40 זה ה-20 החדש? מגזינים נחשבים מקדשים שערים לבנות ה-40

גיליונות ספטמבר של המגזינים הנחשבים בעולם הקדישו את שעריהם לנשים שחצו את ה-40, רק חבל שמדובר בעניין קפיטליסטי טהור. וגם: שמלות מרהיבות וניווט חדש של פלאפון לשופינג בחו"ל

איתי יעקב | 26/8/2010 10:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מגזינים: 40 זה ה-20 החדש?

גיליונות ספטמבר מקדישים את שעריהם לנשים שחצו את ה-40.  תתפלאו, מדובר בעניין קפיטליסטי טהור.

"מחפשים את דברה ווינגר," סרטה התיעודי של השחקנית רוזנה ארקט משנת 2002 ביקר את היחס של הוליווד לשחקניות שחצו את שנות ה-40 ואת הדרתן ממסכי הבד והאולפנים הגדולים. אם להסתמך על המתחולל על שערי גיליונות ספטמבר של המגזינים הנחשבים השנה, נראה שהתעשייה שינתה את פניה. גיליונות ספטמבר הם הבולטים, הגדולים והחשובים ביותר בשנה, ולרוב מכתיבים את הלך הרוח ואת האג’נדה של המגזינים לעונה הקרובה. מפתיע כי בתעשייה המקדשת נעורים ומבנה גוף בלתי אפשרי מככבות על שערי גיליונות ספטמבר

במהדורות האמריקאיות ארבע שחקניות הוליוודיות שחצו את ה-40: ג’וליה רוברטס בת ה-42 על שער "אל",  ג’ניפר לופז בת ה-41  על השער של "גלאמור", ג’ניפר אניסטון בת ה-41 מחייכת משער הכרומו של ה"הארפר’ס בזאר" והאלי ברי בת ה-44 מציצה משער ה"ווג",  הפרוס על פני 726 עמודים.

אפשר לראות במגמה זו הכרה בנשיות חזקה או בשלה, אבל מתחת למעטה זה מסתתרת חשיבה קפיטליסטית גרידא: נשים בנות 40 ומעלה מחוזרות כיום על ידי המפרסמים הגדולים, כיוון שהן אוחזות בעבודה קבועה ותקציב (כמעט) בלתי מוגבל לקניות ניתוחים פלסטיים וקוסמטיקה יקרה. ושאף אחד לא ישכנע אתכן ש-40 הוא ה-20 החדש.  

האלי בארי על הווג, ג'ניפר לופז על הגלאמור וג'ניפר אניסטון על שער ההארפר'ס בזאר
צניעות: חיג'אבים אופנתיים

בשבוע שעבר הפסידה נבחרת הכדורגל לנשים באיראן 4-2 לנבחרת טורקיה, כחלק ממשחקי
הידידות של פיפ"א. לאחר חילוקי דעות ארוכים בין ארגון הגג לכדורגל ובין המדינה האיסלאמית חזרו הנשים האיראניות לשחק, הפעם בלבוש ספורטיבי מסורתי, המורכב מחיג'אב המוצמד לראש וטוניקת לייקרה צמודה. מקור ההחלטה על התלבושת המסורתית באפריל האחרון, לאחר שפיפ“א ביטלה את השתתפותה של נבחרת הנערות של איראן בטורניר כדורגל בסינגפור בשל "לבוש המסכן את השחקניות". אחרי הביטול ההוא התקבל הפתרון הנוכחי והוסכם על השחקניות ועל המדינה שבה יתקיים המשחק.

הניסיון לשמור על פעילות ספורטיבית לצד דקדוקי הצניעות מטופל בשנים האחרונות על ידי לא מעט מעצבי אופנה ותיאורטיקנים - משני צדי המפה הדתית. כבר בשנת 2004 , במהלך השערורייה שהתחוללה בצרפת סביב סוגיית החיג'אב - כיסוי הראש המוסלמי - במוסדות לימודים, עיצבה ההולנדית סינדי ון דן ברמן ארבעה כיסויי ראש ספורטיביים שמיועדים למשחק טניס. ון דן ברמן, בוגרת האקדמיה לעיצוב באיינדהובן שבהולנד, סיפרה שהפרויקט יצא נגד החלטת הרשויות בהולנד לאסור חבישת חיג'אב בשיעורי התעמלות בתיכונים הציבוריים.

