פוצ'י למתחילים: על הקאמבק של פוצ'י
מכוכבות הוליווד ועד אושיות פופ, מדוגמניות על ועד איט גירלז עשירות - איך קרה שכולן לובשות את העיצובים החושפניים של בית האופנה אמיליו פוצ'י? התשובה: הם משחררים את חיית הסקס הפנימית שבכל אשה. הכל על האובססיה החדשה ששוטפת את השטיחים האדומים

- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של סגנון
קחו לדוגמה את פסטיבל קאן האחרון, שהפך למעשה לתצוגת אופנה ענקית. ג'יין פונדה, האשה והאגדה, הפתיעה בהקרנת "היפהפייה הנרדמת" בשמלה לבנה של פוצ'י שהדגישה את גופה מעורר הקנאה. נעמי קמפבל פקדה את המסיבה של תכשיטי שופארד בשמלת אולטרה מיני שחורה ונוצצת של המותג. דוגמניות העל קרולינה קורקובה ואניה רוביק התרוצצו בין אירועי הפסטיבל בשמלות של בית האופנה, ואילו נערת החברה הגבוהה ואייקונית האופנה ג'וליה רסטון רויטפלד הגיעה לנשף הסיום של הפסטיבל בשמלה שחורה קלאסית הנסרכת על הרצפה של פוצ'י.
בערב הגאלה האחרון במוזיאון המטרופוליטן, ניצבה ביונסה מול המצלמות בשמלת מחוך שחורה ארוכה של פוצ'י עם עיטורי זהב, שהתפקעה באזור החזה ולא החמיאה לגזרתה הדשנה. ביונסה לא הסתפקה בזאת, ובקליפ האחרון ועתיר שמלות המעצבים שלה, (RunN The World (Girls, היא נראית לבושה בשתי שמלות של פוצ'י (שנראות עליה פיצוץ). ג'ניפר לופז כמובן הקפידה שלא להישאר בלתי מעודכנת, ולטקס הגראמי האחרון הגיעה בשמלת פאייטים של בית האופנה, שהייתה כה קצרה עד כי באותה מידה הייתה יכולה להגיע לשטיח האדום בתחתונים.
גם הזמרת והפאשניסטה סיארה מטורפת על פוצ'י, ולאותו טקס הגיעה בשמלה חושפנית של המותג בכחול בוהק, שחלקה העליון עוצב כקולר נוסח "אשת חיל". ויש עוד: גווינת פלטרו שיחקה אותה בבכורת הסרט "קאנטרי סטרונג" בהוליווד, בשמלה לבנה של פוצ'י שבחלקה הקדמי נראית סולידית וקלאסית, אך מאחור חושפת גב ואת החלק העליון של הישבן. הבחירה האמיצה מיקמה אותה שוב בעמדת הפאשניסטות המצטיינות. רשימת הסלבריטאיות חובבות פוצ'י היא אינסופית וכוללת בין היתר את פנלופה קרוז, בלייק לייבלי, האלי ברי, סלינה גומז, ג'יידה פינקט סמית, קריסטן סטיוארט, ליה מישל, קירה סדג'וויק ובעצם, מי לא?

שיא הטירוף לפוצ'י היה בדמותן של שתי שמלות מקולקציית הקיץ הנוכחי. הראשונה, באורך מיני ובצבע פודרה, מלאה בדיטיילים של פומפונים, מראות ואפליקציות, נלבשה ברוטציה על ידי שלוש גברות מכובדות. הראשונה הייתה סיארה, שלבשה אותה למסיבת גאלה של הגראמי במלון בוורלי הילטון; אחר כך לבשה אותה עורכת "ווג" יפן הבלתי נלאית אנה דלו רוסו, כשהגיעה עם דאנדאס למסיבה בפריז, ואילו קיילי מינוג לבשה אותה שמלה להקרנה בלונדון באפריל.

