ד"ר לק: איך הפכו הלקים לאקססורי חיוני לא פחות מתיק

הקיץ השלימו הלקים את בריחתם מהמספרות הדחוסות ומהפרנץ‘ המשמים אל עבר הזוהר, הפינוקים והכסף הגדול. איך הם עשו את זה ומה זה עשה לנו?

פלורה צפובסקי | 30/9/2010 9:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מה אומרות עלייך הציפורניים שלך? התשובות ידועות לכול: ציפורניים מטופחות ומשוחות בלק אדום מצביעות על נשיות מתפרצת, פרנץ‘ מאופק ודאי מעיד על אישה עם רגליים על הקרקע, וציפורניים כסוסות ונטולות לק? שלא נדע.

הקיץ הצטרפה אל רשימה האקסיומות עוד נקודה חשובה למחשבה. האם את טרנדית? האם את יכולה לירות במהירות את שמו של הגוון האהוב שמפאר את קצות אצבעותייך? האם הוא מגדיר את האמת האופנתית שלך נכון להשבוע? בחירת הגוון הפכה לאלמנט מהותי בהופעה: כשהוא משאיר את הפרנץ‘ ואת קישוטי האבנים הרחק מאחור, הפך הלק לאקססורי חיוני לא פחות מתיק, שמלה או נעליים, ולשיגעון חובק עולם שהגיע לשיאו בקיץ האחרון.

בחברות הקוסמטיקה הגדולות שצמחו מתוך בתי קוטור, דוגמת "איב סאן לורן“ ו“שאנל,“ הלקים הם כבר מזמן חברי קבע בקולקציות האיפור המשתנות, ומהווים חלק מתצוגות האופנה. אך הפער בין התפקיד הצנוע שגילם הלק בשנות ה-90 לבין התפקיד שיש לו היום בשיח על טרנדים, סלבריטאים ומה שביניהם, עצום. איך הגענו למצב הזה? נא לאוורר את המדלל, אנחנו מתחילות:
  
צילום: יח''צ
מה הקטע עם הציפורניים של ריהנה? צילום: יח''צ
שכבת בסיס: רשתות ומכונים

זמינות ונגישות, גם באופנה, הם שלבים קריטיים במעבר מאנונימיות לפריט חובה. בשנתיים האחרונות התבסס המניקור בטריטוריה עצמאית, הרחק מהמספרה השכונתית, באדיבותן של רשתות קוויקי שהציפו את הקניונים ואת הרחובות המרכזיים, ובמקביל - באדיבות בוטיקים מפנקים שביקשו וקיבלו קצת יותר כסף, ובתמורה העניקו שעה ארוכה של אסקפיזם.

גם מותגים ישראלים כמו Ja-de התחילו להפליא בקשת גוונים רחבה, ובשילוב כיסאות המסאז‘ הנוחים, הפכו את חוויית המריחה לפיתוי רציני. Laka, הרשת הישראלית הראשונה שהתמקמה בקניונים, מונה כיום כשישה סניפים ברחבי הארץ. עכשיו נושפת בעורפה Hour Happy, שפתחה סניף ראשון בדיזנגוף סנטר ומתכננת לטפח בקרוב גם את נשות ירושלים וראשון לציון. הרשתות האלה, בתוספת סלונים פרטיים דוגמת "פוקסי,“ "פרנץ“‘ או "סופי“ בתל אביב, הפכו את הרגלי הטיפוח של נשות המרכז על פניהם, ואת ההתעסקות בגוון החם של הרגע לסעיף חשוב ברשימת המשימות השבועית.
  
הצבע: החברות הגדולות וחברות הלוויין. ספק אם מהפכת הלקים הייתה כה רועשת ותוססת אילו הגוונים שהובילו אותה לא היו כל כך בולטים. עם כל הכבוד לוורודים, האדומים והסגולים, מי שסידרו לציפורנינו חגיגה של אינדיבידואליזם היו דווקא משפחות חדשות של צבעים - אפורים ושחורים, כחולים וטורקיזים, ירוקים וכתומים. את החידוש הניעו חברות שבנו את עצמן מהלקים כלפי מעל .

על אף שחברות מחו"ל כמו "רבלון Orly," ו- Sally Hansen ומקומיות כמו Ja-de ו"שיק" נמצאות בשוק הישראלי כבר זמן מה ולא מפחדות לגוון, דווקא E sie , חברת פרימיום אמריקאית קטנה, הפכה את סטטוס הלקים בארץ לנחשק ויוקרתי. החברה, שהוקמה ב-1981 על ידי אסי ויינגרטן בניו יורק, נכנסה לישראל ב-2006 והשתלבה בנקודות מכירה וסלוני טיפוח - בדיוק בנקודת הפריסה שמאזנת בין

ביקוש לאקסקלוסיביות.

