מי הכי יפה בעיר? על מעצבים שמתעקשים גם לדגמן לעצמם
האם מעצב שמלהק לקמפיין שלו את עצמו באמת מצליח למשוך יותר תשומת לב, או פשוט מייצר קמפיין פחות מעניין ומקצועי. האם זה עדיין נחשב גימיק ומה זה בעצם מקמפיין?
יש מעצבים שידגמנו לעצמם כגימיק ויהנו מהחשיפה החדשה שממצבת אותם כסלבס. להצטלם בבגדים שלך מחזק את הזיהוי של המותג עם המעצב, נותן לבגדים פן אישי ומדגיש את המעורבות העמוקה של המעצב ביצירות שלו.
צעד כזה יכול גם להתפרש כאהבה עצמית שיצאה לסיבוב ראווה. אם המעצב סבור שהוא, על גופו הסטנדרטי, מציג את הבגדים טוב יותר מדוגמן או דוגמנית שהם פוטוגניים ובעלי מידות מדוייקות - מה זה בעצם אומר עליו.
המשמעות גם יכולה להיות הפוכה. המעצב מודע לעובדה שהוא לא מושלם אבל זו בדיוק הנקודה שהוא רוצה להמחיש. שהוא רוצה להלביש את האנשים האמיתיים.
כך או כך, הגימיק עדיין מושך תשומת לב ומעורר עניין. כרגע לא יותר מדי מעצבים משתמשים בו ואלה שכן, לרוב הרוויחו בעבודה קשה את ההיכרות האישית שלהם עם הקונים לאורך השנים.

בחו"ל הבולט הוא מארק ג'ייקובס שהקמפיינים שלו תמיד מצליחים להפתיע. עד היום היו בהם את השחקנית דקוטה פנינג מצולמת בבגדים הגדולים עליה בכמה מידות, את ויקטוריה בקהאם מציצה מתוך שקית קניות ענקית ואת ג''קובס עצמו מצולם עירום ומשועשע כשרק תיק לואי ויטון עם גרפיטי ורוד מכסה את האיזור היחידי בגוף שהוא מעוניין להסתיר.
בקמפיין האחרון לבושם הממותג שלו, "באנג", ג'ייקובס כבר עלה מדרגה. הפעם לא תיק גדול אלא בקבקוק בגודל סטנדרטי מכסה את מבושיו. בקמפיין הנוכחי הוא כבר לא משועשע אלא מוצג בהבעת פנים אורגזמטית כשהוא
המסר של הבקבוק הריחני שמכסה את אזור חלציו הוא כנראה בין השאר: כן, אני מבשם את עצמי למטה. והשאלה היא מהו הפריט הקטן הבא שיכסה את חלציו של המעצב. מסקרה?
המעצב הסביר ל"ניו יורק טיימס" שהכל התחיל כשהשותפים שלו טענו שהוא נראה ממש מצויין כרגע וחייב לדגמן. "בהתחלה התלבטתי" העיד ג'ייקובס, אבל אחר כך הבנתי שזה הגיוני".
ברור למדי שהמעצב קפץ מיד על ההצעה שהשלימה סופית את המעבר ההדרגתי שלו מחנון נחבא אל הכלים לגיי-אייקון בוהק.

את התשוקה להצטלם בבגדים של עצמך רואים גם אצל מעצבות ישראליות. המעצבת דורית שדה הצטלמה בבגדים בעיצובה לקמפיין החורף שלה כבר לפני שנתיים ועשתה את העבודה בהומור ובחן. הקיץ היא הצטלמה לקמפיין עם הבת הזמרת מיקה שדה.
גם דלית לאומי, בעלת המותג "דליתי" והבעלים של שני סניפים תל אביבים לפריטי יבוא, הצטלמה הקיץ לקמפיינים שלה.
לאומי, שהשתתפה בעונה האחרונה של "האח הגדול" והודחה ראשונה, היא ללא ספק התגלמות הלקוחה של "דליתי" – תל אביבית במידה, צנומה וסקסית.
עם זאת, ההחלטה לשלב בקמפיין הקיץ גם את פליטות הריאליטי סתיו וקנין ושרה לוין, שספק אם נשים בגילה אי פעם דרכו בחנות המותג, מרמזת על ניצול רגעי התהילה האחרונים שלה ושל חברותיה, וזה אף פעם לא מראה מלבב.

גלית לוי, שמככבת דרך קבע כפרזנטורית של שמלותיה בשלטי חוצות ובמציאות, וסיגל דקל, שמדגמנת את בגדי העבודה שלה בקמפיין האינטרנטי "סיגל באה לעבודה", הן עוד שתי דוגמאות.
בכל ראיון עונתי אפשר לקרוא שהמוזה של המעצבות הישראליות המסחריות היא "אישה כמוני". ושהן מעצבות רק את מה שנוח להן. מה יותר טבעי, אם כן, מאשר להעמיד את המקור כמודל חיקוי?
ובזמן שג'ייקובס מפתה את קהל היעד שלו בעזרת ריבועים וקעקועים, ודורית שדה קורצת ללקוחותיה עם קארה מושלם ומשקפיים, נקווה שהקורא טום פורד (או ריקארדו טישי, למבינות עניין) ישכיל לעשות מהלך דומה וייתן לפנים היפות שלו קצת זמן מסך. מבטיחות לקנות, גם אם מדובר בקצף גילוח.










נא להמתין לטעינת התגובות