מינוג, מעריצה שרופה של המותג, אף לבשה לאחרונה שמלת מיני נוצצת של פוצ'י בכחול עמוק, חושפת גב, תוך שהיא מתעלמת באלגנטיות מהעובדה כי זו נלבשה כבר על ידי ריהאנה וג'וליה רסטון רויטפלד.
אותה ג'וליה, בתה של עורכת "ווג" פריז היוצאת קארין רויטפלד, ערכה השנה מסיבת יום הולדת יוקרתית בניו יורק לכבוד הגיעה לגיל 30. היא לבשה לאירוע שמלת אולטרה מיני אדומה, שעוצבה במיוחד עבורה על ידי דאנדאס. "ביקשתי מפיטר דאנדאס לעצב לי שמלה עבור יום ההולדת, והוא הסכים מיד", סיפרה ג'וליה לאתר סטייל.קום. "אמרתי שאני רוצה אותה באדום עם תחרה, ומאוד קצרה. בשאר אמרתי לו שיעשה מה שהוא רוצה". אגב , האם קארין הגיעה לאירוע בשמלה שחורה ארוכה, המכסה טפח וחושפת טפחיים, מקולקציית אביב 2011 של פוצ'י. נו, אם קארין וג'וליה רויטפלד משוגעות על העיצובים שלך, כנראה שעשית משהו נכון בחיים.
הטירוף סביב פוצ'י גדול יותר מזה שהתחולל
המוטו שלו הוא לתת טאץ' של רוקנרול שיש בו מעט סכנה וסקסיות, ולתת ללקוחה שלו לשחרר את חיית הסקס הפנימית החבויה בה. על האשה הנכונה זה ייראה מדהים. על האשה הלא נכונה, לא נעים לומר, יתקבל מראה של פרוצה. הנטייה של בית פוצ'י לכיוון הסקסיות הבוטה היא דבר חדש. לאורך רוב שנותיו היה בית האופנה האיטלקי הזה ידוע דווקא בהדפסים הגיאומטריים בגוני כחול, שהם כה מזוהים איתו עד כי הם הדבר הראשון שעולה בראש כשנאמרת המילה "פוצ'י".

אמיליו פוצ'י, מייסד בית האופנה, נולד ב-1914 כמרקיז דה ברסנטו, גדל במשפחה אריסטוקרטית, ואת מרבית חייו בילה בארמון פוצ'י בפירנצה - שם ממוקמת החברה עד היום. עד גיל 33 פוצ'י לא התעניין כלל בעיצוב. הוא עשה דוקטורט במדעי הפוליטיקה ושירת כטייס קרב בחיל האוויר האיטלקי במהלך מלחמת העולם השנייה. ב-1947, כששהה באתר סקי בשוויץ, הוא עיצב בגדי סקי חדשניים לחברה טובה, ואלו תועדו על ידי הצלמת המוערכת טוני פריסל עבור "הארפר'ז בזאר". מיד לאחר פרסום הכתבה, עורכת המגזין ביקשה מפוצ'י שיעצב בגדי סקי עבור כתבה שעסקה בבגדי חורף באירופה. הכתבה פורסמה בחורף 1948, ופוצ'י הפך לסנסציה.
מיד לאחר מכן פוצ'י הקים את בית האופנה שלו, באי קאפרי. המיקום היוקרתי התיישב היטב עם חיי היוקרה של המרקיז. הוא החל את דרכו בעיצוב בגדי ספורט, אבל מהר מאוד עבר לעיצוב פריטים נוספים, כמו צעיפי משי בצבעים בוהקים ובהדפסים בולטים, שהפכו כאמור לסימן ההיכר שלו, ושמלות משי. פוצ'י יצר לעצמו קליינטורה של נשות חברה נחשבות, וזכה להכרה עולמית. מספיק לציין כי סופיה לורן וג'קי קנדי לבשו את עיצוביו, ואילו מרילין מונרו נקברה בשמלה של פוצ'י.

לאחר מותו של אמיליו פוצ'י ב-1992 השתלטה על החברה בתו, לדומיה פוצ'י. בשנת 2000 היא מכרה 67 אחוזים ממניות החברה לתאגיד האופנה של ברנרד ארנו, LVHM. מיד לאחר מכן החל משחק כיסאות אימתני בין מעצבים נחשבים רבים על כס המעצב הראשי של הבית. בין השנים 2005-2002 שימש בתפקיד כריסטיאן לקרואה, ואחריו כיהן המעצב הבריטי מתיו וויליאמסון. באוקטובר 2008 מונה לתפקיד המעצב הראשי פיטר דאנדאס, והשאר היסטריה.
הדרך שעשה דאנדאס בעולם האופנה בהחלט הכשירה אותו לתפקידו הרם. הוא נולד באוסלו, נורבגיה, לפני מספר לא ידוע של שנים - כמי שמעוניין לשלב זרועות עם דוגמניות בכל רגע נתון, דאנדאס מקפיד להסתיר את גילו. הוא כבן 45. כשהיה בן 14, משפחתו עזבה את נורבגיה ועברה להתגורר באינדיאנה, ארצות-הברית. דאנדאס סיים לימודי אופנה באוניברסיטת "פארסונס" בניו יורק, וטען בראיון: "מספר השעות הבלתי נתפס שביליתי באיורים של דמויות פיתחו את האובססיה שלי לגוף הנשי. עד היום אני לא מתעייף מניסיונות להחמיא לגוף הנשי".
עם סיום לימודיו הוא עבר לפריז והחל את הקריירה שלו כאסיסטנט למעצב תלבושות עבור "קומדי פראנסז". ב-1998 הפך לעוזר העיצוב של ז'אן פול גוטייה, ובבית העיצוב שלו בילה שמונה שנים. בשנת 2000 עבר לעצב תחת המאסטר כריסטיאן לקרואה, אז התפתחה אצלו האהבה לצבעים והדפסים. כעבור שנתיים עבר מפריז לפירנצה, שם הפך למעצב ראשי בבית רוברטו קבאלי, תפקיד שבו כיהן שלוש שנים. ב-2005 דאנדאס ביצע לראשונה טיסת סולו, כשהפך לקריאייטיב דירקטור של בית עמנואל אונגרו. לאחר מכן עיצב עבור בית האופנה הצרפתי רבילון, המתמחה בפרוות.
במהלך שנותיו בתעשיית האופנה דאנדאס הצליח לסחוף אחריו קהל יעד של צעירות בעלות ממון, שהולכות אחריו באש ובמים. דאנדאס מכריז בגלוי כי מבחינתו קהל היעד של פוצ'י הוא נערות חברה יפות, עשירות ובעלות ייחוס משפחתי. למשל יוג'יני נירקוס, בת למשפחת אצולה ממוצא יווני, מעצבת תכשיטים ובעיקר נערת חברה, שדאנדאס מחשיב כמוזה הנוכחית שלו. השניים הגיעו ביחד לערב הגאלה המסיים של פסטיבל קאן, ונירקוס הייתה לבושה בשמלה שחורה ארוכה של פוצ'י, שבצדה שסע ענקי, כמובן.
מוזה נוספת של דאנדאס היא השחקנית ואייקון האופנה סיינה מילר, עליה אמר בראיון ל"הארפר'ז בזאר" הבריטי: "חוץ מזה שהיא נראית מדהים בבגדים שאני מעצב, יש לה אישיות שאני מעריץ והיא מלאת חיים. אני אוהב אנשים שמנסים הכל, רוצים לעשות הכל ובאמת חיים את חייהם".

