קינג דיוויד: על הצלם דיוויד סימס

יצירת האמנות בקמפיין אלכסנדר מקווין, האנדרוגיניות בקמפיין של זארה והקמפיין הקסום של קלואה. דיוויד סימס מצלם 16 קמפיינים לחורף, ועוד ידו נטויה

את
ויטה דול, ברלין | 15/8/2011 8:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קמפיין חורף 2011 של J+
קמפיין חורף 2011 של J+ יח''צ
צלם האופנה הבריטי דיוויד סימס, החל את הקריירה כעוזר צלם של רוברט ארדמן ונורמן ווטסון בלונדון, בגיל ‭.17‬ הצילומים האדיטוריאליים הראשונים שלו הופיעו במגזינים כמו The Face ו-i-D זמן קצר מאוד לאחר שהחל לצלם עצמאית, ב-1989. לאחר שהנפיק קטלוג נחשב עבור יוז'י יאממוטו חתם סימס ב‭1993-‬ על חוזה אקסקלוסיבי עם "הארפר'ז באזאר" האמריקאי, וצילם את הקמפיין הראשון שלו עבור "קלווין קליין ג'ינס".

בתחילת שנות התשעים היה סימס חלק מגל הצלמים הצעירים כמו קורין דיי ומריו סורנטי, שחוללו מהפכה. סימס, הגולש בעל הלוק המסוקס, מותג כילד הרע והמורד בשל הסגנון הקז'ואלי הלא מקובל שלו. אף שאינו מככב בתקשורת כמו הקולגה טרי ריצ'רדסון, סימס הוא אחד מצלמי האופנה המוערכים בעולם ונודע בוורסטיליות שלו. הוא נשוי למעצבת האופנה והעיתונאית לואלה ברטלי, והם מתגוררים בקורנוול ומגדלים את ילדיהם באווירה כפרית.

סימס חולש על אינספור לקוחות וקמפיינים כ‭,H&M-‬ ז'יל סנדר, ולנטינו, קלואה, זארה, בנטון, הבשמים של ברברי ועוד. עונת החורף הזו חזקה במיוחד עבורו. חוץ מכתבות האופנה המוצלחות, הספיק לצלם כבר 16 (!) קמפיינים שונים, ובכל אחד מהם ניתן לזהות את חותמו.
יח''צ
קמפיין חורף 2011 של זארה יח''צ

אלו הטובים שבהם: קמפיין הגברים לחורף של פראדה, שמציב בחזית את השחקן טובי מגווייר, נחשק כפי שמעולם לא היה, בוגר ואיכותי בחליפה, בעיקר בפריים בו הוא ישוב על רקע וילון אדום מוסט.

קמפיין ולנטינו, סתיו 2011
קמפיין ולנטינו, סתיו 2011 יח''צ

בקמפיין הראשי של זארה, סימס מצליח להוציא את האנדרוגיניות של סטלה טננט בצורה הכי מדויקת וסקסית. בפריים שבו היא עומדת וידיה בכיסים, מישירה מבט למצלמה בשיער פרוע, מתקבל מראה שכבות מינימליסטי ומודרני בו זמנית.

הקמפיין האפוקליפטי של בית אלכסנדר מקווין הוא יצירת אמנות שאפשר לתלות במוזיאון. בפריים אחד נראית ראקל צימרמן כאילו היא מתפוצצת ועולה באש בשמלה לבנה מלאת שכבות טול. באחר היא חנוטה בשמלה לבנה
קוטוריסטית, באווירת לימבו. באימג' שלישי בסדרה היא לבושה בשחור אפל, בלוקיישן נוסח השאול, ביום הדין. התמונות ממוסגרות במעין נייר דבק ישן בשוליהן, אלמנט שמצביע על שילוב של חדש וישן.

הקמפיין של J+‬ שיתוף הפעולה בין ז'יל סנדר ליוניקלו, מציג את אריזונה מיוז בפרונט אלכסוני, כששיערה מתנופף באלכסון כאילו הוא טס לעברנו. הצבעוניות, הניקיון ומיוז עצמה הם אלמנטים סופר מודרניים שמשרתים נהדר את המותג.

יח''צ
קמפיין חורף 2011 של אלכסנדר מקווין יח''צ

קמפיין חורף 2011 של ספורטמקס
קמפיין חורף 2011 של ספורטמקס יח''צ

קמפיין ולנטינו צולם במטושטש במתכוון, עם נפילות אור מיוחדות שחודרות אל הפנים והצוואר של הדוגמניות. הלוקיישן הוא מעין טירה אפלולית. זהו קמפיין אמנותי שמשדרג את הבית ומעניק לבגדים הנפלאים חיים משלהם. בקמפיין הבושם של הבית, "ולנטינה", פרייה בהה אריקסון מונצחת טופלס בשחור-לבן, נשענת על רהיט עתיק, מביטה למצלמה בחצי מבט וממש לא שמה זין.

קמפיין קלואה מתכתב עם ולנטינו בסהרוריותו. האיוונט: מסיבה שיקית ביער. התוצאה קסומה, ויהיה קשה לשכוח אותה. בקמפיין ל"ספורטמקס", הליין הצעיר מבית מקס מארה, סימס הלך על טכניקה גרפית שמזכירה את העבודות של "ווג" בימיו הטובים.

והאחרון הוא הקמפיין לליין הצעיר של אלכסנדר מקווין. סימס מציג אימג' מפוקסל של בחורון צעיר האוטם את אוזניו. זה פריים קלאסי של הצלם, שחוזר לימיו הפרועים בניינטיז, אך עדכני בה בעת. סימס, שתמיד מספק עומק ואווירה, גם בעבודות פשוטות לכאורה, מייצג את הדור של בני 40 פלוס מינוס, ששולט כיום ביד רמה בעולם האופנה. ובצדק.

יח''צ
קמפיין קלואה, סתיו 2011 יח''צ
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->