ובהתאם לתסריט הבדוק, שבו חברה גדולה ושמרנית רוכשת את מובילת דעת הקהל המרעננת, רכש תאגיד "לוריאל“ את אסי הקיץ. אסי, שהקפידה לרענן את הקולקציה מדי תקופה קצרה, סייעה למתג את הלקים כמוצר אופנתי שמתחלף מדי עונה, ואת התפיסה לפיה יש גוונים נכונים, תמונת מצב שונה בעליל מזאת המוכרת לנו מעידן עריצות הפרנץ.‘ החידוש המלבב ביותר היה, בלי ספק, שמות הגוונים המשעשעים, שלעיתים כל קשר ביניהם לבין הגוון מקרי בהחלט.

"אני מקבלת השראה ממסלולי התצוגות במילאנו, בלונדון ובניו יורק,“ מספרת ויינגרטן, שנראית כמו שילוב בין ברברה סטרייסנד למרתה סטיוארט. "לפעמים אני רואה נעל על המסלול ואומרת לעצמי - זהו זה! אני מביאה אותה לסטודיו ועורכת דגימות צבע.“

איך ממצבים את הלקים כחלק אינטגראלי מהזהות האופנתית של האישה?

"קודם כול, באמצעות התחלופה המהירה של הגוונים, שיוצאים כל 90 יום ומאפשרים לנשים ליצור הצהרות אופנה בלי לבזבז הרבה כסף. גם באמצעות תפיסת הרוח של התקופה - בעונת החורף   הנוכחית, למשל, בתצוגות האופנה הייתה תחושת עידון ו‘קוליות‘ מאופקת. גוני החורף יספרו, בהתאם לכך, סיפור של נשיות חזקה וקצת מסתורית - שחורים ואפורים עמוקים, עם הבזקי אדום.“

הפכתם לשם נרדף ללקים עם מעט מאוד קמפיינים.

"יש לנו הרבה מזל. סלבריטאים רבים אוהבים את הלקים שלנו ומספרים לעולם על אהבתם בלי דרישה לתשלום. במקביל, עושר הגוונים וקולקציות המהדורה המוגבלת מושכים תשומת לב.“

חברה נוספת שמובילה את חיזוי הטרנדים היא O.P.I , שהוקמה בארצות הברית ב-1981 לאישה שאחראית על בחירת הגוונים קוראים סוזי וייס-פישמן, וגם כאן הם מתהדרים בשמות מתוחכמים. בשלב זה מסתיים הדמיון בין O.P.I ל-Essie ומפנה את מקומו ליריבות מרה. מלבד גוונים יצירתיים, התחרות מתבטאת גם בשיתופי הפעולה ששתי החברות יוזמות עם גופי אמנות, תרבות ואופנה.

השנה חברה O.P.I לשני סרטים מצליחים - "אליס בארץ הפלאות“ של טים ברטון ו“שרק לנצח,“ הסרט המצויר שחתם את הסדרה - והוציאה מיני-קולקציות בגוונים תואמים, ביניהם Who the Shrek are you, שמחקה במדויק את גון עורה של המפלצת הירוקה. חברת הבת, O.P.I Nicole by , אימצה אל חיקה את הסדרה "אחת שיודעת“ ושלפה ארבעה גוונים בהשראת בלייר וסרינה.  Essie, מצידה, שיתפה פעולה עם המחזמר מברודוויי "משפחת אדמס,“ עם שלושה גוונים כהים ועמוקים במארז מקאברי מושקע, עם דמותה של מורטישה כפרזנטורית.

צילום: יחסי ציבור
אליס בארץ הפלאות. מיני-קולקציות בגוונים תואמים צילום: יחסי ציבור

עוד שלושה שמות שכדאי להכיר:

Color Club - חברה אמריקאית שנכנסה לישראל החודש. מתמחה בצבעי ניאון זרחניים ובלקים במרקם נצנצים. בקבוקוניה כבר תופסים מקום של כבוד במכונים המובילים וקורצים לפלח השוק הצעיר.

Deborah Lippman - "המניקוריסטית של הסלבריטאים,“ שאחראית בין היתר לציפורניה של ליידי גאגא על השער האחרון של וניטי פייר. בין הלקים של ליפמן, אותם אי אפשר להשיג עדיין בישראל, ליין פורץ דרך של לקים במרקם קשקשי דג וגוונים שנרקחו בשיתופי פעולה עם סלבריטאיות כמו הדוגמנית דרי המינגוויי והשחקנית שרה ג‘סיקה פרקר. 

China Glaze - חברה נוספת שטרם הגיעה למחוזותינו. מצטיינת בקשת רחבה של גוונים ומקדמת את עצמה באנרגטיות בבלוגים הייעודיים (ע“ע "המייבש") גם כאן הדגש הוא על לקים נוצצים במרקם עשיר, ועל גוונים חזקים ונועזים עם שמות פלרטטניים.   

