הצ'אנס של הטרנץ': מה קורה בתעשיית האופנה העולמית
אוליבייה תייסקנס מעצב להמונים ונחרד מהקרוקס, "אשתקד במרינבד" הדליק את קארל לגרפלד, קארן אן זכתה בתהילה ובקמפיין של "ברברי" והאמן מאוריציו אנזרי חוזר לרקום אופנה
ילדותו עברה עליו בבריסל. "אמי אהבה אופנה אבל לא יכלה להרשותה לעצמה. כנראה שזה פיתח אצלי את התשוקה ליצור אופנה, משום שתמיד הרגשתי שבגלל שהייתה לה משפחה גדולה, אמי הקריבה חלק מהנשיות שלה". על המעבר שביצע מהקוטור לאופנה נגישה, אמר: "יש לי חלק באישיות שהוא אדג'י ופאשן, אבל אני מעורב לחלוטין בחברה שמהותה היא להלביש אנשים לפי רצונם. זוהי דרך נוספת להסתכל על אופנת הרחוב. זה מרגש. בסופו של יום מעצב רוצה ליצור משהו שימושי, למספר רב של אנשים ככל שאפשר".
הוא חולם לעצב תלבושות לקולנוע. "כשאתה מעצב עבור סרט עתידני, אתה אוטומטית הופך לאופנתי משום שאתה יוצר משהו שלא קיים", הוא מסביר. "הנעליים היחידות שנראות כיום עתידניות הן קרוקס, אבל יהיה נורא אם ישתמשו בהן בסרט עתידני. צריך לעצב דברים שיישארו לנצח".


הבמאי הגאון יצר אווירה מוזרה, והתלבושות האקסטרווגנטיות עוצבו על ידי קוקו שאנל. זהו הסרט האהוב על מוצ'יה פראדה, ובעקבות הסרט התיעודי שנעשה עליו לפני שנה, ניסה קארל לגרפלד לפענח את המאסטרפיס, וערך לו מחווה
דוגמנית העבר אינס דה לה פרסאנז', 53, בהופעת אורח, נראתה כמו גיבורת הסרט. הנוצות שכיכבו בו הופיעו על שמלת מחשוף וי שלבשה סשה פיוורובה. טוני גארן יצאה בשמלה שעליה משורטטים גני מרינבד. השמלה של אבי לי קרשאו נראתה כווילון שקוף ומלא באבנטים ודקורציות, וסטלה טננט סגרה את התצוגה לבושה בתחרה שקופה ונוצות - המוטיב המרכזי בקולקציה. המוטיבים הללו מופיעים עכשיו בכל מסיבה נוצצת, ע"ע פסטיבל קאן האחרון. לגרפלד יודע מה הוא עושה.

ברברי מציגה העונה קמפיין מתחלף של זוגות, שמצולם בחוף ברייטון. בחודש יוני מככבת בו קארן אן, 27, סולנית להקת רמונה, יחד עם ג'וני פלין מלהקת סאסקס וויט. אן הצנומה ובעלת פני "אינגליש רוז" היא המנהיגה והזמרת של להקה הקרויה על שם שירו של בוב דילן "טו רמונה ואלס". הלהקה שלה, המנוהלת ומופקת על ידי הלהקה המיתולוגית טקסס, יוצרת מוזיקת אינדי פופ והספיקה לככב באוסף האקוסטי של ברברי ולהופיע באירועי החברה.
אן מתגוררת כעת בדירה צנועה בברייטון, עיר הולדתה, ויש לה בארון הרבה לייבלים נחשקים. "כמה מטורף זה ששיחקתי על חוף הים הזה כילדה, ועכשיו אני מצלמת קמפיין לברברי עם מריו טסטינו באותו מקום", היא אומרת למגזין "אל". ברייטון רחוקה שנות אור מעולם האופנה, אך יש בה סצינת מוזיקה בועטת. בגיל 17 אן נשרה מהתיכון על מנת להפוך לזמרת בלונדון, מה שנגמר בקריירה של ברמנית. היא שבה לברייטון בשנת 2009 עקב לחץ כלכלי, למזלה, כי בבר מקומי היא הכירה את הבנים שאיתם הקימה את להקתה ("צ'ארלי הגיטריסט נראה יפהפה, אז ביקשתי את הטלפון שלו ושאלתי אם הוא מנגן על איזשהו כלי"). החיבור המקצועי היה מיידי ואפקטיבי, וחוזה עם "קולומביה רקורדס" נחתם לפני סוף 2009.
מערכת היחסים של רמונה עם קיסר הטרנץ' כריסטופר ביילי, החלה לפני הקמפיין הנוכחי. ביילי שוחר הרוק נוהג לפקוד באדיקות ערבי להקות בחיפוש אחר הדבר הבא, שלעתים מככב בקמפיין (כמו שעשה עם טלי לנוקס, טרי פרי וקוקו סאמנר - בנותיהם של אנני לנוקס, בריאן פרי וסטינג). אן לא שוכחת לרגע את הצ'אנס הזה. "זה מצחיק", היא מהגגת. "את עוברת להתגורר בחזרה במקום הולדתך, מקימה להקה, ופתאום ברברי רוצים לעשות משהו. זה הרגע שאת חושבת שהחיים מוזרים ומצחיקים".


מהדורת יוני של "דייזד אנד קונפיוזד" קריאטיבית עד הסוף. על הצילומים האקספרסיביים של ריצ'ארד ברברידג' מופיעה רקמה שכביכול "משדרת" את הסאבטקסט, את מה שהדוגמנים החדשים והעולים שמופיעים בו יכלו לומר ולא אמרו. הסטייליסט המנצח הוא רובי ספנסר, ועל הרקמה חתום האמן האיטלקי המדובר מאוריציו אנזרי שמתגורר מאז גיל 16 בלונדון.
אסתטיקת הרקמה של אנזרי, 42, צדה בעבר את עינו של האספן הנודע צ'ארלס סאצ'י שצירפו לגלריה שבבעלותו. אנזרי נודע בעבודת הפורטרטים שלו. הוא אוסף תצלומים ישנים משווקים ברחבי העולם ורוקם עליהם בצורה פסיכדלית, וכך למעשה יוצר לדמויות הללו קורות חיים חדשות. הוא גם רוקם הסבר משלו לפסיכולוגיה של הדמות, ומה הייתה אומרת לו יכלה לדבר. ישנו ניגוד בין יושנן של התמונות לבין הצבעוניות והחדשנות שבטכניקה, שילוב בין עבר לעתיד.
אנזרי שיתף פעולה בעבר עם אלכסנדר מקווין ואיזבלה בלואו, בימים שבהם פיסל בכמויות עצומות של שיער. עוד נשמע עליו רבות, גם בהקשר אופנתי.
