רוצה להיות מידה 38? תשלמי על התגית הנכונה

חוקרות אמריקאיות טוענות שמותגי אופנה יקרים שמים פתקי מידה קטנים יותר על העיצובים שלהם – כדי לגרום ללקוחות להרגיש טוב יותר עם עצמן

סופי טרבוש, USA TODAY | 29/6/2011 8:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
את עומדת מול ארון הבגדים שלך ומהססת. אם את כמו רוב הנשים, הארון שלך מלא במידות בגדים שיתאימו לך: הכל בגלל שמידה 38 במותג א' היא ממש לא מידה 38 במותג ב'.
 
תווית עם 38, גם אם את 42
תווית עם 38, גם אם את 42 עיבוד


- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של סגנון

הטרנד היום הוא לשים מספרים קטנים ככל האפשר על מידות גדולות – כלומר, לשים תג "38" גם על מכנס שהוא בעצם במידה 40. לפי טענת מומחים, מעצבי הבגדים מעדיפים להוסיף כמה סנטימטרים למידות המסורתיות. "המחיר עולה, המספר יורד", אומרת תמי קינלי, חוקרת בבית הספר למיתוג ואירוח באוניברסיטת צפון טקסס, שמכנה את התופעה "מידות גאווה".

למשל, שמלה במידה 42 ממותג זול, תזכה לתגית עם המספר "38" עליה אצל יצרן יוקרתי יותר. קינלי טוענת שקלווין קליין וראלף לורן נוטים להגדיל יותר מכולם, אך מוסרת שאין כיום אף מותג שממספר את המידות בצורה אמינה. "כל יצרן יכול לבחור באיזה מידות שהוא רוצה, ולהדביק על הבגד איזה מספר שהוא רוצה", היא אומרת. "הם מכוונים לצרכן המטרה שלהם. היתרון התחרותי של היצרנים נובע מאיך הצרכנית שלהם מרגישה כשהיא לובשת את הבגד".
getty images
עושה הרגשה טובה. תצוגת קלווין קליין getty images
כשאת מרגישה רזה, את מבזבזת יותר

 "אם את מודדת בגדים וזאת חוויה חיובית, תבזבזי עליהם יותר כסף", אומרת פרופ' ג'ואן קריסלר, מהמחלקה לפסיכולוגיה בקונטיקט קולג'. "אם אישה יודעת שהיא מידה 42, אבל נכנסת בקלות למידה 38, היא זוכה לחיזוק חיובי מאוד לאגו, אפילו אם היא יודעת שזה רק גימיק שנועד לגרום לה לקנות".

לפי משרד הבריאות האמריקאי, המידה הממוצעת היום של נשים בארצות הברית היא 44. לפי לוח המידות של קלווין קליין, זה אומר היקף חזה של 42 אינץ' (105 ס"מ), היקף מותן של 34 אינץ' (85 ס"מ) והיקף ירכיים של 44 אינץ' (112 ס"מ). בחנות העממית יותר, Kmart, המידות קצת שונות: מידה 44 לפי לוח המידות שלהם היא היקף חזה

של 40 אינץ', היקף מותן של 33 אינץ' והיקף ירכיים של 43 אינץ'.

גם לנתונים על השמנת יתר יש תפקיד בטבלת המידות. 34 אחוז מהמבוגרים האמריקאים סובלים מעודף משקל, ו-40 אחוז נוספים סובלים מעודף משקל קיצוני. ב-1960, רק 31 אחוז מהמבוגרים סבלו מעודף משקל, ורק 13 אחוז סבלו מעודף משקל קיצוני. בתגובה התפתחו מותגים שמציעים בגדים לנשים שעברו את מידה 42 בגאווה – והמותגים הרגילים מנסים להתאים את עצמם למתרחש. "הם מנסים לעורר מודעות לגבי דימוי הגוף ולגבי היכולת שלנו לקבל את מי שאנחנו", אומרת קינלי.

"ובכל זאת", אומרת קריסלר, "נשים רבות לא באמת מרוצות מהמספר שעל התגית".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->