אוי מק: ההמבורגרים החדשים של מקדונלדס

"מקדונלדס" השיקו בקול תרועה רמה המבורגרים מנתחים איכותיים במשקל כבד. בפרסומות הם נראים טוב, במציאות הם דווקא די גרועים

יובל הימן | 10/8/2011 15:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ביני ובין אחד מחברי המערכת יש ויכוח ארוך ימים בנוגע לאוכל. שנינו מגיעים מאסכולות אכילה שונות. הוא אוהב ג'אנק בלאפה ובמחיר עממי ולי, לעומת זאת, חשובה האיכות. הוויכוח שלנו הגיע למחוזות האבסורד: בעוד אני מספר לו על מטעמים אקזוטיים במחירים מופקעים, הוא משבח את ההמבורגר של רמי לוי, מביא כדוגמה את מקורו המשובח של הבשר שהקציצה עשויה ממנו ומוסיף על זה נימוקים של פרשן כלכלי בדמות מחיר שווה לכל נפש. באחד מימות השבוע שעבר הפינג פונג הזה הגיע למקומות הזויים. כל אחד התבצר בעמדתו ולא היה מוכן לזוז ממנה.

בכל זאת, רצינו לאכול משהו יחד. באקט של פשרה, ובעקבות מסכת שידורי פרסומת מלווים בהמלצות חמות מאוד מטעם מובילת דעת קהל מתחום הקולינריה, שאינה מותירה לשומע אפשרות אחרת מלבד זינוק זריז לסניף, הלכנו יחד ל"מקדונלדס" הקרוב, כדי לבדוק את נפלאות הגסטרונומיה המהירה שהשיקה לאחרונה רשת הפאסט פוד בתרועה קולנית.

מי שמביט בצילומי ההמבורגרים החדשים לבית "מקדונלדס" – ביג ניו יורק וביג טקסס – לא יכול לא להתלהב. עבודת הצילום נהדרת, אבל כולנו אכלנו שם ואנחנו מכירים את ההבדל העצום בין מה שמבטיח צילום מופק כהלכה ובין האמת המדובללת בתוך נייר פרגמנט. לתומי חשבתי שבביג ניו יורק ובביג טקסס "מקדונלדס" ישנו כיוון, או לכל הפחות יתקרבו למה שעדשה איכותית ותוכנת פוטושופ חדשנית יכולות לעשות. רק לתומי כאמור: זה לא רק שהצילומים וההמבורגר לא תאומים, הם אפילו לא בני דודים מקרבה חמישית.

יובל הימן
במציאות הקציצה נראית כמו אמבה חומה. יובל הימן

הזמנו גם את ההמבורגר הטקסני וגם את הניו יורקי. כל אחד מהם עולה 49.90, עם צ'יפס ושתייה. ההמבורגרים עשויים מנתחי ריב ואנטריקוט במשקל 250 גרם, וכנראה אמורים לתחרות עם המבורגרים של מסעדות ורשתות. הם מגיעים ארוזים אחר כבוד בתוך מכלי קרטון מעוצבים, שחלילה לא תימעך הקונסטרוקציה המופלאה בדרך לשולחן או החוצה. ההבדל בין שני הכוכבים החדשים הוא בבצל - בביג טקסס יש בצל מטוגן ובקולגה יש פרוסות של בצל סגול חי.

פרסנו את האוכל והתחלנו לפשפש בין שני חלקי הלחמנייה. נעזוב את הרטבים השונים, הירקות והגבינה הכתומה שנראית כאילו יצאה ממחלבה של "תנובה" ברמת חובב, העיקר זה הקציצה. בצילומים היא שמנמנה, מגרה ועסיסית, מבריקה ממיצים וצלויה כהלכה. במציאות הקציצה נראית כמו אמבה חומה – אפורה ומנוקדת במקבצי חורים ממכשיר עינויים שנקרא מרכך בשר. עושה חשק, לא? חכו, עוד לא הגענו לטעם ולתופעות הלוואי.

באמצע הביג טקסס כמדומני שותפי לארוחה השמיע אנחת ייסורים קשה, תפס את הבטן ונשבע לי שהוא חש בחילה. מעברו השני של השולחן ניסיתי בכל כוחי להילחם במה שנראה כמו ניסיון להתחרות בסוליית הנעליים של רונלד מקדונלד. לא רק אנחנו סבלנו, גם הביג ניו יורק וגם הביג טקסס סבלו איתנו: סבלו משיממון, מחוסר חיוניות בסיסי, מכך שהורידו בשר טחון שלפי הפרסומים הוא איכותי וצריך להיות עסיסי, לשפל המדרגה.



קשה היה להאמין, אבל המראה של הקציצה - שאפשר לחשוד כי מישהו בעל מידת נעליים גדולה מאוד דרך עליה בטעות - היה החלק הטוב של הארוחה (לא כולל הצ'יפס המעולה של "מקדונלדס").

עם כל השינויים הבריאותיים שעוברת הרשת בשנים האחרונות, ועם כל ההשקעה הכספית העצומה בקמפיינים פרסומיים, אפשר היה לצפות כי חלק קטן מההשקעה ילך לטובת מוצר סביר. אני לא מבקש פלאים מרשת מזון מהיר, רק קצת יצירתיות.

בכל מקרה, למסעדות שמוכרות המבורגרים איכותיים אין מה לחשוש מאבדן הכנסה. ואם כבר אתם הולכים על המבורגר ב"מקדונלדס", תקנו את הקטנים יותר. ספק אם הטעם יהיה טוב יותר, אבל ככל שהמשקל נמוך יותר כך מצטמצם משך העינוי.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום מתכונים -

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''אוכל''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים