הקוטג' ניצח את הפלאפל: נבחר כמוצר הכי ישראלי
הגבינה המפורסמת נבחרה כמוצר הכי ישראלי בסקר לציון "יום כחול-לבן" שיצויין היום בכנסת. הדגל: רק במקום השמיני
סקר מיוחד שיזמה התאחדות התעשיינים, ושיוצג היום בכנסת לרגל יום "כחול-לבן", מלמד כי המוצר הנחשב "הכי ישראלי" בעיני הציבור בארץ הוא גיבור מרד הצרכים של השבועות האחרונים.

הכי ישראלי שיש. קוטג'. הילה דפנה
למעלה מ-10 אחוזים מהנשאלים בסקר, שנערך על ידי מכון גיאו-קרטוגרפיה, בחרו בקוטג' בתור המוצר המזוהה ביותר עם ישראל. למקום השני, עם שיעור תמיכה של 8.9 אחוזים הגיע החומוס. הפלאפל, שעד לפני שנים אחדות עוד נחשב למאכל הלאומי של ישראל, הגיע בסקר רק למקום השלישי.
אחריו בדירוג, על פי הסדר, מופיעים המוצרים הבאים: במבה, מוצרי ים המלח, מוצרים ביטחוניים, שוקולד פרה, דגל ישראל, בגדי דלתא, ואת העשירייה הראשונה סוגרים שקדי מרק.
מהסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, עולה עוד כי 44.1 מגדירים את עצמם כמשפיעים על סביבתם לרכוש מוצרים תוצרת כחול-לבן.
עוד עולה מהסקר כי יאיר לפיד נתפס בעיני הציבור כמי שיכול לשמש כמקדם המכירות הישראלי הטוב ביותר למוצרים תוצרת הארץ, כשאחריו ברשימה: שלמה ארצי, זאב רווח, מיקי חיימוביץ' ושחר פאר.
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר: "תוצאות הסקר מצביעות בבירור כי הציבור הישראלי מכיר בחשיבות רכישת תוצרת כחול-לבן, ומפנים את ההשלכות החיוביות של קניית תוצרת מקומית על הכלכלה והתעסוקה בארץ".
עוד אמר: "בעוד שבעבר קניית מוצרי כחול-לבן נבעה בעיקר ממניעים ציוניים, כיום התעשייה הישראלית מסמלת בראש ובראשונה איכות של מוצרים מהרמה הגבוהה ביותר בעולם. היא תעשייה המייצרת בטכנולוגיות חדישות מהמתקדמות בעולם, התוצרים הישראליים הם איכותיים ועומדים בתווי תקן מהמחמירים ביותר, ומתחרים בהצלחה גדולה במוצרים דומים של ענקי התעשייה העולמית".
יום "כחול-לבן" יצוין היום בכנסת בשיתוף עם "מטה כחול לבן" - משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים בישראל. חברי הכנסת יתבקשו להצטרף לאמנת כחול-לבן המעודדת צריכת מוצרים ישראליים.

פלאפל. רק מקום שלישי.
צילום: נאור רהב
הכי ישראליים
1. קוטג'
2. חומוס
3. פלאפל
4. במבה
5. מוצרי ים המלח
6. מוצרים בטחוניים
7. שוקולד פרה
8. דגל ישראל
9. בגדי דלתא
10. שקדי מרק