הנצנצים: סלבריטאים

בתרחיש הקלאסי של הביצה והתרנגולת, קשה לנחש האם הקלוז-אפ על ציפורני הסלבריטאיות בצהובונים ליבה את הבאז סביב תעשיית הלקים, או שמא הופיע בשלב מאוחר יותר, כשנזקקנו להשראה. כך או כך, חמש הסלבריטאיות הבאות חולקות את הקרדיט על הקפצת הלקים לתודעה הציבורית:

סורי קרוז. שחור, כתום, אפור ופוקסיה
סורי קרוז. שחור, כתום, אפור ופוקסיה יח''צ
סורי קרוז - הילדה שנועלת עקבים ומורחת שפתון הפתיעה עם לק אדום לוהט כבר ב-2008, אך מאז נוטות ציפורניה הקטנות לכיוון פחות מסורתי. השנה לקחה חלק פעיל בהחדרת הגוונים הכחולים לעם, ונתפסה עם לק שחור, כתום, אפור ופוקסיה.

קייטי פרי - מי שלקחה את המושג "קונספטואלי“ אל מעבר לגבולות הטעם הטוב ובחזרה לא מזניחה גם את הציפורניים. פרי היא שגרירה מובילה של הטרנד החם של 2010, זה שהדביק, תרתי משמע, גם את ביונסה - מדבקות Minx צבעוניות שמכסות את כל הציפורן. ציפורניה כבר הספיקו לארח פרחים, משבצות, יהלומים, דמויות מצוירות ואפילו את דיוקנו של בן זוגה, השחקן ראסל ברנד.  

מישל אובמה - הספוט-לייט הנדיב ממנו נהנית הליידי הראשונה מתפרש גם על אצבעות רגליה וידיה, והממצאים רחוקים מלהיות קלאסיים - החיבה של גברת אובמה לכחולים וסגולים פסטליים תרמה הקיץ לפופולריות שלהם, שלא לדבר על הצבת המודל לחיקוי לנשים בגילה, שתקועות כבר נצח בשלב הבורדו.

לינדזי לוהן. ציפורני גרפיטי צבעוניות
לינדזי לוהן. ציפורני גרפיטי צבעוניות אי-פי
לינדזי לוהן - השחקנית הבעייתית הפכה את ציפורניה לחלון הצצה לנפשה. קודם הצבע השחור והכועס, לאחר מכן כל ציפורן בצבע אחר - סימן לסערת רגשות כמובן, והקיץ הסתמן שלב חדש. היד הענוגה שניגבה את הדמעות במשפט האחרון של לוהן הצטיינה בציפורני גרפיטי צבעוניות עם הכיתוב FU**ck על האצבע הסמלית. דיונים סוערים בתקשורת ומדריכים מצולמים ביוטיוב "כיצד תעשי זאת בעצמך“ לא איחרו להופיע.

ריהאנה - נכון שעייפנו משיבוצה של ריהאנה בראש פירמידת הפאשניסטות, אך כמות הטרנדים שהג‘מאייקנית העסיסית הפיצה השנה חסרת תקדים. ברוב חוכמתה, מרבה ריהאנה להצטלם כשידה מסדרת את התסרוקת, וכך זכינו להצצות על הצבעים האהובים עליה, שהפכו ללהיטים קיציים - ירוק-מנטה, ירוק-תפוח וצהוב.   

צילום: יח''צ
אחת שיודעת. ארבעה גוונים בהשראת בלייר וסרינה צילום: יח''צ
המייבש: הבלוגוספרה

אם הקימו לכבודך עשרות בלוגים - סימן שאתה לוהט. בשנתיים האחרונות תפח המרחב האינטרנטי מרוב בלוגים צבעוניים ומושקעים המוקדשים כולם לנושא הלקים. רוב הבלוגים מנוהלים במתכונת זהה, כשגוני לקים חדשים מודגמים על גבי ציפורניים לצד הבקבוקון המלא, חלקם מכילים דיסקליימר המודיע על כך שהלקים נשלחו לסיקור על ידי החברות המסחריות.

"אחת לחודש צץ עוד בלוג על לקים, והם כבר מזמן לא תחום קוסמטי נישתי,“ אומרת ורד Vanitigirl, סטודנטית שמנהלת מתחילת השנה את בלוג הלקים הציוני "מה בבקבוק," אותו היא מגדירה "תחביב שיצא משליטה.“ "אני חושבת שהבלוגים שינו את עולם הלקים - חברות גילו את הפוטנציאל הכלכלי שטמון בהם, מה גם שהחברות מנסות להתאים את עצמן לטעמי הבלוגריות ומנסות כל הזמן לחדש וליצור לקים פחות שמרניים.“

עוד שלושה בלוגים ששווה לנסות:

Scrangie.com - בלוג ותיק של מי שקוראת לעצמה laquerhead ועסוקה כבר חמש שנים בניסוי ודיווח על מיטב הלקים באדיבות ציפורניה המטופחות.

Laquerized.com - בלוג מקיף ודינמי השייך לאשת מחשבים מהולנד, המכיל בין היתר מדריכים, חדשות לקים ותמונות השראה.

Alllacqueredup.com - אתר חביב שמנוהל על ידי עקרת בית אמריקאית, שמשלב ביקורות על לקים בסיפורים מהחיים, חדשות משבוע האופנה בניו יורק ועוד הפתעות.
 
  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''טיפוח''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_2/ -->