איזה טיפוס: איזה חוג מתאים לילד שלך?

ילד מופנם, על קוצים או אובססיבי בענייני ניקיון. זה הזמן לבחור עבור הילדים חוגים לשנה הקרובה. רננה צימבליסטה מחלקת את הילדים לטיפוסים ומתאימה לכל אחד מהם את החוג המתאים

ליטל רוזנשטיין | 25/8/2010 10:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אף שנותרו רגעים אחרונים של חופש, בהם צריך לחפש אחר אטרקציות שיבדרו את הילדים עד תחילת הלימודים, זה בהחלט הזמן המתאים לתכנן את הפעילויות והחוגים לקראת השנה החדשה שבפתח. היצע החוגים עבור ילדים בגיל הרך מגוון כל כך שההורים צריכים רק לבדוק ולמצוא את הפעילויות שיהיו מקור ללמידה ולהעשרה, וכמובן גם להנאה לילדיהם.

"ברוב המקרים מצליחים הורים לזהות משהו ייחודי המאפיין את ילדם," אומרת רננה צימבליסטה, מנחת הורים ברשת דיאדה.  "ילד אחד קשוב מאוד למוזיקה ובולט בחוש הקצב שלו, ילד שני עסוק בחקר חרקים וכל ג'וק מת הופך אצלו למקור לשאלות רבות. אחרים נהנים בעיקר ממשחקי ספורט. בדרך כלל מנסים להתאים את החוג על פי העדפותיו ונטיותיו הטבעיות של הילד".

לדבריה, בהחלט יש מקום לתמוך ולחזק אצל הילדים את התחומים הבולטים אצלם באופן טבעי.

בכל זאת, עבור ילדים הנתקלים בקשיים או נרתעים מדברים מסוימים ממליצה צימבליסטה על היכרות דרך חוגים שלכאורה אינם תואמים את התנהלותם הטבעית. היא מאפיינת את הטיפוסים השונים ומציעה פעילויות רלוונטיות שיכולות לפתוח עבור הילד היכרות חדשה עם עצמו וגילוי דברים שלא היה מודע אליהם קודם. המטרה היא לעזור לילד לחזק את הדימוי העצמי, את האמונה בעצמו ואת הפוטנציאל הטמון בו, וליצור עבורו הזדמנות להכיר יכולות הקיימות בו.

הדוגמאות האלה מזמינות אתכם, ההורים, להציע לילדכם תחומי עניין, שבעזרתם יגלו את יכולותיהם החבויות ויעלו אותן על פני השטח. בכל מקרה, חשוב לזכור: תפקיד ההורים הוא ליצור לילדים הזדמנויות להתנסות בדברים חדשים ולגרות אותם, אך בשום אופן לא מומלץ להכריח את הילד להשתתף בחוגים אם אינו מעוניין בכך. אפשר להמתין לשלב שבו הילד ירגיש בשל להתנסות בחוויות חדשות, ולאפשר לו להתקדם בקצב המתאים לו. עד אז, גם גן השעשועים השכונתי   יכול בוודאי להיות מקום בילוי אלטרנטיבי נפלא.
צילום: גטי אימג'ס
ג'ודו, קראטה או בלט? צילום: גטי אימג'ס

הילד הנקי:

האיסטניסט הקטן, שכל לכלוך על גופו או על בגדיו מפריע לו. ילד שחושש ממגע עם חומרים שונים, שנמנע מהליכה על חול או על דשא כשהוא יחף, שלא חושב על אפשרות להתלכלך בבוץ או במים, שמוטרד מצבע שניתז על ידיו או על בגדיו ושנמנע ממגע עם פלסטלינה, צבעי ידיים או בצק רך ונוזלי.

חשוב שנעניק לאותם ילדים את החופש להרגיש בחופש. הזמינו אותו לגעת בחומרים שונים ולהתלכלך, דרך חוגי אמנות ויצירה למיניהם, שבהם יוכלו לגלות מגוון של חומרים ומרקמים. חימר, דבק, גבס, חוטים, צבעי ידיים וגואש ומים, עפרונות, גירים וגם בוץ יעשו לילד טוב.
  
הילד הביישן:

הוא זקוק לזמן חימום ארוך יחסית במפגש עם ילדים חדשים או עם מבוגרים לא מוכרים. זהו ילד שאינו מרגיש בטוח וחופשי להצטרף מיד לקבוצה, שיסרב להצטרף לחוג מתוך חשש חברתי או מתוך צורך בביטחון הורי לאורך זמן רב יותר. ילדים ירגישו בנוח להצטרף בתחילה לחוג שאחד מהוריו משתתף בו גם הוא.

חוגים רבים מעניקים פעילות משותפת רבת למידה והנאה בין הורה לילד ובתוך הקבוצה הגדולה. לדוגמה, חוגי יוגה להורים וילדים, חוגי תנועה, ריקוד, טרום קפוארה וקפוארה מעניקים אפשרות ללמידה קבוצתית והנאה מחוויה משותפת בין הורה לילד.

הילד שמעסיק את עצמו:

ישנם ילדים רבים שיודעים ליהנות לאורך זמן לבד עם עצמם. אלה ילדים בעלי דמיון מפותח מאוד, יצירתיות רבה וסקרנות פנימית. הורים לרוב נהנים, ובצדק, לראות איך ילדם מצליח לעניין את עצמו לאורך זמן רב. חשוב לאפשר לאותם ילדים הזדמנות לשתף אחרים בעולמם הפרטי וללמוד להתעניין בעולמם של ילדים נוספים. לכן חוגים רבים מאפשרים, בנוסף לתכנים הנרכשים, גם פיתוח של יכולת לשתף פעולה.

דיאלוג עם ילדים ועשייה של משימות משותפות יכולים להיות הזדמנות מצוינת עבור אותם ילדים לגלות כיצד הם משתלבים בתוך "קבוצת השווים." חוגים כמו תנועה יצירתית, קרקס, מיני טניס וקפוארה יאפשרו מצד אחד להבליט את הייחודיות של הילד, ועם זאת ללמד אותו על עשייה קבוצתית
  
הילד עם הפחדים:

הוא פוחד מבעלי חיים או מחרקים   ונמנע מליצור מגע או קשר עם חיות מחמד. המצב אינו מחייב תמיד לאמץ בעל חיים לחיק המשפחה. חוגי טבע, שמציעים מפגש עם בעלי החיים שונים, יכולים לעשות את העבודה. המגע, הקרבה וההנאה מההיענות של החיות לטיפול שהם מקבלים מהווים קרקע פורייה ליצירת קשר בין הילד ובין בעלי החיים.
  
הילד שאינו יושב בשקט:

אלה הילדים המלאים באנרגיה. הם סקרנים, בודקים הכל, חוקרים, מפרקים, עסוקים בתזוזה מתמדת ובמעברים מהירים בין דבר לדבר.

ילדים אלה יכולים לקבל תועלת מהאפשרות להיפגש עם השקט, הרוגע והעשייה המתקיימת בתהליך אטי ללא תוצאות מיידיות כמו שיש בחוגי יוגה.

גם חוגי החקר למיניהם, כגון חוקרי טבע וחוקרי ים, עשויים להועיל. אפשרות נוספת היא חוג מוזיקה, הכולל אימון בכלי נגינה שונים ובנגינה משותפת, שדורשת הקשבה לאחרים ולעצמם. גם שאר חוגי היצירה, הדורשים עבודה לאורך זמן עם חומר מסויים בווריאציות שונות, מומלצים במקרה הזה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים