עצור, פירמידה: פירמידות במקום שוטרי תנועה בהודו

הכאוס בכבישי הודו שלח את המשטרה המקומית להגות פיתרון מקורי: דגמי פירמידות יוצבו בצמתים, מתוך כוונה להגביר ההרמוניה על האספלט ולצמצם את מספר את תאונות הדרכים

רועי אור | 27/7/2010 14:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פירמידות קיבלו כבר מזמן קרדיט על הכוחות המיסטיים הנצורים בהן, לפחות מצד חברים רבים בעולם הניו-אייג'. עכשיו משטרת הודו מתכוונת לבחון את השפעתן על ההרמוניה בכבישים ואת יכולתן להפחית את תאונות הדרכים. כדי לעשות זאת היא מתכננת להציב בעיר נגפור, הממוקמת כ-800 ק"מ מערבית למומבאיי, דגמי פירמידות בגובה 30 ס"מ.

מי שמכיר את כבישי הודו העמוסים והרעשניים עשוי למצוא שהרעיון לא כזה מופרך. בערים רבות ברחבי תת היבשת נדמה שאין ממש חוקי תנועה, לפחות לא במובן שאנחנו מכירים אותם. מדובר יותר במעין זרימה אינטואיטיבית שנעזרת בכלי מרכזי אחד באופן אינטנסיבי - הצופר. פעמים רבות הנהגים ההודים נחלצים ממצבים של כמעט תאונה בזכות הזרימה עם זרם התנועה, והבנת הניואנסים של צליל הצופר - שיכול להיות כמעט כל דבר. אבל, כאמור, גם בהודו מודאגים מקצב תאונות הדרכים, והחליטו לנקוט בצעדים.   

השילוב של עלייה גדולה במספר הנהגים, רבים מהם לא מנוסים, כבישים מתוכננים באופן לקוי ונוכחות דלילה של שוטרים בשטח, הפך את כבישי הודו למסוכנים ביותר בעולם. מעל 100 אלף איש מתים בכבישים אלה מדי שנה, על פי הבנק העולמי.

צילום: רויטרס
צומת ראשי בהודו. זרימה אינטואיטיבית שנעזרת בכלי מרכזי אחד באופן אינטנסיבי - הצופר צילום: רויטרס
שימוש במדע וודו

שוטרי התנועה בנגפור הסכימו להניח פירמידות קטנות בעשרה צמתים מועדים לפורענות, הסובלים מתאונות דרכים תכופות. המטרה המוצהרת של השוטרים היא לבדוק אם האנרגיה החיובית המיוחסת לפירמידות עשויה לעבוד. הרעיון נולד לאחר מפגש של מפקד במשטרת התנועה ההודית, סאהאבראוו פאטיל, עם מומחה ואסטו - שיטה הינדואית עתיקה הדומה לפנג שוואי הסיני. "הוא סיפר לי שהוא הניח מספר פירמידות לצד כבישים מחוץ לעיר" העיד השוטר, "ושהתוצאות היו מצוינות: מספר התאונות ירד. הוא ביקש לעשות דבר דומה בתוך העיר, ואמרתי: 'אוקיי, אין בעיה'".

הפירמידות יוצבו בכיכרות ובסמוך לשלטים, כדי לא ליצור הפרעה לתנועה. הן יהיו במתכונת בבושקות: כל פירמידה תכיל חמש פירמידות קטנות יותר. מומחה שיטת ואסטו, סושיל פאטפוריה, הציע את שירותיו לניסוי בחינם. הוא הסביר: "אני חושב שתאונות נגרמות בגלל אנרגיות רעות. אנחנו צריכים

לצמצם אותן  או למצוא דרך להתמיר אותן לאנרגיות חיוביות. אני אטעין את פירמידות התנועה באנרגיות טובות". פאטיל אמר שהשוטרים ימשיכו לנסות לעצור את תאונות הדרכים בזמן הניסוי, בדרכים הרגילות שבהן נוקטים שוטרי תנועה. תוצאות הניסוי יוערכו בתום חצי שנה.

המהלך הלא קונבנציונלי לא עבר לגמרי בשקט גם בהודו, שבה נראה שיש פתיחות רבה יותר לבדיקת תופעות על-טבעיות. עיתון "טיימז אוף אינדיה" דיווח על המהלך כשהוא מכנה אותו בלעג "שימוש במדע וודו". על פי העיתון, הפנייה לכלים הנגועים במיסטיקה מצביעה על כישלון המשטרה המקומית בהתמודדות עם תאונות הדרכים באמצעים מקובלים של אכיפת חוקי תנועה. פאטיל השיה למקטרגים כי הניסוי לא יימנע מהם להמשיך להילחם במרץ בתאונות הדרכים באמצעים קונבנציונליים, כמו אכיפה וגיוס שוטרים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/new_age/ordering_new_1/ -->