אין קץ לילדות: פעוטות משתלטות על המגזינים
כשמגזין "לאב" החליט להציג על השער שלו איט-גירלז, הוא רק לקח את הטרנד צעד אחד קדימה: גיל הדוגמניות הולך ויורד בצורה דרמטית והאמת, קצת מדאיגה. קחו למשל את ת'יילן בלונדו, רק בת 11 וכבר עם סטילטו של ג'ימי צ'ו ומבט פתייני בעיניים
-- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של סגנון
במגזין מצהירים בפה מלא על עידן הלוליטות - שחקניות-דוגמניות-ילדות. שלושתן מצולמות בסטיילינג ויקטוריאני עגמומי למדי שצילמו מרט ומרקוס. בצילום של מורץ נראית גם דמעה זולגת על לחייה.
הבחירה של LOVE אינה אקראית כמובן - אל פנינג בת ה-14 מככבת בקמפיין האחרון של מארק ג'ייקובס, במיו מיו בחרו כמוזה את סטנפילד בת ה-15.
אבל כעת נראה שגיל הדוגמניות יורד עוד שלב והפעם קיצוני יותר, עם ההכרזה של הבלוגוספירה על איט גירל חדשה, בת 11 בלבד.



הדבר החם הבא של עולם האופנה הוא ילדה שנולדה ב-2001, ועונה לשם הארוך ת'יילן-לנה רוז בלונדו.
בלונדו, שנולדה בחוף השנהב, מזכירה לא מעט את היופי האיקוני של בריז'יט בארדו, והיא מחזיקה בפורטפוליו שלא היה מבייש דוגמנית ותיקה, שכולל כבר שער ל-Vogue Enfanta.

לת'יילן יש נוכחות אונליין מסיבית, שכוללת אתר ועמוד מעריצים פעיל במיוחד בפייסבוק,סרטונים ביוטיוב שיצרו מעריצות שלה, ועמוד טאמבלר שמוקדש לה ומתעד את צילומי הדוגמנות שלה. מרבית הפקות האופנה שבהן היא מככבת מתעדות אותה בהתאם לילדה בגילה, אבל צילומים שלה בווג הצרפתי בינואר השנה (הגליון האחרון שערכה קארין רויטפלד, עם טום פורד בתפקיד עורך-אורח), עוררו סערה.

בהפקה, תחת הכותרת Cadeaux ("מתנות") תועדה ת'יילן עם נעלי סטילטו, שמלות ערב ואיפור כבד. מעוררת תהיות במיוחד התמונה בה היא מלטפת שפנפנים, וקשה שלא לחשוב על הקונוטציה שלשמה הובאו לשם.


גם אם במגזין LOVE מצביעים על טרנד נוכחי, קשה להתעלם מן העובדה שככל שיורד גיל הדוגמניות החדשות, מתעוררת יותר ויותר אי נוחות למראה הצילומים, ולא מעט סימני שאלה לגבי הגבול בין ילדות ונערות בעולם האופנה, ובעיקר מתעוררת בהקשר לטרנד השאלת לגבי יכולתה של ילדה בת 11 להיות מודעת למיניותה, ולהיות מונצחת ככזו.
קשה שלא להיזכר באותו הקשר גם בברוק שילדס. בשנת 1975, כשהייתה בת 10 צולמה שילדס על ידי גארי גרוס מאופרת ועירומה בחדר האמבטיה, עבור הוצאת "פלייבוי". אמה של שילדס נתנה את הסכמתה לתמונה, תמורת 450 דולר.
בהגיעה לגיל 17 תבעה שילדס את גרוס במטרה לאסור עליו על מכירת התמונות, בטענה שהן חודרות לפרטיותה ומביכות אותה. החוזה הדרקוני שעליו חתמה אמה של שילדס גרם לה להפסיד בתביעה, והנגטיב נשאר אצל גרוס. בית המשפט קבע שמותר לגרוס להמשיך ולפרסם את התמונות, למעט פרסומים פורנוגרפיים.
אותו צילום ממשיך לעורר סערות עד היום. לפני כשנתיים אותו צילום הוצג במוזיאון הטייט במסגרת עבודה של הצלם ריצ'רד פרינס. הצילום עורר את זעם המבקרים והאגודות להגנת הילד. בתחילה הוא הועבר הצילום הועבר לחדר נפרד ולבסוף אף הורד באופן זמני מהתערוכה, לאחר שבסקוטלנד יארד הזהירו כי הצילום עשוי להפר את החוקים נגד פרסום צילומי פורנוגרפיית ילדים.







נא להמתין לטעינת התגובות



