ארקיע מוסיפה עוד יעדי לואו-קוסט: מוסקבה, קייב ורומא

המחיר: החל מ-99 דולר לכרטיס לא כולל מזוודה, אוכל והושבה. החברה עשויה להציע בעתיד טיסות גם לניו-יורק ולבנגקוק בכ-250 דולר לכל כיוון. בעל השליטה בארקיע, אבי נקש: "החברה מצאה את הנישה שלה, לואו-קוסט זה העתיד שלנו"

ענת שיחור-אהרונסון | 12/1/2011 9:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ארקיע בדרך להפוך לחברת לואו-קוסט: חמישה חודשים לאחר שהשיקה את הטיסות המוזלות לפריז ולאמסטרדם, השיקה אתמול חברת התעופה שלושה יעדי לואו-קוסט חדשים - מוסקבה, קייב ורומא.

בדומה לטיסות לפריז ולאמסטרדם מחירי הכרטיסים ליעדים הללו יתחילו ב-99 דולר עבור "כרטיס עירום", כלומר ללא תוספות מזוודה, אוכל והושבה, שעליהם גובה החברה מחירים נוספים.

בארקיע מקווים שבעוד שנה יושקו 5-3 יעדי לואוקוסט חדשים, ונראה כי המגמה שלה היא להפוך לחברת לואוקוסט באופן מלא. "ארקיע מצאה את הנישה שלה" אומר אבי נקש, בעל השליטה בחברה. "היא לא מתחרה בחברות גדולות במגרש שלה. התוכנית היא להתרחב גם ליעדים רחוקים כמו ניו-יורק ובנגקוק - זה העתיד שלנו".

בארקיע אף מדברים על טיסות טרנס-אטלנטיות במחירים שינועו סביב 500 דולר הלוך ושוב.
ארקיע פועלת בהתאם למגמה בעולם ולהצלחת טיסות הלואו-קוסט גם בחו"ל. אם בעבר הטיסות היו יקרות ומלונות ושירותי הקרקע היו זולים, כיום המצב הפוך והטיסות הופכות למקור הרווח העיקרי. "הבנו שהטיסות הן רק הדרך לעשות עסקים" אומר גדי טפר, מנכ"ל ארקיע. "זה השינוי שאנחנו מביאים לענף בארץ".
ארכיון מעריב
רומא בלילה. יימכרו 16 אלף מושבי לואו-קוסט לאיטליה. ארכיון מעריב
" אין כזה נתון בשום מקום"

גורמים רבים בענף התיירות והתעופה בישראל הביעו בעבר ספק בנוגע לניסיון לחנך את הנוסע הישראלי להזמין כרטיס שלושה חודשים מראש - אחד התנאים הנדרשים לזכייה במחיר זול. אבל בארקיע כבר מתגאים בהצלחה: "הצלחנו להגיע למצב שבו מחצית מהנוסעים הזמינו את כרטיסי הלואו-קוסט מעל חודשיים וחצי לפני מועד הטיסה, זאת לעומת המצב בטיסות רגילות שבו למעלה מ-50% מזמינים כרטיס שבועיים לפני טיסה" אומר טפר.

טפר מוסיף כי ארקיע אקספרס - מותג הלואו-קוסט של החברה - מכר לעונת החורף 40 אלף כרטיסי טיסה, והמטוסים ממריאים עם ממוצע של 90% תפוסה.  נתון נוסף שרושמת לטובתה החברה הוא שינוי הרגלי ההזמנה

של הישראלים: טפר טוען כי מכירות הלואו-קוסט באינטרנט עמדו על 60%. "זו הפעם הראשונה שרואים ישראלים רוכשים בכמויות כאלה באינטרנט. אין כזה נתון בשום תחום, במיוחד לא בתחומי התעופה והתיירות".

תופעה חדשה נוספת היא שנוסעי הלואו-קוסט נוהגים לרכוש פי 2 בדיוטיפרי שעל המטוס מאשר בטיסות רגילות. ייתכן שההסבר לכך פסיכולוגי, כפי שבערי קזינו כמו לאס וגאס האורחים משלמים מעט על המלון, מקבלים תחושה שחסכו על החדר - ואז מרשים לעצמם לבזבז את היתרה על הימורים.
בכל אופן, בארקיע מתכוונים לנצל זאת בהמשך ויתחילו למכור במטוס גם כרטיסים להופעות ומשחקי ספורט, השכרת רכב ועוד.

צילום: ליאור סורוקה
מרכז הקניות MBK בבנגקוק. בקרוב בהישג יד. צילום: ליאור סורוקה
40 אלף מושבים למוסקבה

בארקיע ממשיכים להתגאות בהצלחת מודל הלואו-קוסט ומציינים כי מחיר ממוצע לכרטיס לואו-קוסט שמכרה בעונת החורף עומד על 130 דולר לכיוון. דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של ארקיע, אומר כי המחיר הממוצע של כרטיס לפריז ולאמסטרדם נמוך בכ-30% ממחיר כרטיס דומה בשוק.

בתקופת האביב מתכוונת ארקיע להפעיל 3-2 טיסות שבועיות לכל אחד מהיעדים החדשים. במקביל יתוגברו הטיסות ליעדים הפעילים, ומדי שבוע יצאו שלוש טיסות לפריז ושלוש לאמסטרדם . בשנת 2011 תציע ארקיע בסך הכל כ-40 אלף מושבי לואו-קוסט למוסקבה ו-16 אלף מושבים לקייב ולרומא, זאת בנוסף ל-50 אלף מושבי לואו-קוסט לפריז ולאמסטרדם.

רוכשי כרטיסי האקספרס יוכלו לרכוש שירותים נוספים כגון העלאת מזוודה שמשקלה עד 20 קילו ב-17 דולר בהזמנה מוקדמת וב-30 דולר במעמד הצ'ק אין; או ארוחה חמה במחיר 8 דולר במעמד ההזמנה וב-12.90 דולר על המטוס. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/tourism/ordering_new_2/ -->