בונה חופשית: איוונקה טרמפ בונה אימפרייה
איוונקה טראמפ, 29, לא מסתפקת בתארים של דוגמנית-מעצבת-סופרת, סלבריטי. עכשיו בתו של "הדונלד" מובילה את אימפריית הנדל"ן המשפחתית לצמיחה בינלאומית

הבת של האיש בעל התסרוקת המפורסמת ביותר בניו יורק הגיעה בשבוע שעבר אל האזור הטרופי הלוהט של פנמה סיטי כדי לחשוף את יוזמת המלונאות הבינלאומית של המשפחה - ה"טראמפ אושן קלאב". המבנה האימתני בצורת מפרש זכה לתואר המכובד של הבניין הגדול ביותר באמריקה הלטינית.
למרות שהוא אינו אמור להיפתח רשמית לפני חודש יולי, איוונקה, 29, הגיעה לפנמה סיטי יחד עם אחיה אריק ל"חגיגה" לכבוד הצלחת המכירות המוקדמות של הדירות בבניין ומסיבה לעידוד היזמים לעבור את חודשי הבנייה האחרונים.
"זה ירים את הרף עבור פנמה ולדעתי גם עבור דרום אמריקה כולה במונחי סטנדרטים של פאר" אומרת איוונקה. "אף אחד לא יוכל להעתיק את מה שעשינו כאן". עלותו של הבניין שגודלו 260 אלף קמ"ר וגובהו 70 קומות היא יותר מ-200 מיליון דולר ויש הערכות שמדברות על עלות של 400 מיליון דולר.
הסיכוי נמוך שמישהו אחר בענף העולמי המקרטע הזה יחשוב אפילו לשחזר את מה שארגון טראמפ מנסה לעשות בפנמה או בכל מקום אחר לצורך העניין. בנוסף לבניית שישה בתי מלון בארצות הברית מאז 2006, בטראמפ בונים גם חמישה בתי מלון ובניינים ברחבי העולם.
עוד פחות סביר להניח שמישהו ינסה לחקות את הרשימה ההולכת וגדלה של התחייבויות שאיוונקה לוקחת על עצמה. בנוסף לאחריות על ההתרחבות של אימפריית טראמפ בארצות הברית ובעולם מעצם תפקידה כסגנית נשיא לענייני פיתוח ורכישות איוונקה היא גם סופרת, דוגמנית, מעצבת נעליים, תיקים, ותכשיטים, שופטת בתכנית ריאליטי ("המתמחה" לסלבריטאים) אישיות תקשורתית פעילה באו"ם ועוד מעט גם אמא.
איוונקה הגיעה לפנמה סיטי מיד אחרי שנסעה להוואי כדי לחגוג את ההצלחה של מלון טראמפ בווייקיקי, המדווח על מכירות של 500 מיליון דולר מאז נפתח לפני שנה. "זה כבוד להיות מסוגלת לעשות כל כך הרבה ולעבוד על פרויקטים בסדר גודל כזה" היא אומרת. לדבריה, פרויקטי הנדל"ן של טראמפ "הם ברי קיימא, אבל גם גדולים מהחיים ואנשים מעריכים את החזון".

עם השלמתו הצפויה של ה"טראמפ אושן קלאב" בפנמה סיטי השם והחזון של טראמפ הופכים לבינלאומיים הרבה יותר ממה שהיה לפני שהילדים הצטרפו לאביהם בניהול העסק המשפחתי. "אחיי ואני היינו חלק גדול מהכוח המניע מאחורי הצמיחה הבינלאומית שלנו. אנחנו הצלחנו לקחת את מותג המלון (שדונלד טראמפ) יצר עבור נכס אחד בניו יורק ויצרנו מאחוריו ארגון ותשתית" אומרת איוונקה.
לאור ההצלחה המוקדמת של הפרויקט בפנמה שלפי הדיווחים 95 אחוז מהיחידות בו כבר נמכרו במכירה מוקדמת, הלהקה של טראמפ בוחנת את האפשרות להרחיב את עסקיהם עוד יותר דרומה באמריקה הלטינית. איוונקה ציינה כי היא בוחנת אתרים חדשים בקולומביה בברזיל ובצ'ילה. היא מכירה בזה שהפרסום של משפחתה עוזר לה לקדם את יוזמות הנדל"ן מעבר לים, אבל אומרת שגם להצלחה המוכחת של המשפחה לספק את הסחורה יש חלק בכך.
"זה צירוף
הפרסום גם יכול לעזור לכניסתו האפשרית של דונלד טראמפ אל תחום הפוליטיקה, שם אין לו ניסיון מוכח. הסקרים המוקדמים מראים כי "הדונלד" מפגר במעט אחרי נשיא ברק אובמה ורק הזמן יגיד אם טראמפ האב יזכה להשתמש במשפט המפורסם שלו, "אתה מפוטר", גם בפוליטיקה. "אני מקווה שהוא יתמודד, אני חושבת שהוא יהיה נהדר" אומרת איוונקה. "עצתי לו היא ללכת על זה".