאלתם את עצמכם מי עיצב את מטה ברברי, שאליו עברו כל עובדי החברה בעיר לפני שנתיים, התשובה ברורה מאליה - ביילי עצמו. בכניסה לבניין מתגלה תקרת זכוכית ענקית ומרהיבה, החולשת על כל שמונה הקומות. ביום שמשי התקרה מאפשרת לבניין להתמלא באור, ביום גשם רעש הטיפות מחריש אוזניים. כן, לביילי יש אובססיה גם למזג אוויר. קומת הכניסה מלאה במסכי פלזמה המקרינים נון סטופ את תצוגות המותג, כמו גם תמונות מאחורי הקלעים של הקמפיין האחרון.

מריה, אשת יחסי הציבור של החברה, מגיעה לפגוש אותי בקבלה. היא לובשת
ג'ינס, ז'קט עוד שחור עם עיטורי ברונזה ומגפונים - הכל של ברברי, כמובן. לאורך כל הסיור היא לא מפסיקה לדבר על ביילי - כמה הוא מוכשר וכמה הוא מגניב. שני המאפיינים האלה בולטים אצל כל העובדים בבניין: כולם ייצוגיים, יפים ואופנתיים (הנשים צועדות על עקבים שרבות מאיתנו לא היו מצליחות ללכת בהם עד המונית הקרובה); כולם משלבים בלוק שלהם לפחות פריט אחד של ברברי; וכולם מעריצים את ביילי. עובדי החברה נוהגים לדבר על ברברי כעל משפחה. המינוח הפופולרי ביותר בז'רגון של החברה הוא "דה ברברי פאמילי".

גטי אימג'ס
האדם המשמעותי ביותר במותג בעשור האחרון. כריסטופר ביילי גטי אימג'ס

ה"הורספרי האוס" משתרע על 15 אלף מ"ר שכוללים משרדים, עליית גג, סטודיו לצילום, שם מצלם מריו טסטינו האגדי את הקמפיינים של החברה, וארבעה חדרי תצוגה מרהיבים. זה המקום שאליו מגיעים קניינים מרחבי העולם לבחור את הפריטים שיימכרו בחנויות היוקרה בעונה הבאה, וכאן מתקיימות תצוגות האופנה והמסיבות הגרנדיוזיות של המותג.

הפעם: השראה אפריקאית. השואו רום של ברברי
הפעם: השראה אפריקאית. השואו רום של ברברי יח''צ
בשואו רום העצום הוצגה בפני הקולקציה של קיץ 2012, שתעלה למסלולים בעוד מספר שבועות, במהלך שבוע האופנה של לונדון. ההשראה של ביילי הפעם היא אפריקאית: מעילי הטרנץ' הקלאסיים מעוטרים ברקמה ידנית בצבעים עזים, חרוזים והדפסים אפריקאיים, ולצדם מככבות חצאיות שתי וערב מבדים דמויי קש.

אנו מגיעות לקומת המחשבים. בזמן תצוגת האופנה הדו שנתית של ברברי, החדר הזה הופך לחדר הבלוגרים, שם הם מעלים תמונות היישר מהמסלול. בברברי, כאמור, שמים דגש עצום על קידמה טכנולוגית. בקמפיין האחרון, למשל, ניתן לצפות באתר החברה בתלת מימד. בנוסף, החברה מאפשרת כיום לכל אחד להזמין פריטים מהקולקציות בחנות הדיגיטלית כבר בזמן התצוגה . ביילי אוהב לשמור על קשר לא רק עם הלקוחות שלו בטוויטר ובפייסבוק (הוא מוצא זמן לכתוב תגובות ופוסטים חדשים מדי שבוע) - הוא גם שומר על קשר עם עובדי המשרד הלונדוני. בכל יום שני מקבלים העובדים מייל מביילי, ובו קליפ או שיר שנתן לו השראה באותו שבוע.

ואם כבר מדברים עליו - איפה ביילי באמת? ובכן, בעודי ממתינה באחת הקומות נפתחה לפתע דלת המעלית, ושם הוא היה - לבוש בחליפה שחורה, ומלווה באנג"לה ארנדטס ובחבורת יפניים. איך הם נראו? ובכן, יפים ועשירים. הייתי שמחה להנציח את המפגש המקרי, אבל כאמור, בבניין של ברברי אסור לצלם. תצטרכו פשוט להאמין לי שראיתי בלייב את אחד הצמדים הכי חזקים של עולם האופנה נכון ל-2011 - אולי הכי חזק.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->