זה רק נראה ישן: מוזיאונים לרכבי אספנות

בתור מדינה שאחראית לייצורה של אחת מהמכוניות היותר בעייתיות שהתגלגלו אי פעם על הכביש, בישראל יש לא מעט מוזיאונים מרתקים לרכבי אספנות

nrg מעריב | 29/8/2011 15:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בישראל מוגדר רכב אספנות ככלי רכב שחלפו למעלה מ-30 שנה מאז ייצורו. כשרכב מגיע למעמד זה, הוא זוכה למספר הטבות המקלות על שימורו כפריט אספני. מנגד, ישנן גם הגבלות. לדוגמה, על רכב אספנות אסור לנוע בדרכים בין השעות 7:00-9:00 בבוקר בימי חול, שכן המושג "טרנטה, אבל לפניך", לא תמיד תופס בשעות הפקקים.

בישראל רשומים כיום אלפי כלי רכב בקטגוריית "רכב אספנות". חלקם מיובאים וחלקם השתמרו לאחר שימוש בישראל. בשנים האחרונות הולכת וגוברת ההתעניינות סביב רכבי האספנות, שהפכו לתחביב נפוץ בקרב רבים.  אז אם גם לכם מתחשק לראות מקרוב דגמים ייחודים, ברחבי ישראל מפוזרים מספר מוזיאונים שבהם ניתן לחזות בכלי רכב לאורך ההיסטוריה.
יחצ
מוזיאון רכב בפארק ראם יחצ
המוזיאון בפארק ראם: ישראל במכונית

מוזיאון זה מוקדש כולו למותג הצרפתי "רנו", אותו מייבאת לארץ חברת קרסו מוטורס. ייחודו בכך שהוא מציג את התפתחות המותג, לצד המסע בזמן שעברה מדינת ישראל. במוזיאון

ניתן להתרשם מ- 15 דגמים נוסטלגיים של הרכב, החל מקום המדינה לצד מאות פריטים מהעבר של קבוצת קרסו, כאשר חלל המוזיאון עוצב בדומה לרחוב תל אביבי בשנות ה-30.


המוזיאון בפארק ראם, א'-ה' 09:00-17:00. הכניסה חופשית.

יחצ
מוזיאון הרכב בחבל תפן יחצ
המוזיאון הרכב בתפן: קלאסיקות ושחזורים

מוזיאון הרכב שוכן בפארק תעשיות המדע של תפן בגליל. במוזיאון מוצגות כ-30 מכוניות קלאסיות מכל הזמנים - מתחילת המאה ה-20 ועד למכוניות שיוצרו בשנות ה-80. המכוניות נאספו מכל רחבי הארץ ושופצו בידי אנשי מקצוע. המכונית היקרה ביותר במוזיאון היא שחזור של מכונית מירוץ מתוצרת בוגאטי, שיוצרה על ידי מיקלוטי באיטליה. המוזיאון מציע פעילויות לילדים ומשחקים בנושא רכב והרצאות בנושא פיתוחים טכנולוגיים בענף. למוזיאון יש סניף נוסף ביישוב עומר שבנגב, ובו מוצגות 40 מכוניות נוספות.

מוזיאון תפן: א'-ה' 09:00-17:00, בשבת 10:00-17:00, מחיר הכניסה: 22 שקל.

יחצ
מוזיאון הרכב בקיבוץ אייל יחצ
מוזיאון הרכב בקיבוץ אייל:השיפוצניק

במבנה ישן בקיבוץ אייל שוכן מוזיאון הרכב על שם קרן סהר. במקום מוצג אוסף נדיר של מכוניות קלאסיות ששוחזרו באהבה תוך הקפדה רבה על מקוריות. את המוזיאון הקים אורי סהר, מתוך אהבה גדולה למכוניות הקלאסיות, וכבוגר טכניון בהנדסת מכונות, היה זה אך טבעי עבורו לקחת גושי חלודה עתיקים ולשפץ אותם תוך שמירה על מקוריות וייחודיות. מרבית כלי הרכב הינם בריטיים, החל מ"מוריס 8" ו"מוריס 10" משנות ה-30, MG-M נדירה (אחת מ-3,235 שיוצרו), יגואר משנת 1938, "מוריס מיינור" פתוחה ועוד. לכל מכונית סיפור ואופי משלה, וכולן סמל תקופה ומקור להשראה. אורי לא חוסך בפרטים ומשתף את המתעניינים בכל הפרטים העסיסיים אודות כל מכונית לרבות ההיסטוריה שלה, היסטוריית היצרן ותהליך השיפוץ והשחזור.

במוזיאון מכוניות משופצות, מכוניות בתהליך שיפוץ וכן מכוניות שנראות יותר כמו גושי פח חלודים, שיודעות שיומן עוד יגיע וידיו של אורי יחזירו אותן לחיים.
המוזיאון פתוח בכל יום שבת בין השעות 10:00-13:00, הכניסה ללא תשלום.

המוזיאון בגן התעשייה עומר: מודלים לחיקוי

במוזיאון, שנמצא מול היישוב עומר שבדרום, מוצג אוסףשל 32 מכוניות עתיקות הממחישות את התפתחות עולם הרכב במאה ה-20. בין כלי הרכב המוצגים ניתן למצוא את ה"פורדסון" שנת ייצור 1934, "אוסטין" מודל 1947, "ביואיק" שנת 1946 ועוד. הרעיון המונח ביסודו של המוזיאון הוא הסרת המחיצות בין עולם האמנות לבין עולם התעשייה וסביבת העבודה, וכן, פיתוח יחסי גומלין בין היצרני ליצירתי.

שעות הפעילות : א'-ה' 09:00 - 16:00, שבת וחג 10:00 - 17:00.


הכתבה באדיבות שבת OPEN- האתר של כל מה, מי ומו שפתוח בשבת.

חפשו גם את דף האוהדים  בפייסבוק.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בארץ''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/tourism/ordering_new_1/ -->