אוי מק: ההמבורגרים החדשים של מקדונלדס
"מקדונלדס" השיקו בקול תרועה רמה המבורגרים מנתחים איכותיים במשקל כבד. בפרסומות הם נראים טוב, במציאות הם דווקא די גרועים
בכל זאת, רצינו לאכול משהו יחד. באקט של פשרה, ובעקבות מסכת שידורי פרסומת מלווים בהמלצות חמות מאוד מטעם מובילת דעת קהל מתחום הקולינריה, שאינה מותירה לשומע אפשרות אחרת מלבד זינוק זריז לסניף, הלכנו יחד ל"מקדונלדס" הקרוב, כדי לבדוק את נפלאות הגסטרונומיה המהירה שהשיקה לאחרונה רשת הפאסט פוד בתרועה קולנית.
מי שמביט בצילומי ההמבורגרים החדשים לבית "מקדונלדס" – ביג ניו יורק וביג טקסס – לא יכול לא להתלהב. עבודת הצילום נהדרת, אבל כולנו אכלנו שם ואנחנו מכירים את ההבדל העצום בין מה שמבטיח צילום מופק כהלכה ובין האמת המדובללת בתוך נייר פרגמנט. לתומי חשבתי שבביג ניו יורק ובביג טקסס "מקדונלדס" ישנו כיוון, או לכל הפחות יתקרבו למה שעדשה איכותית ותוכנת פוטושופ חדשנית יכולות לעשות. רק לתומי כאמור: זה לא רק שהצילומים וההמבורגר לא תאומים, הם אפילו לא בני דודים מקרבה חמישית.

הזמנו גם את ההמבורגר הטקסני וגם את הניו יורקי. כל אחד מהם עולה 49.90, עם צ'יפס ושתייה. ההמבורגרים עשויים מנתחי ריב ואנטריקוט במשקל 250 גרם, וכנראה אמורים לתחרות עם המבורגרים של מסעדות ורשתות. הם מגיעים ארוזים אחר כבוד בתוך מכלי קרטון מעוצבים, שחלילה לא תימעך הקונסטרוקציה המופלאה בדרך לשולחן או החוצה. ההבדל בין שני הכוכבים החדשים הוא בבצל - בביג טקסס יש בצל מטוגן ובקולגה יש פרוסות של בצל סגול חי.
פרסנו את האוכל והתחלנו לפשפש בין שני חלקי הלחמנייה. נעזוב את הרטבים השונים, הירקות והגבינה הכתומה שנראית כאילו יצאה ממחלבה של "תנובה" ברמת חובב, העיקר זה הקציצה. בצילומים היא שמנמנה, מגרה ועסיסית, מבריקה ממיצים וצלויה כהלכה. במציאות הקציצה נראית כמו אמבה חומה – אפורה ומנוקדת במקבצי חורים ממכשיר עינויים שנקרא מרכך בשר. עושה חשק, לא? חכו, עוד לא הגענו לטעם ולתופעות הלוואי.
באמצע הביג טקסס כמדומני שותפי לארוחה השמיע אנחת ייסורים קשה, תפס את הבטן ונשבע לי שהוא חש בחילה. מעברו השני של השולחן ניסיתי בכל כוחי להילחם במה שנראה כמו ניסיון להתחרות בסוליית הנעליים של רונלד מקדונלד. לא רק אנחנו סבלנו, גם הביג ניו יורק וגם הביג טקסס סבלו איתנו: סבלו משיממון, מחוסר חיוניות בסיסי, מכך שהורידו בשר טחון שלפי הפרסומים הוא איכותי וצריך להיות עסיסי, לשפל המדרגה.
קשה היה להאמין, אבל המראה של הקציצה - שאפשר לחשוד כי מישהו בעל מידת נעליים גדולה מאוד דרך עליה בטעות - היה החלק הטוב של הארוחה (לא כולל הצ'יפס המעולה של "מקדונלדס").
עם כל השינויים הבריאותיים שעוברת הרשת בשנים האחרונות, ועם כל ההשקעה הכספית העצומה בקמפיינים פרסומיים, אפשר היה לצפות כי חלק קטן מההשקעה ילך לטובת מוצר סביר. אני לא מבקש פלאים מרשת מזון מהיר, רק קצת יצירתיות.
בכל מקרה, למסעדות שמוכרות המבורגרים איכותיים אין מה לחשוש מאבדן הכנסה. ואם כבר אתם הולכים על המבורגר ב"מקדונלדס", תקנו את הקטנים יותר. ספק אם הטעם יהיה טוב יותר, אבל ככל שהמשקל נמוך יותר כך מצטמצם משך העינוי.