ארבעת הדגמים הספורטיביים בעיצובה - "טניס," "סקייט," "ארוביקס" ו"אאוטדור" - מותאמים לנערות מוסלמיות ונחבשים על הראש ככובע נצמד עם גומי. שנתיים לאחר מכן דיווח ה"ניו יורק טיימס" על עיצובים חדשים של "נייקי," נותנת החסות לקבוצת הכדורגל של נערות בקניה. החברה עיצבה טוניקה עשויה לייקרה המחוברת לראש, המבטיחה כי אף שערה לא תיחשף מראשן של הבנות ושומרת אותן צנועות וחסודות. הפנייה של חברות אופנה לקהל ייעודי מוסלמי אינה חדשה ונובעת בעיקר משיקולים כלכליים ותדמיתיים במגזר הציבורי העולמי. וכך, בלי להיכנס לשאלות מהותיות על כפייה דתית, טוב יהיה אם מותגי אופנה וספורט ימשיכו לפנות לקהלים חדשים, שלא מוכנים להתיישר על פי הקו האחיד שמציעה התעשייה. אינשאללה.  

צילום: יח''צ
אופנתי ומספיק צנוע צילום: יח''צ
קולקציה: השמלות של מרדכי אברהם

 קריירת המלצרות שכפה על עצמו המעצב מרדכי אברהם, 33, נגדעה בעקבות שבר ביד שהשבית אותו לחודשיים. כשישב בבית חזר לעצב, ובימים אלה הוא משיק קולקציית שמלות ערב וכלה שכוללת שמונה דגמים. מאז סיים את לימודיו ב“שנקר“ ב-2004 הספיק אברהם לעבור כסטאז‘ר בבית האופנה הצרפתי לנוון ולעבוד במותגים המקומיים הוניגמן, TNT, טאג וומן ודלתא, שם היה אחראי על פיתוח קו ההלבשה התחתונה של המותג קלווין קליין. את אהבתו לעבודת יד הוא זנח לטובת שירות לקוחות, והתמקד בשאלה הרת הגורל: מהו הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול. "הבנתי שאני רוצה לחזור לעבוד על הוט קוטור ופריטים יחידניים,“ הוא מספר, "אבל אני לא מגביל את עצמי.“ שמלות הערב בעיצובו עשויות פריטי וינטג‘ ישנים, חלקם פורקו ונתפרו מחדש, כמו שמלת פאייטים בדוגמאות פרחים שהייתה בעברה שמלת וינטג‘ משנות ה-40 או שמלת משי שיפון לבנה שאליה חובר צווארון תחרה רקום משנת 1900.  אוסף הבדים, סרטי התחרה וכפתורי הווינטג‘ שאסף בשיטוטיו הרבים בעולם מעניקים לו חופש בחירה, ממנו ייצאו מורווחות לקוחות עם ראש פתוח ורצון לגוון.

 מחירי השכרה: 14-5,000 אלף שקל. פרטים נוספים בטל 050-2500170 או באתר

צילום: יח''צ
שמלה של מרדכי אברהם צילום: יח''צ
טיפ טכנולוגי: ניווט לשופינג

מי שביקר בחנות אברקרומבי אנד פיץ’ בלונדון, המסתתרת בסמטה קטנה לא הרחק מרחוב אוקספורד, ודאי זוכר כי איתור החנות ללא מפה או עזרה מזרים אדיבים עלול להיות חוויה מתסכלת. בימים אלו משיקה רשת פלאפון מערכת ניווט מתקדמת, שבמסגרתה אתם מוזמנים להקליק את שם חנות המותג שאתם מחפשים ולנווט אליו ישירות בשפה העברית, כולל מידע נוסף, כגון מיקומה המדויק של החנות והמרחק ממנה. הדרך לשופינג הפכה בן רגע לנוחה יותר.

שעונים: אלסי

חברת אלסי משיקה בימים אלה קו שעונים חדש בשיתוף עם ויל אלסופ הבריטי ופדריקו גרציני האיטלקי - אדריכלים מודרניסטיים ומעוררי מחלוקת. אף שהשעונים מזכירים במראם את שיתוף הפעולה הקודם של המותג עם המעצב המגלומן קארים ראשיד, הם מצטיינים בעיצוב תלת מימדי וא-סימטרי.

895 שקל. להשיג בחנויות השעונים

צילום: יח''צ
השעונים של אלסי צילום: יח''צ
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->