נשים נוספות שמעניקות לדאנדאס השראה הן בנות זוג מיתולוגיות של כוכבי רוק: אניטה פלנברג, מריאן פייתפול, ביאנקה ג'אגר ואף פטי סמית. ובשורה התחתונה: בחורה סקסית שרוצה לרקוד ולבלות עוד ועוד, כמו במסיבה אחת בלתי נגמרת. כאשר נשאל בראיון למגזין "אינטרוויו" מיהי האשה של פוצ'י מבחינתו, ענה דאנדאס: "היא לא האשה של פוצ'י אלא נערת פוצ'י. משום שמדובר בבית אופנה ישן, הייתי חייב לעדכן את הלקוחה ואת קהל היעד. אני רוצה שאנשים יחשבו שזו נערה שיש לה ראש פתוח, מורדת, אוהבת רוקנרול ואנרגטית מאוד".
נראה כי ההשראה המרכזית שדאנדאס קיבל ממר אמיליו פוצ'י היא סגנון החיים הנהנתני. "בספר על בית פוצ'י שהוצאנו, מצאתי צילום ישן של אמיליו פוצ'י נהנה על שפת הים בחברתן של הרבה נשים", סיפר בראיון. "וככה בדיוק דמיינתי לעצמי את בית האופנה הזה". ודאנדאס אכן חי את חיי חוג הסילון. הוא מתגורר במקביל בפריז ובפירנצה, ולדבריו, "אני באמת מנסה קצת לחיות את החיים. פוצ'י היא חברה של לייף סטייל, ואתה חייב לייצג את הלייף סטייל הזה". הוא אוחז בלוק הגולש החתיכי עם טאץ' הרוק סטאר, ואין זה פלא שכל כך הרבה נשים נופלות לרגליו. יש כאן מקרה חדש של טום פורד בהתהוות. אבל כנראה שסוד ההצלחה של דאנדאס קשור יותר מכל דבר אחר בעובדה הפשוטה שנשים מרגישות נהדר בבגדיו, והוא מעצים אותן. ועם עובדות, כידוע, לא ניתן להתווכח.
עולם האופנה עושה לובינג בטירוף למר דאנדאס. כשהתעשייה עסקה לאחרונה בסוגיית היורש הראוי לג'ון גליאנו בבית דיור, גרסה אנה דלו רוסו שברור לה שדאנדאס יהיה הראוי ביותר, והיא לא הייתה היחידה. ואם יש דבר שבשלו דאנדאס בהחלט ראוי לכבוד, הוא העובדה שהוא מתעקש שלא להצדיע כל הזמן למאסטר אמיליו פוצ'י. "לעבוד עבור בית אופנה עתיק זו הזדמנות נהדרת, אבל גם אחריות מאוד גדולה", אמר. "על מנת להיות מעצב מצליח אתה חייב לכבד את מה שנמצא שם במקור, אבל כן לשחק עם זה ולמתוח את הגבולות". ודאנדאס בהחלט מותח את הגבולות. וטוב שכך.








נא להמתין לטעינת התגובות



